Taky jsem nevěděl co ten FOMO efekt je. Snad je to správně ale s pomocí Google jsem pochopil že je to něco ve smyslu že když jeden zavede nějakou funkci nebo prvek, tak ji ostatní hráči rychle okopírují aby se z toho později nestala něčí konkurenční (ne)výhoda. Bohužel to vede k tomu že některé firmy a produkty se tím přestávají držet svého kopyta a začínají si hrát na někoho jiného. Z historie mě napadá několik případů kde tohle nastaloTřeba na Youtube jsou uživatelé léta zvyklí na postup vyhledat video, přehrát video a pak ručně vybrat další video. Jenže Youtube si zavedením Shorts začalo hrát na Instagram a TikTok a přidává omezení jako povinný vertikální formát a nemožnost přetáčet vpřed ani vzad. Taky přidalo omezení že po skončení přehrávání se automaticky spustí další video bez možnosti výběruStories bych ještě pochopil ve Facebooku a Instagramu, tedy u platformy zaměřené na fotky, ale co dělají v Messengeru, WhatsAppu či snad dokonce v Microsoft OneDrive to opravdu nevím. Ostatně Messenger začínal jako jednoduchý nástupce SMS zpráv, ale stává se z něho vlastně sociální síťDalší takový případ je Material (flat) Design. Už ani nevím jestli ho zavedl první Google nebo Apple, ale od té doby ho kopíruje třeba Microsoft ve Windows, valná většina webů, mají ho běžně firemní loga a taky třeba televizní společnosti v jinglech. Stejně tak Microsoft a Google pěkně drží stejný takt při přechodu mezi hranatými a kulatými rohy. S tím souvisí i to jak se Microsoft snaží uspět na tabletech a tak desktopový Windows předělává na dotykový OS nebo jak Nokie udělala dotykový OS ze SymbianuMyslím že by se sem dala zařadit i honba za ztenčováním rámečků kolem displeje na telefonech, závody v tom kdo vyrobí tenčí telefon, různé výřezy a průstřely v displejích nebo odstranování Jacku z některých telefonů
Názor byl 2× upraven, naposled 06. 07. 2022 13:25