Jaká je návštěvnost zahraničních počítačových webů

Nemějte příliš velké iluze o čtenosti zahraničních internetových médií.
Firma CMPNet, jejíž weby patří mezi tzv. „silnou čtyřku“ čistě počítačově orientovaných amerických médií (čtyřku ještě tvoří CNET čili News.com, IDG.net a ZDNet), oznámila výsledky návštěvnosti i inzerce za prosinec 1998. Čísla jsou především mimořádně zajímavá pro naši zemi a pro naši „silnou trojku“ v technologiích, tj. pro weby Mobil Serveru, Světa Namodro a Živě.

CMPnet uvádí, že v prosinci bylo shlédnuto 32 miliónů stránek, což znamená 200% nárůst oproti prosinci roku 1997. Inzerentská síť vzrostla o 17% co do počtu inzerentů, celkem jich bylo 759. Celkově CMPnet ukousl 17.5% inzertního trhu z této velké čtyřky; zpráva však bohužel neuveřejňuje přesná čísla.

Živě komentuje: domnívám se, že především je podstatné a velice překvapivé ono číslo 32 miliónů stránek – je totiž velice malé! Weby české „silné trojky“ dosahují mezi půl miliónem až miliónem stránek za měsíc, což je 1.5 – 3% návštěvnosti CMPNetu. Připomeňme si, že CMPNet obsluhuje rozsáhlou skupinu webů, celkem je jich 36 (!!) a najdeme mezi nimi weby jako www.byte.com, www.gamepower.com, samozřejmě slavný www.techweb.com, www.eetimes.com, www.webtools.com, Windows98 Megasite či www.winmag.com. Redukujeme-li tedy počet shlédnutých stránek počtem těchto webů, pak vlastně jednotlivé weby – obsahově zhruba podobně bohaté jako je třeba Svět Namodro nebo naše Živě – nemají větší návštěvnost! Což vytváří zcela jinou představu o využívání Internetu v USA, resp. v anglicky hovořícím světě: 50 mil. anglicky hovořících interneťáků vytváří podobnou návštěvnost technologicky orientovaných webů jako pár stovek tisíc Čechů?

Váš názor Další článek: Yahoo a GeoCities: docela jiný případ

Témata článku: Velká trojka

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší