Jaká je doba života reklamního banneru?

Podle americké studie trvají kampaně obvykle do tří týdnů, ale jsou velké rozdíly mezi jednotlivými průmysly.
Media Metrix, nejsilnější americká společnost působící v online reklamě, vydala jeden ze svých dalších průzkumů, který se tentokrát týkal na „dobu života“ reklamního banneru. Průzkum zjišťoval, jak dlouho běží v USA různé bannerové kampaně – nezkoumal křivku jejich účinnosti během času. I když je americký trh vzhledem ke své velikosti podstatně jiný než u nás (zasáhnout celé USA je úplně jiný úkol než zasáhnout celou internetovou populaci u nás), jsou některé výsledky zajímavé.

Většina bannerových kampaní v USA trvá do tří týdnů; přesto je ale „průměrná životnost banneru“ pět a půl týdne. To není chyba v matematice, ale výsledek toho, že nezanedbatelné procento bannerů běží na Internetu i rok, a tudíž po zprůměrování ovlivní průměrnou životnost bannerů silně směrem nahoru.

Zajímavé jsou rozdíly v jednotlivých průmyslových oblastech. Zatímco průměrné kampaně v oblasti automobilismu běží skoro osm týdnů, v oblasti počítačů a elektroniky jsou to čtyři týdny.

Průměrná velikost kampaně v USA je 7,2 mil. impresí – přesto ale polovina kampaní byla menších než 44 000 impresí. Zpráva uvádí, jak maličkou kapkou v moři tato kampaň je – znamená to, že např. na Yahoo zasáhne jenom 0,0003 % (!!) jeho uživatelů.

Z našich zkušeností se tedy jedná spíše o delší kampaně, než jsou ty, se kterými se setkáváme na českém Internetu. Důvodem je posun reklamních kampaní v USA směrem od „impulsu k prodeji“ k „budování značky“: a v tom je lepší spíše kampaň roztáhnout v čase (opakované zobrazování v delším období), než jí na krátkou dobu zaplavit celý Internet.

Právě kvůli různým účinkům se v USA vyskytují kampaně s velmi různou dobou běhu: např. 23,7 % kampaní trvá jenom týden, 16 % dva týdny, 12 % tři týdny, 9 % jeden měsíc – ale např. kampaní delších než čtyři měsíce jsou stále nezanedbatelná 3,7 %.

Diskuze (3) Další článek: Intele, kde máš 1 aspoň GHz procesor?

Témata článku: Internet, Reklama, Doba, Průměrná životnost, Krátká doba, Nezanedbatelné procento, Banner, Reklamní banner, Celá doba, Život, Životnost, Reklamní kampaň


Určitě si přečtěte

Inteligentní akvárium Bluenero se o rybičky postará samo

Inteligentní akvárium Bluenero se o rybičky postará samo

** Chcete chovat akvarijní rybičky, ale nemáte čas se o ně starat? ** Chytré akvárium je samo nakrmí a postará se o jejich komfort ** Projekt Bluenero zatím sbírá finance na Indiegogo

Karel Kilián | 20

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku