Jaká je doba života reklamního banneru?

Podle americké studie trvají kampaně obvykle do tří týdnů, ale jsou velké rozdíly mezi jednotlivými průmysly.
Media Metrix, nejsilnější americká společnost působící v online reklamě, vydala jeden ze svých dalších průzkumů, který se tentokrát týkal na „dobu života“ reklamního banneru. Průzkum zjišťoval, jak dlouho běží v USA různé bannerové kampaně – nezkoumal křivku jejich účinnosti během času. I když je americký trh vzhledem ke své velikosti podstatně jiný než u nás (zasáhnout celé USA je úplně jiný úkol než zasáhnout celou internetovou populaci u nás), jsou některé výsledky zajímavé.

Většina bannerových kampaní v USA trvá do tří týdnů; přesto je ale „průměrná životnost banneru“ pět a půl týdne. To není chyba v matematice, ale výsledek toho, že nezanedbatelné procento bannerů běží na Internetu i rok, a tudíž po zprůměrování ovlivní průměrnou životnost bannerů silně směrem nahoru.

Zajímavé jsou rozdíly v jednotlivých průmyslových oblastech. Zatímco průměrné kampaně v oblasti automobilismu běží skoro osm týdnů, v oblasti počítačů a elektroniky jsou to čtyři týdny.

Průměrná velikost kampaně v USA je 7,2 mil. impresí – přesto ale polovina kampaní byla menších než 44 000 impresí. Zpráva uvádí, jak maličkou kapkou v moři tato kampaň je – znamená to, že např. na Yahoo zasáhne jenom 0,0003 % (!!) jeho uživatelů.

Z našich zkušeností se tedy jedná spíše o delší kampaně, než jsou ty, se kterými se setkáváme na českém Internetu. Důvodem je posun reklamních kampaní v USA směrem od „impulsu k prodeji“ k „budování značky“: a v tom je lepší spíše kampaň roztáhnout v čase (opakované zobrazování v delším období), než jí na krátkou dobu zaplavit celý Internet.

Právě kvůli různým účinkům se v USA vyskytují kampaně s velmi různou dobou běhu: např. 23,7 % kampaní trvá jenom týden, 16 % dva týdny, 12 % tři týdny, 9 % jeden měsíc – ale např. kampaní delších než čtyři měsíce jsou stále nezanedbatelná 3,7 %.

Diskuze (3) Další článek: Intele, kde máš 1 aspoň GHz procesor?

Témata článku: Internet, Reklama, Životnost, Reklamní kampaň, Doba, Reklamní banner, Život, Celá doba, Nezanedbatelné procento, Banner, Krátká doba

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů