Jaká je doba života reklamního banneru?

Podle americké studie trvají kampaně obvykle do tří týdnů, ale jsou velké rozdíly mezi jednotlivými průmysly.
Media Metrix, nejsilnější americká společnost působící v online reklamě, vydala jeden ze svých dalších průzkumů, který se tentokrát týkal na „dobu života“ reklamního banneru. Průzkum zjišťoval, jak dlouho běží v USA různé bannerové kampaně – nezkoumal křivku jejich účinnosti během času. I když je americký trh vzhledem ke své velikosti podstatně jiný než u nás (zasáhnout celé USA je úplně jiný úkol než zasáhnout celou internetovou populaci u nás), jsou některé výsledky zajímavé.

Většina bannerových kampaní v USA trvá do tří týdnů; přesto je ale „průměrná životnost banneru“ pět a půl týdne. To není chyba v matematice, ale výsledek toho, že nezanedbatelné procento bannerů běží na Internetu i rok, a tudíž po zprůměrování ovlivní průměrnou životnost bannerů silně směrem nahoru.

Zajímavé jsou rozdíly v jednotlivých průmyslových oblastech. Zatímco průměrné kampaně v oblasti automobilismu běží skoro osm týdnů, v oblasti počítačů a elektroniky jsou to čtyři týdny.

Průměrná velikost kampaně v USA je 7,2 mil. impresí – přesto ale polovina kampaní byla menších než 44 000 impresí. Zpráva uvádí, jak maličkou kapkou v moři tato kampaň je – znamená to, že např. na Yahoo zasáhne jenom 0,0003 % (!!) jeho uživatelů.

Z našich zkušeností se tedy jedná spíše o delší kampaně, než jsou ty, se kterými se setkáváme na českém Internetu. Důvodem je posun reklamních kampaní v USA směrem od „impulsu k prodeji“ k „budování značky“: a v tom je lepší spíše kampaň roztáhnout v čase (opakované zobrazování v delším období), než jí na krátkou dobu zaplavit celý Internet.

Právě kvůli různým účinkům se v USA vyskytují kampaně s velmi různou dobou běhu: např. 23,7 % kampaní trvá jenom týden, 16 % dva týdny, 12 % tři týdny, 9 % jeden měsíc – ale např. kampaní delších než čtyři měsíce jsou stále nezanedbatelná 3,7 %.

Diskuze (3) Další článek: Intele, kde máš 1 aspoň GHz procesor?

Témata článku: Internet, Reklama, Život, Celá doba, Životnost, Nezanedbatelné procento, Reklamní kampaň, Doba, Krátká doba, Reklamní banner, Průměrná životnost, Banner


Určitě si přečtěte

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

Na čem běží Seznam.cz: Běžný standard už nestačí, přechází na vlastní cloud i servery

** Seznam nám prozradil detaily k jeho nové platformě SCIF ** V rámci jednoho privátního cloudu sjednocuje většinu služeb ** Vedle softwaru vyvíjí i vlastní hardware

Karel Javůrek | 14

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

** Acer Predator Helios 500 je poctivý velký herní notebook ** platforma AMD zdatně konkuruje tandemu Intel+Nvidia ** Srovnání nevyznívá jednoznačně

Tomáš Holčík | 35

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37