Jak z DSL vymáčknout rychlejší internet: Do hry vstupuje vektoring a bonding

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 80

Názory k článku

22. 10. 2019 13:58

To vykradani obrazku z ruskych webu se Vam jednou nevyplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2019 13:12

Jirko, mohl jsi do článku přidat i zmínku o tom, že Cetin přidal do své mapy pokrytí nově i umístění všech DSLAMů, takže si každý může ověřit, kde se nachází nejbližší.. Viz web zrychlujemecesko bit.ly/31z4oJZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 10. 2019 12:43

Myslím, že pro většinu lidí bude uvedený upgrade ikdyby to na tom vedení šlo realizovat napaste cenově neakceptovatelný. Koncový uživatel chce připojení k internetu do oné magické hranice 500,- Kč s DPH . Tedy i pokud projímá i koncové zařízení, i s cenou toho pronájmu do 500. A nějaké připojení za +500 či spíš xxxx,- s DPH ikdyž naslibujete nativní IPv6, vezenou , externí IP Vám nepomůže přes požadavky na low-cost připojení nejde vlak. Jinak čekejte že stejně poslední míle není ve vlastnictví operátora a prohnilé analogové kabely opravdu řešit nebude. A SVJ se na výměně nedohodne……

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 10. 2019 11:56

Co to čtu tak se jen zvyšuje rychlost a zkracuje vzdálenost kde je ta rychlost možná. Už by to chtělo začít vymýšlet něco trochu jiného, třeba nějaký způsob jak prodloužit vzdálenost při stávající rychlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2019 11:14

K čemu mi to je, když přecho z ADSL na VDSL zvýší upload z 0.5MB/s na 2 MB/S?
Shnilé dráty taky opraví? ADSL je mrvé, ale jen O2 se ho snaží nabízet jako supermoderního zdechlého koně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2019 19:49

U "předsunutého DSLAMu" je nutno si uvědomit, že potřebuje také napájení - a to spolkne další telefonní páry v kabelu.
Viz
https://www.root.cz/clanky/cetin-nabidne-250-...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 21:38

Dneska to je o rychlosti uploadu (ono stačí na netu 5 členů rodiny online a slavnej poskytovatel se mění na šnečka). Tam se O2/Cetin bohužel nemůže ničím pochlubit Proto všichni v okolí přechází na lokálního providera co jim nabídne v základu 50/50Mbit a více za za poloviční cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 17:32

Takze privedu optiku na kraj ulice alebo az do suterenu bytovky. Tam nainstaluju nove DSLAM vo vzdialenosti od KZ, ze by to uz dali aj ethernetom a na druhy koniec kabla kupia novy DSL modem. Pravdepodobne sa musi aj cast tych dvojliniek vymenit z roznych dovodov. Cena toho vsetkeho asi prevysuje nielen cenu cat6 kabelaze ale aj wifi routra s optikou. Komu dava toto zmysel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 02. 2019 15:46

Zajimave, co se da provozovat na dvou dratkach. No ja mam optiku za 298 Kc az do bytu, takze o2 nevyuzivam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2019 12:32

Je to paráda mít v malé vesnici, co má méně než 1000 obyvatel, optiku až do baráku a to za necelých 400Kč
Nevim jak se jim to povedlo, ale mají na pár místech vyvedenou optiku ze země a do domu to táhnou po elektrice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 11:24

Místo aby Cetin vystavěl rozsáhlou optickou síť tak radši vymýšlí tyhle kraviny. Budoucnost je FTTH a né FTTC přes shnilé staleté kabely pomocí zastaralé technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 11:19

Kdyz jsem prechazel na VDSL od Telecomu, tak jsem otevrel jejich pripojkovou skrin a nasel jsem tam 4 pary, i kdyz mame jen jednu pevnou linku. Ty rozvody jsou z 90. let, instalovat takovou masivni rezervu v te dobe bylo normalni? Z hlediska bondingu to vypada slibne, i kdyz ceny asi budou drsne.Co mne ale u Telecomu vytaci je, ze vzdycky maji upload 10x pomalejsi, nez download. Modem mi pise, ze bych mohl mit upload okolo 30 Mbit, ale u Telecomu jednoduse neexistuje tarif, ktery by to vyuzil (nejrychlejsi je 100/10 Mbit). Evidentne nepochopili, ze uz neni rok 2000, kdy lidi posilali maximalne tak maily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 11:19

Tady se řeší, zda bude mít linka o pár Mbit více, přitom po Wifi není ve většině případů problém 50/50Mbit. Rodiče v centru velkého města mají do baráku pouze dvojlinku a ještě tak slabou, že tam neměli snad ani 8Mbit a to se nezmiňuji upload. Nyní již mají wifi 30/30Mbit a max. spokojenost oproti O2.Kdyby raději opravdu investovali do rekonstrukce těch rozvodů.
Pokud mají být DSLAM 150m od koncových uživatelů, tak to už je snad jednodušší dotáhnout tu optiku přímo do jednotlivých baráků a s plnou rychlostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 10:50

Bonding uz od O2 mame. Tam kde si DSL sahne tak na 3 mb, nam spojili 4 telefoni linky a nabidli 8/8 mb. Majiteli nelze vysvetlit ze bezdratem k nemu dostaneme i 200 mbit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 10:39

Mimochodem, bydlím Brno-sever a stále jsem k DSLAMu Cetinu připojen modemem s Annex B (xDSL over ISDN) (Cisco C896VA).
Nabídka nových typů modemů s Annex B je docela omezená. Netušíte náhodou někdo jestli je v plánu (pokud ano, tak kdy) přejít na dnes rozšířenější Annex A, které má také i o trochu větší frekvenční rozsah určený pro datový přenos?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 09:10

Zajimalo by mne, kolik si autor clanku mysli, ze v CR zije obyvatel 150m od ustredny / DSLAMu (bacha, mereno "po drate"). Neco mi rika, ze by byl dost nemile prekvapen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 08:35

10Tb/s na 30m přes dvojlinku pobavilo.Ale tak snad to teoreticky jde a třeba se toho fakt dočkáme. Alespoň se nemusím bát ztrátové komprese při přenosu obrazu do monitoru ani u 16k, protože pokud dva rovnoběžné dráty dají 1TB/s na 30m, 20 kroucených linek v DisplayPortu na 2m musí dát mnohem více. Dneska jsou rádi za 32,4Gb/s, ale to ještě neviděli TDSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2019 07:57

Mame novx dslam na dedine cca 600m od baraku. Nabidka je az 55Mbit. Tzn 50/5Mbit. Momentalne bezim na bezdratu kde mam garanci 30/30Mbit a pokud linka dovoli, neni omezeno horni pasmo. Tedy klido i 80/50Mbit. Kdyz jsem u toho poskytovatele pred 13 lety zacinal, mel jsem 256/256kbit. Takze bezdrat jeste poroste. Vyhoda je, ze ten isp ma optikou paterni vyvedene body a z nich je napojena chalupa. Zedne meziskoky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor