A hlavně nezapomínejte odstavovat "koloběžky" uprostřed cyklostezky, aby se o ně cyklista mohl v ranním šeru přizabít! V Porubě na Hlavní Třídě i 4 kusy na 1km..3-[
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 8. 2024 08:31
To je na trénovanie zručností. Na šero je dobré také to tisícwattové svetlo, čo vypáli dieru do chodníka, keď zastavíš.
V podcastu zaznělo, že Bolt provozuje koloběžky a kola v Liberci. Bejvávalo. Od loňska to není pravda. Už jen taxíky.
Je to drahý a složitý... . Lidi by to využívali, ale musí to vzít, nasednout a jet a né 15 minut řešit přihlášení a bát se, aby to zaparkovali správně a ještě se bát kolik jim přijde účet, jestli se to účtování stoplo atp...Ve Francii dávali příspěvek na elektrokola cca. 15.000,- Kč domácnosti, která nemá auto jestli si to dobře pamatuji... . Každopádně hlavně na vesnici by to byla dobrá věc, tady je to na pí...., peníze projedí úředníci, lidi nedostanou nic... .
Prihlaseni neni slozity. Spustit aplikaci (to se vetsinou zvladne uz cestou ke kolu), naskenovat kod, kolo se odemkne. Kdyz neni vylozene nejaky problem, tak je to otazka vterin.
A dál?Máte nejbližší odkládací stanoviště 500 - 1000 m od domu, teda musíte tam dojít pěšky a pak zpátky dotáhnout nákup.... To je nereálný to denně využívat....Nesmíte zapomenout zaplatit fakturu atd.... .Nevím kdo to má na starosti - jestli Bartoš nebo Hladík...., ale hlavně že se čerpá...., je to tunel jako prase.... . Ostatní země se toho zbavují a přispívají přímo lidem... . .....Měli by rezignovat.... . :-O:-O:-ONazdar!!!
No ja to bral jenom z hlediska odemykani. A to proste problem neni (jasne, muze byt kolo rozbite, muze se vam podelat v telefonu bluetooth a tak, ale to jsou vyjimecne situace).Placeni taky problem neni. Nejezdi se na fakturu ale na naparovanou platebni kartu. Cili si to strhne samo. Pripadne si to prednabijete, jak u ktereho sdileni.No a s nejblizsim kolem/kolobezkou je to jak kdy a jak kde. Jsou oblasti, kde jsou umistene huste a navic muzete vyzvedavat ty, ktere zaparkuje nekdo mimo stanoviste. A jinde si holt musite kus popojit. Proste mrknete v aplikaci kde je nejblizsi kolo/bezka a bud se vam k ni vyplati dojit nebo nevyplati.Ja to vetsinou vyuzivam, kdyz potrebuju jet po trase kam se neda naprimo dojet tramvaji, nebo kdyz tramvaje z nejakeho duvodu nejezdi, nebo v noci, kdyz jsou dlouhe intervaly, pripadne kdyz je nekde uzavrena ulice pro mhd. Pro me vyborna sluzba. Jenom nad tim nemuzete premyslet jako nad nejakou pravidelnou dopravou. Proste je to takove prilezitostne vylepseni osobni prepravy.Jake jsou v tom dotace nevim, ale myslim, ze ve srovnani s dotacema do MHD neni dohromady o cem mluvit. Ani snad nechtejte vedet, jakou palkou je dotovana vase litacka, jestli jste takovej pedant na verejne prostredky 🙂
V Polsku jsem viděl půjčovny kol co fungovaly úplně jinak.V turistickém letovisku byl na ulici zábor chodníku (nejspíš oficiální a od města pronajatý). Kola by staré laciné vraky v dobrém a pojízdném stavu. Řadily, brzdily, promazané byly.Pán co to provozoval měl vedle dílnu a v něm koia servisoval a opravoval další vraky. A když šel kolem zákazník, tak mu kolo pronajal. Platilo se od hodiny nebo celodenní taxou. Platilo se předem. Zapisovala se občanka a telefon na papír. Žádná elektronika či aplikace nebyla. Jen nálepka s číslem kam zavolat, kdyby se kolo pokazilo, že pro vás přijede.Žádná záloha. Vtip byl v tom, že pořizovací cena kola byla odhadem max. dva celodenní nájmy kola. Kdyby někdo dělal nepořádek, identifikován pro případnou policii byl.Půjčoven bylo ve městě několik. Kol tam měli stovky. Jezdily na nich davy.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2024 07:44
Vo väčších mestách funguje aj splinster, čo je niečo ako airbnb na bicykle. Dajú sa tam prenajať rôzne bicykle za dobrú cenu. V Bratiske neriešim, tu máme slovnaft bajk. Ten je skoro zadarmo.
A jezdí na těch kolech davy? Nebo jen jeden hipster za hodinu?
Ako na slovnaft bajku? Ako kedy, niekedy stoja tie isté bicykle v stojane týždeň, a niekedy sa tie bicykle točia v jednom kole a človek ich všade vidí. V centre mesta sa stáva také, že si ich požičia stag party a je zaplnený, alebo vybielený celý stojan. Podľa toho, aké má človek šťastie.Splinster neviem, keďže sú to normálne bicykle, tak neviem rozlíšiť.
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 8. 2024 19:04
Sdílení... PR omáčka zabalená do ekožvástů. Normální komerční půjčovny a ještě dost drahé. Plus kdoví kolik lidí se na tom napakovalo s dotacemi.
Boomer, ze? 🙂
Snowflake, co? 😝
Ne 🙂Ale mozna byste nam mohl prozradit, proc maji boomeri problem s kazdou zmenou. Podle me je za tim jakasi spolecenska frustrace a vyhybani se cemukoliv, co meni svet tak jak jsou na nej zvykli. Pak se branite i logickym pojmum, jako je sdileni. Mozna to souvisi s tim, ze boomeri driv stahovali pisnicky a filmy a aby nemuseli rikat ze kradou, tak tomu rikali sdileni. A nejak se v nich zakorenilo, ze co je sdilene, to je zadarmo. Presto, ze uz za prvni republiky treba studentni sdileli byty a slo o ryze komercni zalezitost. No a ted, kdyz je sdileni spojene i s vydelkem, tak jsou z toho boomeri hint, protoze na neco takoveho nejsou zvykli. Tak krici cosi o pujcovne, prestoze jinak je kazdemu jasne, ze pujcovna a sdileni jsou dve narosto rozdilne veci. Co myslite? 🙂
Jen selský rozum. Miliony utopené v dotacích(zjisti si o tom něco), aby pak uživatelé zaplatili brutální pálku za půjčení - pardon sdílení. Zabordelené chodníky poházenými hebly, idioti rozrážející chodce nebo se motající pod auty. Mimochodem - nepochopil jsem, proč si někdo např v Brně půjčí koloběžku za 120+ kč/h, když v mhd se sveze za čtvrtinu...
Selsky rozum je sice vyborny na orani pole nebo kydani hnoje, ale nejsem si jisty, jestli zvlada sdilenou ekonomiku 😀No a muzete teda nalinkovat cosi o tech milionech?Ja v tom vidim porad ten zasekly boomersky pohled na svet. Clovek, kterej se mota mezi zaparkovanyma autama, nemuze se poradne hnout protoze vsude nekdo parkuje, najednou narazi na sdilene kolo a je celej ricnej, protoze neco takoveho fakt videt nechtel!!! Slepotu na parkujici auta uz ma, cili v pohode, tak ho drazdi kola. Nj., co s tim...? 🙂
Tvl., o jaké sdílené ekonomice tady mluvíte? Je to normální komerční půjčovna!
Pujcovna je cosi, kde si dopredu objednate auto, nejaky stroj, naradi, co ja vim. Nejcastejc telefonem, nebo rovnou na pujcovne. Oni vam to pripravi a vy si proto bud v dohodnutou dobu prijdete, nebo vam to dovezou. A zase to v dohodnutou dobu vratite. Dostanete k tomu ruzne zaruky, zaplatite dopredu dohodnutou cenu a nestane se vam, ze byste zjistil, ze to na dobu rezervace proste neni.Ve sdielne ekonomice zadne takove zaruky, provozovny, sluzby a casto ani garantovane ceny nemate. Proste si neco najdete, pujcite a az budete chtit, tak to nekde nechate. Dalsi sdilejici si to tam zase najde. Jasne, podle charakteru sdilene sluzby muzou byt rozdiliy a odchylky, ale tomuhle se to vzdycky aspon blizi. Vy jste nikdy nebyl v pujcovne, nebo jste nevyuzil niceho sdileneho? Mozna byste mel..Nebo je hlavnim duvodem to, ze jste boomer, ktery nesnasi, kdyz nejsou sdilene veci jenom proste zadarmo (cti kradene) a tudiz by je nikdy a v zadnem pripade nevyuzil? Bingo, co? 😀
trochu mi to připomíná slogan, každý kradeje to služba jako každá jiná. buď se mi líbí a nebo ne
v okamžiku, kdy města ze svého rozpočtu tyto komerční služby dotují, tak je to prostě prasárna. Pokud by těmto půjčovnám města nedala investici a ročně jim neplatila, tak to nikdo nebude používat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.