Jak vytvářet www stránky - 1.

Diskuze čtenářů k článku

montauk  |  07. 08. 2001 01:37



jsem rád že se nezapomíná na začátečníky.
hlavně jim neprozrazujte, že existují vizuální editory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  25. 01. 2002 17:56

Ja osobne v HTML delam uz pres rok, ale na vizualni editory jsem zanevrel  nejlepsi je udelat si vse sam ....

cia admix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav  |  20. 04. 2001 18:53

Zdravím.
Potřeboval bych poradit jak mám publikovat své stránky uložené na HDD pomocí FrontPage 2000 CZ
na internet dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
montauk  |  07. 08. 2001 01:32

tak to asi musí podporovat server na kterém bude hosting....
freeweby zdarma to asi nebudou.
Něco bude v helpu k FP2000 a něco si vyžádejte na straně serveru.
Budete se divit kolik freeslužeb ani neodepíše.
Stejně je nejlepší asi klasickej ftp upload.

pokud se pletu tak mě nekamenujte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antousek  |  20. 04. 2001 18:53

Musi to byt nechutna prace psat takove clanky, takze pisu, abyste vedel, ze jsou lide, pro ktere je to uzitecne. Chystam se pres vanoce zacit si hrat s html jako zacatecnik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kilián ml.  |  20. 04. 2001 18:53

Nechutná práce to není - psaní mě prostě strašně baví. Dlouho jsem se rozhodoval, jestli se mám do seriálu o HTML pustit. Konečně jsem se rozhodl a jsem velmi rád, že je pro někoho tento seriál užitečný. Budu se i nadále maximálně snažit, abych tento překrásný "jazyk" vysvětlil co možná nejlépe a budu velmi rád přivede-li můj seriál některé čtenáře k vytváření vlastních www stránek. Já například stále s láskou vzpomínám na seriály o HTML, z nichž jsem se kdysi učil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 18:53

S DOCTYPE bych to v JEDNODUCHÉM html dokumntu nepřeháněl. Čtenář o problematice verzí a definicí zatím nic neví. Ostatně, pokud DOCTYPE nenapíšete

všechny existující prohlížeče použijí nějakou defaultní definici.

V současnosti bych také navrhoval spíše:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">

protože pracovat se specifikací nižší než 3.2 už asi opravdu nemá smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Nygrýn  |  20. 04. 2001 18:53

S DOCTYPE bych to v JEDNODUCHÉM html dokumntu nepřeháněl. Čtenář o problematice verzí a definicí zatím nic neví. Ostatně, pokud DOCTYPE nenapíšete

všechny existující prohlížeče použijí nějakou defaultní definici.

V současnosti bych také navrhoval spíše:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">

protože pracovat se specifikací nižší než 3.2 už asi opravdu nemá smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  20. 04. 2001 18:53

Tagy se přece dávno nepoužívají! Když máme český ekvivalent, tak jej používejme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kilián ml.  |  20. 04. 2001 18:53

Díky za připomínku, ale nesouhlasím s Vámi. Násilné počešťování technické literatury za každou cenu je, podle mého názoru, spíše na škodu. "Značka" je příliš obecný pojem, TAG znám jenom jeden (nepoužívá-li se tento termín ještě někde jinde).

Mimochodem podíval jsem se do dvou knížek (HTML - Tvorba dokonalých www stránek, Jiří Kosek, 1998, Grada a Vytváříme www stránky..., Kolektiv autorů, 2. vydání, Computer Press) a v obou autoři používají slovo TAG.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  20. 04. 2001 18:53

No, já už dělám s html hodně dlouho, ale kdyby mi někdo řekl - značky - tak bych na něj asi koukal a nevěděl o čem mluví. Když řeknu kolegovi - musíš použít ten a ten tag, tak hned ví očem mluvím, Ale kdybych mu řekl chybí ti ukončovací značka, tak by asi nechápal co mu chci sdělit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kilián ml.  |  20. 04. 2001 18:53

Petrovi J.: Ano, to jste napsal zcela přesně! Skuetečně používání češtiny za každou cenu je nesmysl - jsem rád, že jste můj názor podpořil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra  |  06. 02. 2002 07:10

Souhlasím s názorem, že násilné počešťování jakýkoliv zavedených výrazů v oblasti výpočetní techniky je blbost. A to i v případě systémů, prohlížečů apod. Jako programátorku mě dost bere, když se v některé dokumentaci, která je přeložena do češtiny, vydavatelé snaží v zájmu "lepší srozumitelnosti" přeložit i zavedené výrazy. Ihned takovou knihu odkládám, protože místo toho, abych se dozvěděla např. návod na vyřešení svého problému musím ještě řešit "co tím překladem chtěl básník říci ...". A radím začínajícím programátorům - osvojte si základní pojmy, které jsou zavedené a zapomeňte na překlady do češtiny.  Pokud budete lpět na češtině, tak se jednak nedomluvíte s programátory, kteří jsou cizozemci (ne z hlediska komunikace, ale z hlediska programování  a počítačů - budete každý mluvit o něčem jiném a bude docházet k nepřesnostem), ale také brzy zjistíte, že některé výrazy jako například TAG si někteří "takypřekladatelé" překládají jako "značka" - to v tom lepším případě, ale taky "ukazatel" nebo "směrovník" - to v tom horším případě (i to jsem se dočetla v jedné "příručce" o programování HTML). Mějte se krásně a přeji více úspěchů než neúspěchů v programování čehokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Fišer  |  20. 04. 2001 18:53

Zapomněl jste v příkladu jednoduchého HTML dokumentu uvést před jeho hlavičkou jeho typ:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "w3c doc.">

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor