Jak vypálit a bez problémů přečíst

Diskuze čtenářů k článku

JK  |  11. 05. 2006 10:46

Když už je DVD špatně vypálené nebo nekvalitní, můžu nějakým způsobem data získat? Některé dokumenty mi nejdou otevřít a zkopírovat zpět do PC.
Díky
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  03. 07. 2006 13:11

Strč to do nejkvalitnější mechaniky kterou máš (pravděpodobně vypalovačka) a doufej, že z toho vytáhneš všechno co potřebuješ.. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vitaklozik  |  08. 05. 2006 09:46

pozor na x-site, já pálil v notebooku a zničil jsem si dvd mechaniku, medium se tak přehřálo že došlo až k tepelné deformaci......ten smrad byl ale úžasný a 3litry za novou palírnu jsou taky prima věc. PROTO RUCE PRYČ OD X-SITE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans.Wolfenstein  |  30. 04. 2006 21:46

Co se Multidisců týče, mám jich doma spousty a zatim se nevyskytla žádná chybička...zato traxdata, to jsou panečku propadáky :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  05. 05. 2006 11:39

Jak která traxdata! Pokud myslíš DVD+R 8x (ATIP RITEK-R03-02 http://www.cdr.cz/a/hardware/media/dvd/156 ), tak ty jsou opravdu šílené šmejdy. Za to starší DVD+R 4x (ATIP RICOHJPN-R01-02 http://www.cdr.cz/a/hardware/media/dvd/155) jsou super. Nelze zevšeobecňovat. Třeba takové CD-R Verbatim DataLife (bez jiných jako Plus přívlastků, ATIP CMC), bílé printable jsou totálné šmejdy absolutně nesrovnatelné třeba s Verbatim DataLifePlus Cryctal Super AZO http://www.cdr.cz/a/hardware/media/cd/290 Takže pozor co skutečně kupujete i v rámci jedné značky jsou šmejdy a kvalitní věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pídžej  |  30. 04. 2006 11:34







Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Sedlář  |  30. 04. 2006 08:53



Pozor na média X-Site s rychlostí 4x, já jsem na to zkusil vypálit radči 2x s mechanikou LG GSA 4163B a nepovedlo se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PitBul, PitBul  |  30. 04. 2006 18:01

Jedno tohle DVR-R jsem vypaloval na starý LiteOnce, šlo to, ale kvalita je opravdu mizerná. Svěřil bych tomu tak poslední sestřih Vyvolených

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Sedlář  |  30. 04. 2006 08:51

Pozor na média X-Site s rychlostí 4x, já jsem na to zkusil vypálit radči 2x s mechanikou LG GSA 4163B a nepovedlo se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
návštěvník  |  29. 04. 2006 21:27

Já jsem si disky už přestal kupovat, protože jsem je neměl prostě kam dávat.
S tou životností jsem si to myslel už dříve, tak jsem alespoň kupoval Verbatimy, doufám, že mne pár let záznam vydrží.
Teď jsem si ale koupil malý externí HD od WD s kapacitou 320 GB za 4,5 tis. Kč u Mironetu.
Připadá mne to praktičtější, má to tvar knihy malých rozměrů a při přepočtu na cenu DVD-RAM disků (s klasickými DVD nesrovnávám) je to dlouhodobě mnohonásobně levnější.
Jelikož jsem ale běžný uživatel amatér, možná by mne nějaký odborník mohl prozradit, jak je to se životností dat na takovém externím disku a jestli se to po stránce právě úschovy a přístupu k datům vyplatí, v budoucnu bych si totiž rád koupil další externí disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0cas  |  29. 04. 2006 23:02

U klasickeho hdd se z zadnou zivotnosti pocitat neda, uz proto ze existuje vyznamna pravdepodobnost ze vsechny data naraz udelaji papa. Popr. po 3 letech skladovani se ten disk uz neroztoci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxo  |  30. 04. 2006 09:53

?????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  29. 04. 2006 19:15

Dobry clanek, ale realita je takova, ze vetsina lidi se ani neobtezuje zaskrtnout v Neru policko "Verify witten data", popr. nechteji kontrolou "ztracet cas" (kdyz uz vedi, k cemu je).

Jinak ja mam doma 8 let stare palene TDK CD, tenkrat jeste se "zlatou" vrstvou. Dodnes je 100% citelne (surface scan v CD/DVD speed je cely zeleny). Snad to tak zustane jeste hodne dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F_Novak  |  29. 04. 2006 19:37

Ad. média se zlatou vrstvou - takové mám již 11 let (to první, kdysi pálené ještě snad před nástupem W95) a dodnes lituji, že se taková média téměř vytratila z trhu. Za stabilitu bych si i připlatil, máte-li (někdo) link na nabídku médií se zlatou vrstvou, které by někdo v ČR nabízel, podělte se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
???  |  29. 04. 2006 20:35

EMTEC CD-R Digital Photo Gold
http://www.google.com/search?hl=cs&q=CD-R+EMTEC+Digital+Photo+Gold&btnG=Hle dat&lr=lang_cs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  05. 05. 2006 11:25

Sice mají zlatou vrstu, ale jinak stojí za h....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filcka, Filcka  |  29. 04. 2006 15:27

Nelze souhlasit s názorem, že se člověk nemusí bát vypalovat maximální certifikovanou rychlostí...
Bohužel se na trhu vyskytují média, která po vypálení max. rychlostí nejsou čitelná.

PS: Raději čtěte www.cdr.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Proc_zrovna_ja, Proc_zrovna_ja  |  29. 04. 2006 15:24

Prosím mohl by mi někdo toto vysvětlit...  ?? Testoval jsem své vypálené DVD a hodnoty PIE se mi pohybují asi na 8minásobné úrovni, než jsou naměřené autorem testu. PIF dokonce až 20tinásobné. V článku se ale o hranici průměrných hodnot nemluví - jen v souvisloti s těmi ECC bloky, které jsem ale v Neru CD-DVD speed nenasel... diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  02. 05. 2006 12:48

Máš to DVD hodně špatný... V článku je to řečeno naprosto přesně - PIE 280, PIF max. 4... S tvýma hodnotama je to DVD celkem na nic.. Zkus jiná média / vypalovačku / firmware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mosquito, mosquito  |  29. 04. 2006 15:10

do ted sem si myslel ze cim pomaleji palim tim je to lepsi ?! hlavne u Audio CD :O kdy pri rychlem zapisu bylo slyset lupani :( takze ted kdyz mam media 16x a palim 4x tak to je horsi ?????? nez kdybych palil 8x (vic neda mechanika) ???? :((((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anunnaki  |  02. 05. 2006 18:04

Mno spis je to tak, ze se nedoporucuje palit na max. rychlosti jak media tak i mechaniky. To same plati i o opaku. Pri malych rychlostech se medium muze az prepalovat a tedy zaznam je jeste horsi. Pri vypaleni je potreba idealni intenzita laseru za jisty cas, takze pokud zvedneme otacky musime pridat intenzitu...pokud ubereme otacky musime ubrat intenzitu...na tom celem to stoji. Takze je skutecne kromne max. rychlosti media a mechaniky a zkusit testem na media ktere chcete palit vsechny ostatni rychlosti. Rychlost 4x nepouzivejte....nektera media 52x maji nejmensi doporucenou rychlost 10x nebo 12x, pak pri vypaleni 4x je to jeste horsi. Nicmene posledne je trendem spodni rychlost neuvadet. Takze doporucuji na co se tyce CD mit mechaniku co zvlada 48az52x, medium co zvlada 48az52x a palit tak prostrednou rychlosti 24x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jascore  |  29. 04. 2006 11:04

http://www.dvdisaster.com/

Webová stránka je i v češtině a program je i pro Windows.

Stahování pro Win: http://download.berlios.de/dvdisaster/dvdisaster-0.65-setup.exe

!!! Pro obnovení Vašich poškozených dat pomocí dvdisaster není bezpodmínečně nutné mít i opravný soubor - odzkoušeno !!!

CZ odkazy :

http://moznosti.cz/archiv/2006/02/17/272/dvdisaster-prevence-proti-zubu-casu/

http://www.pcworld.cz/pcw.nsf/tisk/F0257B307EA3988CC125712A00633FC3?OpenDocument

http://www.zive.cz/poradna/SubChild.asp?Qst=287493&EXPS=%22DVDISASTER%2A%22


Vyzkoušejt e! Vaše data Vám budou vděčná... ;o)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zub času  |  29. 04. 2006 02:57

citace z clanku: "Velkou neznámou u CD i DVD médií je jejich životnost."
No pokud nekdo nevi, co je to life-test, tak at radsi nespekuluje kolik medium vydrzi.
Solidni vyrobce podle me jiste zkousi jak se budou media chovat pri vysoke teplote a vlhkosti. Pokud bude medium citelne po 1 tydnu pri dejme tomu 85°C a 100% vlhkosti + na neho bude svitit UV lampa, tak by melo jiste vydrzet nekolik let bez ztraty citelnosti ve stalych podminkach 20°C, vlhkost 50% (fakt nevim jako je bezna vlkost v mistnosti) a bez pristupu svetla.
At napisou sve zkusenosti ti, kteri maji treba 10let stare vypalovane CD.

ad Multidisc- tak to je lepsi si ty data vytisknout na tiskarne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zub času  |  29. 04. 2006 02:53

citace z clanku: "Velkou neznámou u CD i DVD médií je jejich životnost."
No pokud nekdo nevi, co je to life-test, tak at radsi nespekuluje kolik medium vydrzi.
Solidni vyrobce podle me jiste zkousi jak se budou media chovat pri vysoke teplote a vlhkosti. Pokud bude medium citelne po 1 tydnu pri dejme tomu 85°C a 100% vlhkosti + na neho bude svitit UV lampa, tak by melo vydrzet jiste nekolik let bez ztraty citelnosti ve stalych podminkach 25°C, vlhkost 50% (fakt nevim jako je bezna vlkost v mistnosti) a bez pristupu svetla.
At napisou sve zkusenosti ti, kteri maji treba 10let stare vypalovane CD.

ad Multidisc- tak to je lepsi si ty data vytisknout na tiskarne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  29. 04. 2006 10:19

Doporucena vlhkost v obytne mistnosti je 55-65%, bezne byva kolem 60. V koupelne byva vic....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  29. 04. 2006 12:42

V místnostech s ústředním topením bývá často v zimě relativní vlhkost jen 20 % až 30 %. Doporučená vlhkost je nějakých 40 % až 45 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KArel  |  29. 04. 2006 12:41

CO se týče životnosti DVD, jakýsi stress-test dělají v časopise Home Cinema. Jsou na ně docela zlí a už jim tuším většina DVD umřela (co si vzpomínám, po 5 měsících už jsou čitelné jenom RW, ale nevím jestli plus nebo mínus).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misticjoe, misticjoe  |  02. 05. 2006 16:32

Chceš zkušenost? No...Mému nejstaršímu CD je 12 let. Je to TDK, tuším zelené. Ještě nekoroduje, i když data z něj se čtou už poněkud hůře a tak se dočkalo své kopie. Vesměs špatné zkušenosti mám akorát s noname CD, která byla pálena 32x a výše, obvykle overburn - ta odcházela klidně i po třech měsících.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor