Facebook | Sociální sítě

Jak vypadá zeď na Facebooku? Většina zobrazených příspěvků je od přátel a bez odkazů

  • Na běžné facebookové zdi výrazně převažují příspěvky od přátel a ze skupin.
  • Většina zobrazených příspěvků na zdech nemá odkazy vedoucí mimo platformu.
  • Nejčastěji se zobrazují odkazy vedoucí na YouTube.

Často se zmiňuje, že nevíme, jak algoritmus Facebooku vybírá příspěvky, které vidíte. Meta ale prozradila, jak vypadá běžná facebooková zeď. Zobrazovanému obsahu věnovala zprávu s výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku.

Lidé podle Mety ze 76,5 % viděli příspěvky od svých přátel a sledovaných skupin. Patnáct procent tvořily doporučené příspěvky od cizích lidí, zbývajících osm procent pocházelo z událostí a dalších zákoutí sociální platformy. Stran dílčích kategorií mají největší podíl z celku příspěvky od přátel, kterých bylo téměř 30 %.

Ve většině zobrazeného obsahu nebyly odkazy, příspěvků s odkazy byste napočítali jen 8,3 %. Mezi 20 nejsdílenějšími odkazy, které ovšem dohromady tvořily jen 0,01 % (v předchozím čtvrtletí to bylo 0,04 %), se nevyskytovaly články o politice. Vesměs se jednalo o společenská a lifestylová témata.

co vidite na fb 1.png
Takhle vypadá facebooková zeď lidí v USA. Vedou příspěvky od přátel (zdroj: Meta)

Nejsdílenějším odkazem se stal článek o tom, že matka Elona Muska přespává v garáži, když navštíví Space X. Na Facebooku zaujal přes 16 milionů lidí. Jak vypadala zbývající drtivá většina obsahu, nevíme. Z čísel jen lze vyčíst, že se Facebooku daří naplnit svůj dřívější slib, že bude zase více komunitní a upřednostní příspěvky od lidí z vašeho okolí.

Žebříček 20 nejzobrazovanějších domén, které nepatří Metě, vede YouTube, v zádech má Tenor, tedy gifovou službu. V žebříčku dále najdeme službu pro fundraising, klasické zpravodajské weby nebo odkazy na cizí sociální sítě, zejména TikTok.

Dvacítka nejzobrazovanějších domén tvořilo pouhé procento ze všech příspěvků na facebookových zdech. Ze seznamu byly vyřazeny také přihlašovací stránky e‑mailových služeb.

  Doména Publikum (miliony)
1 youtube.com 160,2
2 media1.tenor.co 113,2
3 gofundme.com 104,7
4 tiktok.com 99,3
5 amazon.com 72,4
6 dailymail.co.uk 65,8
7 twitter.com 60,5
8 cbsnews.com 60,3
9 people.com 58,2
10 zillow.com 56,9
11 nypost.com 56,4
12 businessinsider.com 54,2
13 insider.com 53,6
14 today.com 52,8
15 cnn.com 51,5
16 nbcnews.com 51,1
17 tmz.com 51
18 google.com 48,1
19 cnbc.com 47,9
20 onlyinyourstate.com 47,5

Zpráva od Mety o Facebooku nezahrnuje informace z jiných míst služby (např. Marketplace) ani reklamy. Data byla sbírána pouze v USA.

Zdroje: Widely Viewed Content Report: What People See on Facebook

Diskuze (4) Další článek: Programování elektroniky: Detektor štěkotu, sousedovy vrtačky i padajících skleniček

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,