Často se zmiňuje, že nevíme, jak algoritmus Facebooku vybírá příspěvky, které vidíte. Meta ale prozradila, jak vypadá běžná facebooková zeď. Zobrazovanému obsahu věnovala zprávu s výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku.
Lidé podle Mety ze 76,5 % viděli příspěvky od svých přátel a sledovaných skupin. Patnáct procent tvořily doporučené příspěvky od cizích lidí, zbývajících osm procent pocházelo z událostí a dalších zákoutí sociální platformy. Stran dílčích kategorií mají největší podíl z celku příspěvky od přátel, kterých bylo téměř 30 %.
Ve většině zobrazeného obsahu nebyly odkazy, příspěvků s odkazy byste napočítali jen 8,3 %. Mezi 20 nejsdílenějšími odkazy, které ovšem dohromady tvořily jen 0,01 % (v předchozím čtvrtletí to bylo 0,04 %), se nevyskytovaly články o politice. Vesměs se jednalo o společenská a lifestylová témata.
Takhle vypadá facebooková zeď lidí v USA. Vedou příspěvky od přátel (zdroj: Meta)
Nejsdílenějším odkazem se stal článek o tom, že matka Elona Muska přespává v garáži, když navštíví Space X. Na Facebooku zaujal přes 16 milionů lidí. Jak vypadala zbývající drtivá většina obsahu, nevíme. Z čísel jen lze vyčíst, že se Facebooku daří naplnit svůj dřívější slib, že bude zase více komunitní a upřednostní příspěvky od lidí z vašeho okolí.
Žebříček 20 nejzobrazovanějších domén, které nepatří Metě, vede YouTube, v zádech má Tenor, tedy gifovou službu. V žebříčku dále najdeme službu pro fundraising, klasické zpravodajské weby nebo odkazy na cizí sociální sítě, zejména TikTok.
Dvacítka nejzobrazovanějších domén tvořilo pouhé procento ze všech příspěvků na facebookových zdech. Ze seznamu byly vyřazeny také přihlašovací stránky e‑mailových služeb.
|
Doména |
Publikum (miliony) |
1 |
youtube.com |
160,2 |
2 |
media1.tenor.co |
113,2 |
3 |
gofundme.com |
104,7 |
4 |
tiktok.com |
99,3 |
5 |
amazon.com |
72,4 |
6 |
dailymail.co.uk |
65,8 |
7 |
twitter.com |
60,5 |
8 |
cbsnews.com |
60,3 |
9 |
people.com |
58,2 |
10 |
zillow.com |
56,9 |
11 |
nypost.com |
56,4 |
12 |
businessinsider.com |
54,2 |
13 |
insider.com |
53,6 |
14 |
today.com |
52,8 |
15 |
cnn.com |
51,5 |
16 |
nbcnews.com |
51,1 |
17 |
tmz.com |
51 |
18 |
google.com |
48,1 |
19 |
cnbc.com |
47,9 |
20 |
onlyinyourstate.com |
47,5 |
Zpráva od Mety o Facebooku nezahrnuje informace z jiných míst služby (např. Marketplace) ani reklamy. Data byla sbírána pouze v USA.
Zdroje: Widely Viewed Content Report: What People See on Facebook