Dobrý den, nevím jak si to nastavit v mobilu, aby mně to ukazovalo naše "normální" jednotky a to jsou výškové kilometry a rychlost km/hod. Poradíte někdo. Děkuji.
mohu si zobrazit Taliban Air ? casto pry letaji do N.Y.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/so...252330_epo
Prostě hrozný.
Taliban, Al Kaida, hodinky, holinky...
"zástupci Tálibánu již několik let cestují na oficiální akce v Rusku. Zúčastnili se například mezinárodních fór v Petrohradě a Kazani, kde diskutovali o boji proti terorismu a obchodování s drogami, vyjadřovali se i k problémům vzdělávání."https://www.forum24.cz/putin-za-den-p....sznhp.box
Mlat polohu neodhaduje, ale vypočítává.
Je hezké vidět, že mi ty rakovinotvorné sračky vysypala právě teď na hlavu skupinka lidí, kteří se chtějí povyšovat nad jiné s tvrzením, že měli "Vánoce v Egyptě". Moc jim přeju, aby se tam potkali s tradiční islámskou tolerancí a pohostinností, aby pak při srdceryvném rozhovoru pro CNN při útěku z rozstříleného hotelu mohli zažít svých patnáct minut slávy.
Aplikaci ma mo rad a vždy se kouknu kam ze to Aero letí . Ale co me vyděsilo je to obrovské množství strojů ve vzduchu po celém světě. O té doby co jsem to viděl mi nikdy nikdo nevymluvi že splodiny a kondenzační čáry Nemaje důsledků na klima a počasí. A nikdy jsem neviděl žádného GRETU co by to spočítal. Krbovky nam zakažou ale Boeingy a Airbus nikoho netrápí. Ocenil bych nějakého Docenta co by mi to vysvětlil. Děkuji . Slunce v duši a kerosin v plicích 😁😎✈️🛩🛫🛬🛳⛴️🚁🚢🚛🚜🛻🏍🛴🚲🛺🦼🛵🛶🛶☃️☄️
Prosim zanech teto cinnosti tak jako zbylych 98% tupych volicu, ukolem je mnozit se a volit.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 11. 2024 07:08
Třeba Airbus A321 Neo má spotřebu paliva v nejhorší variantě asi 2440 kg/h, při rychlosti 872 km/h to je cca 280 kg/100 km. Pokud bude maximálně plný tj. 220 pasažérů, je to 1,3 kg/100 km/osoba. Palivo má hustotu cca 0,8 kg/l, tak to vychází na 1 l/100km/osoba.
Ano, prepocet na clovekokilometry je jiste zajimavy, ale realne jsou nasmlouvane lety a tak letadlo leti klidne i prazdne (proto jsou ty levne letenky na posledni chvili). Spotreba na osoby pak vychazi vlastne velmi podobne, jako u klasickeho automobilu (bezna spotreba je kolem 5-6 litru na 100km u bezneho auta pro 5 lidi). Ale my neresime pocet litru na kilometr a osobu, ale absolutni cisla. Pak ty pocty letadel ve FlightRadaru a trebas lodi v MarineTraffic (doporucuji taktez shlednout), ktere maji jeste uplne jiny rozmer spotreby, najednou vypadaji jinak. Takze u tveho prikladu bych pak mohl rici, ze to letadlo ma spotrebu jako 72 vozidel. A tisic letadel jako 72000 vozidel. A tech letadel mame jen v tento jediny moment ve vzduchu kolik?
Je to cca 250 000 letů denně (v letní špičce), podle flightradaru. Aut je na světě přes 1,5 miliardy. Čili podle tvého přepočtu auta mají spotřebu jako cca 21 mil letadel. Tj. stačí aby v provozu daný den bylo jenom 1% procento aut na světě a je to stejné.
Co třeba alespoň rozlišit mezi lokálními emisemi - kamna a globálními - CO2 z letadel.Ty kamna - určitý druh a palivo se snaží omezit kvůli smogu, které způsobují... např. spalováním nekvaltního uhlí, při výskytu tlakové níže...z toho totiž potom jsou plicní onemocnění, alergie.Gréta možná dělá chyby, ale aspoň se snaží, zatímco někteří jiní jen kritizují a sami nenavrhují nic jak vyřešit změnu klimatu.Dojmy o kondenzačních čárách a Airbusech jsou taky úžasné.Radši přemýšlej o fotbalu nebo tak něco.Kerosine.
Zajimave. Take bych pak spocital, kolik stala vyroba kotlu v ruznem provedeni dle dotacnich titulu, ktere za poslednich dvacet let byly vypsany tak, aby lide vymenili sve stare a "nevyhovujici" zarizeni. Vysledkem techto omezeni jsou hromady odpadu, utracene penize lidi ze strany kupujicich a ze strany danovych poplatniku a samozrejme, coz je nejdulezitejsi, byznys vyroby/montaze a pridelovani. A lide stejne neusetri, naopak. Otazka pak je, jestli nahodou nedochazi ke kruhovemu navratu k zacatku. Vysledkem toho ovsem bude zase smog pri tlakove nizi, protoze se na to lide nakonec vy.erou.Ovsem k te zmene klimatu je zajimave premyslet nad tim, ze tu mame skutecne snahu o upravu pocasi vypoustenim ruznych chemikalii z letadel. Muzes klidne dal nalepkovat, ale uz to slo ven i v ceskem mainstreamovem tisku (napriklad v clanich o zaplavach v dubaji nekdy na zacatku leta). Pak se ovsem nabizi otazka, jestli ta uprava pocasi, o kterou se snazi ty chemikalie, nema na svedomi prave ten extrem, ktery se deje s klimatem nyni.A samozrejme pak se muzeme bavit i o tom, jestli nahodou nema vliv mrak zastavene pudy solarnimi panely, ktere vytvareji lokalni ohrev, mrak zastavene pudy solarnimi panely a betonovymi plochami, ktera dela totez a jeste k tomu pridava problemy s odtokem destove vody mimo klasicke vsakovani do pudy, mrak vetrniku, obzvlaste na mori, ktere zajimavym zpusobem mohou menit nejen smer a energii vetru, ale i jeho teplotu a tim jeho vlhkost a tak dale..... jednoduse shrnuto do jedne vety "je nas proste moc". Kerosine (predpokladam, ze to je lokalni pozdrav, tak jsem ho pouzil take).
nemuzeme v Jizerkach najit kominika ktery nam da papiry na cihlovy komin, v dobrem stavu - pro pojistovnu . . . )_
Dotaz, aby tranporder/odpovídač odpověděl, tak se ho někdo musí zeptat.A to se ho ten SSR (sekundární radar) musí pořád ptát, takže se ptá pořád?
ano. Sekundarny radar vysiela interogation signal na frekvencii 1030MHz. Lietadlo odpoveda na 1090MHz. Bez dotazu nie je odpoved.Co lietadlo vysiela bez dotazov je ACARS (zvukovo podobne modemu)fun fact: TCAS (antikolizny system) vysiela interogation signal tiez na 1030MHz.
ACARS je co?
Textová komunikace s letadlem, typicky to tu zprávu tiskne na papír podobně jako pokladna účtenku, piloti pak mohou na zprávy odpovídat, stejně tak letadlo může některé zprávy posílat automatizovaně.Aerolinie tak mohou komunikovat se svými letadly, typicky nějaké administrativní věci. Piloti skrz ACARS mohou dostávat některé informace, třeba od handlingu dostanou touhle formou informaci o nákladu, dostávají tak předpovědi počasí pro jejich trasu, mohou dostat informace třeba o stojánce na kterou budou při příletu posláni. Systém zároveň může reportovat stav některých palubních systémů, motorů atp.
Takže ACARS je na komunikaci aerolinky se svými zaměstnanci za kniplem.A Řízení Letového Provozu zase komunikuje přes vysílačku.
Pokud by se tim chtel zabyvat nekdo dal, tak pod windows muze vyuzit aplikaci Virtual Radar server, anebo pod linuxem mnohem lepsi tar1090.
Tenhle článek už tu taky jednou byl...
Pěkný článek, díky.
Jo, miluju tyhle technické články Jakuba Čížka, i mám rád jeho styl. Akorát ty české identifikátory v jeho kódu mě úplně vytáčejí - tím jak celý život dělám v mezinárodních firmách, tak vidět něco jako "datum_zacatek = (datum_konec - timedelta(days=7)).isoformat()" je jako vidět růžového slona souložícího z fialovým hroznýšem :)
V Excel nevadia české názvy funkcií?
Provokatére! :) Excel to má dokonce s diakritikou :)Ale nejsou v tom úplně důslední: https://easy-excel.com/excel-in-other...-in-czech/POLÍČKO, AVERAGEIFS, ZAOKROUHLIT.NA.SUDÉ, IFERROR, KDYŽ, ...Na čem proboha jeli, když to vymýšleli?
Jenze v Excelu i v lokalizaci fungujou ty anglicky fce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.