Jak vidí budoucnost počítačů šéf Intelu

Diskuze čtenářů k článku

12. 01. 2010 13:49

Co Moblin, o tom se Intel nezminil, kdyz uz ho zacal pro Atom vyvijet? Ze by ho Android natolik prevalcoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 12:08

moblin neni ani tak pocin intelu jako komunity

nejaka firma si rekla ze udela system pro netbooky, vlozila se do toho komunita a kdyz se do toho vlozil intel, tak vetsina lidi z komunity zacala citit podraz a radeji sla pryc, proto vyvoj upadl, intel musel nasadit vice svych lidi a jak to dale pokracuje uz nevim... ja se o to prestal starat ze stejneho duvodu jako komunita

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 11:26

Prenos obrazu pres wifi:

2 duvody proc bych to nechtel:

1) wifi neverim, podle me to vyzaruje a lidem to skodi a jeste si tim svitit v baraku

2) K cemu mi je prenos obrazu bez zvuku? Ze bych si poustel filmy ze zacatku minuleho stoleti? Ze zas Intel udelal technologii napul, tu proda, jaks taks vydela a pak zahy prijde verze 2, ktera odstrani prvotni neduhy, o kterych se vedelo jeste driv, nez to prislo na trh... (mimochodem, verze 2 je verze 1, oni jen tu prvni verzi osekali na betu a tu pustej do sveta, pak zahy vypustej verzi 1 s tim, jak jsou dokonaly a kolik to stalo miliard vyvoje, lidi to sezerou a berou to po balikach)

na rychlo me napada:

Atom 1 VS Atom 2 a TDP chipsetu (to je uplne vysmech)

7 rada Core a jejich pametovej radic, ktery nesnese vic jak 1.65V, neznas? Nevis? Tak odpalis CPU :D

Nativni dvoujadro, jak dlouho jim to trvalo? 4jadro je uz vlastne nativni? Ani nvm

Larabee... nepodarilo se jim ho osekat, tak to proste na trh nedaj, dokonalej produkt by nemohl mit nastupce a kdyz, tak by to stalo fakt hodne

apod...

samozrejme podobne praktiky ma i nvidia, jejich preznackovani me dovedlo k tomu, ze jsem si proste koupil ATI, nebavilo me uz cist, ze jedna karta byla 4x preznackovana a tim padem bych koupil 5 let starou grafiku za lidovou cenu, ktera se nelisi od podobne znacenych grafik, jen s mnohonasobne vyssim vykonem (jednou jsem se nechal nachytat na GF4 a uz nikdy vic... to jsem jeste nemel net, tak jsem to nevedel)

ATI taky zacina preznackovavat... sice vim jen o jednom produktu (zatim), ale tyhle praktiky se mi fakt nelibej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 11:51

no s těma grafárnama je trošku maglajz, to se musíš vždycky podívat na jejich webu kolik to má jader, kmitočty, šířky sběrnice, px/s, jinak se pravdy nedobereš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 16:12

> 1) wifi neverim, podle me to vyzaruje a lidem to skodi a jeste si tim svitit v baraku

doporucuju se odjebat do afriky nebo na antarktidu. samozrejme ze to vyzaruje, jak by se bez vyzarovani prenesl signal? ale takovyho signalu koupis mraky tak jako tak: gps, TV a radio, gsm, wifiny okolo tebe... a nezapomen prestat jist jidlo ohrivany v mikrovlnce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 17:57

Do Afriky? Tady se furt lamentuje nad zářením 2,4 GHz wifi, 800 MHz mobilů,... s výkonem pár miliwatů, ale nikdo nic nedělá s tim zasr.... sluncem.

1) na nás útočí palbou záření od pár set THz v IČ oblasti až přes Petahertze v UV (a to nemluvim ještě o dalších vyšších i nižších frekvencích naštěstí s menším výkonem)

2) s průměrnou energií 1,4 kW na metr čtvereční zemského povrch a s takovým rozptylem, že se před nim neschováme ani doma a jeho projevy jsou často vidět i ve sklepě.

3) bez povolení vyzařuje 24 hodin denně, v průměru 12 hodin denně na určitém místě, a v tý Antarktidě jak ho posíláte dokonce i půl roku v kuse!

4) nejhorší je, že díky jeho mafiánským praktikám se s tím bojí 5 miliard let kdokoli cokoli udělat.

Takže prosím neposlouchejte karlose00x a zůstaňte raději doma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 12:00

normalni neozareny clovek tomu prispevku rozumnel, bohuzel by jste se tam mel pip asi Vy...

samozrejme ze to vyzaruje, ale podle me to vyzaruje vic, nez by melo, nez kolik je potreba a dokud neuvidim papir, ze to je ok, tak to ok podle me neni

mikrovlnka ma papir, tak musime soudruhum verit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 12:02

prispevek vyse byl samozrejme pro: karlos00x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 12:06

A jeste jsem zapomnel dodat, ze je rozdil jestli to sviti nekde u souseda a nebo si to necham svitit 5m od hlavy v obyvaku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 10:00

Dokud bude k 3D obrazu potreba nejake dalsi udelatko navic (otravne bryle), nebo dokud budete muset mit hlavu nehnute v jedne pozici, abyste videli spravne "3D", tak je to neohrabane a k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 10:14

bohuzel bez tech zminenych mezistupnu se vyvoj k tomu perfektnimu nedostane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 11:10

Jasně, takže objevu střelného prachu předcházelo zdokonalování luků a praků. Televize se staly placaté poté, co se stále zužovaly skleněné obrazovky a když už to dál nešlo, tak se prostě muselo vymyslet LCD.

Nenechte se vysmát. Technologické objevy v drtivé většině přichází nepředvídatelně a mění úplně pojetí dosavadní koncepce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 16:10

pokud by tomu tak bylo tak kalasnikovem strilely rimske legie(tedy hned po kyju) a s C4 by sli uz u Chlumce protoze by to bylo nepredvidatelne pred tim strelnym prachem. rika se tomu evoluce. lcd proste nepostavis s elektronkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 22:16

Presne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2010 09:35

Ehm, vyvoj LCD zacal uz v 19. stoleti... opravdu nevzniklo z niceho nic :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 09:42

Polovina věcí, které nikdo nechce. Kupříkladu ta 3D Technologie, to jsem fakt zvědavý. První pokusy jsem zažil tak nějak kolem roku 1999 s grafickou kartou Matrox a brýlemi. Všichni se na to jednou podívali - aha, bezva - a po týdnu brýle putovali zase zpátky do krabice.

A teď to bude marketingový boom. No držím palce.

Druhý problém vidím v tom, že snaha o maximální multimediální obsah naprosto ubíjí děj. Kvůli čím dál lepším trikovým technologiím za miliony, jakoby už přestal existovat zajímavý příběh.

Tohle se bohužel týká i her, které prostě sází jenom na víc pixelů. Přitom podotýkám, že Tetris jel i na osmibitech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 09:54

je to otazka pritazlivosti - cervenomodry 3D mi prijde prilis narocne na zrak, treba na 3d.opevneni.cz jsem nevydrzel prohlizet vic nez par fotek i pres to ze me enormne zajimaly. pokud tohle odstranuje zminene neduhy(jestli jse mto nekde spravne postrehl tak se vyuziva polarizace) tak by to mohl jit na odbyt. stejne to ale bude jen-jako-3D, opravdovy 3D by mohlo byt jen jako vystup z nejakyho 3d engine a k tomu joypad abych se tam mohl pohybovat a menit tak dynamicky "kameru".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 11:48

souhlas, když si vezmu třeba Avatar, technologicky a ve 3D pěkný, ale příběh... jedna dlouhá 2,5h nůůůůůdáááá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 09:05

"Dnes už je zcela běžné video v plném rozlišení"

Tím se má na mysli FullHD? A "plnější" rozlišení jako 2K a 4K se tímpádem do spotřební sféry v nejbližší době neplánuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 09:39

no 3D video s 4k radku to bude maso! to mozna i zacnu chodit na valecne filmy do kina!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 09:54

Plné rozlišení je fullHD. 2k a 4k, na to je podle mě ještě brzo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 11:21

Spíš "plné HD rozlišení" je FullHD, ale obecný pojem "plné rozlišení" jsem na to ještě roubovaný neviděl (a přijde mi dost zavádějící. Vyšším rozlišením máme říkat extra-plné, super-plné, nebo turbo-přeplňované? ;)).

Co se týče 2K a 4K a jestli je to brzo, pokud se u 3D TV argumentuje tím, že letos vyjde na 50 3D filmů (kde se tohle už většinou promítá právě z digitálního zdroje), tak obsah by byl, jen domácí zobrazovadla zatím ne.

Jinak pro nativní přenos 3D slouží HDMI verze 1.4, a to podporuje rozlišení až 4K x 2K (které se používá právě v kinech), i když to asi nepůjde současně (to nejvyšší rozlišení je tam s frekvencí 24 celých snímků za sekundu):

"HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K (3840×2160p at 24Hz/25Hz/30Hz and 4096×2160p at 24Hz, which is a resolution used with digital theaters)"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 13:22

Nesmysl, plné rozlišení je prostě full hd, říkat "plné vysoké rozlišení" aby se to nepletlo s nějakými jinými plnými rozlišení je úchylárna, to se bude dělat až to bude historie, ne v době kdy každý ví co se tím myslí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 14:21

Jistě, a ti lidé, kteří mají už teď vyšší rozlišení (např. http://interlink.tsbohemia.cz/... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 01. 2010 14:23

(sežralo to zajímavě druhý link i se zbytkem příspěvku, tak ještě jednou ;))

Jistě, a ti lidé, kteří mají už teď vyšší rozlišení, si holt můžou zapnout "plné rozlišení" a downsamplovat z nativního, že ;)

např. http://interlink.tsbohemia.cz/...

ale i http://interlink.tsbohemia.cz/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 11:14

on asi nebyl v ceske republice, jinak by vedel, ze bezne to u nas urcite neni

napriklad v 10 kramech jsem celkem zahledl asi 10 filmu na BR, coz mi prijde zalostne malo, na druhou stranu se ale nedivim, medium drahy jak prase, vypalovacka taky... tak to prirozene lidi nechtej.

A kam vlastne mame ukladat ty obri data, kdyz vicemene je cenove dostupne jen DVD?

Kam sel ten vyvoj? Ja si pamatuju, ze pred 10ti lety jsem mel 10GB disk, byl jsem king, pak o rok pozdejs prislo DVD a ja byl vite kde, nahle nebylo misto ani na ripnuti do pc. Tuhle dobu bych chtel zazit zase, cenove dostupne medium (bavme se tu treba o 300Kc za medium s kapacitou 500GB, to mi prijde rozumna cena), ktere ma kapacitu polovinu dnesnich disku, tj min 500GB. Jo v roce 2004 nam slibovali holograficka media s kapacitou tusim 300GB+, mozna mnohem vic, prej do 2 let budou na trhu... je to 6let, neni po nich ani vidu, ani slechu a jestli do 2 let neprijdou, tak at uz ani nechodej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 16:06

hdd uz je dnes cenove lehce vyhodnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 01. 2010 16:07

myslim oproti DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2010 12:13

samozrejme ze je lepsi koupit HDD, protoze DVD proste uz leta nestacej (ja uz taky kupuju disky, misto placek), ale stejne mi to prijde neprakticke, dal bych prednost nejakymu kotoucku, diskete, kazete nebo necemu, o se lepe prenasi... a az nastoupej SSD, prevalcujou HDD, tak padne snad uz definitivne duvod, proc pouzivat kotoucky

ssd si prenesu jak cd (otresy by nemely vadit), kapacita bude xxx krat vetsi nez DVD a mechaniky se uz na disky delaj taky (neco jako puvodni suplik, jenze mnohem lepsi, staci oterit dvirka, zasunout disk, zavrit dvirka)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2010 12:35

No 2,5" externí disky se přenášejí docela dobře, např. tenhle je jen o malinko delší než CD, široký je sotva 2/3 šířky CD, a v pohodě ho můžu dát do kapsy/brašny k notebooku

http://interlink.tsbohemia.cz/default.asp...

Samozřejmě mám taky psychický problém s tím, že jsou tam rotující plotny, ale SSD v podobných kapacitách a cenách je už snad jen otázka času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor