Amazon ale opravdu nezaručuje skoro nic, musíte číst nápovědu. U zboží se pořád objevuje ono "obvykle expedujeme...".
Barnes & Noble měl rovněž akci, kdy nabízel vánoční dodávky (pouze část sortimentu, kterou má skladem) do 48 hodin, dokonce zdarma. Ale byla to časově omezená akce.
Našel jsem na (světovém) Internetu jediný obchod, který tvrdí, že skutečně celoročně a vždy doručí do 48 hodin v pracovní dny zboží, které má skladem. Je to (česká) Vltava.
Stoprocentně se jí to ovšem (ve spolupráci s expresní balíkovou službou DPD) bohužel nedaří. Nepřiznávám to rád, protože jsem zaměstnanec pracující v týmu Vltavy. Nicméně - vidíme, že kvalita s časem poměrně rychle roste.
Jistě, pokud jste zrovna zákazník, který měl smůlu, těžko nám to budete věřit.
Objevují se i studie se závěry jako "20 % objednávek v internetových obchodech není doručeno včas nebo vůbec", "na 25 % mailových dotazů internetové obchody neodpovídají" a podobně. V USA, pochopitelně.
Vltava jistě nedosahuje kvalit Amazonu. Ale na druhé straně bez falešné skromnosti předčí celou řadu amerických internetových obchodů "druhé ligy". Uvážíme-li zhruba dvouletou internetovou ztrátu ČR za USA, mám skoro pokušení říci, že Vltava si vede pozoruhodně dobře.
Ve skutečnosti nemáme dva roky na to, abychom dosáhli spolehlivosti a
hbitosti Amazonu. To nám zákazníci a konkurence nedovolí. Musíme být rychlejší.