Jak stahovat prostřednictvím P2P rychleji

Diskuze čtenářů k článku

čibík  |  07. 01. 2007 14:06

prosím poradí my někdo mám router asus rx3041 a nejde my strongdc++ abych byl aktiv děkuji za radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fik  |  21. 11. 2006 16:09

Koukám že se tady rozhořela diskuse o podpoře či nepodpoře různých pololegálních až nelegálních aktivit tím že se o věcech píše...
Já bych se na věc podíval z jiné stránky: Komu ony takyzákony slouží? Na rozdíl od většiny ostatních zákonů, paskvíly jako autorský zákon slouží vybraným jednotlivcům a bezskrupulozním organizacím typu BSA, RIA, MPAA, které se neštítí vůbec ničeho! S porušování těchto taky-zákonů výčitky svědomí nemám žádné. Norimberské rasové zákony byly přece také zákony, né?
Je třeba se jen chovat rozumně, aby člověk nebyl chycen. Neriskovat zbytečně. Dbát těch zákonů, které stojí za to dodržovat, svědomí má člověk jen jedno... Na vás, příznivce Linuxu a svobodného softwaru taky dojde.., je to jen otázkou času... On už se nějaký zákon najde, nebo vytvoří. Svobodná společnost není to, co by naše vlády chtěly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  23. 11. 2006 15:06

Ty jsi ale výkvět společnosti. Ne že bych souhlasil s hysteriií těch společnosti, ale na rozdíl od tebe dokáži pochopit, což tobě zjevně nedochází, že do programu či jiného produktu někdo investoval, peníze, znalosti a talent. To co píšeš je bohužel možné realizovat pouze za komunismu, a ten hned tak nebude. Na druhou stranu tyto principy chápeš v druhém odstavci. Trochu si to srovnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OPeF  |  21. 11. 2006 12:25

Je nejaky klient, ktery funguje pod proxy, vyjma eMule?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kendy  |  21. 11. 2006 10:52

Ahoj,má cenu něco nastavovat (viz.článek) ,pokud nemám veřejnou IP a jsem tzv.passiv?
Díky za případnou odpověd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matt2ss  |  20. 11. 2006 22:36

Pekne, najma ten port fowarding. Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
air23, air23  |  20. 11. 2006 19:13

toto mi dnes napsal muj ISP:
Dále vás chci upozornit,že v těchto sítích se sdílí nelegalní software a poslední dobou probíhají kontroly legálnosti dat na internetu.V případě zájmu správních orgánu jsme povinni předat veškeré požadované informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vega60  |  20. 11. 2006 21:30

Rozladěných lidiček bude více viz.: http://www.clnet.cz/

01. 11. 2006
Upozornění
Vážení uživatele, rádi bychom Vás upozornili, že naše firma byla vyzvána soudní cestou ke sdělení informací o větším počtu veřejných IP adres, zejméma z důvodu porušování autorských práv. Vlastníci těchto adres budou pravděpodobně kontaktováni orgány činnými v trestním řízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GliderMan, GliderMan  |  21. 11. 2006 08:37

Můj ISP: www.kve.cz

Varování před šířením nelegálního obsahu!
Zejména v souvislosti se šířením obsahu podléhajímu zákonu o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon) upozorňujeme uživatele na skutečnost, že se porušováním tohoto zákona vystavují možnosti postihu! Jedná se zejména o sdílení dat prostřednictvím výměnných P2P sítí (filmy, hudba, software). Naše společnost je v případě vyšetřování povinna sdělit osobní údaje uživatelů! Jedná se zejména o telekomunikační provoz na veřejných IP adresách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  20. 11. 2006 23:50

Hodne stesti u soudu. Uz jsi zacal mazat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
air23, air23  |  21. 11. 2006 15:56

sdilim pouze legalni obsah, ale jinak si pripadam jak nekde v Číně nebo za dob STB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sleza  |  20. 11. 2006 16:48

Má bitttorrentovej klient v opeře (od verze 9) nějakej zásadní nedostatek nebo je to "skoro plnohodnotnej" klient.
A ještě dotaz kde a jak se dá ponastavovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuchi  |  20. 11. 2006 13:55

chtel bych se zeptat na par veci tykajicich se stahovani a kopirovani audiovizualnich dat podlehajicich autorskemu zakonu.
1) pres net si stahnu album XYZ v MP3, aniz bych tusil ze original tohoto CD je chranen ochranou proti kopirovani. Dopoustim se tim trestneho cinu?
2)Mam CD s ochranou proti kopirovani. Ale ma mechanika v PC jej umoznuje bez problemu prehrat (poradi si s ochranou "sama od sebe"). Kdyz si toto CD zkopiruju do PC, je to trestny cin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 14:13

1.) Nedopustíte, sám jste ochranu neobešel.
2.) Samotné držení zařízení či výrobků (pro neobchodní účely), které umožňují obcházení technických prostředků ochrany práv, není zásahem do autorského práva. Zásahem je až případné obcházení těchto prostředků (např. při zhotovování rozmnoženiny díla). Navíc v případě vypalovaček se jedná o zařízení, na která se právní úprava ohledně nedovolených zařízení sloužících k obcházení technických prostředků zřejmě nevztahuje, neboť se nejedná o zařízení, která mají „vedle obcházení účinných technických prostředků jen omezený obchodně významný účel nebo jiné užití“ ve smyslu § 43 odst. 2 písm. b) autorského zákona. Takže není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S-tony, S-tony  |  20. 11. 2006 13:46

Podle mně je se nejrychleji a nejjednoduššeji stahuje přes Bearshare. Sice tam jsou jen věci max dva roky staré, ale na nové "soubory" je to nejlepší co jsem kdy měl. Omezený jsem jen rychlostí mé linky 2 Mega

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FastIkarus, FastIkarus  |  20. 11. 2006 14:35

Nneí to ten program prolezlý spywarem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olhorv  |  21. 11. 2006 19:06

Tento klient je na pikacu protoze je prolezly spywarem, doporucuji odinstalovat je mnoho jinych zpusobu jak stahovat a neni treba si zanaset comp sajrajtem na kterej neni nikdo zvedavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Portál FMG.sk  |  20. 11. 2006 13:07

Este ste zabudli ked na routery povoli clovek niaky port ba DC++ napr "441" tak u niekoho to nemusi ist pretoze router to nepusti dalej (router Ovislink napr.) treba na Windows Firewallu povolit este port "411" a potom hura download Windows Vista a Office 2007 :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 11. 2006 12:44

"Každý zde totiž určitou část již stažených dat dále nabízí"

To sice ano, ale je otazkou, zdali je takto nekompletni cast dila mozne povazovat za dilo jako takove. Protoze ja nenabizim dane dilo, ale pouze jeho cast, rekneme setinu. A ta sama o sobe nemuze byt povazovana za dilo. Kdyz nekomu ukradnu motor v aute, policie me tezko bude popotahovat za ukradeni auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  20. 11. 2006 12:47

úplně stačí, že vás budou stíhat za trestný čin krádeže a poškozování cizí věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 11. 2006 21:57

Chacha Tak tohle je uplne nepouzitelny nazor

Abych to vysvetlil, ilegani sireni audio/video/sw NENI trestny cin kradene, ale porusovani autorskych prav. Kradez je, kdyz nekomu ukradnete auto a to bude puvodnimu majiteli chybet. Ale kdy zkopirujete mp3, tak ta puvodnimu majiteli chybet nebude.

Jasne?

Tohle se objevuje v kazde diskusi, a tak nechapu, jak to, ze jste to jeste nenaznamenal, ten rozdil mezi kradezi a porusovani autorskych prav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cad.xf.cz, cad.xf.cz  |  20. 11. 2006 12:12

A jak je odblokovat, jde to vubec? Nam admin zablokuje ve studovne porty a tim padem si nic nestahnu, coz je naprd, takze nainstaluju uTorrent a dal se nedostanu, otevru torrent a nic, zkusil jsem nastavit port pro stahovani 80, ale take nic, takze si myslim, ze to stejne nijak asi obejit nepujde, nebo pokud to jde, tak at nekdo napise jak ď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Portál FMG.sk  |  20. 11. 2006 13:14

Skus PortTunnel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
looser  |  23. 12. 2007 00:50

ja si skorej myslim ze kvalitna transparentna proxy na porte 80 plus dns proxy a arp proxy a ani si neskrtnes .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maha  |  20. 11. 2006 10:47

btw. zkouseli ste nekdo na DC utilitku moglo pro rychle projizdeni hublistu na vyskyt urciteho souboru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo, Georgo  |  20. 11. 2006 10:36

Výborným pomocníkom pri otváraní portov je technológia UPnP, akurát nie vždy úplne bezproblémová. Zatiaľčo v rôznych návodoch na "vyladenie" systémových služieb Windows autor zásadne odporúča službu UPnP "z bezpečnostných dôvodov" vypnúť, v skutočnosti (a hlavne za NATom) to nie je až také tragické. Zato benefity sú nesporné, a to hlavne v prostredí, kde sedí viac počítačov za jedným routerom s NAT a hw firewallom. Zatiaľ čo väčšina DC a BT klientov si s automatickými nastaveniami rozumie znamenite, u eMule treba v záujme získania HighID nastavovať ručne. Ako však už bolo popísané, nie je to problém. Pri použití UPnP naviac ani netreba liezť do webového rozhrania, ale stačí porty otvoriť "na diaľku" primo zo sieťových nastavení vo Windows.
Inak patrí autorovi vďaka a chvála za pekný a praktický článok!

P.S. Zisťovanie vlastnej WAN IP adresy je typická vec, na ktorú sa dá využiť Opera Widget, čím táto technológia preukazuje aj určitú užitočnosť... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
2ge  |  20. 11. 2006 10:00

Ahojte,

rad by som si ozrejmil presnejsie fungovanie p2p, viem o co ide, skorej ma zaujma, ci server/klient je robeny naozaj inteligentne.
1. zacal som sharovat 1 novy 100kb subor
2. pripoja sa 3 klienti
3. kazdy z klientov tahat 1/3 (prvu tretinu), 2/3, 3/3 z toho suboru (viem ze sa to neda takto presne urcit, su tam urcite casti o nejakej velkosti ale cca) ?

Predpokladam ze ano. Pretoze potom tento subor si uz mozu dotahat medzi sebou, keby som nahodou vypol pocitac. Je to robene takto, vie to niekto potvrdit ? Hlavne ma zaujma torrent siet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  20. 11. 2006 10:20

zhruba, ale nedelí sa to na tretiny ani inak podľa počtu zaujemcov, ale každý si ťahá náhodný kúsok v súbore - môže byť pár desiatok kb až do niekoľké MB, dokonca som videl sťahovanie celeho filmu na jeden šup - ale to je riziko, lebo ked sa poruší spojenie, dotyčný príde o všetko,... niekde (neviem či to platí pre bittorent) ukazuje program koľko ľudí ma k dispozícií celý súbor, a koľkí neúplný, ale sťahovať môžeš od všetkých - ak majú časť súboru ktorú ty nemáš....
min a max veľkosť toho kúsku ktorý sa sťahuje sa da dakde nastaviť, a predpokladám, že podobne je to nastavené na opačnej strane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  20. 11. 2006 10:32

Ještě doplním, že si to samozřejmě navzájem doplní, jen pokud si každý zvlášť stáhl svou část úplnou. Chybí li kousek jediné, soubor se už nemůže poskládat. Třeba v síti eDonkey je tak mnoho souborů, kdy schází jen malinká část, přesto na ni nemá smysl čekat a je rozumné stahování souboru zrušit hned na počátku, celý prostě nedoteče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek, Prcek  |  20. 11. 2006 09:58

"Položku Síťové rozhraní pro všechna spojení vyplňte stejně jako IP adresu."

Nemela by tady byt vyplnena sitova adresa za routerem, a ne externi pred nim? Alespon ja tam mam adresu na lokalni siti (192.168.1.x) a v kolonce External IP/WAN mam adresu, kterou mi to ukazuje na netu (mam Karneval s neverejnou IP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[ELITE]Roger, [ELITE]Roger  |  20. 11. 2006 09:43

Mozno by este stalo za zmienku spomenut velmi dobreho konzoloveho klienta pre Linux - libTorrent (http://libtorrent.rakshasa.no/).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[ELITE]Roger, [ELITE]Roger  |  20. 11. 2006 09:46

Som sa dako uklikol, este som xcel napisat, ze clanok pekne nacrtol problematiku, pochvala pre autora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m13xx  |  20. 11. 2006 08:24

Na zacatku clanku je napsano, ze: "...člověk si může stáhnout jakékoli autorsky chráněné dílo s výjimkou softwaru, aniž by se tím dopustil porušení zákona... a ...protiprávního jednání se dopustí ten, kdo autorsky chráněné dílo nebo jeho část, na jehož distribuci nemá oprávnění, na internetu ke stažení nabízí, tedy sdílí..."

S timhle mozna lze souhlasit, ale uz vsichni zapominaji na to, ze vsichni klienti (emule+ , strongdc, azureus atd., atd.) vsechny data, co stahujete automaticky nabizi zpet do site ke stazeni. Tim se dopoustite presne toho druheho pripadu, co je popsan na zacatku clanku)

Pokud clovek stahuje cokoliv autorsky chraneneho z p2p siti, muze si byt jist (a v drtive vetsine pripadu si je 100% jist), ze dela neco nelegalniho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marlboroman  |  20. 11. 2006 08:55

1. Presne tohle co pises, pise i autor clanku na zacatku instruktaze k Bittorentu "V případě stahování autorsky chráněného obsahu staví každého uživatele mimo zákon. Každý zde totiž určitou část již stažených dat dále nabízí."
2. Kdyz stahujes pres strongdc o kterem se zminujes, neni pravda ze tebou stazena data se dale sdili. To co nasdilis tam zustava a nic ze stazenych veci se nepridava....trosku si to nejspis pletes se segmentovym stahovanim.
cili tvuj prispevek byl naprosto oftopic....

Zdar Marlboroman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m13xx  |  20. 11. 2006 09:03

http://strongdc.berlios.de/

# Částečné sdílení souborů
Umožní přijímat a odesílat části souboru, který právě stahujete vy nebo jiní uživatelé. Zvyšuje rychlost stahování a šíření souboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 09:05

Skutečnost, že StrongDC++ jako jeden z klientů pro DirectConnect a všechny klienty pro BitTorrent a eMule zpětně sdílí stahovaná data je popsána vždy u patřičné kapitoly. Pro jasnost jsem ještě informaci o tomto doplnil do tabulky na začátku článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m13xx  |  20. 11. 2006 09:18

Dekuji, jsem rad, ze jste to doplnil. Myslim, ze se jedna o celkem dulezitou informaci. Nejednou jsem se stal svedkem rozhovoru, jak jsou tyhle programy skvely, ze je to legalni atd.

Kazdy at se rozhodne sam, jestli riziko sdileni podstoupi, ale je nutne mit pro toto rozhodnuti presne a pravdive informace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  20. 11. 2006 09:50

Také je dobré zmínit prográmek peerguardian, který zabrání fízlování třeba na dc++.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TheTOM.SK  |  20. 11. 2006 10:34

Presne tak. Uz i samotny nazev rika (peer to peer), ze se jedna o sdielni, takze kdyz se rekne, ze p2p je ilegalni, tak je to pravda, protoze pokud clovek jen stahuje ale nesdili, tak se logicky nejedna o p2p. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolofon  |  20. 11. 2006 11:42

zjavne v tom mas jasno :)).

"Often referred to simply as peer-to-peer, or abbreviated P2P, a type of network in which each workstation has equivalent capabilities and responsibilities. This differs from client/server architectures, in which some computers are dedicated to serving the others. Peer-to-peer networks are generally simpler, but they usually do not offer the same performance under heavy loads."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
har  |  20. 11. 2006 23:40

jedna,ale musis byt nejlepe admon,nebo klicnik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
har  |  20. 11. 2006 23:40

jedna,ale musis byt nejlepe admin,nebo klicnik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  20. 11. 2006 12:47

Vzdyt je to ve clanku popsano, tak nevim, proc to tady opakujete.

Jiste, je to nelegalni cinnost, jenze vam ji taky nekdo musi dokazat. A to si uprimne nedokazu predstavit jak. mate nejakou mp3 a ukolem policie je prokazat, ze jste ji ziskal ileganim zpusobem (napr. vymenou za jinou pisnicku). V pripade torrentu si nedokazu predstavit, jak by to mohli dokazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neználek  |  20. 11. 2006 18:42

A jak poznám, že soubor, který chci přes p2p stáhnout, je pod autorskou ochranou? Napsané to na něm není, existuje seznam autorsky chráněných děl, kde bych si to mohl, respektive měl povinnost, vyhledat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 11. 2006 07:59

Tak OK neni to nelegalni, ale vsichni citime ze s dobrymi mravy to ruku v ruce nejde a tady na to este vyjde navod jak to delat lepe a rychleji. OMFG to snad neni mozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  20. 11. 2006 08:19

co nejde s dobrymi mravy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 11. 2006 18:43

Jak pisu nize - s dobrymi mravy nejde brat si vysledky cizi prace zdarma - to ze si vsichni tahaji pomoci P2P free soft je tak berlicka na vase vlastni uchlacholeni. Az jednou vylezete se SS (pripadne VS) a zacnete pracovat - zkuste to zadarmo zjistite ze je to pro vas urcite povznasejici pocit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neználek  |  20. 11. 2006 19:32

A jak jde dohromady s dobrými mravy, když někdo požaduje, aby mu jeho jeden výkon byl proplácen po celý život a ještě za něj lidi museli platit jeho potomkům?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 11. 2006 20:03

Proplacen cely zivot a potomkum ? Snad jednou zaplatim - tim padem to mam a jiz nepotrebuji platit znovu nebo potomkum ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neználek  |  20. 11. 2006 22:19

Když složíš písničku, je jedno jestli se hraje nebo ne, peníze za ni dostáváš do konce života. Z jedné písničky samozřejmě nevyžiješ, ale jde o princip. Když vytvoříš jakékoli autorské dílo, které už se ti tisíckrát zaplatilo, a někdo je bude chtít užít po tvé smrti, musí zaplatit tvým potomkům. Když napíšeš program, za 5 nebo 10 let ho těžko budeš ještě prodávat, ale když ho v té době někdo někde objeví a stáhne, bude v tvých očích zločincem. Zajímavé je, že když budeš malíř nebo sochař, taková privilégia mít nebudeš, dostaneš zaplaceno jenom jednou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pardal  |  20. 11. 2006 08:21

Hele ty samaritánče, a ty určitě používáš jenom legální software....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 11. 2006 18:41

Yo pouzivam -protoze mi prijde zcela normalni za neci praci platit stejne jako to vyzaduju s dovolenim za svou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  20. 11. 2006 09:02

No pokud dobre ctu tak tu je navod jak stahovat rychleji, a najit vice zdorju, nikde tu ale nectu ze musim stahovat copyrightem chranene soubory, budete se mozna divit, ale lidi od vas na DC stahnou i soubory ktere jsou dostupne i zdarma na internetu (a to ted nemyslim zadne stranky z warezem nebo neco jineho...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo, Georgo  |  20. 11. 2006 10:26

Presne tak - aj legálne downloady idú niekedy cez P2P rýchlejšie (ak autor si autor nemôže dovoliť rýchle download servery). Ostatne BitTorrent bol navrhnutý aj preto, aby sa uľahčil download linuxových distribúcií - a slúži výborne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spirit_Crusader  |  21. 11. 2006 19:23

No to jo, kdyz jsem stahoval kubuntu tak pres server se to plazilo kolem 200kB a pres torrent to jelo na maximum co je u meho pripojeni mozne (540kB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hatred, hatred  |  20. 11. 2006 12:31

... vsichni citime ... pis za sebe pls

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlis  |  20. 11. 2006 06:38

Dobrý den,

prosím o radu, používám Torrent client a vše se zdá být správně nastavené (jsem v aktivním módu, port forward na routeru). Hodně často se mi stává, že není při spuštěném Torrentu dostupná "síť" pro jiné programy (např. IE, antivir...) a i pro ostatní počítače v domácí síti (ani třeba sdílení souborů v domácí síti). Jakoby přetížení routeru nebo tak něco (síť se stane hluchou), ale Torrent vesele běží.
Setkal jste se s tím někdo? Prosím moc o radu.
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AndyF1  |  20. 11. 2006 07:04

Pavlis> Zistite si kolko sucasnych spojeni vie obsluzit Vas router.Podla toho nastavte v klientovi limit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  20. 11. 2006 07:59

Nebo obráceně nastavit vyšší limit v tom routeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlis  |  20. 11. 2006 08:25

Zatím děkuji - zkusím to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  20. 11. 2006 10:29

Vtip je právě v tom, že torent vedele béží... Určitě používáš ADSL, kde máš třeba 2MB downloadu, ale pouze 256 kb uploadu. A jak ostatní vesele od tebe stahují, tak ti "ucpou" uploadovou kapacitu a přestože náš volný download, tak si nezasurfuješ... Řešení je poměrně jednoduché: v nastavení klienta nastav maximální hranici UPloadu na 5-6 kB (určitě ne víc než 10 kB) a surfování půjde normálně. Download omezovat nemusíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlis  |  20. 11. 2006 20:39

Zkusím to také, ale zdá se mi, že pár kB pod upload limit stačí (třeba na 20kB max pri 256kbit). To jsem měl nastavené nastavené a stejně nic. Teď jsem omezil počet současně připojených spojení v Torrentu ze 100 na 50 a zatím to funguje (ťuk, ťuk na dřevo). Uvidíme. Opravdu nevím, kolik zvládne naráz obsloužit připojení náš Lucent se 4 portama ETH od Bluetonu (nyní ČRa).
Děkuji za reakci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavlis  |  20. 11. 2006 20:49

Pardon, ale ještě jsem zapomněl dodat na úvod, že ta domácí síť je "hluchá" skoro vždy pokud je download i upload na nule. Nechápal jsem to - najednou to z plného stahování spadlo vše na nulu a konec. Muselo se to samo nějak probrat po určitém čase. Opravdu to vypadá na počet současně aktivních připojení. Čekal jsem, že router jich zvládně alespoň o řád více, než jsem měl nastavené.
Ještě jednou děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  20. 11. 2006 06:10

a kde se dá u strongu vypnout stahování nedokončených stahovaných souborů? někde jsem to už zkoušel ale nefungovalo mi to....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 09:06

Mělo by pomoci vypnutí segmentového stahování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  20. 11. 2006 09:34

no ale kvůli segmentům právě stronga využívám...nejde to jinak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek, Prcek  |  20. 11. 2006 09:53

Ne. Bud vypnout segmentovy stahovani, nebo sdilet i roztahany veci - vyber si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JinJin  |  20. 11. 2006 13:50

Neni pravda. Stačí používat starší verzi klienta tušim že v8 nebo 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rejpal  |  20. 11. 2006 05:33

"Pokud se lze v aktuálním spojení dostat do pozice serveru, stahování se výrazně urychlí, získáme přístup k většímu množství zdrojů a zároveň budeme v komunitě uživatelů více respektováni."

A pokud si k tomu dame jeste podminku, ze jako spravni poctivi obcane budeme dodrzovat zakony, vyjde nam, ze budeme muset sdilet vyhradne takove, pro p2p komunitu atraktivni materialy jako jsou:

- sbirka iso obrazu instalacek Linuxu
- sbirka service packu na Oracle a podobne "masovky"
- rodinna videa typu "babicciny devadesatiny" ci "nase dovolena na Sumave"

Respekt komunity pak jiste bude dosahovat rozmeru o jakych se nam ani nesnilo. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin V  |  20. 11. 2006 08:00

Obcas, jen tak z legrace soubory typu rodinné foto od uzivatelů stahuji, to vás tak rychle odpojej a jeste poslou PM kde mi nadávaj, že stahuji jejich soukromé věci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
i'm ro  |  20. 11. 2006 03:48

wow, dekuji. otevrit porty, tohle to by mne jiste nenapadlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 03:57

Vidite, vas mozna ano...

Podle duveryhodnych kvalifikovanych odhadu komunity je treba na DC az jedna tretina pasivnich uzivatelu zbytecne - pouhym nastavenim by mohli byt aktivni a vyrazne tak rozsirit svoje moznosti a ulevit i zatezim na huby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  20. 11. 2006 09:26

koukám, že redaktoři živ jsou experti na P2P stahování, opravdu obdivuhodné u lidí, které ve své podstatě živí autorské právo. Gratuluji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo, Georgo  |  20. 11. 2006 10:22

Trochu nemiestna poznámka. V súčasnosti sa sťahuje vo veľkom a celkom bežne P2P klienty vidím spustené u ľudí, ktorí sú inak totálne lámy. Ak tento článok pomôžu niektorým "neoprávnene pasívnym", aby si konečne nastavili pripojenie, budem jedine rád.
A mimochodom, argumentácia typu P2P = nelegálne sťahovanie dosť zaváňa rétorikou MPAA/RIAA a podobných monštier. Neviem ako Vy, ale ja som už z P2P stiahol spústu legálneho obsahu - napr. len čisto preto, že bežné download servery boli príliš pomalé, alebo tiež public domain obsah. Odo mňa tiež kopa ľudí sťahovala moje vlastné fotky, o ktoré som sa rozhodol podeliť. Prečo nie - keď sa chce niekto pozrieť na obrázky z Paríža alebo Madridu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  20. 11. 2006 10:50

Mýlíte se, ta poznámka na místě je. Je hezké, že si pan redaktor umí umýt ruce, ale nic to nemění na tom, že jeho článek ve výsledném efektu napomáhá méně zkušeným uživatelům o něco efektivněji porušovat autorský zákon.

A přesto, že prostřednictvím bittorrentu a dalších P2P technologií lze stáhnout třeba Anarchy Online a desítky linuxových dsitribucí, těžko můžete popřít, že majoritní způsob využívání P2P je zaměřen na něco úplně jiného. A tvrdit, že podobný text je zaměřen výhradně na to promile ujživatelů, stahujících výhradně legální obsah, je opravdu "důvěryhodné". Ale co, hlavně, že má článek čtennost a pan redaktor čárku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  20. 11. 2006 11:17

Stejně tak kniha Hacking bez tajemství a jiné podobné publikace tím pádem musejí nutně být návodem a naváděním k provádění trestné činnosti, protože argumentace že to je pro správce sítě kteří by tohle měli pochopit a otestovat si praktiky hackerů na své vlastní síti, je taky špatná... kolik administrátorů bude hackovat svoji vlastní síť??

To je dost omezený ten váš názor. V článku je pouze uvedena informace, jak ji člověk využije už je jeho věc a to jestli poruší nebo neporuší zákon už je na každém zvlášť.

A to že redaktoři Živě znají P2P sítě je podle vás špatné? No nevím, ale odborné články by měli psát i kvalifikovaní lidé a jako takoví by měli mít přehled.

Stejně tak by se pak dalo i volání posluchačů do rádia kteří oznamují kde jsou policejní hlídky a upozornění na radary, chápat jako navádění k porušování předpisů a zákonů. Budete proto poukazovat na rozhlasové stanice a osočovat je z navádění k trestné činnosti? (Protože by zveřejnění takoéto informace mohlo být chápáno jako maření úředního jednání, nebo maření práce veřejného činitele)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xentar  |  20. 11. 2006 11:30

popravdě mě vůbec nezajímají teoretické úvahy na toto téma, zvláště takto překroucené. Je mi jasné, že "právo" stahovat a "právo" nabízet sofistikované návody jak co nejlépe ošulit technická a zákonná omezení, bude určitá sorta lidí obhajovat. Část alespoň čestně, část argumentací o možném přísně egálním využití, a část demagogií. Užijte si to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx, Sphinx  |  20. 11. 2006 15:04

to neni demagogie, jenom sis proste trosku nabeh:
dam ti jednoduchy priklad:
urcite by se dal najit vyzkum, ze v iraku se vice zbrani pouziva pro trestnou cinnost, jsou proto jakekoli clanky o zbranich, jejich cisteni a pouzivani nabadanim k trestne cinnosti?

nikdo ti nebere, ze vetsina obsahu se stahuje z copyrightovanych del, ale proste je to soucasti soudobeho esveta a jako o takovem fenomenu nevidim duvod nepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reakce na kokota  |  20. 11. 2006 16:48

ty si ale vul

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
insidro  |  20. 11. 2006 17:58

nato že tě to nezajímá už jsi toho napsal dost, užij si svou blbost )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rur  |  20. 11. 2006 21:15

to ale môžeš obviniť aj výrobcov zbraní, lebo sa používajú na zabíjanie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P_V  |  20. 11. 2006 11:21

"Je hezké, že si pan redaktor umí umýt ruce, ale nic to nemění na tom, že jeho článek ve výsledném efektu napomáhá méně zkušeným uživatelům o něco efektivněji porušovat autorský zákon."
Dle této logiky, instruktor autoškoly si sice myje ruce, ale to nic nemění na tom, že jeho výuka ve výsledném efektu napomáhá o dost efektivněji porušovat zákon o provozu na pozemních komunikacích. Protože přece daleko nejvíc nehod zaviní řidiči, kteří absolvovali autoškolu, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  20. 11. 2006 23:24

Ty jsi ale demagog. Zkusime to jinak. Ukaz mi uzivatele p2p, ktery si nestahl autorsky chraneny obsah. Ja ti ukazu ridice, kteri nezavinili nehody. Kdo jich nalezne vic, co myslis? A nebo jeste jinak, co myslis, kde nejdes vestsi procento ridicu kteri zpusobili nehodu, mezi temi co absolvovali autoskolu nebo mezi temi druhymi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vash  |  20. 11. 2006 03:37

Chybi mi zminka o p2p klientech pro OS linux. DC++ zna kazdy ale najit si jak na to v linuxu je trosku tezsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 03:53

Valknut: http://dcgui.berlios.de/

Nic lepsiho pro Linux nenajdete. I tak ale dosahuje jen zlomku schopnosti tech nejlepsich klientu pod Windows.

Pri psani jsem nepredpokladal, ze clovek, ktery se rozhodne pouzivat Linux, si jej neumi nakonfigurovat a najit potrebny software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drak  |  20. 11. 2006 05:21

Valknut dávno už zaostal,bejvávalo.Momentálně jede Linux DC plnokrevná náhrada čistýho DC klienta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  20. 11. 2006 12:31

kde se da sehnat? jede i pod OpenBSD? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  20. 11. 2006 23:18

jmeno prosim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drak  |  20. 11. 2006 23:31

http://linuxdcpp.berlios.de/articles.php?um=index

v Ubuntu se dá nainstalovat Automatix2 a tím jde instalace Linux DC jenom naklikat + další programy nejen P2P.
V Debianu je přímo v testingu v repositářích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour  |  21. 11. 2006 13:41

Uz je tam funkcni multidownload? Bez toho ani ranu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 11. 2006 13:06

...tak to je patrne chybny predpoklad. Sam patrim do skupiny zoufalcu, kteri uz maji plne zuby viru, spywaru, overovani legalnosti, neustalych aktualizaci antiviru, Ad-Aware, SpywareBlasteru, Spybot S&D, zaplatovani Windows atd. a proto se vrhli na Linux, ktery vsak v zadnem pripade jeste nedokazi dostatecne dobre spravovat. Staci projit poradnu na abclinuxu.cz a hned je videt, ze nas neumetelu pribyva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  20. 11. 2006 07:24

je super, "jadro" beži bez grafickej nadstavby, teda kľudne si to môžeš šupnuť do štartovacich skriptov a je jedno kto je prihlasený v Xserveri, má to grafické nadstavby, ja vlastne používam pristup cez internetový prehliadač (adresa http://127.0.0.1:4080 - tuším), ale existuje aj normálne grafické rozhranie. Som v pasívnom mode a stahovanie ide veľmi dobre, skúšal som aj linuxdc++, ale ten v pasívnom mode (za cca 2 hod) nestiahol ani bit, aj ked odo mna pár veci odišlo.
Predtým som používal gtk-gnutellu, tiež to išlo veľmi dobre, ale potom sa mi zdalo, že sa zmenšuje "ponuka" vecí na tej sieti.
Inak zdá sa mi, že mldonkey vie spolupracovať aj s gnutellov (teda sieťov/protokolom -alebo čo to je).
Pokiaľ maš aktivny pristup, tak skús linuxdc++ (počul som na neho dosť chvály - a že sa to dosť rýchlo vyvýja) ak nie, tak ten mldonkey..
A taktiež som počul o aMule - ale to nepoznám..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 11. 2006 08:54

Varianta dvě je DC++ pro windows pod wine. Akorát je nutno vypnout grafické znázornění stažené části soboru (nesmí to dělat takový ten modrý proužek, ale jen psát tolik a tolik procent). Pak to jede bez problémů. A možná, že to pod současným wine jede i bez tohoto nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šutr  |  20. 11. 2006 03:36

Hezkej návod,ale co mám dělat já,když jsem do WiFi sítě připojenej přes WiFi kartu do PCI slotu a adresu mám přiřazenou DHCP serverem. Karta je Z-Com XI626 PCI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  20. 11. 2006 03:54

V klientech, kde se nastavuje adresa (z clanku jen derivaty DC++) ji po kazdem obnoveni nastavovat rucne, nebo aktivovat obnoveni automaticke. Je jedno, ze je IP dynamicka. Dulezite je, aby byla verejna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  20. 11. 2006 08:56

no vetsina DHCP serveru si drzi vazbu MAC <=> IP v Cache a dokaze znovu stejnemu klientovi priradit predchozi IP adresu, toto nastaveni je snad u veciny DHCP defaultne zapnuto.... ovsem provider ktery hodla za pevnou (a verejnou) IP vybirat poplatky, tak tohle nastaveni zamerne vypina... Nutno dodat ze pokud ma klient verejnou ale ne pevnou IP (tzn... pokazde dostane verejnou IP ale pokazde jinou), tak treba pro DC neni potreba platit za pevnou (stalou) IP. Staci to pokazde zadat rucne, nebo nechat klienta DC++ detekovat ji automaticky, ovsem tato detekce ne vzdy funguje dobre...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor