Jak se (znovu)obsazoval resort informatiky

Diskuze čtenářů k článku

Fireball  |  06. 08. 2004 09:53

At zije zbytecny pan ministr informatiky a jeho jeste zbytecnejsi samostatne ministerstvo!
Jenom v CZ se muze stat, aby se clovek sam osobne a neotresitelne nominoval na misto ministra informatiky zhotovenim webove prezentace vlade. Tem starym pitomcum ve vlade se takovato "mysteriozni" znalost z oboru informacnich technologii musi prece logicky zdat jako bohorovna a svetoborna.
Take na takovou funkci, v kulturni zemi v roce 2004, posacuje vzdelani ve forme maturity ze vseobecneho gymnazia a podpis Charty77. Ano vim, on mel udajne problemy a proto za komancu nemohl studovat, ale od te doby jaksi uplynulo temer 15 let. A to by clovek s jeho ambicemi mel zvaldnout.

Nejhorsi je clovek, ktery ma vysoke ambice, zanedbatelnou inteligenci, znalosti, potazmo schopnosti. Tohoto cloveka jsem mel moznost nekolikrat slyset z hlediska jeho "odborne" stranky. Vice katastrofalni neznalosti v oboru ma uz jenom muj 14 lety syn....

Ano chapu, ze tato zeme potrebuje "posunout" smerem k vyssi penetraci IT, hlavne ve statni sprave smerem k nam obycejnym danovym polatnikum. Cim mene uvidim ty odporne ksichty odpornych statnich uredniku, kterych je oproti realnym potrebam zeme dvojnasobek, tim radeji budu. Osobne nejsem presvedcen, ze tento clovek je schopen, nejen vzhledem ke svym nicotnym pravomocem, cokoliv vyznamnejsiho prosadit. V jeho opetovne nominaci vidim hnusny politicky handl a ministerskou trafiku. Efekt pro nas bude opet, jiz tradicne, limitne nulovy. To co pan ministr se svym samostatnym ministerstvem dokazal, by zvladlo napr. fungujici ministerstvo pro mistni rozvoj nebo prumyslu take. Fungujici ovsem znamena s vyrazne nizsim poctem zamestnancu, kteri si sve prace budou vazit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sulak  |  03. 08. 2004 12:39

Jestli zvoleji reditele Primy tak bude na multiplexu 4x Prima a dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  02. 08. 2004 13:35

Lidi co tu tak hanite MI uvedomte si, ze bez nej by o vecech jako iStatni sprava, centralni registr, elektronickej podpis a mnoho dalsich rozhodovali stari plesivi dedkove z ostatnich ministerstev, kteri nevedi co to je pocitac.

Je fakt, ze MI nema moc velkej vliv, ale alespon neco. V citlivych otazkach typu Telecom a dalsi vliv mit nikdy nebude, ale trebas u iStatni spravy ano, dikybohu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
32bit  |  02. 08. 2004 15:50

Hmm tak tady mame mladeho neplesniveho Mlynare s vedomostma stareho plesniveho dedka... asi tak. Ja jsem zpomel vlastne ministr nemusi nic vedet on ma bandu naseptavacu... a zadne pravomoce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  02. 08. 2004 16:09

Pokud jsi sledoval deni za posledni roky tak vis, ze Mlynar je docela aktivni. Bohuzel narazi na nevoli u uredniku (coz je docela pochopitelny - viz. jakejkoliv urad :) ). Ciste statisticky je lepsi alespon nejaka akce i kdyz nemusi prinaset vysledek ihned. Porad lepsi nez nic.

A s tim, ze tomu nemusi rozumet to je pravda. Vsichni jsou to politici a jejich ukolem neni rozumet do detailu danemu oboru, ale predevsim dokazat urvat prachy a presvedcit ostatni politiky. Bylo by naivni si myslet, ze v cele treba Telecomu, Eurotelu, Siemensu a vubec vsech vetsich IT/telco firem sedi lide, kteri presne znaji vsechny technologie. Oni mozna vedi, ze GSM je mobilni sit a to jim staci. Ti vedouci musi byt predevsim diplomate a obchodnici (o nicem jinem to neni; v politice vice diplomate).

Ministr by mel mit zakladni predstavu o oboru a jeho nastrahach a vyhodach - to Mlynar splnuje, bohuzel u ostatnich ministru si tak jist nejsem :( Mozna je to take dano tim, ze pod Mlynarem prakticky nikdo neni, zadne odbory, zadne organizace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trotl  |  02. 08. 2004 12:22

K cemu potrebujeme samostatne Ministerstvo informatiky? Jaka je vlastne jeho uloha a pravomoce?

Kontrola a regulce telekomunikacniho a informacniho trhu? Asi ne - po obchodni strance to ma delat Ministerstvo prumyslu, ale dela to Ministerstvo vnitra, protoze chtel mit Stanislav Gross kontrolu nad dalsi privatizaci Telecomu a Eurotelu.

Priprava politiky CR v oblasti informatiky? Jestli nekdo muze ovlivnit vyvoj informatiky v CR, tak jsou to vysoke skoly, potazmo Ministerstvo skolstvi. (pozn. rozdavani miliard Autocontu a Telecomu neni ta spravna cesta )

Zajisteni zpristupnovani informaci mezi vladou, statnimi urady a obcany? To by snad davalo nejvetsi smysl. Potrebujeme k tomuto ucelu vlastni ministerstvo? Zruseni by patrne nebylo na miste, ale prevedeni vetsi casti MI pod Urad vlady by bylo logickym krokem. Temer tak logickym, jakym by bylo kompletni oddeleni podobneho uradu od vykonne moci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
32bit  |  02. 08. 2004 12:00

Ja jsem se setkal s panem Mlynarem kdyz delal osvetu netu do skol.... Je stli tenhle ma delat do informatiky tak to muze delat i moje teta marianka.. :o)))))) protoze kdyz zacal perlit tak rozum cloveku zustaval stat ale spousta lidi mu tleskala holt kocourkov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  02. 08. 2004 10:54

Slyšel jsem rozhovor s Mlynářem na BBC a říkal, že má spoustu skoro hotových projektů, jen kdyby měl čas je dokončit. Tak teď ho má, to jsem na něj zvědav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasek kudrnu  |  02. 08. 2004 08:15

Clanek jsem necetl, lec by to v pripade ministerstva informatiky bylo stejne zbytecne.

Za celou dobou existence jsem si nevsiml, ze by k necemu bylo. Pokud neni politicka vule, tak se cele ministerstvo muze stavet na hlavu a stejne to bude na dve veci. Ono je totiz celkekm dost dobre mozne, ze nekomu moc dobre vyhovuje to ze lide nemaji pristup k nezavislym informacnim zdrojum a jsou tudiz nuceni tupe zirat do lehce zmanipulovatelne bedny.
Jeste stesti, ze kdyz clovek chce tak to jde i bez ministru a politiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krok  |  02. 08. 2004 08:05

Vždyť je to stejně jako v Kocourkově

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor