Jak se testuje ADSL

Diskuze čtenářů k článku

b100.death  |  20. 12. 2001 10:38

Český T****** je prostě zasranej monopol a vláda ho ještě podporuje a přesto, že jsem nikdy nepoužil sprostých slov zde jsem nucen to použít a ještě to, že se bude opět zdražovat na příští rok!!! Nehoráznost!!! Žiju v Praze a žádný UPC, žádný ADSL a neříkejte mi o ISDN-to je největší píčovina, kterou SP* vymyslel!!! a mikrovlnky jsou dost drahý a pokud nejsou tak si můžu leda tak spustit IE a hned ho zase vypnout aby mi ty jejich limity vydrželi na měsíc, nějaké hraní či download o tom ani nemluvě!!! Za svym názorem si stojim!!! ikdyž jsem se nepodepsal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Konecny  |  31. 08. 2001 16:04

Funguje to nepretrzite,nejdele  jsem nevypinal a neodpojoval Pc tyden.Cena za 1 CZK za prvnich 400 MB v odchozim i prichozim smeru.. Rychlost 521/128 kb je obstojna a vyuziju ji predevsim pri pristupu do firemni site. Zahranicni konektivita je slaba, radio z USA jde v noci mnohem lip pres VOL..Jsem tedy celkem spokojeny uzivatel s nepretrzitym pristupem chatu a e-mailu (to si chvali moje zena).

Telekomunisti,kteri to prisli zapojit nemeli zakladni uzivatelske navyky,asi jako deti,ktere jsem ucil v 1.pol. 90. let v ZS.

Mimoprazakum se omlouvam.Nehodlam se stehovat jinam,abych mohl taky nadavat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  20. 08. 2001 00:22

Clanek na isdn.cz je taky ze 17.8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 08. 2001 11:42

Proč by někdo od někoho opisoval? Živě ani ISDN nemají zapotřebí opisovat jeden od druhého, zvláště když mohou mít jednoduše stejné zdroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  19. 08. 2001 10:03

On to Telecom asi taky ven nepusti, ze :))
Mne by opravdu hlavne zajimalo, jak to tem lidem funguje, kolik (a jak rychle) toho stahli, kolik za to zaplati ... proste jestli se splnuje nebo nesplnuje to, co jsem (pred spustenim zkusebniho provozu) napsal na Lupe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 08. 2001 02:14

Uz jsem myslel, ze se u nas levnyho internetu nedockam, ale Vychodoceske lesy me zachranily. Sice nechapu, proc poskytujou Vychodocesky lesy internet, ale ja jim to vymlouvat nebudu . Proste, prisla nabidka, ze zavadi internet do panelaku, podminkou je minimalne 30 zajemcu v jednom panelaku. To sem si rikal, ze se to u nas nikdy nemuze dat do kupy, ze je to v ... Ale bylo to v pohode, prihlasilo se jich dost .

Funguje to asi tahkle: na strese je antena a centralni jednotka. Zajemci z celyho panelaku jsou spojeny do jedny site a ta je pripojena pres mikrovlnku na internet. Ke kazdymu zajemci natahli sitovej kabel a nainstalovali sitovou zasuvku. Pak uz jenom sitovej kablik do pocitace a sitovku a bylo to.

A to nejlepsi nakonec: cena je 278,-- Kc/mesic bez jakehokoliv omezeni (muzu tu sedet jak dlouho chci, stahovat kolik toho chci a jak velkou cast prenosovyho pasma si ukrojim zalezi jenom na me ).

A ted mi reknete, muze tomuhle vubec neco konkurovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dupree  |  18. 08. 2001 16:15

30 uzivatelu?... A jaka je kapacita te linky? Dovedu si docela dobre predstavit, jak 29 lidi skripe zuby u skomirajici rychlosti pri surfovani, jakmile se Lojzik ze druheho patra rozhodne stahnout novy bezva filmecek. Ale mozna mate stesti a filmy stahujete jenom Vy :) Ta cena je opravdu dobra...

Dupree

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  19. 08. 2001 09:45

Kdyz to tak pocitam, tak cena, placena "providerovi" za tu pripojku toho "PanelakNetu" je cca 9.000,- ... to by mi pri nasich cenach (VOL) vychazela garantovana 64kbit/s bez omezeni objemu dat (vcetne zarizeni, zrizovaci poplatek je ted do rijna nulovej).
Da se to tak udelat .. a da se na tom i zit (za ty penize, ze), zvlast pokud by ke sdileni pasma dochazelo az v tom panelaku (tedy garantovana rychlost pripojky). Jsou skoly se 100 kompama, ktere vic nez 128kbit/s nemaji (a i skoly s 64kou a 30 masinama) - a taky se s tim musi vyzit (ostatne znam i "providery", kteri maji pro krajske mesto 256ku .. to je pak ovsem siila :)). S tema filmeckama mas ovsem pravdu, ale 24 hodin denne 7 dni v tydnu nikdo filmecky stahovat nebude - kam by je daval? :))
Jde jen o to, jakou linkou (a ke komu) jsou pripojene ty lesy :)) Ale da se to poridit za ty samy penize i s pripojenim primo na paterni sit. Skoda, ze lidi jeste moznost "PanelakNetu" s bezdratovym pripojenim na primarniho providera nedocenujou :))
Ale to jsem ponekud odbocili od tematu .. i kdyz ne tak docela - proste ADSL neni jedine reseni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 08. 2001 00:04

...ještě doplním, že celá síť je připojena 2 Mbity, s tím, že se kapacita každý rok zdvojnásobuje (tedy dřív byla 1 Mbit, teď 2 Mbity, příští rok...). Přes den to jede tak kolem 20 kB a v noci 50-100 kB (kilobajtů, nikoliv kilobitů!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zorro  |  20. 08. 2001 15:30

Hele, Dupree, my mame v praci vetsi sit' (pres 100 uzivatelu) a taktez sdilenu linku. Takovych "Lojziku" je tady habadej - kazdy druhy (mozna kazdy treti) a nikdo si nestezuje... Pokud nenastavis PRIORITU jednoho uzivatele pred jinymi pak se vsichni requesty vybavuji rovnopravne, cili bude to TEN LOJZIK, kdo bude skripat zuby a koukat jak mu bezva filmecek leze hlemyzdi rychlosti a navic napodesate to cele spadne v pulce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepo  |  17. 08. 2001 17:21

V clanku sa pise, ze sa bude puzivat na pripojenie (v buducnosti) nejaka karta do PC alebo cez USB (v tom pripade je limit 1,2 mbit/s). Otazka znie, ako sa znizi, ked nahodou tam budu este dalsie zariadenia. Ak si nieco stahujeme, zvycajne aj pritom nieco robime (vsak?). Takze DSL sa postupne zavedie a hopa, bude treba zvysit rychlost pre buducnost, tak sa budu menit zariadenia (a to bude zase chaos). Neviem, preco ludia niekedy nemyslia do buducnosti, asi telekom kupil nejake vypredajove kusy pre USB pripojenie (zeby z potopenej lodi??). Dufam, ze je to len plan a bude pragmatickejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skolnik  |  18. 08. 2001 15:40

Omezeni u USB je 4 Mb/s, je dano prave USBeckem. U USB 2 ci jak to je by to mohlo byt o "neco" vic. O moc vic nez 4 Mbit/s beztak z ADSL-ka nedostanes, jedine kdyby jsi byl hodne blizko ustredny. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kmarty  |  19. 08. 2001 05:03

No vidis a ja si celou dobu myslel ze USB umi az 12Mbit/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deno  |  17. 08. 2001 17:15

O co Vám proboha de? Je to testovací provoz, takže je garantovaný uplný hovno. To že se zaregistruju znamená jenom to, že bych měl zájem o něco s čím nikdo nemá zkušenost, že to třeba taky dva dny nepojede a že rychlost může bejt 0. Je to prostě jen test. Proto to má tak nizoučký ceny. Když přijdou chlapi, co to instalujou po prvý v životě (no dobře, ještě to dělali pár lidem před tim...), tak přece nemůžu čekat, že to bude za "15 minut". Jak asi maj mít zkušenosti? Prošli školením a jestli uměj vyřešit ten a onen problém - to nikoho nezajímá.

Další věc: když už Adsl někdo má, tak se z toho může posrat, když mu nejde. Buzeruje všechny techhelpy a na konec se příde na to, že si pod stolem ukop kabel.... Jenže pravděpodobně pozapoměl - opět - že je v testu. A mimo jiné - dovedete si představit, že těch pár jedinců má přehled o tom jak ADSL (konkrétně to co mají) funguje? Nemaj ani páru. Možná tak 2, 3 lidi vědi, co je DSLAM, SSG, kde nastavit gateway, případně jak si adsl modem analyzovat.

Zas trochu jinak. Tím co píšu nechci urazit nikoho, kdo je ochoten sem příspěvek napsat, protože z toho co jsem četl, se jedná o lidi zasvěcené a technologií znalé. Ano, ale takovýchle lidí je málo. Nedovedu si představit blba, kterej má modem jenom na svojí blbou poštu a když mu smtp neodešle tak hned řve, že provider je na hovno, posílá stížnosti, telefonuje kde se dá apod.... (přitom má jen špatně smtp...) No a teď bych chtěl vidět, co by se dělo, kdyby takovýmu člověku někdo doporučil ADSL a něco se mu tam zjeblo........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri  |  17. 08. 2001 21:22

nedelas nahodou na nejake help line ?

Jinak do ADSL pujdu, misto kabelovky UPC, ale jen v pripade, ze se bude platit jen pausal +mozna za cas pripojeni. Prenesene terrabyty platit nehodlam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Horn  |  20. 08. 2001 15:40

Tak to by teda neslo,
ADSL je PEVNE pripojeni, cas se neplati, plati se DATA, jako treba u vsech bezdratu. A zda je tam nejaky pausal nebo rovnou megabajty, aneb OBROVSKY pausal a zadne megabajty - to zalezi JEN na marketingu, jake modely/balicky si vymysli a pak budou nabizet, ten problem VUBEC v technicke rovine neni....
U VSECH pevnych linek je tomu taktez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  20. 08. 2001 22:21

Pro přesnost. ADSL je všude ve světě pevné spojení. V podání slavné společnosti SPT Telecom je to dialup. Pouze s tím rozdílem že je to rychlejší, horší a neplatí se za čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Janoš  |  17. 08. 2001 13:45

Okamžitě po zveřejnění možnosti zapojit se do zkušebního provozu ADSL jsem se zaregistroval neb jsem měl správnou ústřednu (je to tedy již několik týdnů, tipoval bych tak 6 až 8). Jediné, co se od té doby stalo je jeden děkovný, zcela univerzální dopis, kterým mi Telecom sděluje, že je rád že mě má. Jinak naprosto nic a tak dál internetím přes modem. Čili jsem rád, že je vše jak má být a Telecom se chová jak jsem zvyklý. O ADSL stále jenom sním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  20. 08. 2001 13:15

Souhlas, taky jsem se zaregistroval. Dopis mi dorazil s tim, ze jsem do fomulare uvedl jine udaje nez jsou u smlouvy k telefonu (telefon je psanej na mamu). Nechci bejt detailista, ale mam pocit, ze u toho formulare zadna takova podminka napsana nebyla. Tak sem si rek, no nic, tak treba nekdy priste. To jsem este netusil, ze mi cca za tyden dorazi onen univerzalni dopis, ze ktereho jsem ziskal pocit, ze mam jeste sanci. Na e-mailovy dotaz mi prisla univerzalni odpoved, ze mam smulu, ze je to jenom pro uzky okruh zakazniku a kdesi cosi a je jestli si myslim, ze udelali nekde chybu, at se znova registruju. Na to uz sem nemel nervy.

BTW: kolega v baraku byl uspesnejsi a uz mu ADSL bezi. Prej dobre ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azur  |  20. 08. 2001 15:21

To mne prislo tez... Voni sraci takhle se POKOUSEJI buzerovat lidi ktere nemaji v JEJICH databazi opravene/aktualni udaje, jinak je k tomu donutit nemohou tak aspon svuj vztek ventiluji takhle. A to je uplne fuk ze mas treba i stejne prijmeni jako "jejich" oficialni majitel, serou na to.
HAJZLOVE!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gaga  |  17. 08. 2001 12:36

Neni Breclav az na Slovensku ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  17. 08. 2001 16:14

Breclav je na Ukrajine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matej  |  17. 08. 2001 02:38

Nalakate titulkem na clanek, ale nic nam nereknete. Jako na Nove....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  17. 08. 2001 11:09

Nesouhlasím, v článku jsou informace, které jsou k dispozici k průběhu tohoto testování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enki  |  17. 08. 2001 11:45

Ee...já třeba taky čekal, že napíšete jak to funguje (download/upload rychlost, ping, socks přenosy....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  20. 08. 2001 15:33

Tak to by clanek musel napsat nekdo kdo to pouziva, treba ja...

A co bys chtel od ZPRAVODAJSKEHO clanku, ten je opravdu jak na Nove: tam a tam se srazili 3 auta, 2 mrtvi, 3 zranene, policie setri kdo za to muze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  17. 08. 2001 01:54

Hehe, pokud bude telecom pouzivat interni nebo USB modemy tak mam s cechama soucit ... za a) nulova podpora pro cokoli jineho nez Win98 (a mozna ME), za b) nechutny sdileni mezi vice pocitaci (protoze musi bejt jeden kompik furt zaplej). Sitovy modemy jsou lepsi a to i pro poskytovatele DSL, je s nima nepomerne min problemu. Nemluve o situaci kdy ISP nabizi vic nez jednu IP adresu ;) BTW bude telecom monopolni ISP pro DSL nebo to musi uvolnit i ostatnim (jako ve statech)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  17. 08. 2001 03:29

Ja bezim ADSL pres CopperRocket modem odtud ethernet do GatewayRouteru a odtud privatni sit pro 4 pocitace (nejsem v CR). ADSL je dostatecne rychle, ale mam rozjednane DSL ktere je levnejsi.



Ale fakta:

Telecom by mel pripravit linky a pak je nabidnout DSL providerum a ne sulcovat monopolne pro sebe. Na ADSL se neda vydelat. Domaci uzivatel nebude platit dost na to aby zaplatil provoz, zbudovani a dalsi naklady. V USA DSL provideri krachuji jeden za druhym (treba ten muj zkrachoval pred tydnem - oznamil to omluvil se, inet bezi dal a provider mne predal nastupnicke firme .. zadny vypadek...prijemne prekvapeni).

tot vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  17. 08. 2001 17:45

Co myslis tim DSL ktere je levnejsi?

Jinak mas stesti ze Rhythms nedopadli jako NorthPoint ;) kde o zakazniky nikdo nestal ... Osobne mam DSL od Covadu a doufam ze sezenou tech $200M co rikaj ze potrebujou k preziti a ja budu mit rychly (384K up) DSL i po unoru pristiho roku ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chroustostroj  |  17. 08. 2001 01:43

ja bydlim taky v Praze, ale net po kabelu,nebo dokonce ADSL k nam ani nepachne. UPC prej ani zatim neplanuje ho sem zavest a ADSL tu bude zrejme asi tak rychle jako vsude jinde v Cechach. Navic vyhodu netu po kabelu maj jenom ti v panelacich (i kdyz v nem taky bydlim,tu vyhodu nemam)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  17. 08. 2001 11:20

Presne tak. Jelikoz je JZM jako tyusim jedine¨kompletne podkolektorovano, meli jsme zasadni vyhodu a kabelovku jsem testoval jiz v testovacim provozu zadaco. Podobne jsou na tom podkolektorovane casti centra. Ostatni musi pockat, az se k nim nekdo dokope. Preci jenom, tahat kabelaz tunely a popripade zvysiovat kapacitu je daleko jednodussi a levnejsi nez vykopat diru, natahat kabelaz, zakopat a za par mesicu zjistit, ze kapacita nestaci. Proto chapu i jako pochopitelne, ze firma nejdrive otestuje na jednodussim pripade a pote pujde dal.

Nicmene, jak jsem slysel, UPC by mela nabizet kabelovku v Brne od konce roku. Uvidime.

BTW: Pripady kdy UPC tahla kabely do panelaku a odmitla udelat odbocku do rodineho domu (kteremu vykop bezel prede dvermi), kde chtel majitel 4 pripojky na televizi a net, to asi mluvi za vse.

Clovek se musi smirit s tim, ze vetsina firem uvazuje ciste komercne. Proto investuje tam, kde bude mit nejlepsi navratnost a zisky. Akorat telekom ma prikazano jako dominantni operatot budovat pripojky k telefonu  na samote u lesa, ci ve registovanem jeskynim byte. Nicmene pripojek ADSL, ISDN, .., toho se to mozna netyka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  17. 08. 2001 21:37

No tak na inet přes UPC v Brne ZAPOMEŇTE! Známý se po tom v UPC ptal, ale všichni "kompetentní" mu dávali vyhýbavé odpovědi... nakonec tvrdě udeřil na nějakou zaměstnankyni a ta se mu do telefonu rozbrečela, že UPC inet po kabelovce rozvádět NEHODLÁ a že o tom nesmí před zákazníky mluvit... takže asi takhle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macochista  |  17. 08. 2001 23:21

Presne moje slova. Bydlim sice v praze, ale kabel nemam a ani mit nebudu. Smichov je prej podle UPC neperspektivni oblasta a tak nejsme ani ve vyhledu. Doted sme meli, a mame, ISDN, ktere chodi slusne, ale k brouzdani to neni. Hrozna je ta tarifikace casu. Vse jsme vyresili mikrovlnama ( Tele2 ).Pres pocatecni problemy s instalaci si ted nemuzu stezovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  20. 08. 2001 15:02

Nevim, co tady VUBEC resite. V praze je plny pytel bezdratovych provideru, treba u Tele2 i ceny jsou dost lidove. Aby Vam v Praze nesel pripojit aspon nejaky bezdrat, tak to musite bydlet nekde v tunelu... A ze to stoji nejaky peniz? Tak ani kabelTV ani ISDN neni zadarmo a o ADSL se zatim VUBEC nevi kolik to bude zakaznika stat. Bezdrat je jinak technologie vychytana (je tady jiz hezkych par let) a nabidky jsou tak ruznorode ze si vybrat muze opravdu kazdy... Teda, kazdy kdo nechce jen slevu zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  22. 08. 2001 15:17

O tele2 jsem taky uvazoval ale po te co jsem si vyskousel kvalitu nekolika linek jsem nechapal jak to ze u nich naci zakaznici vubec jsou - pred den nektere linky chodily tak dobre ze se na nich stratilo pres 90% ICMP paketu o velikosti 1000B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jonatan  |  17. 08. 2001 01:31

prazaci vykurveny, telecom debilni, pomalej a drahej net to jsou teda vyhlidky v tyhlety postkomunisticky zemi se zidobolsevickou vladou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Nobody  |  17. 08. 2001 12:24

That's right !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Viper  |  17. 08. 2001 14:38

That's not right !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m.p.  |  18. 08. 2001 22:18

píčozasraná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Otoupalik  |  17. 08. 2001 00:20

Vsude sama Praha, kabelovej internet - PRAHA, ADSL - Praha, nejlevnejsi internet - Praha. SAMA PRAHAAA, to je fakt v haji :( Mysli taky nekdy nekdo na neco jineho, nez na Prahu? Zel, asi ne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  17. 08. 2001 00:52

jenom souhlasim, v tyhle zemi funguje totalni pragocentrismus ci jak to nazvat. Takze: pražáci, nezapomínéte na "venkov"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  17. 08. 2001 03:36

jo jo, v Pze je vetsi koncentrace na 1km2, to na vesnici budou asi 4 lide na 1km2 a komu se to vyplati tam tahat optiku/digital? Jinak by do toho davno nekdo sel, nemyslite? Ale i vesnice jsou slusne pokryte, co treba Mikroservis.cz nebo thsoft.cz apod?

Ale pro Telecom, Crhu a tu jejich bandu nedouku: neumeji* nainstalovat ani ISDN, tak jak chteji delat ADSL?
___
*) Telekoumaci instaluji pripojku ISDN a pritom:
+ kaslou opakovane na pozadavky vyslovne uvedene ve smlouve/specifikaci
+ dodana cisla jina nez dohodnuta
+ zmrvi zapojeni So kabelu (SKUTECNE, otoci polaritu sbernice!) = nefunkcni (jestli jde takto odpalit pristroje netusim, snad ne)
+ na 4 zasuvky, ktere meli prisroubovat na zed (vedeni asi 15 metru) si udajne chteli uctovat 4 hodiny prace! (kazda hodina je pry od nich za 380,-Kc bez DPH) - vetsina z toho casu byla opravovani formalnich a fyzickych sracek, co nadelali...
+ dodatecne chteji podepisovat COSI (patrne zakazku, kterou zapomneli)a vyhrozovali udajne odpojenim ci nezapůojenim apod.
+ bez vaseho vedomi vam bez upozorneni klidne zmeni cislo, musite jej zjistit metodou pokus/omyl (ze se k vam pak nekdo nedovola je nasnade)
atd.

TOhle jim spocitam!
4 x 380 + DPH za natazeni 15m a 4 zasuvek? Tohle je prece prace na 15 minut! Ale to by museli umet a nenakydat chyby, ktere pak 3 hodiny odchytavaji a tohle vam chteji nauctovat.

Ma nekdo podobnou zkusenost s milym Ceskym Telecomem? Nebo mam jen smulu a normalne to probehne hladce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PavelKo  |  17. 08. 2001 07:45

Máme také zajímavou zkušenost s instalací ISDN připojky na naší firmě (balíček včetně ISDN modemu a připojení na Internet) v Břeclavi. Pro cajzle (tak zde říkáme pražákům) - jeďte prstem po mapě ČR na východ (to jest doleva), až narazíte na hranici ze Slovenskem. Poté sjeďte na jih (pro ještě méně chápavé dolů), až narazíte na hranici s Rakouskem. No a v tom cípu se nachází okresní město Břeclav, cca 30 tisíc obyvatel (já to nepočítal). Jo a víno nepěstujeme, nemáme sklepů ani vinohradů (byť mám ve sklepě zepár archivních vzorků vína)

Nejdříve si přišli nějací čuchťáci nadvakrát ověřit, že k nám lze ISDN dát. Máme tři roky starý (spíše tedy novou) dům, kabely telekomu jsou natažené extra sólo pro náš celý barák přímo z ústředny TC (je zde kapacita 3 linky pro každou z dvaceti jednotek - byty & kancle). Zjistili, že by snad ano.

Po cca měsíci se dovalil zbytek odborníků v počtu dva TO TEDA zapojit. Od rána už nešel telefon - nechápu proč, když měli přijít až kolem poledne; ještě že nemáme jedinou linku. Rozhodili zásuvky (naštěstí jsme při výstavbě už z nějakou takovou variantou počítali), ucvakali nějaké dráty, připojili "eNTýčko", zapojili modem a ... Nic.

Další dvě hodiny telefonovali na centrály /Břeclav, Hustopeče, Brno, Kazachstán, Turkmenistán/, jeden odjel kamsi osobně, údajně do Hustopeč. (už rozumím, proč jsou dva; jeden zůstává u zákazníka, aby si to mezitím nerozmyslel a nevyhodil je). Nakonec zjistili, že to ISDN zapojili na ústředně někomu jinému, protože si někdo špatně opsal naše číslo (ne telefonní, jakési to "jejich"). Hold měl někdo zepár hodin ISDN, a ani o tom chudák nevěděl. Nakonec vše dobře dopadlo, na ústředně přecvakli ty správné dráty (byť nechápali, proč mají předělat tyto naše špatné, když podle papíru přepojili ty správné). No nic, linka fungovala, přistoupili k instalaci ISDN modemu.

"Ješížmarja, vy máte Windows 2000! To jsme ještě nedělali" - věta technika po spuštění počítače. Asi netřeba komentovat. Po několika hodinovém úsilí to kolem 16 hodiny vzdali a že to přijdou dodělat zítra, pokud si to teda nerozchodíme sami. Tak jsem si to teda rozchodil sám.

Na druhý den ráno přišli s nějakýma papírama. Předchozí den si je zapoměli vzít - nefungovala tiskárna, došel papír, toner, moc zima (byl leden), hlad atp. Vše se zdálo být dokonalé a funkční.

Ještě nebylo.

S ISDN jsme obdrželi další čísla k našemu stávajícímu. Nastavili jsme nějaké telefony, aby ta čísla zvonila tu či onde, moc jsme to nezkoušeli, nebylo času. Cca za týden jsem jen tak zkusil zavolat na všechna ta naše čísla, kde to jako bude zvonit. Na jedno číslo to ve sluchátku zvonilo, u nás však ne. Najednou se ozval chlap: "Dispečink!". Proboha jaký dispečink, na naší firmě žádný dispečink nemáme (něco bych o tom asi měl vědět, když jsem majitel, že ano). No, asi jsem se uťukl (což mi sice připadalo jako blbost, když jsem to zkoušel i z mobilu..). Zkouším znova. A opět pan Dispečink. To už jsem nebyl v šoku a ptám se ho jaký dispečink, když volám na naše telefonní číslo! Dalo mi to práci ho přesvědčit, že volám správné číslo, jsem si tím naprosto jistý, že to JE naše číslo a je vytočeno správně (pokud mobil nelhal). Nakonec mi řekl, ať to zkusím za pár minut. Tak jsem to zkusil. A vojelá, už to zvonilo vedle na stole! Zřejmě se jednalo buď o dispečink u nebeské brány (asi sv. Petr osobně) , anebo chlapa z Telekomu, firmu neřekl, no už mne to ani nezajímá, hlavně že to funguje.

A od té doby nám ISDN linka funguje dobře a pokud neumřela, tak slouží dodnes.

PS Už umřela - od minulého týdne máme pevnou lajnu po kabelovce 128 kB down/1 Mb up

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Otoupalik  |  17. 08. 2001 09:09

Tomu rikam zajimavy prispevek !!!!! Krasne popsano, diky, konecne jsem zjistil, kde je Braclav. Diky za barvity popis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  17. 08. 2001 09:25

Břeclav je asi hodně daleko od Prahy, když jedu prstem po mapě směrem vlevo, tak než dorazím na Česko-Slovenské hranice, to je teda dálka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maler  |  17. 08. 2001 15:25

Pro blbeho prazaka: slovensko se uz prestehovalo cele do zapadni evropy? pac vlevo od prahy uz je jen nemecko... ;) ale jinak pekna story... abych vas potesil - instaalce kabelovky. Prisli dva, vymenili zesilovac ve sklepe - 10-15 minut. Prisli dalsi dva, instalovat modem, ostrihli dva metry koaxu, pripojili modem, pripojili jsme iBooka, nastavili DHCP a od te doby to jede jak z PRAKU! poprve za dlouhou dobu neco funguje jak ma, v tomto pripade jeste o nekolik set procent lepe ;)))))) fakt sem nechapal, jsem uz tak zvykly, ze se vsechno rozchazi na 3x a podobne... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jave  |  20. 08. 2001 01:04

"jeďte prstem po mapě ČR na východ (to jest doleva)"

toho "blbeho prazaka" si muzes odpustit. aspon umi cist.

hlavne, ze se vsichni samou zavisti sezereme, ze jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jave  |  20. 08. 2001 01:07

2maler, sorry, myslel jsem, ze to bylo na radka. tak nic, ted jsem pro zmenu ja ten blbec ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diZZy danZ  |  17. 08. 2001 12:31

ja prstem po mape jezdit nemusim, vim, kde je breclav. jendou jsem asi rok delal software na predavaci plynove stanici v lanzhote, coz je vedle. breclav je hezky mesto a vina tam maji dost, parkrat jsem netrfil zpet do lanzhota (kde je jeden super sklipek na navsi... teda na namesti, kde jsem vetsinu toho software vymyslel ).

diZZy (z prahy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e.  |  17. 08. 2001 12:54

nevím odkud autor čerpal info, ale vím, že existují plány čtc ještě letos nabízet adsl i v jiných městech..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  17. 08. 2001 13:12

Info jsem čerpal z oficiálního dokumentu Českého Telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drowner  |  17. 08. 2001 19:19

Ja bych si moc nestezoval. Mas 1000% pravdu, ale stejne to nepomuze. jo a zapomel jsi.....UPC- Praha:-¨) Je to neresiteln, a to ze si tu brecime, je prazakum k smichu. Jedine co hodlam udelat je, ze az prijde k nam do mesta UPC, tak jim reknu ad jdou do prdele, to same reknu Telekomu, az prijde konkurence. I kdyby byla o par kacek drazsi, poslu ho do........ Prahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor