Jak se mění chování českých uživatelů internetu?

Diskuze čtenářů k článku

cicous  |  02. 10. 2004 18:03

SEM pripojen uz dva roky non stop z vyjimkou preistalovani Winsu jinak jedu jak drak.
Cicous

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JersyWoo  |  02. 10. 2004 02:02

Váš článek je velice důvtipný a řekl  bych,že i správným směrem (souhlasím s ním). Podobně to vidím i já z čísel jež jsou dostupupná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname@noname.non, noname@noname.non  |  01. 10. 2004 23:05

ěščřěšřčěšř

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Horhe Hana  |  01. 10. 2004 22:47

Máte web u telecomu? - máte prd!
Opět vynikající tah Telecomu - zaplaťte si u nich web.
Místo vašich stránek uvidíte stránky TELECOMU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležel  |  01. 10. 2004 19:43

A jak vlastně započítávají do výzkumu uživatele s připojením 24/7, když je tu takových poskytovatelů šílené množství? Já vím, že zprůměrují třeba jen jedno město, ale počty a typy připojek se imho liší kraj od kraje - myslím si, že Praha je na tom lépe než třeba severní čechy (bez urážky).

Já trávím denně na netu mnoho hodin, takže i těch 26 hodin / měsíc / uživatel ve vyspělých státech (i když se započítávají i kojenci apod.) je fakt dost málo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lazywriter  |  01. 10. 2004 16:47

Vzdyt ho iAudit pocita naprosto zcestne, ale novinari budou ty cisla donekonecna brat vazne

Priklad:

1. Prijdu na Zive
2. behem 10 vterin si vyberu clanek, ktery me zajima
3. minutu ho ctu
4. nakonec zavru okno prohlizece a jdu delat neco rozumnyho

podle iAuditu jsem na serveru zustal .. ano, tech 10 vterin

Proto taky maji zpravodajske servery tak maly viewtime (neodpovida realite) a ruzny chatu tak velky (mnoho opakujicich se reloadu - udaj priblizne odpovida skutecnosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radovan  |  01. 10. 2004 13:04

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praotec Erb  |  01. 10. 2004 09:06

Nevěřím vlastním očím!

Chápu, že diskuse kolem využívání Internetu se u nás téměř výhradně točí kolem překážek, které lidem brání v "plném využití možností Internetu". Z toho si odvozuji, že tento článek má být asi také o tom. Ale číst článek napsaný tak, že nezasvěcený člověk z něj pochopí pouze to, že sice pomalu, ale přeci jen se blížíme k ideálu, kterým je co nejdelší sezení u počítače připojeného k Internetu a co nejintenzivnější prohlížení WWW stránek, je burcující.

Je opravdu dlouhodobé vysedávání u počítače tak žádoucí (odhlédnu-li od představ lidí a firem, které na tom vydělávají)?

Rozhodně nejsem zpátečník. Počítače mě živí, informační technologie mě zajímají, hodně a rád je využívám. Dobře vím, jak je Internet obrovsky užitečný. Ale nelze přece tak slepě zaměňovat prostředek za cíl! Ten ideál by měl být hledán někde V ÚČELNOSTI VYUŽITÍ. Internet by nám měl pomáhat. Urychlit hledání potřebné informace, zkrátit dobu potřebnou k vyřízení administrativy, usnadnit koupi zboží, zlepšit dostupnost informací z najzašších koutů světa, atakdále atakdále, všichni víme o co má jít (UŠETŘIT ČAS A PENÍZE).

Ale volat pouze po co nejdelší době strávené "na Internetu" je slaboduché. Vidím v tom paralelu s co nejdelší dobou strávenou v autě, co největším počtem co nejdéle svítících žárovek, co největším množstvím užívaných léků, atd.

A tendence mladých lidí seberealizovat se hlavně (ne-li výhradně) ve virtuálním světě počítačů a Internetu vidím jako vysloveně škodlivé průvodní jevy pokroku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty  |  01. 10. 2004 11:17

Konečně někdo reagoval podle mého rozumně. Článek mě trochu pobouřil tím, že měří nějaký ideál připojení na inet a ten má být co nejdelší. Proč?? S přístupem na inet nemám nejmenší problém, ale nemám potřebu tam být hodiny denně. Vyřídím si co potřebuji a nechci hodiny "natahovat" své připojení. Jsou přece jiné a mnohem zajímavější možnosti co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kotrč  |  01. 10. 2004 11:55

Ano, přesně. Internet má být prostředek, ne cíl. A vlastně i samotný počítač by měl být prostředkem, jak něčeho dosáhnout - ať už je to cokoliv. Asi není úplně dobré mít sen typu "chci pracovat s počítačem/trávit na internetu 5 hodin denně!".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  01. 10. 2004 12:23

Bohužel - další z řady nevěřících. Určitě tě nepřesvědčím o opaku, protože jsem znal člověka se stejným přesvědčením. Na průmyslovce nám vtloukal do hlavy, že "umět" počítače, je asi jako být Ing. přes kladivo. O výpočetní technice dneška věděl snad jen to, že existuje a že se občas mluví o nějakém tom Interfernetu. Pro mnoho lidí může být počítač cílem a ne prostředkem! Kdopak by se asi o takový počítač staral a vůbec ho vymýšlel, kdyby byl pro všechny jen prostředkem k práci, zábavě?! Stejně tak můžes zavrhnout právníky. Vždyť se vlastně zabývají něčím tak samo o sobě nepoužitelným, jako je právo - pro naprostou většinu lidí také pouze prostředek.

z nudy - Web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Pavlas  |  01. 10. 2004 13:11

..aneb starý spor, zda lze dělit (stejně placenou) práci na produktivní a neproduktivní. Vás to ještě po 400 letech baví?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kotrč  |  01. 10. 2004 13:14

OK, beru. Já to myslel tak, že kupříkladu programátor si řekne: "Chci vytvořit dobrý program na práci s obrázky/simulaci mozku/navrhování mrakodrapů" a ne "chci sedět 8 hodin denně u počítače a bušit něco v céčku...". (Vybral jsem zrovna autobiografický příklad )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
highway  |  01. 10. 2004 08:47

Z jineho konce:
K cemu jsou nam statistiky kolik hodin denne stravime pripojeni a kolikrat se pripojujeme? To jsou cisla k nicemu. Uzivatel, ktery je pripojen denne 10 hodin je lepsi nez uzivatel, ktery je pripojen 10 minut? Proc? Spis bych hledal cisla o tom, CO na internetu lidi delaji. Stahnou postu? Pracuji? Nakupuji? Vyrizuji uredni zalezitosti? Chatuji? Onanuji?
Internet je pouze nastroj, tak jako kladivo, telefon nebo auto. K cemu nam pomuze statistika, ze obcane CR stravi denne v aute prumerne 2 hodiny, coz je o 20 minut vice nez loni? Komu to pomuze a co z toho mame?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ml  |  01. 10. 2004 08:23

Jak se pocita pocet mesicnich pripojenich na pevne lince ?
Jako treba kolikrat otevru prohlizec ?

A jinak mi ve statistice chybi jine vyuziti inetu nez www, copak lidi nestahujou hudbu, nekoukaj na videa/live kamery, nepouzivaji vymenne site, .... ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dadák  |  01. 10. 2004 08:07

Jsem zděšený jaká že to jsou čísla. Jen potvrzují, že čTelecom si pěkně užívá své dominantní postavení. Já osobně jsem uživatelem GPRS a i když je to pomalé a má své mouchy, jsem rád, žeTelecom nepodporuji. Navíc mám poušál na neomezený internet a k tomu volání, a připadne mi to, jako by celá statistika byla z jiné země. No, cítím se jako internetový génius, pokud se srovnávám se statistikou. Moje užívání internetu je mnohem větší, tak řádově 2 hodiny denně.

 

Tak na rozvoj internetu v českých zemích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MORGAN  |  01. 10. 2004 08:36

Ja jsem teda doma travil u Netu cca 15 hodin denne (pripojeny 24 hodin denne). Cili moje pripojeni sice bylo i nekolikrat (1-3x) denne, ale pouze kvuli restartum systemu... Pripojeni WiFi 80 kbps (pres den 7-16hodin 40kbps). Protahl jsem tim denne cca 400-500 MB uplne bez problemu (prevazne surfovanim a stahovanim malych souboru...). Stoji to necelych 500 s DPH a mame toto pripojeni sdilene ve 3 lidech (oni samozrejme taky surfovali). Cili mam relativne slusne pripojeni (rychla odezva) za 2000 rocne!!! O tomto si muzeme u CTc nechat jenom zdat (tam jsem dal za horsi pripojeni 1000 rocne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mexičan  |  01. 10. 2004 01:17

Prirozene, ze trvale pripojeni je lepsi. Pamatuji si doby, kdy telefon stal korunu (mozna 2,5) a bylo mozne serfovat donekonecna (tedy dokud spojeni nerozpojila rezava ustredna nebo nekdo nezvednul telefon). Jelo to pomalu ale stacilo. Zadny stres.
Pak nam ustrednu vymenili, byla kvalitnejsi, ale uz umela pocitat impulsy. Nastesti se brzy objevil Dattel Kabel, takze jsem byl zase v klidu.
To, co udelal Cesky Telecom pro rozvoj Internetu, by melo byt po zasluze potrestano. Vubec nesleduje pozadavky zakazniku, nuti lidem, jak maji s Internetem pracovat. Investoval do ISDN v dobe, kdy to uz bylo mimo. Proc ted nenabidne treba to ISDN zdarma nebo za nejaky hodne levny pausal (100Kc/mesic)?
Je nova doba ale Telecom zustava stale pozadu. Mne osobne treba chybi neco jako "ADSL chalupar". Tedy pokud je ADSL za 500Kc/mesicne, pak je 10hod za 7Kc. Chtel bych prijet na chalupu, zapnout modem (aktivovat tarifikaci) a treba 2dny byt on-line; cca 50Kc za vikend. Ale platit si na chalupe pripojeni, i kdyz tam nejsem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rix.cz  |  01. 10. 2004 01:15

hmmm 26 hodin mesičně? Vždyť já mam 20 hodin denně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salvador Limonez  |  01. 10. 2004 08:25

Zprumeruj se s geronty a kojenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pítr Bobáň  |  01. 10. 2004 10:34

A kolik vazis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rix.cz  |  01. 10. 2004 15:07

Jsem normalni prumer trochu hubenejsi ale jinak v pohode :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  01. 10. 2004 00:52

Chovani uzivatelu s pevnym pripojenim a s dial-upem je opravu velmi odlisne. Vidim to sam na sobe. V miste meho studia mam pevne pripojeni a doma dial-up. Zatimco na pevnem pripojeni su schopny travit hodiny a hodiny, na dial-upu stravim maximalne 50min na jedno pripojeni. Nejde jen o ty penize. Ta rychlost dial-upu me po chvili zacne tak s**t, ze se na to proste vykaslu a stahnu si to pozdeji z pevne linky.
BTW: Neznate nekdo nejake dobre pevne pripojeni v Hodonine?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Němeček  |  01. 10. 2004 10:03

Nazdar Comare, dobrých připojení v Hodoníně je dostatek, stačí se jen podívat po netu, pokud chceš poradit, ozvi se na e-mail popř. na ICQ 135550452

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 10. 2004 00:47

Kdyby byly nekde ryby je gramaticky v poradku, ale cisla by byla a ne byly, to by se mel intelektual Hlavenkova formatu doucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  01. 10. 2004 02:00

Psát bez diakritiky gramaticky v pořádku je ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  01. 10. 2004 03:46

Jak se mění chování českých uživatelů internetu?
Jsou čím dál tím drzejší!

Frustrace z nedostatečného pokrytí území ČR použitelným připojením za rozumnou cenu (cca 500,- Kč měsíční paušál) vyvolává silné emoce zaměřené především proti hlavnímu viníku zaostávání ČR  - Českému telecomonopolu.
Tomu zákazníci utíkají a odhlašují pevné linky místo toho, aby jej bombardovali žádostmi o zavedení levného internetu, z něhož by se tak rádi "posadili na zadek"...

Situaci podstatně nezlepší ani přesný zásah UPC do potřeb běžných zájemců o internetové připojení. Chello Easy 256kbps/5GB za 555,- Kč měsíčně je všeobecně přijatelná nabídka, potíž je jen v malém pokrytí území ČR.

Čeští uživatelé, nezoufejte, Český telecom z domu vykopejte!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  01. 10. 2004 13:15

Taky ze telecomunista letel... nej byl ten telefonat na infolinku jestli mam ty draty vyrvat ze zdi hned (rozumnej po 3tejdnech co se neozvali) nebo to uz konecne odpojej. A ted wifi za 900kc ale maj i flat 64kbps bez limitu za 300kc (ping do 70)... ale chapu ze nekde to jeste neni tak ruzovy jako tady a neni tam konkurence 4 firem ktera srazi cenu dolu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olga Přikrylová  |  01. 10. 2004 08:10

Je-li text bez diakritiky a zaroven bez hrubek, pak je to pochopitelne v poradku. Slucujete problemy s ceskymi znaky pri elektronicke komunikaci s cestinou. A to neni v poradku.

S uctou Olga Prikrylova

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  01. 10. 2004 17:11

Haha, nekdo neumi pouzivat pocitac, hlavne ze umi spravne pravidla pravopisu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  02. 10. 2004 23:11

Asi tak....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olga Přikrylová  |  04. 10. 2004 07:41

Já se s vámi nechci hádat o tom, kdo umí a kdo neumí používat počítač. Sama dodržuju diakritiku jen tehdy, když jsem si jistá, že to protějšku nepůsobí problémy (a ty případy stále, bohužel, nejsou výjimkou). Tak se, prosím, nesnažte zesměšňovat druhé jen proto, že jste nekriticky přesvědčen o tom, že všichni ostatní jsou hlupáci (nemusí být každý právě počítačový expert a přitom může mít svou pravdu).
Děkuji vám za pochopení a přeji mnoho veselejších diskusních příspěvků.
Zdraví
Olga Přikrylová
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 10. 2004 10:35

Ano, je. Jsou totiz uzivatele, kteri mysli i na to, ze ne kazdy ma k dispozici stejnou cestinu jako oni. A, konec koncu, ASCII je dodnes povazovano za standard...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  01. 10. 2004 12:15

já myslel, že UNICODE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Kotrč  |  01. 10. 2004 13:19

Taky bych řekl. Podle mě jsou už dnes problémy s diakritikou minimální. Většina lidí ale stále "pise bez hacku a carek", protože jsou zvyklí (i třeba z mobilů) a líní svůj zvyk měnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx  |  01. 10. 2004 15:33

na český klávesnici nebo českém systému určite ne, ale myslim, ze Y/I jsou stejná všude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  01. 10. 2004 16:22

Je. Text bez diakritiky je totiz kompatibilni na vsech systemech a na vsech zarizenich (treba i PDA atd.) oproti textu s diakritikou. A lustit takovy nespravne zobrazeny text s diakritikou je nekdy srovnatelne s lustenim sifer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavka  |  03. 10. 2004 20:58

No k te diakritice ... no vono je to bez ni hlavne rychlejsi a nejakej preklep nebo blby i/y kazdej precte krome zaostalych ucitelu cestiny a podobnych lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_ldx, _ldx  |  03. 10. 2004 09:12

To je technická otázka, která nemá s gramatikou moc spolecného Stezujte si u M$ a na W3C

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuxdriver, tuxdriver  |  05. 10. 2004 12:43

Tak ten příspěvek jsem buď nepochopil, anebo je sémanticky špatně. Řekl jsi: jdi k MS a stěžuj si na W3C...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  05. 10. 2004 15:27

No, to je tím, ze beres predlozky striktne logicky. Kdyz vemes v úvahu sirsí úzus (ustálené vazby), tak to pochopís Ty predlozky jsem navíc pouzil kreativne, címz jsem do toho zasifroval dalsí informaci a vnesl zádoucí zmatek do rad promrkvosoftích neprátel... (Meta)sémanticky jsem chtel vyjádrit, ze M$ je zodpovedný za paskvil zvaný kódování 1250 atp. ("díky" kterému se napr. prasí nekteré hácky) a W3C za to, ze to pripustilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor