Jak se domluvit v různých částech republiky, světa a vesmíru

Diskuze čtenářů k článku

HL  |  29. 12. 2004 11:21

A na slezsko nikdo nemysli? http://blaf.cz/index.php?body=slovnik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf  |  28. 12. 2004 19:55

Nektere vyrazy pouzivam take, a to jsem ze zapadu Cech. Aby vyniklo "moravske nareci"(coz je taky nesmysl), jsou mnohe vyrazy postavene v kontrastu se spisovnymi slovy za kazdou cenu. Je to legrace, ale nekdy silne vyumelkovana. Podobne by se daly vytvorit slovniky i pro jine casti CR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luck1979  |  28. 12. 2004 17:44

Jde Pražák s přítelkyni večer a ukazuje přítelkyni, jak svítí měsíc.
Pražák řekne : Hele, vidíš ten měsíc, jak pěkně svítí ??
Ostravák řekne : Čum, nevidíš.
 Tak to je jeden z mála vtipů na téma Pražák a Ostravák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  28. 12. 2004 16:27

Mile me prekvapilo kdyz jsem tady cetl o svych strankach, diky za to :) Jeste prihodim prekladac cestina>netstina. Tohle z nej vyjede kdyz pouziju perex clanku:

Jak se domluvit f různách částech repupliki , svjeta a vesmívu
28 . 12 . 2004 , Jan Polzer formát pro tysg
Cestujete-li po našá repuplise , jisťe se setkáváťe vif různými dialektovými odchylkamy . Obyvatelé Czesgé repupliki si vjetziná rozumňejí , pšesto ist f našá vlasty několik nášečá , či hantýrek , gterá si zasrouží samostatnou srovňík . Díki fernetu se pšed cestá můšeťe vibavyt patřičnými znalostmi danéhoho teritoria . Totéž platijá i pro meziplanetárňí cestovatele a poutňíki do egzotyckách krajin .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kylix  |  28. 12. 2004 14:37

Zase ty kecy neinformovanych Moravaku. Jazykove rozdily NEJSOU - Morava versus Cechy. To je jeden, jazyk, jedni predkove a jedna kultura. Samozrejme urcite rozdily a nareci jsou, ale ty jsou velmi odlisne i uvnitr Moravy a uvnitr Cech. V kratkosti: Hanak mluvi jinak nez Ostravak a uplni jinak nez clovek ze Slovacka. Taktez v Cechach se mluvi jinak v Orlickych horach, jinak v praze a jinak na Domazlicku. Rozdilu by slo vyjmenovat mnohem vic. To jen ti zabedneni Moravaci si porad mysli, ze maji vsechno odlisne od Cech, vcetne jazyka. Tento "Moravsky komplex" vznikl z duvodu potreby kompenzace ekonomicke a civilizacni zaostalosti, ktera na Morave za poslenich 300 let je. Vsem vyjimkam se hluboce omlouvam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fart, Fart  |  28. 12. 2004 17:08

I ty komiku....
Nastesti mame v Cechach tebe, abys nas ubohe Moravaky pred tou civilizacni zaostalosti zachranil
Tak mam pocit, ze komplexem trpis leda tak ty.  OMFG!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salina ze statlu  |  29. 12. 2004 11:04

Ses mekke to nahlas zopakovat v Brne na Svobodaku?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salina ze statlu  |  29. 12. 2004 11:04

Ses mekke to nahlas zopakovat v Brne na Svobodaku?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kylix  |  29. 12. 2004 14:55

Asi jako ty jses "mekke" si treba jen prdnout v Praze, nebo Hradci ze? Kdyz mas za zady dalsich dvacet, tak mas ramena co?

Ja proti Moravakum absolutne nic nemam, naopak, ale je jen do te doby, nez otevrou drzku o sobe ve stylu:"ja su velke Moravak a ty jsi jenom Cech, a to mi Moravaci mame tohle a tamhleto a vy nic" a podobne. Vim ze takovi nejsou vsichni (pritelkyne je z Uherskeho Hradiste), ale ty co jsou bych pozabijel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Salina ze statlu  |  29. 12. 2004 19:14

Ty vole ja si jen repnul do manika co machruje pres internet, ale nejakymu borcovi treba z Brna by to urcite do oci nerekl. Je mi uplne u prdele odkud kdo je, ale curacky jako jsi ty nemuzu vystat. V Praze si klidne prdnu treba na hrade, nebot jsem prase jak svina :0) No nic du si dat dalsi slivovicu a pak asi pomuchluju staro :O) Nazdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kylix  |  30. 12. 2004 15:54

No jiste, tipicky moravska vymastena hlava. Ze by sis na hrade prdnul neveris ani ty sam, nehlede na to, ze by te tam ani nepustili. Brnakovi to klidne reknu, ten co ma nejaky IQ, se zasmeje a rekne, ze ho s tim nekteri jeho spoluobcane taky serou (nestalo by se poprve) a ten co IQ nema hold dostane na budku.

A ten slavnej hantec stejne neni nic jinyho, nez zkomolenina cestiny a nemciny a netvrd mi boze proboha zase ze ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  28. 12. 2004 10:59

Doporučuji přečíst Krhútskou kroniku o jednom zapomenutém národu a jeho kultuře. Zejmena hlavne pasaž o Lomikelovi - bohu kanálů.
http://greenfield.fortunecity.com/leo/89/krhuti/uvod.html
Fakt dobry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  28. 12. 2004 11:09

na vyseuvedene adrese je cela knizka, pro ukazku prihodim kousek z uvodu:
 
Krhútské náboženství, které se někdy nepříliš přesně slučuje se pojmem Prakršno, je samorostlé: spočívá především v kultu boha Lomikela, který jest jediným dokázaným pravoslavným bohem potrubí a kanálu. První popsal boha Lomikela věštec Krombožinec Lilibínský: tvrdí, že jej spatřil v prastarém dubovém potrubí u Mejknínu. Je prý vysoký 93 a pů1 centimetru, má tvar rovnoramenného trojúhelníku, který je jeho podstatou a jehož spodní část se nazývá vrávor. Horní část se nazývá řapuch, který je zakončen pýtenem. Pýteno se jaksi podobá lipovému listu - je-li svěží píše se pýteno, je-li povadlé, píše se píten s měkkým i. Na řapuchu pak rozeznáváme krhy, jimiž Lomike1 krhá, a chlístor, kterým nasává břeť kanální neboli blebel, a rourácí. Rourácení je projev božího hněvu: slýcháme je občas ve výlevce vodovodu, do které jsme nalili konev špíny (řečené správně kuchřeč neboli ihuhu).
    Lomikel nemá nosu - co by si s ním v kanálech taky poča1! Nemá oči a uši, protože je vševědoucí a nemusí tudíž poslouchat nějaké kecy. Má však po obou stranách řapuchu po jedné vzbouli: takové převislé tváře se u lidí nazývají zlemejže. Vrávor je pak dole zakončen pluzněmi, po nichž se Lomikel pohybuje cukavým pohybem - je tudíž cukavec. Nemá ruce - nepotřebuje je, neboť nepracuje. Vše, co potřebuje, opatřuje si zázrakem nebo jiným přirozeným způsobem. Místo rukou má však vádlo, jehož p1řesmyknutím trestá. O povaze Lomikelovi se vedly dlouhé teologické spory, ale většina krhútských bohoslovců se přiklání ke geniální definici Vratiprsta Choromysla Krombožince (Lilibínského), že "není dobr ani zel bůh kanálů Lomikel".
    Družkou Lomikelovou je bohyně Kvakev, která se tvarem nejspíše podobá staré škebli. Je jedinou bohyní rodu mužského (ten Kvakev!) a na její počest se pálí žáha. Padne-li Lomikel na Kvakev, což se stává nezřídka, dochází k ponikvě, která filozoficky vzato neznamená konec života, ale konec v životě. K vertikálnímu pohybu slouží Kvakvi drása, k horizontálnímu pak kruh. Štípem klekce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mil  |  18. 02. 2005 13:07

Jsemtéž jedním z potomků tohoto božstva. Již dlouhá léta, asi 30 se řídím krhútským náboženství, hlavně ve verbální projevu a kdekkoliv.
Zdravím Žalobej
Mil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruk  |  28. 12. 2004 10:42

Co se tutoho tejká,tak mi rozštípla naše olipionička Kurková(jinak milá holka),že prej plzeňskej dialekt jí příde moc hrubej a nespisovnej a tak rači bude mluvit jako moravácí.Rači,kdyby mluvila jak jí zobák narost.A víte co je to VRHLÍK a nebo VOŚOUCH?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ujko Troomi, Ujko Troomi  |  28. 12. 2004 11:22

Ja sem myslel ze vrhlik je celorepublikovej, kouknu do pc translatoru a vrhlik nikde :) .. ale co takovy firhonky, loch, punebi, sence, stunce .. (sklonovani: do sencí, ke stuncí) ...  .. nebo rada turistovi Íčko dite tůtady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Minio  |  28. 12. 2004 15:54

Proboha co to je za slova? Radu turistvi bych jeste pochopil ale ten zbytek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ujko Troomi, Ujko Troomi  |  28. 12. 2004 17:58

firhonky sou naky zaclony, loch je sklep, půnebí je půda, sence je jako obyvak, stunce je studna .. a stejne nejlepsi je to privlastnovaci sklonovani frantovo pes, frantovo zidle, frantovo deti ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket  |  28. 12. 2004 09:12

Není tu uvedena základní pomůcka každého cestovatele : Stopařův průvodce po Galaxii.
Kde jinde by byl vysvětlen význam čísla 42 a jiné ZÁKLADNÍ vědomosti ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  28. 12. 2004 09:17

mozna proto ze k prekladu se pouzivaji rybicky strcene do ucha a Stoparuv slovnik je ve skutecnosti ENCYKLOPEDIE a ne slovnik ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZonkin  |  28. 12. 2004 10:41

Ale ukázky Vogonské poezie by nebyly na škodu, nemluvě pak o básních Pauly Nancy Millstone Jenningsové ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZonkin  |  28. 12. 2004 10:42

Ale ukázky Vogonské poezie by nebyly na škodu, nemluvě pak o básních Pauly Nancy Millstone Jenningsové ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ujko Troomi, Ujko Troomi  |  28. 12. 2004 01:02

A kdyz se podka chod a moravak tak je to taky pekny :) Jsme byli asi pred rokem s kamosem na druhym konci repubiky a moravak se docela divil kdyz na neho kamos vybafnul "Nu a ty si teký tůvocať ?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovanyy, neregistrovanyy  |  28. 12. 2004 12:52

a 'podka' - to je z kteryho nareci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ujko Troomi, Ujko Troomi  |  28. 12. 2004 13:30

preklep

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor