Jak se dělá podomácku sestavený MP3 přehrávač?

Diskuze čtenářů k článku

Libor Kubica  |  20. 04. 2001 19:51

Vazeny konstruktere,
elektronikou se zabyval jiz od 14 let, neco jsem uz taky postavil, vim co to pro kostruktera znamena. Rok dva se s tim delat a pak to konecne beha. Pred timhle klobouk dolu, skutecne profesionalni design. Je v tobe velky tvurci potencial, to je skutecne dar.
Nyni pracuji v nakladatelstvi BEN - technicka literatura, rad tyto veci zverejnuji. A nejen tyto veci, jakoukoliv tvurci cinnost (i kdyz je bohuzel spatne placena). Z Tvych FAQ je zrejme, ze spousta zajemcu by to proste chtela mit hotove jen mavnutim kouzelneho proutku, hlavne aby se nemuseli nic ucit.
Myslim, ze tvuj navod je vskutku dobra inspirace. Proto bych chtel podporit a ZDARMA bych Ti poslal jednu silenou knihu z nasi produkce (Rozeberte si PC - http://www.ben.cz/rpc), tedy pokud mi posles spoji postovni adresu.

Libor Kubica

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petko  |  20. 04. 2001 19:51

http://www.mp3ar.com/
neviem ci toto vyjde lacnejsie, ale je to bez pececkovych problemov :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpárek  |  20. 04. 2001 19:51

Je to fakt skvělý - tohle by nestrávil ani Přemek Podlaha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman76  |  20. 04. 2001 19:51

Ja osobne jsem si koupil dvd player ktery prehrava tyto formaty cdr cdrw dvd vcd a v neposledni rade MP3
Potom jsem ho vratil protoze jsem chtel neco lepsiho ale zatim zadna poradna masinka jako dvd player neni tohle byla znacka Aiwa za 230$ pred 5 mesici nevim kolik stoji ted no a v dalsi rade se prodavaji mp3many ktere se pohybuji okolo 80 $ takze si myslim ze je to opravdu narocne a zbytecne neco takoveho konstruhovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Blaha  |  20. 04. 2001 19:51

Ja jsem se take o neco podobneho pokousel, ale nedotahl jsem
to do takhle pekne case. Mam na stole miditower a na nej
pripojen LCD display. Ovladani 4 tlacitky pres game port nebo dalkovym IR ovladacem a dokaze nabootovat z diskety.
Je ale postaven pod Linuxem a
zde <A> je jeho domovska stranka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BiSon  |  20. 04. 2001 19:51

Provedeni je pekny, ale ja uz nekde zahlidl schema na HW dekodovani mp3. fungovalo to pres LPT (zrejme D/A prevodnik) a autor tvrdil, ze to v poho stiha i 286. Tim odpadaji veskere problemy s hlukem - PC 286 se v podstate nemusi chladit a navic se da sehnat skoro zadarmo. Akorat by me zajimala kvalita zvuku, o te se nezminoval. Skoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Walda  |  20. 04. 2001 19:51

No na 286ce to jaxi nechodi (128kbit), ale jede to primo z LPT. Mam to postaveny a muzu rict, ze kvalita zvuku je absolutne spickova. Subjektivne lepsi nez WinAmp + SB Live. Jedna se o zapojeni prevodniku MP3 streamu (MAS3557) a 16-bitoveho D/A prevodniku (DAC3550).

Dneska byl u me kolega, ktery by to chtel udelat tak, ze by tenhle prevodnik pripojil na ISA 286ky a udelal soft (zrejme primo do flasky biosu), kterej by sosal data z CDROM a poustel by je prs isu do prevodniku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  20. 04. 2001 19:51

Pokud vam vadi hlucnost, musite mit tichej zdroj (Enermax), tichej vetrak na pocitaci (http://www.trainwrecker.com/Reviews/Zalman/ZALMANCNPS_1.htm) a tichej disk, nejlepe Maxtor 5400ot/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ajbi  |  20. 04. 2001 19:51

mně taky vadí hlučnost ventilátorů v PC. Nechci nikoho poškodit, ale Autocont dává pěkně mizerný větráky do svejch kejsů. Nevydrží ani rok a už se musí měnit, protože vrčí (zdroj nebo CPU). Sedí nás tu v kanclu více a ten pekelnej kravál si ani nedovedete představit. Já osobně poslouchám mp3 na věži ve vedlejší místnosti. Zavřu dveře k sobě do pokoje a pécéčko může klidně startovat na Mars. Chce to ale kvalitní kabel tažený z PC do věže a zvukárnu SB Live, v článku zmiňované AWE64 je shit, který příliš šumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tgf  |  20. 04. 2001 19:51

jako nic proti , ale nechapu jak
muzete slyset vetrak nebo hardisk ??

to mate hlasitost repraku na uplne pidi minimum ci co ?? SUCHARI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M!G  |  20. 04. 2001 19:51

Takovy MP3 prehravac taky provozuji doma. Akorat ho nemam v takove pekne bedne ale ve standartnim minitoweru. Hluk z ventilatoru resim tak ze podtaktuju P166 na 150 a jedu na pasivni chladic. HDD skoro neslysim a zdroj je taky celkem tichy. Misto displaye nebo monitoru mam grafickou kartu s vystupem na TV. MP3 prehravam ve Winampu pod win98. Zapnu TV, nahazu do Winampu par hodin hudby z HDD nebo 4 rychlostni CDROM a vypnu TV nebo prepnu na jiny program

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:51

Napadlo me, ze by se to mohlo docela dobre prodavat. Jeste dat tam vypalovacku misto CD ROM a kam se hrabe Phillips.
Vlastne by tam nemusela byt ani druha CD mechanika, stacilo by, kdyby ten HDD byl vetsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  20. 04. 2001 19:51

Nic podobneho, vyrobeneho podomacku jsem jeste nevidel. Tahle konstrukce si zaslouzi opravdu obdiv. Je videt, ze i cesky clovek dokaze uplest z h...a bic. Jen tak dal, mozna ze by stalo za to zkusit vyrobit DVD player, region free na podobne bazi jako tento MP3 player.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zub  |  20. 04. 2001 19:51

Tak tomu rikam kutil TIM. Na to ja bych nemel nervy rikam cece fakt smekam skladat takovejhle parchant to je neco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra Kupka  |  20. 04. 2001 19:51

Podivejte se na www.mp3projects.com -vsechny mozny projekty mp3 prehravacu
www.cesko.host.sk - vychytanej infra prijimac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TrSek  |  20. 04. 2001 19:51

Suhlasim na je ozaj super IR primac bez PICka. Vsetko prebera HW. U nas sa to stalo hitom potom co vysiel clanok v PCRevue.
http://www.cesko.host.sk/girderplugin.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Feistner  |  20. 04. 2001 19:51

K těm tichým počům - dodává je Mironet. Problém je v tom, že nedělají přestavby (jen nový poč/case), což mi příjde škoda - můj poč mi vyhovuje, jen jej trochu ztišit (pokud se pletu, tak sory - patl jsem se dost dávno).

Ale co mě zaujalo je ta skříň. Já bych se s tím pilníkovat prostě nemoh - neznáte někdo firmu, která udělá z CADovýho zadání plastový výrobek, dělá to po kusech a za přijatelnou cenu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice  |  20. 04. 2001 19:51

Plastové, po kusech a za přijatelnou cenu se vylučuje.
Ale bývalá Tesla Litovel dělala kdysi i stavebnice zesilovačů, ta plechová krabice měla plastový přední panel, možná to ještě nějaký bazar vede...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferda  |  20. 04. 2001 19:51

Me ten hluk taky vadi.
Premyslel jsem o tom, ze bych pocitac postavil za dvere na chodbu a privedl akorat kabely ke klavesnici a monitoru. Myslite, ze by to slo? Nejsou nejake hranice na delku (nebo prodluzovani)kabelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  20. 04. 2001 19:51

Aby ti ho za tema dverma nekdo neukrad )
Ale ted vazne, ne Inetu byl obrazek pocitace vestaveneho do lednicky. To by mozna nebylo az tak spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:51

Jo to s ledničkou je dobrý - mohlo by to chladit PC i lahváče :o), škoda že mě to nenapadlo...

Já jsem to vyřešil tím, že jsem počítač narval do takvýho kontejneru se šuplíkama. Šuplíky jsem vyndal, přidělal tam dřířka, vzadu udělal otvor pro kabely. Ten kontejner má kolečka, takže když se monitor postaví na něj, dá se s tím i poodjet. Vejdou se tam 2 počítače (minitower v pohodě, midi možná - podle šířky) Zlepšovat může už každý sám : uzamykatelná varianta, polstrovaná varianta jako reprobedna a pod. ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  20. 04. 2001 19:51

Mel jsem kdysi v planu udelat to same. Kdyz jsem ale monitor zkusil pripojit pres prodluzovaci VGA kabel, hodne rychle jsem to zase vratil zpatky ... nedalo se na to koukat, obraz byl rozmazany. Ale asi to bude dost zalezet na rozliseni a frekvenci monitoru (ja mel tehda 1600x1200 a 90Hz).
Ale pokud by byl stale zajem o ten kabel, rad se ho za kilo zbavim ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MR  |  20. 04. 2001 19:51

Kdyby nahodou mel nekdo zajem o neco podobneho, tak mam doma jeden kousek tesne pred dokoncenim... je to ale postavene na Celeronu 300 a Windows... bezi to super... a da se to pouzit jako plnohodnotny solo computer.

Je to super pocit mit kompletni diskografii v jedne "bedne".

Soucasny stav:
- maly babyAT i810 board s Celeronem 300 a 32MB a zabudovanou grafickou a zvukovou kartou
- Windows 98 lite s veškerým softwarem potřebným k ovladání LCD a IR přijímače (celý systém startuje za cca 10sec)
- LCD display 20x4
- zdroj

IR prijimac v rozdelanem stavu...

rad se toho zbavim za rozumnou cenu...

jakekoliv info rad sdelim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  20. 04. 2001 19:51

jsi drsnej, kvůli mp3 udělat takovou fakt fajnovou věcičku, tak to jsi borec!
To mě spíš připomíná takovýho pleja dvojku, můžeš k němu připojit cokoliv, je to takový kompl bez ničeho, a pěknš si s tím takhle pohrát! Fakt takovej míň výkonej Ps2!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cauldron  |  20. 04. 2001 19:51

ale inac zaujimave..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olda  |  20. 04. 2001 19:51

Moc Hezke, jak se to tam proboba vsechno vlezlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paulus  |  20. 04. 2001 19:51

Ano ta konstrukcia je to celkom fajna.

Nadvazujem na predchadzajuci clanok.

Ja som tiez rozmyslal ako to je s tym hlukom. Dost mi ten hluk prekaza a kedze som za stojom denne niekolko hodin ventilatory by som najradsej vyhodil, niekedy aj cele PC. Pojdete
chytat pod okno? Mam si kupit MAC?
Nie, to mi neradte. Potrebujem cenovo
dostupne riesenie.

Na webe som nasiel nieco o podtaktovani.
Bolo tam o podtaktovani Pentia III/667
s doskou ABIT. Chlapik uplne vyhodil ventilator z procesora. Chladic ostal. Mozno staci vytiahnut napajanie
z dosky. Potom kupil zdroj chladeny konvekciou (vyzarovanim) bez ventilatora, ale skuste ho kupit v nasich koncinach.

Vacsina vyrobcou sa snazi maximalne zvysit vykon, ale ten hluk ako ked ide
tryskac.

Ked pouzivate pocitac na pracu alebo
multimedia, tak ten hluk je neprijemny, dokonca ohrozujuci.
Zistilo sa, ze kancelarsky pracovnici
maju o 60% (za cislo nerucim) horsi sluch.

Predstavte si, ze po zapnuti radia Vam
zacne hucat ventilator, no nevyhodili by ste ho.

Kedy uz konecne zacnu robit tiche PCcka?

Ak sa Vam nieco podobne podarilo z inou
masinou, tak sa mi ozvite. Vdaka.

Tiez by som privital nejaky ten clanok
na danu problematiku na zive. Potesil
by ma aj kontakt na dovozcu bezhlucnych
zdrojov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aurus  |  20. 04. 2001 19:51

Vloni jsem nekde zahledl tisteny inzerat nejake prazske firmy ze pry delaji odhlucneni PC. Ze zvedavosti jsem jim volal a oni mne sdelili toto:
Odhlucneni delali ve 3ch provedenich:
1. Jednoduche - vymena vetraku a specialni uchyty na HDD
2. viz.predchozi plus nejake special odhlucneni case, bezhlucny napajeci zdroj
3. Nabizeli komplet sestaveny svuj PC s tichymi HDD, CD, specialnim napajecim zdrojem a vse ve specialnim case co pry potlacuje rezonance a je pry cely nejak zvukotlumeny.

O cenach se ale zasadne odmitly bavit, rekli at se stavim s PC a oni to prozkoumaji a doporuci co by bylo nejlepci a od toho by se pry odvijela i cena.
To se mi ale nechtelo... Kontakt jsem bohuzel ztratil, ale verim ze urcite budou nekde na webu....

P.S. Jinak nejlepsi zkusenosti s HDD mam s Western Digital. Mel jsem je v rukou radove stovku a tvrdim ze jsou v porovnani s ostatnimi HDD v prumeru nejtissi, jeden kus jsem dokonce nahodou koupil pro nekoho jako obyc a ten VUBEC NESLYSIM, fakt nekecam. Tak ho mam ted doma a obcas z toho mam i stres (moc ticho, mam pocit ze mi ta PCka nic nedela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 04. 2001 19:51

Moc se mi tahle konstrukce líbí, ale mám pocit, že použití počítače už není ono. Není pak lepší si nechat zaplej comp, vrazit do větráků šroubováky, ať to nehučí a poslouchat to z něj?

Sanžím se tady vytvořit něco co by pracovalo úplně bez něj - čili tak jako když si koupíte cd přehrávač, ale s tím rozdílem, že do něj vrazíte cd s mp3, zapnete a ono to hned hraje. Tedy něco co bude mít s počítačem společného pouze cdromku a napájecí kabel..

Tím však nechci napadat výše uvedenou konstrukci, spíše naopak chci autorovi vyjádřit obdiv nad perfektně odvedenou prací.

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Athlon  |  20. 04. 2001 19:51

Zaplej pocitac dela randal, jak zdroj tak harddisk a cd-rom. Kazdy prehravac CD, DVD nebo digitalni SAT je v podstate take pocitac, jenze neni PC. Uzivatelum je asi fuk jak ten prehravac funguje, hlavne kdyz to funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuu  |  20. 04. 2001 19:51

kdyz nekupujes nejlacinejsi veci tak nedela randal nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yusaku  |  20. 04. 2001 19:51

Hmmm.... tak mi teda ukazte harddisk - at uz jakykoli, klidne za 50 000, ktery nedela randal....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
funges  |  20. 04. 2001 19:51

Pane jo, jste hustej kutil ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miso  |  20. 04. 2001 19:51

zaujimavy clanok, ale dat spravne linky na pix by nebolo odveci, VY FUSERI!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj  |  20. 04. 2001 19:51

Teda, nejsem zadnej konstrukter, ale tohle je nadherna prace, se vsim vsudy Muj nazor sice nezavazi, ale klobouk dolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor