Ano, Sam Coupé vycházel ze ZX Spectra, a i když to byl 8bit, tak to byl super8bit. Měl jsem ho s celkovou RAM 1,5 MB, PC v té době bylo s 512 KB, 640 KB nebo 1 MB. Samozřejmě uměl adresovat jen 64 KB, jako každý 8bit, ale díky překlápění RAMek (dolní 0 - 32767 B, horní 32768 - 65535 B) pomocí stránek 65536 B adresoval až 0,5 MB a další RAM (možno až 4 moduly, každý s 1 MB dodatečné RAM, takže SAM mohl mít až 4,5 MB RAMky) v paměťových modulech na externí sběrnici (ta obsahovala i hodiny reálného času) šlo využívat už jen nepřímo, jako RAMdisky.V té době jsem bez assembleru jen z hlavy nabouchal kratičkou rutinu přímo ve strojovém kódu pro quasi hodiny, pokud někdo tuto sběrnici neměl (většina SAMistů). Můj vlastní OS pro SAMy vypadal trochu jako NC pro PC, měl ale spousty funkcí a uměl využívat právě i RAMdisky. Synovci jednou využili funkci mého OS a dali si ho na heslo, samozřejmě ho zanedlouho zapomněli (byl citlivý i na malé / velké znaky, všechny shifty (i samostatně), na rozlišení jestli byl stisk klávesy: krátký * dlouhý * dvojitý) a už se do něj nikdy nedostali Pomocí mého OS šlo spouštět hry ze ZX Spectra a zase se speciálním tlačítkem na zadku SAMa (NMI button) vracet do módu Sam Coupé. Šlo komprimovat software (převážně hry) pomocí jednoho stisku tlačítka, když jste ji potom pomocí 1 tlačítka spouštěli, sama se automaticky dekomprimovala do paměti. Přidělal jsem si do svého OS automatický Poke (například nesmrtelnost do hry), zase stačila jedna klávesa. Stejně jednoduše šlo v mém OS takové Poke nacházet, hráli jste hru, udělali jste si snímek paměti a potom jste přišli o život, vrátili jste se do OS a porovnali snímky s rozdílným počtem životů Dokonce jsem ve svém OS používal rozdílovou komprimaci už v těch časech, před rokem 1999, MS ji začal používat při svých aktualizacích až nedávno Používání krátkých / dlouhých či dvojitých stisků kláves co vím ještě nezačal dodnes Před Sam Coupé 512K jsem měl: ZX Spectrum 128K+3 a před ním i ZX Spectrum 48K ...Můj (vlastní) OS na Sam Coupé (je i na Netu volně ke stáhnutí! - stejně jako moje vlastní hra na SAMa: PAX (inspirace z jedné mé oblíbené automatovky)) >>> https://i.postimg.cc/V6NSTQ4D/snap-2019-03-12-...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 03. 2019 19:31