Jak probíhá komunikace s Ulož.to z pohledu advokáta

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 130

Názory k článku

20. 02. 2012 17:14

Podivejme se na to z druhe strany: Provozovatele Uloz.to jsou hodni, ze svuj ultrasofistikovany system zverejnili. Ted uz totiz nebude zadnou prekazkou. ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 02. 2012 08:55

film moze byt zbaleny pod heslom, do kazdeho balika sa prida maly suborcek roznej velkosti a maju o starost viac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 02. 2012 22:59

Pan advokát podle názvu pozná obsah, aniž by si to stáhnul?Takže nějaký uživatel si tam šoupne svůj soubor s podobným názvem a pan advokát mu to smázne?Nezapomeňte že i podle amerického DMCA mohu podat žádost o stažení nějakého materiálu, ale v okamžiku kdy tak učiním falešně a dojde ke smazání díla ke kterému nemám práva (pokud to tvrdím tak lžu), následují fakt nepěkné sankce plus náhrada škody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 02. 2012 12:01

Celá tahle diskuse je jedna velká absorudita ;) Jsou to totiž tlachy o ničem. Všichni moc dobře víme, jak to ve skutečnosti je. Uložto a jemu podobné weby opravdu nevydělávají miliony ročně za reklamní bannery, jak samy tvrdí...a i kdyby, ruku na srdce, na ty bannery tam nekoukají lidi, co si přišli stáhnout linuxovou distribuci. Vysokorychlostní stahování warezu bohužel stále vyjde levněji, než kupování originálu. Víme to my všichni tady, advokáti Uložto a také všichni, kteří se jej snaží "zastavit". Kdyby doopravdy chtěli, už by to u všech webů dávno udělali. To by ale sami sobě najednou zastavili všechny kohoutky, ze kterých vyděračským organizacím kapou penízky. ;)
Je třeba se na to dívat tak, že nyní "vydělávají" vlastně všichni. Uživatelé mají software zdarma, Uložto má peníze z bannerů a VIP stahování, vyděračské organizace za pokuty a vůbec za to, že buzerují (jsou placené umělci) a všichni dobře víme, že většina dnešních uměleckých gigantů opravdu chudobou netrpí.
Bohužel, ti co mají vyšší moc z toho vždycky budou chtít vyždímat víc a víc. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2012 17:45

www.wjunction.com/64-webmaster-resources/100396-mass-md5-hash-changer-v1-0-a.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2012 11:32

Prima, ale nemusi pak advokat nejdriv jasne a nalezite prokazat, ze zastupuje majitele prav a taky dolozit, ze prave ten koho on zastupuje tato prava ma? Takhle muze kterejkoliv trouba poslat email s kompletnim obsahem uloz.to a cekat az to smazou? Z emailu nejakeho joudy bych si nedelal nic. Pokud by nebylo k jednotlivemu souboru/filmu dostatel informaci a dukazu o tom ci prava a jak porusuje nesmazal bych ho. Pokud by to dolozil pak ok nemam problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 22:23

A neporušuje advokát tím, že pošle email s linky, tudíž je šíří/sdílí, nějaký zákon o sdílení nelegálního obsahu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 21:34

V poslední době probleskují netem zprávy, že v rámci reklamy samotní autoři děl umísťují svá díla na net volně ke stažení. A jak já mám vědět, že nedal na onen server soubor sám autor volně ke stažení..to si fakt musím u každé mp3 nebo mini utilitky na lištu ověřovat (nevím kde), zda je free či ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 20:10

Řekl bych, že prostě piráti začnou své kopie "solit" náhodným txt souborem přiloženým do archívu s daným filmem (běžná praxe pro prodlužování krátkých hesel ověřovaných pomocí kontrolních součtů). Tím se vždy MD5 součet archívu změní, tudíž nebude takový soubor detekovatelný a pro běžného stahovače to nebude znamenat nic.
Problém nastane až se s vašimi legálními daty omylem trefíte do stejného MD5, jako má nějaký blokovaný soubor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 19:46

Protože jste pitomci ,proč to ukládate pod pravím jmenem??,na vyhledavači souboru dejte jmeno karel ,heslo 123 a na vyheldavačích to naleznete pod pravím jmenem ale budeto jenom pro členy daných servrů. A pak je vše vyřešeno.Tak přeji více nápadů a ne jenom nářků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 19:35

Mám jen takový malý dotaz. Jak údajný autor díla prokáže, že ti dílo skutečně vytvořil celé on a ne třeba tak, že vykradl existující díla, kroniky a podobně? A pro vlastníky Ulož to bych měl návrh. Mažte automaticky díla, která nemají žádnou uměleckou hodnotu a jsou to takzvané braky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 18:46

Nechápu, proč se něco nedělá také "na druhé straně". Vsadím se, že kdyby nebyl na netu ani bajt warezu, tak "autorské poplatky" tiše zůstanou. Je to jako kdyby nám zakázali jezdit po dálnici, ale všechna auta by i tak musela mít dálniční známku.
Dále víme, že zálohovat si zakoupený software/hudbu/film pro vlastní účely je legální. A co když si někam zazálohuji koupenou MP3? To mi ji provozovatel serveru bude muset smazat? I když není sdílena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 18:36

To zase bude plků těch co jsou anti-piráti, i přesto že si někdy stáhnou film

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 17:56

Ulozto dobře ví, na čem rejžuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  17. 02. 2012 17:51

Tak přesně takový požadavek a vygenerovanou žádost pouze s linky bych vůbec nereagoval a obratem mazal. Jaknile není v žádosti nijak doloženo, že jsem majitelem práv, nebo KDO je majitelem práv na ony soubory/díla, jedná se jen o pokus někoho cizího poškodit, a to vydáváním se za někoho a dožadováním se odstranění souborů někoho. V takové žádosti bych čekal, že musím mít nějaké právně prokazatelné podložení autorských/vlastnických práv. Zpráva musí dorazit ve zprávě minimálně s elektronickým podpisem, případně musí být doložena dokumentace, ze které bude takové vlastnictví práv zřejmé.Takovýto požadavek si může poslat každý tydýt. Uloz.to nemá možnost zjistit, zda soubor nahrál vlastník práv nebo nikoliv, to mu ani nijak nepřísluší. Tedy ba abuse bych takové požadavky mazal a ať se s požadavky na odstranění souborů obrátí právník vlastníka autorských/vlastnických práv na právníka ulož.to, případně na soud, který teprve vydá rozhodnutí o nařízení k odstranění souborů a odkazů na ně ze webu Ulož.to.Nechce se mi věřit, že by se mazaly soubory na základě takovéhleho hloupého mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 17:49

Hehe, ty programy davno existuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 17:28

Checksumy ničemu nezabrání, stačí to zabalit do archivu. Některé formáty uchovávají metadata o době vytvoření archivu, tudíž budou pokaždé jiné. U jiných stačí do toho archivu přibalit libovolný další soubor, a opět to bude jiné. Za chvíli se někde objeví nástroj, který to zautomatizuje i pro lamy, aby to nemusely dělat ručně.Co se týká advokátů posílajících udání na každý soubor obsahující výraz "shrek", tak za to bych ho pořádně začal popotahovat. Vůbec to neznamená, že daný soubor obsahuje materiál porušující kopírovací monopol. Právě naopak, naznačuje to, že žadatel dané soubory ani ručně neprohlédl. Navíc by měl žadatel dokázat, že zastupuje společnost vlastnící daná práva. Nebo si snad kdokoliv může poslat mail a žádat o stažení čehokoliv?Tato bitva je předem prohraná. Princip ochrany duševních statků je třeba přepracovat od píky. Tak, aby obstály v současné společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 16:22

Pán asi nemá rád Shreka. Ale je to pěknej fiml, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 15:40

Podle mě chytrý tah od Ulož to. Ikdyž nemá ze zákona povinnost vyhledávat a mazat soubory pokud je o to někdo nepožádá, tak to budou dělat. Tím všem zacpou papule, protože vlastně dělají více než musí. Přesto to fakticky nezabrání šíření . Prostě se pozmění kontrolní součet, což je naprostá banalita. Jinými slovy se vlk opět nažere, ale koza, ta zůstane zase celá. :)
Alespoň myslím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2012 15:09

echo $RANDOM >> im_film.avi
Problem solved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2012 15:02

btw. ta zmena kontrolniho souctu je uplne jednoducha "echo 0 >> a && cat film.avi 0 >> film2.avi && rm a"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2012 14:45

Co když natočím nějaký amatérský film a pojmenuji ho stejně jako nějaký známý film? Třeba Růžový panter a dám ho na uloz.to s tím, že se může volně sdílet. Pak se najde nějaký aktivní advokát, kterého zajímá pouze název a tento soubor mi smaže. Můžu se nějak bránit nebo budu neprávem označen za piráta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 14:40

Nojo, ale aby udělal ten hash, musel mít soubor, takže sám zákon porušil, ne?:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 14:24

"což ho vedlo k tomu, aby si napsal jednoduchý program, který na úložišti vyhledával všechny kopie, a poté generoval žádosti o smazání"
ked si natocim video z dovolenky a ulozim ho pod nazvom "muzi_v_nadeji.rar" tak mi to zmazu ?
ak ano, tak je to parada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2012 14:12

Je to začarovaný kruh.Uživatelé si říkají "kdyby byli CD a DVD levnější, tak bychom si je kupovali".
A druhá strana to vidí vlastně stejně. Zlevnit můžeme, když zvýšíme prodeje.Je sice pravda, že v českém absurdiánu toto úplně nefunguje (telekomunikace, PHM aj.), ale dokud bude možné s prominutím krást legálně, tak se tohle nikam nepohne.Celá věc má i druhou stránku pohledu - myslíte, že výrobce filmu či hudby těší fakt, že se ke konzumentovi dostává ve sprasené formě? Takový FullHD film ripnutý do giga a půl nebo hudební album 128 kbit ... nejen ušlý zisk, ale zároveň "poškození" dobrého jména.Pro méně chápavé, kdybych prodával vnitřnosti fábie s naroubovanou kastlí aventadoru, tak by se to taky někomu nelíbo ;) A zákazník by pak byl strašně překvapen, že to lambo je k ničemu a nechápe jak za to může někdo platit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 14:06

"V rámci nové kontroly server zablokuje všechny soubory se stejným MD5 součtem, tedy všechny binárně identické kopie."Stejné MD5 neznamená binárně identickou kopii. MD5 u zcela různých souborů může být stejné. Měl jsem takové soubory na disku - dva JPEG obrázky, stejný MD5 součet, program je na základě MD5 označil jako "duplicita", ale byly to úplně jiné obrázky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 14:03

§3 spominaneho zakona...> Poskytovatel sluzÏby (...) odpovidajici za obsah (...) dozvi-li se prokazatelne o protipravn povaze obsahuNestaci potom prevadzkovatelovi ceskeho uloziska urobit vsetko pre to, aby sa tuto informaciu nedozvedel? Nejaka ta "neumyselna" chyba pri odosielani formulara, robot, ktory zahadzuje postu obsahujucu linky a vypnute telefony by mali stacit na to, aby spravcu serveru nemohol nikto brat na zodpovednost.---
Mimochodom, jedna vec, v ktorej su Slovenske zakony lepsie od tych Ceskych. Z nasich sa da kopirovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2012 13:52

pošlete mi nenápadně jméno toho advokáta, příjdu mu rozbít hubu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (60)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor