Jak pokračuje kauza dialerů?

Diskuze čtenářů k článku

vv  |  26. 11. 2004 07:48  | 

všude s epíše o problémech dialerů , ale skoro nikde se člověk nedočete praktické rady či řešení situace jak dostat zpět své peníze, které zaplatíte. nebo popis zkušeností s tímto zda se někomu podařilo získat peníze zpět či jak je nezaplatit vůbec. Nevim ale takový článek by lidi uvítali raději a snad by nebyl za pomoci nějakého právníka takový článek napsat když už problémy s dialery jsou tak dlouho.
Občas mně někdo ze známých zavolá že má nějaké porblémy s počítačem abych se jim na to kouknul a pak se nestačim divit, poslední dobou je to docela velký problém a v mém okolí s tím má bohužel už zkušenost skoro každý 3 člověk. Už tu vidim ty reakce ať ti blbci nelezou na porno nebo ať si poříděj jiné připojení. Bohužel tyhle lidi jiný připojení za xxx peněz nepotřebují když ho nevyužijí jako třeba já kdo ho používá k práci. Jinak není potřeba chodit na porno stránky, dneska můžete najet i na vzhledově zcela seriozní stránky s informacemi o čemkoliv nic nepotvrzovat a máte to tam. Poslendí dobou sem zjistil že dost často tam tyhle svinstava lezou přes ty reklamní bannnery se smajlíkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fikus  |  26. 11. 2004 08:19  | 

Podle mě právě uživatelé nesou riziko, co a jak užívají. Je to normální a platí to i o počítačích. Uživatel by se měl starat o to, aby jeho stroj dělal jen to, co má, a to např. používáním vhodného software a samozřejmě celkovou obezřetností při práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  26. 11. 2004 08:28  | 

Přesně tak. Vlézt na stránku s "pochybným" obsahem je stejné jako jezdit s autem po ledovce. Ať se pak lidi nediví že narazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prudidlo  |  26. 11. 2004 10:01  | 

To je blábol. Je to jako když budeš kouřit, já tě zastřelím a řeknu "Tvoje chyba, kouření škodï zdraví"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nápravník  |  26. 11. 2004 10:31  | 

To je jeden pohled za všechno si může klient. Až někdo obejde Váš personální firewall a přepíše Vám číslo pro připojení nebo sebere Váš dig. certifikát, heslo a vybere přes internet banking Váš účet, tak budete určitě mluvit jinak.
V běžném životě má občan šanci poznat podvodníka. V počítači o tom vůbec nemusí vědět a podle toho jak jsem hovořil s poškozenými tak ani neví. Oni ani netuší kdo je podvedl, kdo je vlastníkem konkrétní linky 976....., on totiž není pro uživatele internetu k dispozici telefonní seznam uživatelů konkrétních linek 976......
No a pokud se jedná o to, že se dialer chytne pouze na stránkách s pochybným obsahem, tak to může řici opravdu pouze teoretik. Mám zadokumentované případy, že dialer by na stránkách, které nabízely ovladače k tiskárnám, g. kartám a na serveru, který nabízel zprostředkování prodej automobilů.
Dialery, internetové bankovníctví a další "špeky" jsou ukázkou mizerné podpory rozvoje Internetu a nových technologii v ČR. Ono je jednoduché vyhřívat se na Invexu, na tiskové konferenci v záři reflektorů, ale pomoci běžným uživatelům s vyřešením nepřijemného problému do toho se mnoha lidem nechce a raději řeknou, že uživatel je povinen. Podle mne je to to samé jako by řekli :"Podpora rozvoje internetu je podpora prodeje technologii. Jestli to bude fungovat, to je problém uživatelů".
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  26. 11. 2004 10:45  | 

Tvůj příměr je poněkud zvláštní. To, že si uživatel otevře všechny porty na firewallu - to si za to může jedině sám. Že mu tam pak na nezáplatovaný systém naběhne Code Red je taky jeho chyba.

V tvém příměru bych si mohl za to, že bych věděl, že mě někdo chce zastřelit a já si nevzal vestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  27. 11. 2004 09:15  | 

To je argumanetace idiota. Jakoby u soudu zloděje soudce pustil s tím, že se okradený něměl nechat okrást.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olin  |  27. 11. 2004 11:12  | 

Bacha na pohled na věc. Dialer není virus nebo červ, je to naprosto normální metoda platby za služby. Jedině v případě, že dialer nesplní pomínky požadované zákonem - tj. instalace s vědomím klienta a zveřejnění ceny, můžete firmu provozující danou linku žalovat. Většina dialerů ale už tyhle podmínky plní a to, že někdo klikne na ANO a nepřečte si, co se na stránce píše, to už je jiná kapitola ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nápravník  |  29. 11. 2004 19:23  | 

A jak prokážeš, že tlačítko "ANO" stiskl uživatel a ne že si jej "stiskl" dialer sám? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ycuzo  |  26. 11. 2004 10:47  | 

Boj s DIALERMI ?? Velice jednoducha pomoc, ovsem tych 90% "nestastnikov" o tom nechce ani pocut,
nechcu ani vediet. Na strankach s dialermi som vysmiaty
Holt komu neni rady tomu neni pomoci.Ked niekomu nevadi pretocit za 10minut 1000,hmm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krakonoš  |  26. 11. 2004 11:43  | 

Problém dialerů je pouze a jedině problém vytáčených připojení! Pokud máte wi-fi, kabelovku, nebo ADSL, tak není co řešit. Až uživatelé internetu přejdou z dial - upu na nevytáčená připojení, bude po problému. Info Limit Telecomu není k ničemu, protože podvodnému připojení nezabrání. Pouze se dozvíte o tom, že máte platit několik tisíc (nebo desítek tisíc) o něco dřív.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira Kroc  |  27. 11. 2004 19:43  | 

Dialery jsou pouze jedna z veci, ktera muze skodit. Jsou funkcni pouze tehdy pokud jeden modem na stejnem pocitaci jako je uzivatel prohlizejici si stranky. Staci byt na jinem PC v siti a i pokud je sit pripojena pres dial-up dialer nic nezmuze.
Pokud se tyka podvodnych cisel staci si je nechat zablokovat, pokud draze placene barevne linky nepouzivam, mezistatne nevolam, tak nevidim duvod proc mit tyto cisla povolena.
Prechodem na jiny typ pripojeni se zbavite pouze dialeru, ale ostatni skodlivosti (spyware, podvodne dopisy, trojske kone) zustavaji. Z hlediska bezpecnosti to prilis velka zmena neni. Vzhledem k vetsi rychlosti jinych typu pripojeni mohou informace unikat i nekolik mesicu nez na to uzivatel prijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nápravník  |  29. 11. 2004 19:29  | 

Jasně u jiných připojení než je dial-up problém s dialery neexistuje. A co takhle vykradené bankovní účty internetového bankovnictví nebo zfalšovaný digitální podpis, který má privátní klíč na čipové kartě. To mohou být další díly řádění novodobých podvodníků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fettgesicht  |  26. 11. 2004 13:04  | 

Myslíte že taky někdy budou dialery pro Linux? Jestli se jako v budoucnu budu muset nějak omezovat co se týče surfování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ycuzo  |  26. 11. 2004 13:55  | 

Neboj, nebudu ani omylom...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira Kroc  |  27. 11. 2004 20:02  | 

Tim bych si rozhodne nebyl tak jistej. Podle meho nazoru je to jenom otazka casu, kdy se kriminalni zivlove zameri i na linux.
Jedine co muze linux zachranit je paradoxne male rozsireni linuxu mezi beznymi uzivateli, kteri ignoruji bezpecnostni pravidla. Dialery se linuxu vyhnou jedine tehdy pokud bude mit prilis male rozsireni na to, aby se vyplatilo vyvijet podvodne dialery a jiny bordel i pro linux.
Ta rozsirenost mezi bezne uzivatele je zcela klicova. Pokud nebudou pouzivat uzivatele provadejici bezpecnostne rizikove operace nevyplati se vyvijet podvodne programy i pro tento system.
V soucasne dobe uz jsou pokusy o podvrzeni falesneho .xpi balicku. Mozilla /Firefox se rozsirili tak nekdo usousil, ze uz se to vyplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ycuzo  |  28. 11. 2004 11:38  | 

Ano,o tom *xpi som pcul je to davno, ale aj na to je liek: staci pri nastaveneniach
"nepovolit instalaciu", zadalsie sa nieco sustlo,ze dobuducna *xpi balicky si bude moct uzivatel instalovat len s preverenych zdrojov.....
Ono su stejne tieto opatrenia hlavne kvoli win. Bezne chodim po weboch kde by som
s windoze ako takym (ac by tam bol browser aky chce /nedvovera v OS/) nedoporucil
nikomu... Jeden nikdy nevie co sa tam dej v utrobach
Zadalsie: bereme v uvahu ze sa jedna o vytacanu linku - ja som kedysi pouzival wvdial (ono je toho viac ale to je vedlajsie),no neviem si dost dobre predstavit
ako by mi "nieco/niekto" zmenil tel.pripojenie, mas file .wvdialrc vo svojom /home adresary a este aj tam sa da nastavit zakaz zapisu, a do /etc by tazko nieco veselo zapisovalo, pokial to neuroby pod "rootom", zadalsie len absolutny imbecil
pracuje pod root uctom,je to naprosto zbytocne... No a ActiveX ...

Na linuxe asi tazko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 11. 2004 13:31  | 

No a ja jsem si nechal zablokovat zlute linky i ty zahranicni - je to sluzba Telecomu. Sice platim par 10-tek korun mesicne navic, ale mam klid. Kolik lidi potrebuje bezne volat do zahranici? A hodne se da vyresit i e-mailem, nebo pouzit napr. SKYPE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asutro  |  26. 11. 2004 14:24  | 

Priebezne sledujem  tieto Vase problemy v CR s dialermi. Som zo SR. Neviem ako mate riesene cislovacie plany (ako sa prideluju tlf. cisla), ale na internet chodim cez slovenskych "telekomunistov" a mam zaplatenu sluzbu, ktoru popisal Roman - blokovanie odchodzich hovorov. Cena - aktivacia 200 SK +DPH, mesacny poplatok 10SK+DPH (19 SKK). Blokovanie viem riadit podla potreby cez telefon (cez "heslo") - normalne mam pristup na miestne hovory + internet. Ked potrebujem volat napr.do CR, odblokujem pristup na medzimesto a telefonujem. Samozrejme potom nesmiem ho zablokovat naspat.
Mam rodinu v CR - odporucal som sa jej informovat na tento sposob a u Vas - v CR bol dost nepruzny (neviem u akej spolocnosti su).  Blokovanie / odblokovanie je mozne vykonat len u poskytovatela - nie podla potreby z bytu. Co mi pripada dost neprakticke. Samozrejme tieto ukony nieco stoja.
Takze aby som to zhrnul - uvedeny system, ktory som popisal, funguje na dialerov. Sucasna situacia v CR ale vyzera tak, ze vyhovuje viacerim stranam - dialerom, telekomunistom - oba maju poplatky z uvedenych volani a statnym "organom", ktori zasadaju k tejto problematike a vykazuju cinnost za Vase dane a vyzera to, ze na obycajny lud myslia. Mozno si to predstavujem jednoducho, ale myslim si, ze ak to ide u nas, preco je to problem u vas... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anydanger  |  26. 11. 2004 16:45  | 

Tahle sluzba samozrejme funguje i v Cesku (a zadarmo). Problem je v tom, ze musis vedet o tom, ze ti neco takoveho hrozi. A to zatim 99% beznych uzivatelu internetu nevi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emilk  |  26. 11. 2004 17:32  | 

>>>10SK+DPH (19 SKK)

na slovensku je dan 90% ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  26. 11. 2004 16:48  | 

tento problém jsem na dial-up připojení řešil již zmiňovaným blokováním odchozích hovorů - nicméně platba za tuto službu přes 80,- Kč měsíčně (nevím už přesné číslo) je nehoráznost. Nicméně člověk si rozmyslí, jestli dát pár desítek korun za klid nebo pár ticís za účet. Myslím, že Telecom dře z dialerů co se dá - když nedostane za propojovací poplatky, aspoň z lidí vytáhne prachy za blokaci... (v porovnání s příspěvkem s SK, kde tato blokace příjde na 19,- SKK= cca. 17,- Kč) !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  26. 11. 2004 18:28  | 

Jak tady někdo psal o tom, že jak se vyhnout zaplacení takového účtu... mno tak to je chyba uživatele a podle mě by ten účet na 100% zaplatit měl... když budu mít inet obchod a nějakej jouda se překlikne a místo kila salámu si u mě závazně objedná tunu, tak to mám jako taky platit ze svýho jeho blbost, že tam omylem lupl pár nul navíc??? )
--
A stejně bych to viděl s dialerama... Kdyby uživatelé nebyli lakomci krkaví a nechali si PC za pár stokorun na PC správně nakonfigurovat ochranu jako firewall + antivir nějakým IT odborníkem/v servisu/při koupi/atd., tak se jim tam vživotě nemůže žádnej dialer dostat...
Za to, že jsou lidi hamouni a chtějí ušetřit pětistovku, přitom tomu vůbec nerozumí a doma si pak maximálně dokážou sami nainstalovat windows, kde uživatel při instalaci jen dokola mačká Enter jak cvičená opice a pak si tyhle holý okna nechají, tak za to operátor nemůže a nechápu proč by jim měl odpouštět platit provolaný minuty/hodiny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  27. 11. 2004 01:21  | 

Jenže všichni uživatelé nejsou hamouni. Dost lidí chce užívat počítač na netu aniž by se hlouběji zabývali všemi taji provozu. Stačí číst tuto diskuzi. Úplně zbytečně si lidi platí Telekomunistickou službu - upozornění na to, že budu solit. Při tom lze stáhnout dostatek malinkých sofwárků, které Vás varují okamžitě a spolehlivě. Kdy už konečně ten dial-up chcípne? Holt zlatá moje Wifina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  27. 11. 2004 06:19  | 

A o tom to právě je, ne? Uživatel se nemusí zabývat vůbec ničím!! Stačí, když si nechá PC nakonfigurovat od odborníka (kterej to zná do detailů
Tohle by bylo řešení ze strany uživatele, protože ten problém nespočívá jen v dialerech - dialer je jen druh viru. A pokud má někdo tak nedostatečně zabezpečený PC, že se mu může zavirovat hrozí mu nebezpečí nejen dialerů, ale i třeba ukradení přístupu k jeho účtu atd. atd. (a to už je nebezpečí na všech typech připojení...) Proto by se měl podle mě starat o zabezpečení hlavně uživatel... Vždyť nějaká zavirovaná příloha mailu nebo vir v activeX webu - s tím si musí poradit každej FW nebo antivir...
--
Řešení na straně operátora by pak bylo blokování všech "žlutých linek" (linek se zvýšenou tarifikací...) např. když jsem měl před pár lety Paegas, tak tam to bylo běžné a když jste vytočili tenkrát známou předvolbu 0609xxxxxx, tak aoutomat zahlásil: "Lituji, ale daná předvolba je blokována, pro její odblokování kontaktujte operátora na lince xxxx. Děkuji za pochopení. Naschledanou."
Kdyby tohle udělali teď všichni operátoři, tak je po problémech ) Jenže ČTc to dělá přesně na opak - všechno má odblokovaný, pro zablokování musíte volat operátora + to pak drsně platit!! A ještě ať někdo říká, že ČTc nezneužívá dominantního postavení na trhu (((
--
btw: Taky mám wifinu, ale např. můj děda, kterej internet využije jen tak, že si jednou za týden stáhne mail (nebo pošle), má dial-up... tak jsem mu tam hodil Kerio Personal Firewall + NOD32, nakonfiguroval to a myslím, že teď mu žádnej dialer nehrozí )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  27. 11. 2004 06:21  | 

Ještě poznámečka ) Tak jediný v čem je dial-up lepší než jiný připojení je právě bezpečnost, protože např. já, když mám stálý připojení přes wifi můžu mít mezi stavem, kdy je počítač připojenej, nabíhá systém a ještě není naběhlej firewall vteřinku mezeru, ale dial-upista se připojuje a do té doby mu celej systém naběhne včetně firewallu a antiviru )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  27. 11. 2004 09:09  | 

Tak si nainstaluj Sygate firewaal a ten nabíhá ihned při startu a tato mezera nevzniká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira kroc  |  27. 11. 2004 20:15  | 

Ochrana pri bootovani neni specialita pouze sygate fw, napr. Kerio Personal Firewall to ma taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0i+@  |  27. 11. 2004 09:13  | 

A ještě ve dvou věcech je dial-up lepší - a to jsou zásadní výhody, proč ho většina lidí má - je dostupný všude, kde je tlf. linka (kterou má Telecom povinnost zdarma natáhnout, pokud vím) a když surfujete jen minimálně, tak vás to stojí jen pár desetikorun, maximálně stovek měsíčně. (to se mi to mluví když sedím na pevné lajně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  27. 11. 2004 16:39  | 

No GPRS je taky vsude dostupny... kdo to ma jen na napr. na maily (jako muj deda, ale ten jede pres dial-up telecomu), tak nemusi ani platit pausal, ale muze si koupit SIMku s kreditem... nevim jak je to u jinych siti, ale ja mam Oskara, SIMka stojí 500,- na ní je kredit 500,- 1Kb stojí 0,06Kč... a normalni textovej mail ma tak kolem 10kb, takze za 60 haliru pohodka ) hehe LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ycuzo  |  28. 11. 2004 11:49  | 

>>nabíhá systém a ještě není naběhlej firewall vteřinku mezeru<<

No normalne by mal firewall nabehnut este pred spustenim siete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  27. 11. 2004 09:21  | 

Budeš se divit, ale tu tunu salámu opravdu zaplatíš sám, protože podle zákona má zákazník právo při nákupu na internetu do 14 dnů zboží (nepoužité) vrátit bez uvedení důvodu.
Jak je vidět, na malý obchodníčky si zákon došlápne, na obludu Telecom už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olin  |  27. 11. 2004 11:09  | 

jo, jenže zrovna potravinářského zboží se ta lhůta netýká ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky