Jak pokračuje boj proti spamu?

Diskuze čtenářů k článku

Jiří Kuchta  |  21. 03. 2005 22:42

Právě jsem odpovídal jedné docela známé pražské firmě, která mi dost dlouho posílala své nabídky na její žádost o potvrzení, že podle zákona blablabla... mám kliknutím potvrdit, že jsem si jejich nabídky kdysi skutečně objednal. Vzhledem k tomu, že dopisy čtu zásadně v plain textu se mi to klikání nějak nedařilo.... Ale stejně takovéto žádosti považuju za větší vopruz než všechon spam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HObe  |  21. 03. 2005 03:29

Úřad pro boj proti spamu? K smíchu:
"Celkově (k polovině minulého týdne, kdy proběhla tisková konference Úřadu) dosáhl počet přijatých stížností 487. Z toho 306 bylo podáno ještě v loňském roce, a 181 v roce letošním. V poslední době přitom velmi výrazně převažuje podávání stížností skrze on-line formulář na webu Úřadu. Přes něj přichází již více jak 95 procent stížností. V letošním roce přišlo již jen 8 stížností elektronickou poštou, a jen jedna jediná listovní poštou."
Každý správce sítě je v tomhle boji efektivnější, než sto úředníků. Nemám slov, jak nazvat takové plýtvání penězi. Ano, také mě spam zlobí, ale na rozdíl od úřadu, který to teprve "řeší" se s tím správci sítí musí vypořádávat každý den a na rozdíl od úřadu už  vědí, jak na to. Jedno je ale s úřadem společné: do toho zámoří nedosáhnou. Prosím vzít rozum do hrsti - článek je velmi tendenční a propaguje řešení, které nikam nepovede. Možná jsem vedle, ale připadá mi, že je zase potřeba uhájit židle pro pár úředníků, abychom si s tím nakonec stejně museli poradit sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  21. 03. 2005 06:23

Jenže když něco nepodnikne legislativa a pokud možno v co nejvíce zemích, správci a samotný e-mail se tom spamu utopí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matysek, Matysek  |  21. 03. 2005 07:02

Nedokazu si predstavit, jak by ta "legislativa" fungovala. Pokud SPAM poskozuje firmu/osobu atd muze se clovek obratit na urady jiz nyni, ale vysledek .....

Ruku na srdce, priznejme, ze za vetsinu spamu si muzeme vlastne sami. Spise nez poridit dalsi uredniky a travit cas na uradech, maisto toho, abychom se spamem bojovali sami.
Vim co je spam, vim co dovede BFU, ale take vim jak se proti spamu, spy atd. branit.Nebylo by efektivnejsi reseni, spise informovat BFU o teto problematice, co dokaze, jak se ji vyhybat a obecna jak minimalizovat riziko?


*BFU - Bezny Franta Uzivatel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  21. 03. 2005 07:48

Mas pravdu a souhlasim s tebou. Ale tvuj napad je asi jako rict, ze by se lidem melo vysvetlit, ze se v noci pres park chodit nesmi, protoze vas tam prepadnou, ale proti samotnemu prepadeni nema symsl bojovat, protoze je to komplikovane. Proste Spam se musi resit jak na urovni uzivatelu, tak na urovni legislativy. Dokud nebude nejaky prostredek, jak spamery apod. vyhledat a pak je nalezite trestat, bude spam cim dal horsi. Na druhou stranu osveta je taky na miste. Ale dejme ruku na srdce, kolikrat za rok, se objevi nejaky "super-virus" jsou toho plne zpravy, at lidi neklikaji na nic, co neznaji a stejne to nepomaha a lidi budou klikat o 106 na vse co jim prijde. Tudiz je treba mit spam apod. svinsvo podchycene jak osvetou, tak i legislativou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 03. 2005 08:58

Co je to za nesmysl? To je asi stejne rozumne prohlaseni, jako ze zenske si za znasilneni muzou samy, nemaji mit kozy a chodit s nima ven. Dokud se spam nezacne tvrde potirat, bude to horsi a horsi. Na spamu je nejhorsi, ze pokud ho chodi hodne, neda se nad nim jen tak mavnout rukou. Jednak zatezuje site a jednak hrozi, ze se spamem uzivatel smaze i uzitecne zpravy (at uz antispamem nebo rucne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grab  |  21. 03. 2005 10:31

A co ten trafik, ty spravce site. :) Nemyslim si, softwarova ochrana proti spamu je resenim. Momentalne je to jedinna mozna ochrana (castecna). Rozhodne ale problem neresi. Kam bychom se to dostali? Za nejaky ten cas (pokud by nezasahla legislativa) by po siti tekly proudy naprosto zbytecnych dat.
Potirani legislativou je ve vyvoji, zatim temer neucinne. Dal bych tomu cas.
g.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor