V otázce bezpečného zpracování osobních dat věří Češi nejvíce bankám a mobilním operátorům. Na druhé straně spektra jsou pak sociální sítě. Vyplývá to z průzkumu společnosti Vodafone.
Osobní data dáváme svým způsobem k dispozici téměř na každém kroku. Jen málokdo při brouzdání po internetu používá anonymní prohlížeče, svá osobní data také často obětujeme za všemožné výhody. Jako příklad stačí registrace do zákaznického programu e-shopu, ale také třeba i to, že vlastníme účet na nějaké ze sociálních sítí. Minimálně s e-mailem je taková registrace spojená prakticky vždy.
A právě sociálním sítím lidé v oblasti zabezpečení osobních dat věří nejméně. Vyplývá to alespoň z průzkumu mezi více než 1 200 respondenty, který pro Vodafone vypracovala agentura G82.
Máme data kontrolou?
Obecně za osobní data považují Češi nejvíce rodné číslo, číslo bankovního účtu, e-mailovou adresu a telefonní číslo. Pro zajímavost: číslo bot považuje za osobní údaj pouze 17 % dotazovaných, oblíbenou barvu pak 11 %.
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně