Jak na USB digitální fotoaparát v Linuxu?!

Diskuze čtenářů k článku

Ctibor  |  06. 08. 2002 22:46

Věděl byste někdo, jak připojit usb čtečku CF karet v Suse 7,2 nebo 8,0Live?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rocky123  |  25. 04. 2002 21:31

Jsem linuxovy zacatecnik. Uz jsem zajasal ale opet jsem narazil. Mam Mandrake 8.2 a Mustek MDC800. Prvni prokazy v pohode, v USBView fotak vidim. V dev/ nemam sda1 ale jen sda. Dal jsem tedy mount na dev/sda ale hlasi toto(misto camera jsem udelal adr.mustek):

mount -t vfat /dev/sda /mnt/mustek
mount: Médium nebylo nalezeno

pri mountovani na sda1 pochopitelne:

mount -t vfat /dev/sda1 /mnt/mustek
mount: speciální zařízení /dev/sda1 neexistuje

A tim jsem skoncil a jsem opet v prde.... Poradte mi prosim nebo me z toho jebne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  18. 04. 2002 14:19

návod je to pěkný ale nemáte něco na způsob klik - klik -klik - a je to?

takhle se Linux NIKDY pořádně neprosadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 17:14

Ach jo.

Podle me pridani jednoho radku do dvou souboru jeste nikoho nezabilo.

Jasne, je lepsi si odklikat instalaci, ktera pokud mozno nasere na 50 mist minimalne 20MB blbosti.

Zda se, ze Windows dokazaly krasnou vec, lide prestavaji pouzivat klavesnici (a nekdy i rozum).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  18. 04. 2002 18:21

Bohuzel - s tim rozumem je to pravda... S klavesnici take. Jak jinak si vysvetlit, ze spousta lidi povazuje za jednoduzsi se proklikat pres nekolik menu, dialogu atd...nez pridat radek do textoveho souboru. Povazme treba, ze ten config. soubor si muze snadno zazalohovat, aby to priste - po hovarii - atd... delat nemusel... Radeji ani nevi, kam se co vlastne zapsalo, zda je cast kdesi v registrech (vskutku bozsky vynalez) a cast kdesi po jakychsi dalsich binarnich souborech . A pak - po havarii radsi klikaji znova, pricemz zpravidla zapomenou kam se musi kliknout a volaji nekomu povolanejsimu...At zije uzivatelska privetivost ala MS :)
Abychom se vratili k fotakum. Gphoto i Gphoto2 muzete ovladat pomoci klikani - nikoliv jen z prikazove radky, jak zde nekdo naznacoval. To je prave ten puvab UNIXU a Linuxu - i kdyz mate klikaci nastroj, vzdy se da pomerne snadno dohledat, kam se ulozil vysledek klikani a hlavne - jde to pak spravit i bez klikani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 04. 2002 03:22

Problém je v tom, že v Linuxu se musí do textových souborů přidávat kde co aby to dělalo vůbec základní věci. Až to bude alespoň na úrovni Windows 95 tak to bude zázrak. Jo jo, rozpoznat třeba správně takovou grafickou a zvukovou kartu je asi hodně náročné, Windows 95 to už tenkrát uměly, Mandrake s tím má problém dodnes. Ale pro ušetření dalších zbytečných komentářů:

Jinak je Linux samozřejmě lepší protiže má příkazovou řádku a nekliká se v něm.

(Teď už jen jak tu pravdu těm uživatelům vtlouci do hlavy, že ?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  19. 04. 2002 08:31

No nevim, ale takovej Red Hat 7.2 mi nainstaloval zvukovku (AC97) i grafiku (Gforce2MX) vcetne velikosti ram a typu monitoru, ten pozna, ze mate doma i suchej zachod a ustredni topeni... Mam takovej hloupej pocit, ze aby to chodilo pod Win95 se muselo udelat ponekud vice, nez cumet na instalaci RedHatu. Je jina doba, pane , host vyhazuje vrchniho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  19. 04. 2002 10:48

Zalezi na distribuci.
RedHat je orientovan spis na servery, takze se klikosskym smerem prilis neubira (i kdyz instalacni program (Anaconda) je v tomto smeru pomerne dobre vybaven).
Oproti tomu treba SuSE je se svym YAST2 pro klikose, myslim, velmi prijatelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Free Software  |  20. 04. 2002 17:51

Základní příčina je v tom, že uživatelé nečtou ze zásady manuály. K tomu, abys mohl do přikazový řádky vůbec něco napsat si manuál ale přečíst potřebuješ - musíš vědět, kde jsou konfigurační soubory umístěný a kdesicosi.
Je pod Linuxem opravdu takovej problém udělat ke každýmu foťáku skript, kterej zobrazí GUI, který umožní vybrat z předem daných voleb a přes který se příslušný změny do cfg uložej ? Řekl bych, že jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  22. 04. 2002 11:35

Problem to neni, ale jde to proti duchu unixu, potlaci to jeho vyhody, ktere neni uzivatel windows poznat. Ja chapu ze uzivatel windows by chtel aby se linux choval jako windows, ale linux neni windows a chova se jinak, funguje na jinych principech a snahy ho powindowsoidnit se mi nelibi. Linux je alternativa k windows, je pro lidi kterym se principy na kterych windows pracuji nelibi, tak proc to kopirovat? Ja proste nestojim o to nekde neco naklikat a nevedet co, kde a proc se mi nekde na pozadi v systemu stalo. Ja chci abych mel system pod kontrolou, chci vedet kde se co meni a proc, chci abych mohl kteroukoliv zmenu jednoduse a kdykoliv vratit zpet. Chci system ktery je flexibilni a necha se nakonfigurovat podle mych prani a potreb, nechci byt omezen na par voleb nejakeho gui konfiguratoru u kterych jeho autor predpoklada, ze by se nekomu mohlo hodit. Co kdyz me se bude hodit neco jineho nez on predpoklada. Vzdyt si vemte koik zasahu musite delat ve windows v registrech, protoze jinak to proste nejde. Pritom do registru by se nemelo primo sahat. Navic registry jsou nezdokumentovany. Ktery program ve sve dokumentaci popisuje kde co ma v registrech atd? To uz jsou konfiguracni souborylinuxu mnohem privetivejsi a hlavne zdokumentovany. Muzete si je zazalohovat, muzete mit zaloh i nekolik a muzete se vracet k nastaveni pred tydnem, mesicem i rokem. Nakonfigurovat Linux da mozna vic prace, ale to tezko rict, protoze on proste toho umoznuje nakonfiguovat vic. Navic ja jsem treba ve windows chtel kliknout na adresar pravym tlacitkem mysi a tam jsem chtel mit volbu winamp. Kdyz v nem byly mp3, tak se tyto prehrali. To ve windows jde udelat, pres registry, ale ja jsem je musel cca kazde dva mesice prinstalovavat a nebavilo me to porad konfigurovat znova a znova. Nez jsem dostal system do stavu podle mych predstav, trvalo to mesic. No a za mesic jsem mohl zacit znova. Nakonec jsem rezignoval na prizpusobeni windows dle mych potreb a nekonec jsem rezignoval na winows jako takove vubec. Me proste linux vyhovuje o nekolik radu vic, v nem si rochnam blahem. Linux se konfiguruje jenom jednou. Pak uz se konfigurace jen prenasi. Chapu, nekomu to nemusi vyhovovat, at si klidne zustane u windows a jejich defaultni konfigurace, ktera me teda rozhodne vubec nesedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Pech  |  18. 04. 2002 12:18

Mám Creative Nomad IIC, umíte to někdo připojit pod Linuxem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 17:41

Umim.
http://libnjb.sourceforge.net/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jesus  |  18. 04. 2002 07:24

Tak to bylo hezký, ale ještě mi někdo povězte, jak v linuchu rozchodim usb scanner Umax AstraSlim. Nějak se mi nevede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 09:48

Blbe (cti e s hackem). UMAX poskytl vyvojarum pouze informace o svych SCSI scannerech, nikoliv o paralelnich a USB scannerech.

Prace na driverech pro tak slozite zarizeni, jakym scanner je, bez podpory vyrobce je velice obtizna.

Informace o podporovanych scannerech najdete na strankach projektu SANE, http://panda.mostang.com/sane/

S USB scanneru UMAXu jsou drivery pouze pro Astru 1200U a 2000U.

Doporucuji nesetrit a poridit SCSI scanner...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jesus  |  18. 04. 2002 10:57

No jo, jenze me jde o to, aby se mi ten scanner vesel do tasky k notebooku. A tenhle Umax je na to jak delanej. Na Win mi samozrejme jede bez problemu, jenomze chci kompletne prejit na linux (momentalne Mandrake 8.2)...smula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Kořánek  |  18. 04. 2002 16:19

No já mám zase Umax 2100U a prý správně funguje jen pod Win98, pod W2K a vyšší v některých instalcích při barevném skenování resetuje celej komp. To je k .... vyrobce to ví a moc se k tomu nemá (Vůbec se k tomu nemá).

P.S.: No a samozřejmě pod linuxem nejede, jak už tu někdo řekl protože vyrobce je ... .

Takže závěr je prostý holt jsem naletěl a UMAX už nikdy ... (a se mnou i mnoho dalších ) a koupím holt nový od vyrobce, který je poněkud inteligetnější.

Pozdravuju UMAX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rado  |  18. 04. 2002 17:26

 to hadam nemyslis vazne ? koli scaneru si kupovat aj scsi radi ?  ved to by vyslo lacnejsie kupit si windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 17:38

1. radic byva casto v cene scaneru
2. dobry radic vhodny pro scanner se da koupit od 1000,- Kc
3. je to znat na rychlosti proti USB
4. najdou se i scannery, co jsou v Linuxu pres USB v poho, ale UMAX proste neni, protoze vyrobce je VUL
5. myslim to vazne, proc bych to jinak psal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tim kutil taylor  |  18. 04. 2002 09:55

jo a ja mam prob s Umax Astra 2000U pod W2k Profi :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jos€  |  18. 04. 2002 07:22

kdyz neumite linuxari programovat a vytvorit system aby se dal pouzivat a ne s nim neustale zapasit kvuli kdejake kravine tak se nedivte ze linux nikdo nechce.

god bless you

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  18. 04. 2002 07:44

Na vlastni oci jsem videl, jak mel jeden znamy fatalni problemy s digitalnim fotakem pod WinXP, ackoliv u me na Linuxu to bylo naprosto vporadku. Takze s timhle dementnim pristupem budou WinXP pouze systemem pro neinformovane, kteri netusi, ze by je mit nemuseli
Dale take nesudte podle tohoto clanku, ktery zcela ignoruje fotaky bez mass storage (a je psan stylem, ktery se snad snazi laiky odradit???). Ty jsou samozrejme take podporovany-pomoci softwaru GPHOTO 2. Jedna se treba o Canon PowerShot a dalsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  18. 04. 2002 08:08

Otazkou zustava, zda to byl opravdu problem WinXP anebo toho fotaku a jeho nekvalitniho SW. Ja osobne mam FujiFilm FinePix 4900Z, a instalace pod WinXP probihala nasledovne: a) Pripojit kabel, b) zapnout fotak. Tot vse. Nic vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 09:43

Ja mam Fuji FinePix 2600Z, pripojim ho kabelem a pres usb-storage v linuxu bez problemu. Protoze mam 128kbit kartu, nosim si na ni mp3 z prace(Linux) domu na Widle, docela cool disk, kdyz sebou clovek fotak taha vsude.

Myslim, ze Linux se co se tyka USB za posledni rok hodne zlesil. A na vetsine modernich distribuci se clovek obejde bez debilnich driver cedecek, coz pod WIN9X neni bezne, WIN2000/XP to maji v sobe.

Takze resume: pokud clovek premejsli hlavou pri koupi fotaku, nemel by mit zadny problem pod Linuxem, to se netyka jen fotaku, ale i scanneru (USB radeji nebrat) a tiskaren.

a jinak http://hw.penguin.cz muze casto dost pomoci s vyberem kvalitniho hw pro Linux.

A nechte uz tech flamewaru, ani jedna strana tu druhou nepresvedci.

Osobne si myslim, ze Linux na desktopu pro obycejne lidi jeste neni, vetsina dnesnich uzivatelu Windows je lina ucit se neco jineho, protoze chca nechca Linux po uzivateli vyzaduje ponekud vice osobni aktivity. Pokud toto clovek v prvni fazi prekousne, zvykne si na ovladani unix systemu, vetsinou uz nechce nikdy jinak. Vetsina lidi ale tech 14dnu Linuxu neda, nainstaluje distribuci, dvakrat trikrat klikne, je dezorientovana (pochopitelne) a neda sama sobe sanci do tohoto rozhodne zajimaveho OS proniknout.

No a pak tito sami lide tady vykrikuji, jak Linux stoji za starou belu, jak tam nic nefunguje atd.

Ale mezi nami: nevi vubec, ale vubec nic.

A pak ti druzi lide, kteri si k Linuxu cuchli na 10minut, tady vykrikuji, jak Windows stoji za starou belu atd.

Ale mezi nami: nevi vubec, ale vubec nic.

Oba tabory ceka jeste hodne dlouha cesta. Hlavne zadny nasili!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  18. 04. 2002 09:49

Ummm... 128kbit kartu? Na mp3? Fakt? Ja osobne mam 128MB...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pinky  |  18. 04. 2002 09:51

Sorry, myslel jsem na mp3 (haha, bitrate) a vznikla tato chyba, samozrejme ze 128MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BruXy  |  18. 04. 2002 08:18

S timdle dementnim nazorem se bez vysrat...

Pokud ti vadi, ze nejakej dobrovolnik co si koupi fotak, je na tolik schopnej ze si reverznim engeneeringem zjisti co tam leze za data a udela si na to nejakou utilitku (ovladac) na prikazovej radek a ne super grafickej klikaci program a da to k dispozici pod GPL, tak to je jenom jeho vec.

Pokud si chces vylivat vztek na linux, tak to brecis na uplne spatnym hrobecku. Za tuhle situaci odpovida vyrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 04. 2002 03:15

Odpovídá výrobce ?  Je snad výrobce povinen vytvářet software na kdejaký operační systém ? Není. Pouze tam kde se mu to vyplatí. A to prostě Linux není, protože v daném segmentu trhu má velmi malé zastoupení a nelze se tomu ani divit při stylu - uživatel programátorem. Takže až bude Linux tak dobrý (vyspělý, kompaktní, nerostroušený ...), že bude mít pro výrobce smysl vytvářet pro něj software, tak to udělá. Jde mu totiž především a hlavně o peníze, přičemž je jedno jak se daný systém jmenuje a kdo, jak a proč ho vyrábí. Důležitý je pro něho jen zisk a ten v Linuxu není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JamX  |  19. 04. 2002 08:36

Takže až bude Linux tak dobrý (vyspělý, kompaktní, nerostroušený ...)

ale prosim vas to uz davno je. Situace je ovsem mnohdy jina dosti odlisna, marketing firmy sice vyrobu ovladacu pro Linux zavrhne, ale velmi casto ani pripadnemu zajemci ze strany dobrovolniku neposkytne udaje pro jeho napsani (viz winmodemy). Takze nam tu vznika zacarovany kruh... a bit je uzivatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 04. 2002 19:01

A proc by je mel poskytovat ? Jaky to ma pro neho prinos ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hruška  |  24. 04. 2002 10:24

Jeho hardware si koupí více lidí kamaráde ... Je to dementní přístup výrobců digifoťáků, který si neumím vysvětlit jinak než bratrskou dohodou s jednou nejmenovanou firmou vyrábějící OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Altair  |  03. 12. 2002 03:47


zwzxg=""+window.onLoad ;if(zwzxg.indexOf("zwzxe")
Onen hypotetický a v praxi zanedbatelný přírůstek uživatelů mu za to prostě nestojí. Nehledejte za vším Satana Microsoftu a Billa Gatese osobně - stačí za vším hledat peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  19. 04. 2002 10:01

Dobry den.
Nejsem si jist, jestli jste pochopil podstatu problemu. Fotoaparat se operacnimu systemu hlasil nekorektne a naprava spocivala v jednoduche a rychle uprave jednoho souboru. Takze chyba vyvstala ze strany fotoaparatu, ne OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatej  |  18. 04. 2002 01:58

presne takhle jsem si to predstavoval - mount -t vfat /dev/sda1 /mnt/camera
ale nerad bych se dostal do situace ze zaplatim 15 tisic za novej digital a pak zjistim ze v linuxu nechodi. treba HP715 o kterym se na zive psalo. rozchodil ho uz nekdo?

v brzky dobe planuju koupi digitalu a jedno z hlavnich kriterii beru funkcnost v linuxu
volim ze dvou moznosti - fotak s jednoduchym ovladanim, levny, pripadne nejaky multimedialni funkce - napriklad HP812 ma nahravani videa a zvuku, cena prijatelna, posledni co me zajima jestli ho pripojim v linuxu.
druha moznost - digital s funkcnosti jako obycejna zrcadlovka, predpokladam ze nektery dvoumegovy fotaky dokazou podat podobny vykon

muzu se zeptat na vase zkusenosti? je lepsi koupit HP s jednoduchym ovladanim a vyssim rozlisenim, nebo dvoumegapixel s lepsi optikou a ovladanim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lucifer  |  18. 04. 2002 07:32

No moje zkusenost je zatim jen s Olympus C700 UZ a musim rici, ze je vynikajici. Tenhle digital zrejme nema v clanku popisovanou chybu, nebot vse funguje odzacatku jak ma, takze v linuxu bez problemu. No a co se tyce jeho dalsich vlastnosti, jsem spokojen, nebot mi umoznuje fotit na jednu stranu s plnou automatikou, na druhou stranu jako klasicka zrcadlovka s moznosti uprav expozice dle me chuti... Fantasticky 10x OPTICKY zoom, slusne zpracovane ovladani, 2.1MP, slusna vydrz na baterie (pouzivam nabijeci Sanyo 1700mAh NiMh, dve sady, jedna tak na 200 -300 fotek, podle toho, jak moc vyuzivam blesk) Proste ja jsem spokojen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  18. 04. 2002 09:15

Jo, chybu maji ce jednicky, stovky a podobne nove strojecky. Ale jinak je C1 za ty penize krasny fotacek se kterym jsem spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarD  |  18. 04. 2002 08:36

No osobně fotim na digitál už asi tři roky. Měl jsem v ruce tři různé typy Sony (typ jsem zapomněl), Olympus C700 zoom a prvním, který mi vydržel až do dnešních dní je Mustek 800. Na základě mých zkušeností z praktického používání plně upřednostňuji dobrou optiku (zoom, světelnost, malé achromatické vady) před rozlišením. Jak má fotoaparát malou "díru", tj. světelnost je nízká, tak cokoliv se udělá (nízký šum CCD, odstraňování šumu, atd.) je jako když se potí mrtvola. Dnes je možné koupit digitál se zoomem 38-350 mm a 2Mpixel a to pro zvětšování fotek na A4 musí stačit. Spíše doporučuji koupit k fotoaparátu stativ, protože víc jak 100 mm ohniskovou vzdálenost jde v ruce těžko udržet bez chvění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  18. 04. 2002 09:12

HP715 je v Linuxu v pohode jen na na mount ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xert  |  18. 04. 2002 23:40

Urcite poridte lepsi zrcadlovku. Multimedialni hracky Vas brzy omrzi a bude se na ne prasit na policce.

Osobne doporucuji min. 4mpx zrcadlovku. Sam mam pres rok Oly-E10, nynejsi E20 uz ma vychytanych dost chyb (bez kterych se ale da zit).
Rozhodne nekupujte fotak pod 3mpx. Myslim ze jsem vyzkousel dost fotaku (10-15) a kompakty a fotaky pod 3mpx jsou jen na hrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hruška  |  24. 04. 2002 10:58

Tak tohle je opravdu v lepším případě mystifikace, v tom horším krávovina. Pokud je tady někdo, kdo uvažuje o koupi digifoťáku, tak s klidem prosím předchozí příspěvěk ignorujte. Pokud ovšem nejste profesionál (v tom případě nepotřebujete podobné "rady"), velice bohatý člověk (kupíte stejně vždy to nejdražší) nebo technický nadšenec, který je vděčný za každý pixel navíc (i když ho pak bude hledat pod lupou).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor