Jak na sportovní fotografii

Diskuze čtenářů k článku

Pedro  |  09. 04. 2002 14:37

mam na mysli Nikon D1 alebo Canon D-30 alebo 1D ...

skuste sa ist pozriet na hokej, futbal alebo hocijaky prvoligovy sport (sachy asi nie ))

pozrite si sporotve fotky CTK, Reuters, AP ... vsetci normali profi fotaci maju zhruba taketo fotaky

co sa tyka rychlosti ... D1 vie maximalne urobit asi 8 fotiek / sekundu (8 MB tiff) ..

tam je potom druhy problem, ukladanie - bezna flash karta je pomala, tie paskove karty tiez nie su neobmedzene rychle ...

inak clanok je o hovne, nema ziaden realny zmysel,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esbe  |  08. 04. 2002 01:31

Hm, informacna hodnota clanku nulova. Dalsim v serii by mohol byt clanocek "Ako fotit vo vesmire" :o|

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  07. 04. 2002 13:59

Popravde receno prijde mi to trochu fusersky napsane. Ja si puvodne chtel koupit digitalni fotak a tak jsem si nechal prinest specifikace. Jednalo se o Sony Mavica a Cybershot, cenova trida 25-60 kKc, rozliseni 2.1 - 4 MPx. VSECHNY fotaky mely dobu expozice 3! vteriny. Neverim, ze fotak s 6MPx bude mit mensi )) Holt ted jeste neni doba, aby si clovek koupil digitalni fotak. S takovymhle fotakem momentku neudelate!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Němec  |  07. 04. 2002 15:27

O kvalitě článku netřeba hovořit. Mám jenom pro tebe velmi povzbudivou informaci ohledně Canon EOS 1D. Tento fotoaparát je zřejmě prvním digiťákem, který se dá použít na profi práci reportéra (sport, momentky atd.) Rychlost závěrky fotoaparátu je až 1/16 000 s a blesk je plně synchronizován již při rychlosti 1/500 s. Blesk FP může být používán ve všech dostupných rychlostech závěrky a vše toto, včetně okamžité expozice, mi potvrdil i náš profi fotograf. Samozřejmě že to není jenom o rychlosti, ale má tento, podle mě, převratný digiťák mnoho komfortních fcí, které se málokde vidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  07. 04. 2002 15:54

Vůbec nerozumím "...měly dobu expozice 3 vteřiny". Co touto hodnotou myslíte? Dobu, kterou trvá od stisknutí spouště k expozici? Pokud to u výše uvedených digitálů trvá 3 vteřiny, tak jsou to neskutečné lišky. Můj (dnes již postarší) Olympus 2100 totéž bez namáčknutí spouště zvládne pod 1 sekundu. Takto dlouhá doba ovšem není jen doménou digiálů, ale všech autofocusových fotoaparátů. Tento čas lze výrazně zkrátit namáčkutním spouště či manuálním focusem. Když je světlo, zaostřete na manuálně na hyperfocusální vzdálenost a čas se sklepne na nějakých 0,1 - 0,3 sekundy podle typu fotoaparátu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  08. 04. 2002 00:46

presne tak, tj od zmacknouti spouste do vyfoceni. Rekl jsem prodavaci, at pomalu mavne rukou pred fotakem a nez ji zacne hejbat, at rekne ted. Nez jsem to vyfotil, tak ruka byla davno mimo zaber

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Kovarik  |  10. 04. 2002 12:40

Nevím, proč by tyto dlouhé  časy měly být vlastnost všech autofocusových foťáků, tohle je vlastnost právě jen digitálů  a možná těch nejlacinějších klasických kompaktů..zkuste si někdy vzít klasický foťák do ruky a srovnat to se "špičkovým digitálem za 50 tis. Ostatním debatujícím bych doporučil ujasnit si aspoň základní fotografické pojmy, než začnou kritizovat autora za nízkou úroveň článku....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  10. 04. 2002 17:18

ale vzdyt mluvime o digitalech. btw cybershot je cca za 40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  08. 04. 2002 08:23

Co to blabolis? Muj fotak ma taky 3s... ale taky 1/2000s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  08. 04. 2002 11:15

1/20000 je rychlost uzaverky. Chci videt jak 2.5MPx sesnimas za 1/20000s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  08. 04. 2002 12:37

Si asi nerozumime, zrejme...  Samozrejme ze 1/2000 a vice je rychlost zaverky. A co ma byt? Prednastavim expozici a zaostreni a sekvencni snimani a mohu behem okamziku naflakat do bufferu treba 5 kousku 4-megovych snimku, ktere pak proberu, a bud smazu nebo ulozim na kartu, ne? Nemam s timhle zadny problem. Proste stisknu spoust a jedem. Hned. Jake tri sekundy mate na mysli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chtorr  |  07. 04. 2002 12:53

jsou vyse uvedene postupy aplikovatelne i na takove sporty jako jsou sachy a bridge?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor