Jak na bezpečnost Wi-Fi?

Diskuze čtenářů k článku

hugoventil, hugoventil  |  21. 05. 2005 02:32

Zalezi na vytizeni site, s timhle http://www.cr0.net:8040/code/network/ to jde i za jedno odpoledne - 128bit WEP...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fleg  |  22. 05. 2005 10:49

pri pouziti korekovho typu utoku (co je novinka z minuleho roka) a ktora utok na wep dost urcyhluje ten tvoj "zazracny" nastroj potrebuje 200000 az 500000 unikatnych IV packetov (cize nie vsetkych).
How many packets does it take?
The number of packets required for success with aircrack varies greatly. As a rule of thumb, shoot for a minimum of 200,000 for a 64 bit key and 500,000 for a 128 bit key, and remember to count only encrypted packets with unique IVs, not total packets.
Dostat taketo mnozstvo packetov pri sucasnych fw chce vela trpezliosti.
velmi ucinna metoda ochrany smerovych spojov je ich skryvanie (napr sa nedaju zachytit v netstumbleri). vedia to len niektore zariadenia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Love  |  20. 06. 2005 08:15

To umí kdejaké AP, i nejlevnější Ovia 1120AP za 1200Kč.
Pozor ale na to, pak obsazení kanálu není vidět a někdo jiný se tam klidně nacpe a začne rušit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igi  |  20. 05. 2005 08:47

Slusny prehlad informacii. Dik. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  19. 05. 2005 21:21

a proto autentikace vuci radiusu ze :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stredoslovak  |  19. 05. 2005 17:02

no ja neviem ... mne sa podarilo wep zistit za par minut , len nahodou. mal som vytazeny pc a po kliknuti z infrastructure na ad hoc sa mi wep sam a dobrovolne odkryl,sice iba na par sekund ale print screen pomohol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fleg  |  19. 05. 2005 11:09

vo vseobecnosti sa wep dost dehonestuje ako nedostatocna ochrana ale nie je tomu tak celkom.
hlavne novvsie fw maju vylepsenu ochranu a to tym ze vysielaju menej IV ramcov cize prelomenie wepu netrva zdaleka hodiny a velkost odchyteneho trafficu sa pohybuje v desiatkach GB. v kombinacii s dynamickou rotaciou klucov povazujem tuto ochranu za dostatocnu a na jej prelomenie treba vela trpezlivosti a miesta na disku;o)).
samozrejme existuje aj opacny extrem a to prelomenie wepu za par hodin (minut).
bol by som rad keby v buducnosti autor(ka) predtym nez zozbiera informacie z netu skusil(a) pridat aj nieco z vlastnej praxe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hhh  |  19. 05. 2005 14:51

Nemyslim si, ze bys mel autora shazovat. Mene IV?

Nechapu, proc by to melo obnaset hodne mista na disku. Nechas si do logu ukladat pouze ciselne kombinace, jasne ze ne cely traffic. Btw. pokud budes trosku zkouset a testovat prubezne vysledky logu, trva prolomeni WEPu s vhodnym generatorem a algoritmem (proboha vlastnim, ne tim co si stahnes z internetu) asi 9-10 hodin (mluvim o cistem casu trafficu z A na B, ne z B na A, to to jen komplikuje).

WPA jsem nezkousel, kazdopadne me nenapada alogritmus, ktery by to mohl resit. To neznamena, ze je to nemozne, ale kdo by se s tim tahal... To uz je casove vyhodnejsi social engineering nebo odvaha, nuzky, sitovy kabel a notebook. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubo  |  19. 05. 2005 15:06

Mas nejake skusenosti s AirSnortom?? Ja som sa ho pokusil rozchodit, ale nejako sa nema rad s mojou WiFi kartou (Broadcom).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fleg  |  20. 05. 2005 19:35

naposledy som testoval jedno zariadenie (beckove) a za 2h som nenasiel jeden jedeiny IV packet!
tvoja kombinatorika ti je k nicomu pri pouziti rotacie klucov. stale zastavam nazor ze na prelomenie wepu potrebujes dost trpezlivosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugoventil, hugoventil  |  21. 05. 2005 02:42

clovek na ktereho reagujete zcela jiste myslel zachytavani packetu jen z urcenych BSSID na urcenem kanale, s temi IV ma pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave11  |  19. 05. 2005 15:32

No jo. Nedavno jsem s WEPem v ramci skolni prace laboroval a nalezeni 40-bitoveho klice trvalo 4min a 104-bitoveho klice asi 16min (na siti 802.11b ve vetsim zatizeni).... Doba, kdy byl WEP slavny, je uz pryc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fff  |  19. 05. 2005 19:52

A jak resis tu dynamickou rotaci klicu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dmnc  |  20. 05. 2005 10:55

mno ten wep jde zabezpecit este lip, muzes kazdy mac priradit jeji sadu klicu nebo muzes pouzivat na ruzny pakety ruzny kodovani, staci se podivat do dokumentace k hostapd tam je moznosti opravdu hodne :) ale celej tehle clanek je dosti o nicem, pokud si nekdo udela mezistanici mezi 2 zarizenima , tak neudelate opravdu vubec nic a jeste se vam sami ty zarizeni napraskaj a vam nic nepujde :) inac nejlepsi na dekodovani mi prijde aircrack , kterej je soucasti prijemny live distribuce auditor :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor