Jak jsem testoval Athlon 800 MHz

Diskuze čtenářů k článku

Jan Urbanek  |  20. 04. 2001 19:09

Thunderbird se uz zacina prodavat, sice zatim desky stagnuji, ale to bude potom srumec az projde takova 900MHz testama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  20. 04. 2001 19:09

Tento procesor byl Atlon Thunderbird 800 MHz a Vikomt jej má v nabídce už přes 14 dní....Některé desky KX133 s ním sice nefungují (ABIT, Soyo), některé však ano. Desky s AMD 750 fungují vždy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:09

DOPORUČUJU VŠEM SHLÉDNOUT ČLÁNEK SROVNAVAJÍCÍ AMD DURON A CELERON II (SPOLU S PIII A AMD THUNDERBIRD A AMD ATHLON) ... TO STOJÍ ZA TO ... KDYBY SI ČLÁNEK AUTOR TESTU PREČET, MOŽNA BY TESTOVAL DURON NEBO THUNDERBIRD MÍSTO ATHLON CLASSIC ... ALE VŠEM DOPORUČUJI TEN ČLÁNEK ... JSOU TAM I GRAFY TAKŽE I BEZ ANGLIČTINY TO NĚJAK ZPRACUJETE ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:09

ty jo ... odkaz na clanek funguje ... a co obrazek ... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:09

ty vole (pardon) ... obrazky taky ... ))))))))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Citujem:
"V souvislosti s testem základním desek pro procesory AMD Athlon (Slot A), který vyjde v čísle 13/14 časopisu Computer, jsem zjistil několik zajímavých věcí."

Z prvej vety článku jasne vyplýva, že autor testoval základné dosky a síce pre SlotA Athlony. V tomto článku len zverejnil svoje poznatky, ktoré získal v priebehu tohoto testu. Takže sa nejedná o test procesora ale len o postrehy z priebehu testu dosiek.

BTW: Pán Broža, dúfam, že v blízkej dobe uvidíme aj nejaký test T-birdov a Duronov a MB pre tieto procesory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:09

ale nazev clanku ... "Jak jsem testoval Athlon 800 MHz" ... no nevim ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  20. 04. 2001 19:09

pro Martin Sliwka
Doprčic proč píšeš mezi větama ty tři tečky, to se nedá číst. Piš to normálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:09

me se blbe cte ta tvoje jedna tecka ... doprcic ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  20. 04. 2001 19:09

Tento článek jsem samořejmě četl daleko dříve, než jsem psal tento článek. A mimochodem, kde tvrdím, že jsem testoval klasického Athlona? Je jasně napsáno, že měl 256 kB L2 cache....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindru  |  20. 04. 2001 19:09

muj dodavatel pocitacu nechce mit a Athlonem nic splecnyho, ani AUTOCONT pobocka slany. a to prodavaj i IDT shity. sem si ho musel koupit u Libry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brbla  |  20. 04. 2001 19:09

Zkouseli jste nekdy nainstalovat win98 a delphi na Athlona? Nemusite protoze se celej system sesype jako domecek z karet... Athlon je sice lepsi ale s tou kompatibilitou to porad vazne... Ja osobne potrebuju procesor a chipset na kterem vse bezi spolehlive. Nevim jak vy ale AMD pro me porad znamena cislo 2. Bohuzel. Ale porad AMD verim ze bude jednou lepsi nez Intel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  20. 04. 2001 19:09

Mám Athlon 500 s cipsetem AMD s Win98 a Delphi 3 i 5 na nem bezi bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Horak  |  20. 04. 2001 19:09

no to bych nesvadel na AMD, dyt delphi jeste ve sve 5kove verzi neodstranila tu krpu z grafickou kartou s3 virge zkuste si dat zakladni 98se a s3 virge a sem zvedav jak dlouho potrva nez vam to zhuci...
BTW mne to delphi 5 ani nenahuci a rovnou zhuci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Som rád, že ste sa sami presvedčili o tom, na čo som Vás upozorňoval v súvislosti s Vašou recenziou MB AOpen AK72 v časopise Computer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  20. 04. 2001 19:09

Ano, přesvědčil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duro Miso  |  20. 04. 2001 19:09

"Po instalaci systému Windows 98 SE jsem doinstaloval záplatu pro sběrnici AGP od AMD"
Čo tento patch rieši a kde sa dá ztiahnuť?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb  |  20. 04. 2001 19:09

Ze si stahujeme drivery a patche ke svym zvukovkam a grfiakm, na to jsme zvykli a povazujeme to za normalni. Ovsem stahovat si patche i k zakladni desce (ktera musi jet spolehlive za vsech okolnosti) - to je tedy opravdu maso. Jo, jo, AMD a VIA se neprosadi dokud se nenauci delat opravdu funkcni a kvalitni hardware (a slusnou podporu pro nej)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  20. 04. 2001 19:09

V clanku bolo pisane o patchu pre AGP zbernicu pre WINDOWS98SE pre cpu AMD.. Je to problem aj WIN98 alebo iba WIN98SE ? Alebo to bol problem iba danej dosky. Mate niekto link na ten patch pre AGP zbernicu ? Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

Nech sa najprv VIA nauci robit poriadne chipsety, to mam povazovat za stabilnu platformu, ked kazdy tyzden je nova verzia driverov (ktore su po 3 dnoch opat stiahnute, lebo nefunguju - VIA 4-in-1 balik :)), nekompatibilita AGP 4x a FastWrite, problemy s Win2000... zaujimave, ze Intelu to funguje bez problemov na i8x0 platforme... Thunderbird je realna konkurencia Intelu (hoci v par veciach zaostava, cache je stale pripojena 64bit zbernicou oproti 256bit Coppermine, co sa dost podpisuje na vykone), co z toho, ked nie je poriadny chipset nan, snad AMD 760 bude uz na urovni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corin  |  20. 04. 2001 19:09

No jestli to nebude tím, že Microsoft udělal pořádný drivery na Intelácký chipsety a na konkurenci se vykašlal (Wintel ještě neumřel :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

Pokial viem, Microsoft nepise drivery, to je vec vyrobcov hardware... ze VIA nie je schopna napisat funkcny odladeny driver nie je vina MS :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gandalf  |  20. 04. 2001 19:09

A jak se vam libi napr. stabilita cipsetu i820 ? Nevymenoval jste si taky nahodou desku?
A vseobecne snaha Intelu o prosazeni RDRAM pameti? Neni na tom trochu moc videt jejich zainteresovanost ve spolecnosti Rambus?


Uznavam, ze 440BX je skvely cipset, dnes uz bohuzel trochu zastaraly. Snad 815 by zase mohl byt trochu k necemu. Ale jinak se v posledni dobe Intel s cipsety taky moc nepredvadi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

Neviem... mam i820 s RDRAM 800 doma, a od prveho zapnutia neboli ziadne problemy, AGP chodi tak ako ma - 4x, stabilita vynikajuca, rychlost tiez. Nie je to sice najlacnejsie riesenie, ale plne funkcne, rozhodne verim viac Intelu v hardware ako VIA a spol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek Ludvik  |  20. 04. 2001 19:09

Z clanku mi nebylo jasne jaka verze Athlonu byla testovana. Podle 256 kb sekundární paměti cache by se jednalo o novy Athlon/Tbird, ten je ale socket verze a s KX 133 nechodi (s KT 133 ano). Stary Ahlon/Classic ma zase 512 kb sekundární paměti cache ?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Wagner  |  20. 04. 2001 19:09

Následující věta dávno neplatí: "Pro vyšší frekvence je nutné rozkuchat pouzdro Athlonu a změnit násobič, což vzhledem k jisté křehkosti procesoru nelze doporučit" Existuje totiž řada přepínačů, které se připojí na konektor na desce procesoru.

AMD Athlon je na stejné frekvenci levnější, v řadě benchmarků má lepší výkon než P III. Zvláště třeba v 3D Studio Max 2 je rendering výrazně rychlejší.

O nekompatibilitě jsem nikde nečetl: která aplikace nefunguje nebo je neoptimalizovaná (DirectX celkem je...)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FarNhaM  |  20. 04. 2001 19:09

Ale aby ses dostal k tem konektorum potrebujes rozkuchat pouzdro....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Dobeš  |  20. 04. 2001 19:09

Ano, dá se připojit "přetáčecí kit", bohužel taktéž vyžaduje vypilovat do pouzdra procesoru minimálně díru na vhodném místě. Nebo AMD ju do novějších procesorů už dělá přímo? Na postavení je ten kit snadný, největší problém je sehnat potřebný konektor od AMP, případně jej asi vypilovat z MCA slotu.


Co se výkonu týče, tak mám zkušenost, že právě v oblasti CAD/CAM/renderingu a náročných výpočtů drtí Athlon podstatně více Intela než u her.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Výkon Athlona je v profesionálnych aplikáciach výrazne vyšší ako výkon PIII. Athlon hravo prekoná PIII na vyšších frekvenciach. Najvýraznejšie sú rozdiely v 3D Studiu MAX - viac ako 30% na rovnakej frekvencii. Čo sa tyka pretaktovania, u Slot A Athlonov je treba odstrániť púzdro, prípadne vypilovať otvor, aby sa dal tzv. GFD (Golden Finger Device) nasadiť a pomocou DIP prepínačov zmeniť násobič, FSB frekvenciu, napätie jadra a deliteľ cache pamäte. Ak chcete CPU pretaktovať, kúpte si Thunderbirda alebo Durona do Socket A. Pri týchto procesoroch to nie je problém. Nová doska od Asusu s čipovou sadou VIA KT133 umožňuje meniť násobič v BIOSe. QDI tiež pripravuje dosku, ktorá by to mala umožňovať. Duron 650 sa dá v pohode pretaktovať na 900 MHz a dosť veľké percento aj na 950 MHz. Za nejakých $120 sa to skutočne oplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Čo sa týka kompatibility so softwarom, neviem o tom, že by Athlony robili nejake problémy. Existuje určite nejaký software, ktorý môže odmietať spoluprácu, ale to bude skôr spôsobené čipovou sadou VIA, s ktorou niektoré programy odmietajú spolupracovať, takže pravdepodobne nepobeží ani na platforme Intel s VIA sadou používajúcou rovnaký South Bridge - 686. Tento problém však producenti software väčšinou veľmi rýchlo riešia opravným patchom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

Eh... socket A je uz freq. locked ako Intel :))) nehovoriac o tom, ze neexistuju nan este dosky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Pozri sa na túto adresu:

Nezvyknem púšťať medzi ľudí nejaké bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

No neviem... Ten spominany Asus bol engineering sample (ak ti to daco hovori), takze nikto nevie, ako bude vyzerat finalna doska, takisto aj ten procesor nebol zo seriovej vyroby.

http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000605/t-bird-03.html

"Overclockers won't be too happy about the fact that Thunderbird is of course multiplier-locked. Goldfinger devices won't help, unless you should get one of the few SlotA-versions of Thunderbird."


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Tie Durony boli celkove štyri: 3 700MHz verzie a jedna 650 MHz avšak žiadne pre-release , ale oficiálne. Testovali aj jeden T-Bird 800, ktorý bol pre-release version, ten z článku, ktorý si citoval ty. Je to tam výslovne uvedené. Čo sa týka tej dosky, áno bol to engineering sample. A procesory sú skutočne multiplier-locked. Ja som chcel skôr poukázať na to, že sa to dá obísť a ide to veľmi ľahko.

"The fact that Asus was right away able to include overclocking features on their early SocketA-solution proves the point that other motherboard makers will eventually also be able to equip their boards with these nifty settings. ... As soon as Asus releases the A7V you have all you need to overclock your Thunderbird or Duron procesor."

http://www.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/amd-05.html

Keď to nebude Asus A7V, bude to nejaká doska od Abitu alebo Gigabytu apod.

Ešte k tomu tvojmu citátu. Pochádza z článku, ktorý vyšiel 5.6.2000, takže je skoro mesiac starý. Realita však ukázala, že pretaktovať Duron alebo T-bird nie je problém. BTW: Keby to tá doska skutočne neumožňovala, v článku na horeuvedenej adrese je podrobný popis pinov, cez ktoré procesor oznámi doske aký multiplier použiť a ako sa to dá alterovať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  20. 04. 2001 19:09

Iste, overclocking ide v pohode na TBird alebo Duron (podobne ako na Cumine), kedze maju on-chip cache... a neverim tomu, ze AMD skor ci neskor zalockuje procesory tak, ze nepomozu ziadne finty - aj im ide v prvom rade o peniaze (a ich financna situacia je poslabsia, drazdany nieco stali). Mna skor zaujimaju problemy chipsetu, darmo mas super procesor, ked je mizerny chipset!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Mas pravdu, ze KX133/KT133 nie je bez chyby, ale je to momentalne jedina slusna alternativa (750 nepocitam). Uvidime ako sa bude to bude vyzerat s AMD 760.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

Pardon, nie v Biose ale cez DIP switche na doske. Mea Culpa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Misura  |  20. 04. 2001 19:09

Ja osobne preferujem platformu Pentium/Celeron nielen kvoli vykonu ale hlavne kvoli kompatibilite softwaru. Drviva väcsina softwaru - hlavne CAD/CAM/CAE - je vyladena na Intel. Preto budem radsej konyervativny a nadalej sa spoliehat na Pentium/Celeron.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  20. 04. 2001 19:09

... rozsireni Athlonu u nas a v Nemecku... Nema to jaksi IMHO nejakou souvislost s tim, ze se Athlony produkuji v Drazdanech, tedy v Nemecku?
Urcite i cenovou souvislost (doprava, clo, atd, atd...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kaiser  |  20. 04. 2001 19:09

V cene by som problém nevidel, pretože Athlon + MB vychádza aj v Čechách a na Slovensku lacnejšie ako PIII + MB na rovnakej frekvencii. Problém je v dostupnosti a často aj neochote firiem ponúknuť alternatívu. Ďalším problémom je určite aj neinformovanosť. V marci 2000 som sa u jednej nemenovanej firmy s celoslovenskou pôsobnosťou informoval o možnosti dodávky Athlona a oni nechápavo na mňa pozerali, o čom hovorím. Takmer 8 mesiacov po uvedení procesora o ňom ešte ani nepočuli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso Rimmer  |  20. 04. 2001 19:09

Jde asi hlave o hry: "Konečně se Athlonu 800 podařilo dostat přes výkon Pentia III 600@672 MHz" nezni nijak zvlast lichotive. Vzhledem k frekvenci by to melo byt samozrejme, ne?

Navic, programovy kod her je dneska optimalizovany spis, aby chutnal PII/Celeronu nez Athlonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor