Jak jsem díky SSD udělal ze starého notebooku raketu

Názory k článku

avatar
07. 10. 2014 02:09 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Tohle byl jeden z prvních upgradů na mém asusu X-51L(kromě výměny ramky za 2+1GB 6700MHz-víc bohužel chipset nedovolí),takže si nedovedu představit ntb s plotnovým hdd.Ovšem i přes to je největší brzdou mobilní internet a pak procesor.(systém Win 7/32b.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 04:23 | Linux Firefox 32.0

Také jsem oživil notebook pomocí ssd, ale také jsem místo původních win7 strčil linux mint 17 a to teprve super raketa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
M0RGAN  |  07. 10. 2014 05:04  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Peklo zamrzlo a Kuba Čížek dal konečně na doporučení z diskuzí pod články a pořídil si SSD? To koukám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 06:19 | Microsoft Windows 8.1 Firefox 32.0

SSD jede:
- nejprve si ho pořídili IT odborníci
- poté ho začala používat laická veřejnost
- nyní ho začínají používat i IT novináři
- a jednoho dne se dočkáme i toho, aby se montoval do normálních notebooků už ve výroběA poznámka pro pana redaktora: Jsem rád, že už jste i vy objevil výhody SSD, ale tím, že jste si pořídil 120 GB SSD do stroje, kde máte 110 GB dat, jste to zase zabil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Rmann  |  07. 10. 2014 07:55  |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

noťas s (i třeba starou) i5 je jako slabý? Když já jsem dal SSD do svojeho 6 let starého ASUS K50AB s Athlonem a 4GB RAM, tak z toho raketa nebyla ani omylem. všechno trvalo úplně stejně dlouho jako s diskem. Raketa se dá udělat z maximálně pár let starého noťasu se solidním procesorem a dostatkem paměti, ne ze starých pleček co to nedávaly už tehdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadow_warior  |  07. 10. 2014 08:00  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

word, graficky editor, chrome .. nedostatek pameti.. porad to swapuje :) jeste bys mel koupit aspon 4gb ram, ten nedostatek pameti jsi tim ssd nevyresil :)a doporucuju vypnout page file na modernim systemu nema co delat, z memory dumpu stejne nic nevyctes a jiny vyznam to nema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  07. 10. 2014 08:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Každý notebook.
Tak to aby se kuchal úplně každý notebook a vyměňoval se tam SSD.Jde vůbec vyměnit SSD u levných netbooků za vyšší kapacitu? To bychom potom mohli mít netbooky s 256 GB SSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  07. 10. 2014 08:15  |  Microsoft Windows 7 Firefox 24.0

ja som bol po nahodeni SSD celkom sklamany. synteticke testy ukazovali desiatky krat rychlejsie nahodne citanie(tj to preco je klasicky disk taky pomaly), ale realne subjektivne zrychlenie beznych veci je asi 3x. stale super, to ticho je perfektne, ale nebola to taka pecka ako som cakal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TrueStory  |  07. 10. 2014 08:20  |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Také jsem si zrychlil NTB pomocí upgradu na SSD disk a jede velice rychle na všechnu běžnou práci...Mám NTB starý 6,5 let (!!!) - procesor Core2Duo 1,5 Ghz, 3GB RAM (původně měl jen 1GB), grafika ATI Mobility Radeon HD 2400 XT, OS Win7 64 bit.A myslím, že kvůli nedostatečnému výkonu si nebudu muset kupovat nový NTB ještě pěkně dlouho - bez problémů mi to přehrává i full HD video atd. A mám to v podstatě jen na kancelářskou práci - web, e-maily, Office, přehrávání filmů a občas nějaká starší hra :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 08:27 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

bohužel to je cesta jen jednim směrem.. kdoi zkusí SSD tak se k plotnovýmu disku na systém a programy nebude chtít nikdy vrátit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
teplice  |  07. 10. 2014 08:29  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

ahoj,
mam Acer extensa 5220:
Instalovaný procesor: Intel Celeron-M 530 (1,73 GHz, 533MHz FSB, 1 MB L2, 30W TDP)
RAM (MB): 2048 DDR2-666 (1x 1024)
HDD (GB): 120 (Hitachi)vyplatí se koupit ssd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Karel88  |  07. 10. 2014 08:38  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Že bych to zkusil u svého letitého PC? Já jen, že tady všichni píšete o notebookách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2014 08:51 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

to je objev

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
file12  |  07. 10. 2014 09:08  |  Microsoft Windows XP Firefox 32.0

Můj macbook pro 2009 s c2d 2,26ghz dostal už před třemi lety 8Gb Ram a SSD a stále námám potřebu jej měnit a šlape skvěle. Bohužel teď mi odešel jeden SATA Kabel (mám ssd místo původního disku a hdd místo mechaniky. Po vyjmutí SSD a běhu na HDD mám chut ten notebook vyhodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrun  |  07. 10. 2014 09:08  |  Linux Firefox 32.0

Po vyhoření GPU GeForce 8400 jsem v Číně objednal Radeon 3650 a po výměně pro jistotu ještě dle návodu upravil chlazení chipsetu. Při této opravě jsem do Aceru Aspire 5220 ještě navíc narval SSD (SATA 2 bylo ve slevě), 4GB RAM (Aukro), 1TB HDD (Bazoš) do adaptéru (z Aliexpres) místo DVD a CPU 2x1,9 vyměnil za 2x2,4 (i-bazar). Poté jsem nainstaloval Linux Mint 17 XFCE. Ten rozdíl v rychlosti mně posadil na zadek! Multitasking který byl pro Visty v kombinaci se slabým hardware téměř sprosté slovo, poprvé od koupě NTB konečně funguje jak má. Čas potřebný k nabootování je čtvrtinový. Zatímco na dvou nových HP moje tchýně a moje přítelkyně přehrávají Full HD home videa z videokamery trhaně, tento stařeček ty samé videa přehrává plynule. Neexistuje jediný důvod kupovat každé 3 roky nový stroj !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ElBastardo  |  07. 10. 2014 09:19  |  Linux Firefox 32.0

Jestli to swapovalo uz pri otevrenem prohlizeci a Wordu, asi se to chtelo zamerit na operacni system a nainstalovat ho znovu a ciste. Ne ten bordel prenaset na novy disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2014 09:22 | Microsoft Windows XP Chrome 37.0.2062.124

Podle mě je tedy nejdůležitější jakým SATA rozhraním notebook disponuje.
Většina starších strojů je osazena chipsety, které zvládají SATA II, tak to mám například u svého 4 roky starého Asusu.
A když si do takového notebooku koupíme SSD disk SATA III, logicky se jeho rychlost sníží právě na 3 Gb/s, to máme v praxi 300 MB/s.Nepřijde mi jako vhodná investice SSD s rychlostmi 555 MB/s do notebooku, který výkon využije tak na 70%...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zdenek.z  |  07. 10. 2014 09:45  |  Linux Chrome 37.0.2062.120

SSD je sice super věc, o tom žádná, ale co konkrétně si mám představit pod "Náročná redakční práce na stárnoucím kancelářském notebooku", že na to s dostatečnou rezervou nestačí i5 a 4GB RAM a plotnový disk? Web, office suite, testování nějakého software co tu občas máte a editace grafiky na web přece nemůže být pro takový počítač problém.Podle "se podepisovaly na stále větších prodlevách" bych to tipoval spíš na to, že tam je nainstalovaná spousta bordelu co se zavádí do paměti při spuštění a pak se swapuje a swapuje. Takže spíš hledat chybu v software, případně přidat trochu RAM. On ten hardware nestárne, pořád běží stejně rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 10:02 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Osobně bez SSD už nemůžu, ale když jsem dával SSD do nějakého staršího LENOVA (T40/R500 nebo tak něco) tak na Win7 systém padal do BSD. Muselo se tam řešit pár úprav v registru aby to fungovalo, protože ne všechny staré chipsety se dle informací vypořádají s SSD bez problému. Od té doby to švihalo parádně než odešla deska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 10:18 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Naprosto nechapu, ja jak ssd disk udela z notebooku raketu. Leda byste ho pridelal na raketu aby byl alespon jejim ridicim prvkem. Ale pokud byste dal misto baterie kouska semtexu, moznaaaaa....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 10. 2014 10:27 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Nevím jak ostatní, ale mě už začínají otravovat články o tom, jak notebook (desktop) zázračně zrychlí po tom, co do něj redaktor od někoho dostane (nebo si (výjimečně) koupí) SSD. Je tam nějaké nové info, které by nebylo zmíněné v článku starém sedm let, kdy se tyhle články od všech redaktorů na všech webech začaly objevovat? :D
Já při práci na počítači mezi klasickým 7200otáčkovým diskem a SSD prakticky nepoznám rozdíl (nejsem blázen, ale systém startuju jednou za týden a pak je mi jedno, jestli nabíhá dvacet sekund, nebo minutu). Programy, co používám, spouštím taky během jedné session jednou a taky je mi u nich jedno, jestli nabíhají sedm nebo patnáct sekund (a nespouštím je najednou, ale jakmile je hodlám používat).
Pak už to týden jede zase z RAMky. Kde mám potom pozorovat to zázračné zrychlení? Excel se 3MB souborem to přepočítává pořád deset sekund po každé změně, fotošop nebo lightroom taky není o nic rychlejší (opět vázne na procesoru), video ve 4K není o nic plynulejší, hry neběží o nic rychleji (zkrátí se čas nahrávání, to je tak vše).
Jo, přesouvání velkých souborů. Ale to stejně pouštím na pozadí, nemám potřebu koukat na progress bar, jak se někde přehrnuje dvacet giga z jednoho disku na druhý (nemluvě o tom, že takové operace u 120GB SSD zase tak často nehrozí).
Jo aha, 4 GB RAM... hm... jo, tak to jsem měl v počítači naposled v roce 2006.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Walkeer_CZ  |  07. 10. 2014 10:51  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

osobne bych si nic se snadforce nidky nekoupil, jednoznacne bych volil nejaky samsung a to treba i 840 EVO, ktery ma sice nyni drobny problem, ale ten se v puli rijna vyresi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mattyy1  |  07. 10. 2014 10:54  |  Linux Firefox 32.0

Článek navozuje pocit, že výměna HDD za SSD má smysl jenom u starších notebooků, přitom se i ty nové pořád běžně prodávají s 5400rpm diskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
karlos00x  |  07. 10. 2014 11:04  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

1) udelal jsem to same napr u D630 a ten rozdil je ... no to se ani neda popsat. Predtim jsem zvednul rRAM z 2 na 4 GB a s W7 64bit to nebylo skoro vubec poznat. Ale na SSD je to na kancl praci blesk.2) lidi proboha u SSD vubec nereste verzi SATA. Je to nepodstatne. Ta rychlost sekvencniho cteni 150MB/s u nejstarsiho SATA neni nijak zasadne limitni. Nejvetsi vyhoda SSD vubec neni v hustych krutocislech ktery vidite v eshopech jako 550MB/s. To je naprosto nepodstatne. Ta vyhoda je zejmene v temer nulove pristupove dobe, v tom, ze neprehazuje hlavicky pri cteni milionu malych souboru.3) u tech nejlevnejsich SSD si delejte partition jen na 75% kapacity a ctvrtku nechte neobsazenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
IvaW  |  07. 10. 2014 11:16  |  Microsoft Windows 7 Firefox 31.0

To je článek jako z panoptika. Ani se mi nechce věřit, že na to ten pán přišel až teď.
To byla první věc, kterou jsem ukazovala těm, co mi schvalují peníze. Do přihlašovací obrazovky najednou jen za deset vteřin, nebylo lepší přesvědčování. Ale před pěti lety?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
poool452  |  07. 10. 2014 12:32  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

To swapování HDD v pět let starém notebooku mi přijde divně, já mám starý notebook s hitachi hdd z roku 2008 a šlape jak hodinky. 120GB byly běžné hardisky tak patnáct let zpátky, gratuluji k pokroku.
Až mi prodají 1TB SSD za 2500,- a s nadějí že vydrží 5+ let tak nemám problém přejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba78  |  07. 10. 2014 12:50  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

tak ono samozrjeme zalezi co clovek dela za praci a co od ntb ceka. Ja mam 5 let stary x200s a porad mi na moji praci staci a to sem ho nikdy nesetril a dostava zabrat. Kazdy ma ruzne duvody proc si kupovat kazdyho pul roku novy stroj nebo naopak nekolik let nekupovat. Ja zustaval kvuli tomu ze je to posledni stroj s klasickou thinkpad klavesnici, s trackpointem a bez touchpadu a hlavne s rozumnym rozlisenim na 12 palcich - dlouhe roky lenovo nic nemelo az ted nektere x240 maji konecne zas poradne rozliseni.
8GB RAM staci, 500GB SSD pomuze s rychlosti a snizi spotrebu a tim padem i potrebu toceni se ventilatoru a s cas od casu obmenenou 9cell baterkou a LV procesorem mi dava porad sedm osm hodin prace na baterie. a s prodlouzenou zarukou na 5 let sem nemusel nic resit a bohate to stacilo a nebyl duvod pro upgrade, ted uz bohuzel musim mit novy tak premyslim co misto toho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 12:52 | Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Mám 3 roky starý notebook s i3-2310M (2,1 GHz Sandy Bridge) a 4 GB RAM a disk už nestíhá, NB stál 14 000.Je to 12,5" mrňous, sice to není pravý ultrabook, ale s tloušťkou 2,5 cm a hmotností 1,4 kg mi plně vyhovuje a dneska v segmentu 12,5"/13,3" drtivě převládají ultrabooky s úspornými low voltage procesory, takže vlastně ani nelze koupit nic nového zásadně výkonnějšího aby stálo za to natlačit do toho ty prachy.Takže zvažuju upgrade na SSD, bohužel aspoň přibližná náhrada originální kapacity 600 GB vychází na 6 000 Kč a víc, což je dost a vzít výrazně menší kapacitu a mít disk naplněný až po okraj je dost nepraktické, navíc u SSD to údajně není úplně ideální.Každopádně vzít při zaplněnosti na 110GB 120GB disk jako autor článku mi přijde dosti na hraně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 10. 2014 13:14 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Dokázal by mi někdo poradit, jaký SSD můžu použít pro winXP? Občas zahlídnu nějaké informace, že některé disky nepotřebují OS s podporou trim, ale nenašel jsem nic konkrétního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
khonsun  |  07. 10. 2014 13:28  |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Jak ze stareho notbooku? Stary notbook ma ATA /PATA/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chytraknactvrtou  |  07. 10. 2014 13:34  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

mě se zdá, že tímhle článkem Čížek a s ním celé živě jen dokázali jací jsou ignoranti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
KevlarN  |  07. 10. 2014 13:52  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Jojo, kdo jednou zkusí disk SSD, tak se k plotnovému už nevrátí. Za SSD jsem nakonec vyměnil všechny disky v celé rodině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 14:11 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pred dvomi rokmi som doplnil klasický 500GB disk o 120GB SSD, na ktorom bežal systém a väčšina aplikácií. Tento rok som však vymenil oba disky za dve 256GB SSD a dal ich do RAID-u. Oproti bežnému SSD je ešte podstatnejšie vidieť rozdiel v rýchlosti. Kto môže, odporúčam tam vložiť rovno dve SSD a dať ich do RAID-u. Niekoľko násobne to pomôže aj oproti bežnému SSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dvořák1  |  07. 10. 2014 14:37  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Nechápu čemu se neznalý autor diví. To že jsou SSD disky rychlejší ví přece každé malé dítě, až tedy na něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 15:07 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Rychlost mám až na druhém místě, na prvním je spolehlivost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tri bodky  |  07. 10. 2014 15:10  |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Pan redachtor musel mat pekne zapraseny Windows, ked mu na beznu kancelarsku robotu nestacilo ani solidne i5 a 4 GB RAM. Toto by som cakal od nejakej lamy a nie redaktora IT serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 10. 2014 15:20 | Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Vše je obsaženo v této větě:"Ano, Windows 8.1 už dávno swapoval, ale SSD zapisoval a četl mnohem rychleji než původní plotnový disk, takže jsem nepostřehl žádné citelné zpomalení."
.... proto si vypněte swap, přidejte paměť, alespoň 16GB ... a již nikdy vás tyto věci trápit nebudou ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tom2844  |  07. 10. 2014 15:22  |  Microsoft Windows 7 IE 7.0

Zdravím všechny. Mám dotaz pro znalce. Zbyl mi po ségře vykuchaný notebook Dell Latitude D 620 (asi je z roku 2007), který je bez původního HDD a nemá ani původní Win XP 32 bit. Má cenu ho ještě zprovoznit, bude ještě dobře sloužit na běžnou práci převážně na stole (web, office, mail, youtube 1080p přehrávání, WMP 12, apod., hry nehraju) jako druhé zařízení k mému desktop PC (to má Core 2 Duo, a je z roku 2007 a zatím dobře slouží). Cenový limit za upgrade asi max. 5-6 000 Kč. Má to cenu? Co všechno vyměnit? (RAM, procesor,...).
- Core Duo T2400 1,83 GHz (667 MHz FSB, 2 MB L2 cache, 32 bit, umí PAE, NX bit, SSE, SSE2, SSE3).
Lze ho vyměnit za Core2 Duo T7600 (64 bitový z roku 2006) - má to cenu?
- Intel 945 GM Express Chipset Family (asi podporuje SATA II), ...se sdílenou grafikou Intel GMA 950
- čipset Intel 945 GMS
- 2 (1+1) GB DDR2 SDRAM (553 MHz asi, max. 667 MHz), napětí1,8 V, lze vyměnit (dokoupit) za max.2+2 GB
- BIOS je A8 (nejnovější je A10 z května 2008)
- má DVD mechaniku (Modular Bay) - mám ji zrušit a dát 500 GB HDD (na fotky, hudbu a videa)? Půjde to
vůbec?
- 14" matný TFT displej, 1440x900, 16:10
- má 4 x USB 2.0 porty (jeden nefunguje, spadl jí kdysi notebook na zem)
- nemá HDMI, webkameru, SDHC slot a Wi-Fi - n (ale to mi nevadí)
- má WLAN Intel WM 3945 ABG- musel bych dokoupit 120 GB SSD disk - na systém a programy
- musel bych dokoupit Win 7 (raději bych chtěl Windows 8.1 kdyby to šlo - BUDOU FUNGOVAT OVLADAČE?)
- dokoupit RAM?, 64 bit. procesor?, HDD za DVD mechaniku?Díky za rady co s tím, zda do toho jít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pavelka IT amater  |  07. 10. 2014 15:23  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

To SSD-éčko si chudák Jakub musel zaplatit ze svého nebo to šlo na náklady redakce ?
Živě.cz největší borci přes IT v republice, Jakub Čížek taková ikona a největší osobnost IT zpravodajské scény u nás a nemůžou tomu člověk dodat nový a výkonný pracovní nástroj. To je trochu k zamyšlení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
hugo2nd  |  07. 10. 2014 15:49  |  Microsoft Windows 7 Chrome 38.0.2125.66

Pote, co jsem tohle slysel uz z vice stran a zakoupil NAS, kam jsem presunul vsechna sva objemna data, jsem take zakoupil SSD a jal se presouvat system. Zel po temer dvou dnech snazeni byl muj laptop s SSD asi 100x pomalejsi, a tak jsem zadal do Googlu presny typ meho 4 leteho stroje - Asus K50ID, a v diskusich jsem nasel, ze na tomto laptopu zel SSD nejede. Jesti se to nahodou nekomu povedlo, PROSIM, PORADTE MI JAK!!! Nakonec sel SSD do manzelcinyho Aceru Aspire One D270, ze ktereho se stal dokonce i pouzitelny stroj (ma i 2GB RAM). Hodnota netbooku tak ovsem stoupla dvojnasobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenickK  |  07. 10. 2014 17:13  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Plotnový disk je úplně v klidu - pokud to má člověk jen na brouzdání a filmy. Na práci jsem to používal pár let, ale klávesnice s myší špatně snášely záchvaty zuřivé frustrace, tak jsem radši taky pořídil SSD. Teď to jakžtakž běhá, ale stejně je o o nervy, když chce počítač občas sáhnout pro data na druhý disk (ten plotnový) a teď na celou věčnost zamrzne, než se ten plotnový disk roztočí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marannelo  |  07. 10. 2014 18:47  |  Macintosh OS X Chrome 37.0.2062.124

Nevim, asi sem to přehlédl nebo to neni psané. Zda máte v notebooku dva disky nebo jen ten jeden 120gb? Ale já toto také řešil, a jedno SSD 120GB, je super málo místa i pro BFU. Musel jsem se vzdát DVD mechaniky a místo ní dát běžný disk s větší kapacitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mispulda  |  07. 10. 2014 20:36  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Nemáte někdo zkušenost se zapojením dvou SSD disků v RAIDu 0 ve stripu? Funguje, není tam nějaký zádrhel? díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Axel_Foley2  |  07. 10. 2014 22:10  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

Už byla ta raketa na Měsíci doufám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nommo  |  08. 10. 2014 00:42  |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 32.0

Důežité je zvolit dobré SSD, já už asi před 3 roky koupil Crucial V4 128 GB (v akci asi za 1 800 Kč, čemuž tehdy nešlo odolat) a byla a je to bída po každé stránce.Čtení ješte snad ano, ale zápis? Při instalaci nešlo nic jinéhío dělat. No, před nedávnem jsem opět prohodil disky - klasický 320GB 5400 ot. WD šel zpět do NTB a SSD do karabičky a nestačím se divit, jak to sviští... :o) Ano notebook už není úplně tichý a výdrž je o něco horší, ale co už....Takže tyto chvalozpěvy to chce brát s rezervou. A to mám 3 GB RAM, což na 32bitový systém je optimum, že... Osobně mě ale velmi nadchl hybridbí disk Seagate 500 GB / 8 GB SSD a 64 MB cache, ten teprve sviští, cena je ok a kapacita též...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
candiess  |  08. 10. 2014 02:11  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

Zdravím všechny komentující, chci se zeptat zdali se vyplatí koupit SSD i do nového ntbboku, konkrétně 2 měsíce starý. Jako je rychlý, všecko je bezva, ale když to může být ještě lepší tak why not? :) Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
bigsam72  |  08. 10. 2014 08:58  |  Linux Chrome 37.0.2062.120

Mile Zive, potazmo pane Cizku. Tohle je clanek s nulovou informacni hodnotou resp. koupil jsem si misto trabanta porsche a ono to jezdi rychleji.Co takhle napsat jak na to kdyz je zdrojovy disk vetsi ( vetsina pripadu ). Jak vtipne resi soudruzi z M$ shrink filesystemu ( teda minimalne u Windoze 7 ). Jak si system nastavit pro optimalni beh systemu s SSD, vypnout pagefile, zkontrolovat trim atd ... Jenze to by chvilku trvalo sepsat takovy clanek, tohle jste sesmolil pri navsteve WC ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luban.Grazl  |  08. 10. 2014 10:17  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Ono dost dělá to visual studio, spolu s ním se nainstaluje milion verzí MS SQL serverů a .net frameworků (opravdu je to potřeba?) a systém se pak na plotnovém disku citelně zpomalí - po spoštění spousta zbytečného "hrabání" na disk. Jinak doporučuju přikoupit i RAM, to neustálé swapování nedělá SSD dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomanw  |  08. 10. 2014 10:57  |  Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Vlastním notebook Hp Envy 15, v msata mám ssd jako cash a uvažuji o koupi klasického ssd, které je lepší: Samsung 840 EVO 250gb nebo Kingston HyperX 3K SSD 240GB, případně jiné, díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
theseuszn  |  08. 10. 2014 13:46  |  Linux Firefox 32.0

Koukám, že tady na živě "objevili ameriku". Tyhlety "zázračné jevy", když si to vememe z období, kdy se začaly pouštět do oběhu plotnové disky se 7200ot/min, tak desktopy znatelně rychlostně "poskočily" bez jakýchkoliv jiných úprav nebo změny HW. To samý se dělo a děje na poli grafických karet. Ve své době byl ideální poměr u sběrnic pro GPU 64MHz a velikosti 64MB RAM, 1:1. Kdo takhle sladil desktop, šlapal mu to jak víno. Samozřejmě s vývojem her se pak to pravidlo poměru šířka sběrnice k velikosti ramek v GPU měnila, protože širší běrnice umožňuje průtok většího oběmu dat, který při stále se zvětšujícím se objemu dat u her je, ale i jinde). Kdo se tímto řídil a i řídí dnes, v podstatě má svížné pc. U současných SSD disků je pochopitelně ten rozdíl ještě markantnější, leč princip efektu je ten samej, jen je výraznější. Takže proč takové "úžasy" ze všeho. Je to prostě primární "alfa a omega" celkové svižnosti pc. Bez těchto zásad můžete mět CPU a DDR paměti bůhvíjak výkonné nebo rychlé, ale záznamové médium ve finále z kompa udělá nemocného křečka. U G-karet je to obdobné (větší rychlost=větší objem dat=širší sběrnice). Píšu to laicky, ale jistě víte, na co narážím, ten jev se neustále opakuje a základní principy jsou s drobnými úpravami stejné, zatím. Takže zhruba od roku 2001-2 se to tak "mele" pořád dokola, zjednodušeně řečeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno 1345  |  08. 10. 2014 14:02  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Běžte se zeptat do Alzy prodejce, co by Vám doporučil za SSD a ten Vám odpoví "SSD nebrat, jsou pro odborníky, musíte vědět co kde nastavit v biosu" tohle se mi fakt stalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 10. 2014 16:53 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Jeden docela podstatny neduh, ktery muze trapit dost lidi - SSD alignment.@Jakub Cizek: mate zkontrolovano? I kdyz, pokud clovek instaloval cisty Win7/8, tak by problem nemel nastat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pufko  |  08. 10. 2014 17:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.124

Samotný SSD nie je spása, niečo zrýchli ale niečo ostane rovnako pomalé ako pred výmenou. Prečo ? Lebo procesor...
Že notebook či PC naštartuje 4x rýchlejšie nikomu neberiem, ale úkony ktoré vykonáva procesor a je pri nich vyťažený na 100% sa nemajú zrýchliť ako lebo procesor rýchlejšie pracovať nedokáže, len na tých 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rkrama  |  08. 10. 2014 22:56  |  Microsoft Windows 7 Chrome 37.0.2062.122

fuuu, aky archiv, taketo clanky sa pisali pred 4-5 rokmi, teraz uz iba ak v casopise Eva :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palocx  |  09. 10. 2014 01:56  |  Microsoft Windows 7 Firefox 32.0

NEVÍM
měl sem / mámprocesor:
AMD cpu FX 6-Core 6100 Box AM3+ (3.3GHz / 3.9GHz, 6MB+8MB cache, 95W, 6jádro)
MB
ASROCK MB 960GM/U3S3 FX (AM3+, amd, 2xDDR3, PCIE, VGA+DVI, IDE+SATA2+SATA3, USB3, 5.1, GLAN, mATX)
RAM 8GB (+ 8 GB rozsireni)
CORSAIR 8GB DDR3 1333MHz XMS3 PC3-10666 CL9-9-9-24 (8GB s chladičem, pro INTEL i7/i5/i3 a pro AMD) bylo mi doporuceno at pro praci v grafice sw PS ...
pridam RAM na 16 GB a
dam misto HDD SSD
jedu tedy na SSD
CORSAIR F120GBLS ForceLS SSD 120GB SATA3 6Gb/s 2.5in 7mm (čtení až 560MB/s, zápis až 535MB/s, řada F
+ jsem pridal 8 GB RAMsamozrejme jsem preinstaloval
a krom toho ze po kazde preinstalaci se PC rozjede a nejakou dobu je celkem v pohode ...zadny jiny vetsi rozdil NEvnimam
tak nevim zda to SSD melo nejaky smysl ...
jako ze SSD jede v testech rychleji preci nema smysl moc testovat ale zda je vyrazne znatelna zmena v realnem provozu ... NEVÍM neměřil jsem to ale třeba to někdy zkusím změřit :o ((co mne ale zarazi!!!
ze toto pc miva problem s nekterymi weby ve flashi - cuka to nekdy nekde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-Fík  |  09. 10. 2014 16:11  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 37.0.2062.124

To mě připomíná jak jsem zrychlil svůj notebook před dvěma roky a dopřál jsem mu 240GB SSD od Intelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  10. 10. 2014 15:51  |  Linux Firefox 31.0

Pouhou výměnu za ssd se počítač zrychlí to ano. Ale pořád systém swapuje na disk (v tomto případě ssd), což povede k brzké smrti ssd. Lepším řešením by bylo přidání RAM, klidně i v kombinaci s ssd ale zakázat swapování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mirotuh  |  12. 10. 2014 19:23  |  Microsoft Windows 7 Mozilla 25.0

Ja som prave vcera vymenil v mojom 8,5 rocnom notebooku Acer Aspire 5672WLMi platnovy disk za SSD. Ten notebook je uz na hranici svojich moznosti, povymienal som postupne vsetko co sa dalo, SSD bola teraz posledna vecuplne povodna konfiguracia: CoreDuo T2300E, 1GB RAM 533 MHz, WLAN Intel 3945ABG, HDD 120 GB 5400rpm, Mobility Radeon X1600 128 MBkonfiguracia pred instalaciou SSD: Core2Duo T7600, 4GB RAM 667 MHz, WLAN Intel 4965BGN, HDD 320 GB 7200rpm, Mobility Radeon X1600 128 MBterajsia konfiguracia: Core2Duo T7600, 4GB RAM 667 MHz, Intel WLAN 4965BGN, SSD 120 GB Kingston HyperionX Fury, Mobility Radeon X1600 128 MBNo mne osobne sa nezda narast vykonu po instlacii SSD az taky dramaticky. Povodny 7200rpm disk mal vo Win7 skore 5,9 a SSD ma teraz 6,9. Pocitac nebol ani predtym ziadny lenoch a isel celkom svizne a teraz ide len trosku rychlejsie. Mam pocit, ze po vymene disku sa velmi zvysilo zatazenie ostatnzch komponentov- procesor pracuje viac, vyssi memory load a tiez sa castejsie spusta chladenie.Akurat je skoda ze sa mi nepodarilo stabilne spustit povodny platnovy disk v ODD namiesto uz nefunkcnej optickej mechaniky, na chvilu to ide a potom sa disk v ODD vypne a BIOS ho uz dalej odmieta nacitat. Budem musiet este kupit USB ramik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Panoramix0903  |  19. 08. 2015 14:18  |  Microsoft Windows 7 Chrome 45.0.2454.37

Zhodou okolností mám presne takýto notebook, DELL Latitude E5410, len s i5-560M. Prvé čo som urobil, že som rozšíril RAM na 2x4GB DDR3 1333 MHz, aj keď idú na 1066. Potom som vyhodil odtiaľ 160 GB HDD Seagate a dal tam 128 GB SSD Crypto. Na prácu vo Windows 7 64-bit je to skutočne použiteľné, aj keď sa to samozrejme nedá porovnať s notebookmi Latitude E5430, E5440 a E5450 čo máme v práci. Posledne som tam dal Windows 10 po upgrade z W7, ale zaberalo to moc miesta, tak som si urobil USB kľúč s inštalačkou W10 64bit a dal som zmazať všetko, a urobil čistú inštaláciu. Všetko sa rozbehlo na prvýkrát, dokonca si Windows nainštaloval sám úplne všetky ovládače, takže som nemusel absolútne ničriešiť. Ale mám urobený image s W7, takže ak ma bude W10 štvať, vrátim sa k W7 Pro 64-bit. Zatiaľ som dal MS čas na odladenie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky