Na celém článku je podle mého názoru patrná autorovo nekritické nadšení nad možností internetu a ekomerce vůbec. Potud v pořádku, musí se ale respektovat fakta. Například porovnání výkonosti ekonomiky a rozinutosti ekonomik kulhá na obě nohy - největší HDP na hlavu mají Japonci a podle statistik je na tom, co se týče internetu hůře než my.
Dále se často vyskytuje názor, že jsme
co se týče IT zaostalá země. To je naprostý nesmysl, vzhledem k nevýkonosti naší ekonomiky jsme mistři světa ve výdajích do IT. Porovnejte rozšíření Internetu u nás a v Itálii (která má několikanásobně vyšší HDP), porovnávat můžete i z Rakouskem a rozhodně na tom nejsme hůře (při porovnání výkonosti ekonomiky je to malý zázrak).
Rozhodně ale naprosto nelze srovnávat internet u nás a jižní Americe, pokud si to autor myslí, je prostě vedle - nebo možná vedle jsou statistiky ze kterých čerpal. Ono je známé, že některé agentury zabývající se průzkumy trhu pouzivaji bulharskou metodu - .... aha ale to cislo je nejak velke, tak to radsi vydelime trema nebo radsi peti.
Dále z autorových článků je často patrný obdiv ke spotřebitelské americké ekomerci. Při znalosti amerického prostředí ale musí být jasné, že to je z velké části dané oblibou američanů nakupovat zásilkově, velkými vzdálenostmi apod. a to že se spotřebitelské ekomerci v Evropě nedaří není až tak zaostalostí - prostě tady má většina lidí supermarket skoro za barákem tak proč si objednávat CD po internetu.