Jak je na tom ADSL v Dánsku?

Diskuze čtenářů k článku

Vláďa  |  14. 09. 2002 01:29

Asi budeme muset i nadále používat kouřové signaly, jako nejlepší a nejlevnější variantu internetového připojení kterou je nám Telecom schopnej nabídnout Iniciativu Internet do domácností jsem podpořil, protože jsem silně nespokojen s chováním telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petulka  |  14. 09. 2002 10:58

Tyhle iniciativy a výzvy jsou k ničemu, Telecom přece ví, co si může s cenama dovolit a co ne. Věřím, že kdyby to bylo v jejich silách, určitě by Internet hned zlevnili, ale kvůli dohánění vyspělého světa v technologiích na to prostě nemají. A s tím se musíme smířit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jl  |  14. 09. 2002 12:22

Určitě. A vám by dali jistě i speciální prémii v podobě internetu zdarma za to, že nám to tu konečně někdo tak pěkně vysvětlil. Ale bohužel na to nemají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neuro  |  16. 09. 2002 12:18

Hned by slevnil? A proc by, proboha, mel? Protoze jsou to hodni lide a maji nas radi? A kazdy posledni patek v tydnu darek zdarma jako pozornost?? Dokud bude mit takovou konkurenci jako doposud, tak si mzue s cenama delat skoro co chce (teda co mu povoli urad).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pawel Strakoff  |  12. 09. 2002 22:11

Je pravda ze hodne zainvestoval, ale taky mel kazdorocne mnohamiliardove ciste prijmy, ktere pokryli vsechny naklady a umoznili spouste pracovniku mit auto, barak a taky aby kazda pobocka CTc vypadala jako pobocka solidni a prosperujici banky. V CZ lidi po padu ochutnali moc penez a zalibila se jim, dokud je stejne vedeni, nelze ocekavat, ze by se moci penez nekdo chtel vzdat.

p.s. : viz pripad starosty nejmenovane casti prahy ktery jakozto clen golfoveho klubu nechal jakoby kvuli povodnim(ale jaxe ukazalo, budova byla v poradku) srovnat se zemi ubytovnu na miste, ktere se dobre hodi na rozsireni hriste...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petulka  |  12. 09. 2002 20:17

Nezapomínejte ale na to, v jaké byl Český Telecom po 40 letech komunismu situaci. Co musel od té doby zainvestovat. Vždyť ti lidé taky musí z něčeho žít a nemůžou dávat Internet zadarmo. Podle mého názoru jsou současné ceny Internetu u nás na docela dobré úrovni, než před lety, kdy se musel platit telefon a ještě poskytovatel. Kdo je na Internetu tak hodinku denně a přečte si důležité zprávy, tak musí z penězi vystačit. Kdo si akorát stahuje porno, ukradený software a ukradené mp3, ten má smůlu. Ale to je stejně nezákonné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 09. 2002 21:51

Petulko, to jsou takový sračky, že si snad musíš dělat prdel. Má vůbec smysl odpovídat? Přijde ti normální, abych za 1,5 hodiny denně, až po 7 večer (jako idiot) a 56 kb/s platil stejnou cenu jako za neomezený (ani transferem ani dobou) 512/256 kb/s v Dánsku? Jestli jo, tak se nech vyšetřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jl  |  12. 09. 2002 21:57

Sledujte méně zprávy TV Nova a více se připojujte k internetu, prospěje to trochu vašemu rozhledu, méně už bohužel vaší peněžence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deff  |  12. 09. 2002 22:08

A ten, kto chova postove holuby, je na tom este lepsie . Inak
a) sirokopasmove pripojenie na net sa da vyuzivat na tisice inych veci ako porno ci nelegalne mp3 - legalne tv streamy, mp3/ra/wma radia, hry, warner napr. zacal predavat 24hodin platne streamy (napr. Harry Potter) za $2.99, co je rovnaka cena ako v pozicovni, v buducnosti online shopping aj s predvadzanim, ip videotelefony, interaktivna tv, praca doma na firemnom IS, je toho more...
b) To, co predvadzaju telecomy v nasich krajinach, ale nie je zivobytie, ale zdieranie...nikde v (civilizovanom) svete za vyuzivanie internetu nechodia ludom x-tisickorunove ucty, a uz vobec nie za par hodin denne na mizernych 56kbps...Je to az smiesne ako velmi nase telekomy zaspali dobu. Ale v podstate, kedze konkurencia nie je, preco by sa zbavovali dobrych ziskov, nie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Nedbal  |  16. 09. 2002 11:17

Ty vole, bez si vyplachnout... a vypni si n@vu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neuro  |  16. 09. 2002 12:08

Teda zrovna TOHLE jsem fakt potreboval cist po ranu. Jasne, cely internet je mail (ktery kazdemu slusnemu clovekovi staci stahnout 1x vecer), zpravy na IDNES a zbytek je jen kupa detskeho porna, kradeneho softu a dalsich nelegalnich veci, ze? Ja jenom doufam, ze vetsina naroda nema na internet nazor jako vy, to by me fakt asi kleplo. Ale ciste pro vas, par moznych pouziti

- jako programator si najdu TUNY (doslova) navodu, helpu, dokumentaci. Samozrejme, mohl bych si misto toho koupit nejnovejsi knizku z Microsoft Pressu, ktera stoji 1000kc a neobsahuje nic (ok, ne vsechny jejich knizky jsou tak strasne, ale uz jsem jich par takovych potkal), ale proc bych mel?

- sosnu si vsechny SDKcka a jine veci, ktere nejsou, opakuji nejsou soucasti legalne zakoupenych programovacich nastroju

- web comixy a podobne

- recenze filmu, ne jen od 1 novinare ale nazor vice lidi

- recepty na vareni (je jich spousta uz i v cestine)

- spousta slusnych obchodu uz ma online stranky, pokud si to tu nemuzu rovnou i koupit, tak si alespon najdu, co by mi nejlip vyhovovalo

- ICQ a moznost poznat lidi z celeho sveta (tohle mozna zni jako fraze, ale je to skutecnost).

 

A na vetsinu techhle lidi clovek potrebuje nejaky cas, ne se pripojit na 30 minut a honem honem spechat zase pryc. Takze se nad tim zamyslete a mozna pochopite, co je xakru tak spatneho na tom skvelem technologii-budujicim a vubec kouzelnem telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
herma  |  12. 09. 2002 19:13

tak ty ceny v dánsku by mě bodly. To už bych o tom ani neuvažoval a bral bych to všemi deseti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jim  |  12. 09. 2002 18:52

Vzdycky kdyz ctu nejakej clanek o pripojeni k internetu v zahranici a nasledne srovnani se stavem v CR tak se mi otevira kudla v kapse. Celej telekom stoji za hovno a nemyslim, ze hodlaji se soucasnym stavem neco delat. A tak se spousta zoufalcu pripojuje pres modem a doufa ze mu to alespon hodinu nespadne. Chtelo by to poradny pruvan v CTc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  12. 09. 2002 12:31

Zdravím,

jak víte, že "ještě v týž den na vaše dveře zaklepou perfektně vyškolení technici TDC"? Jak měříte stupeň perfektního vyškolení? Jsou všichni technici perfktně vyškolení?

Díky za odpověď

David

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sova Miloslav  |  12. 09. 2002 14:00

Samozřejmě jsme kontaktovali před psaním článku pána, který se pohybuje střídavě mezi ČR a Dánskem a to připojení tedy zná osobně a také ho využívá Takže ani slovo jsme si nevycucali z prstu Jestli pana Kalendu hezky poprosíte určitě vám pošle jeden korespondák a můžete si to vyskoušet jak dlouho to trvá než vám to zapojí (chtělo by to ale hodit do schránky na dánské pošte)S pozdravem Sova Miloslav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  12. 09. 2002 15:33

Zdravim, nemohli byste se taky zeptat, jaky je v Dansku normalni plat a jaka je tam kupni sila, resp. jestli je to pro ne drahe? Treba ty ceny trosku prizpusobi nasim podminkam

Dik za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  12. 09. 2002 22:47

Průměrný plat neznám, ale dle informací od mých obchodních partnerů z Dánska z města Sonderborg je v jejich firmě hodinová mzda nekvalifikovaného dělníka ve výrobě cca 100 dánských korun (DKK), kvalifikovaného cca 200 DKK (před zdaněním; daně jsou velmi progresivní, u nejvyšších příjmových kategorií údajně až 63 %!). Litr benzínu - dle jejich názoru je příšerně drahý - je nyní něco málo nad 8 DKK za litr; za jedno pivo v hotelu na severu Dánska jsem před týdnem platil 35 DKK... Kamarád pracuje ve firmě jubii (cosi jako seznam) za cca 17.000 DKK měsíčně, a protože se hodlá oženit, chce najít něco lépe placeného, neboť prý je to plat velmi nízký. Podpora v nezaměstnanosti pro nezaměstnanou dvojici spolu žijící je údajně 20.000 DKK. Pro srovnání lze vzít i diety při zahraničních služebních cestách - dle našeho ministerstva financí je to pro Dánsko 50 EUR na den, tj. cca 360 DKK, tj. při 4,20 za DKK cca 1.500 Kč - srovnejte s dietami při tuzemských cestách....

Luboš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  12. 09. 2002 18:13

DD,

mam tech korespondaku asi 50 sice jsem si na poste pripadal jako zlodej ale co .. :)  ted se tam muzu stavit a v nedeli vecer vam je dovezt. Puvodne jsem to zamyslel jako recesi (prinest ty listky na nejakou tiskovku CTc) ale nejak z toho seslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 09. 2002 11:42

Na základě tohoto průzkumu si můžete udělat obrázek o tom, jak je to s DSL nejen v Dánsku, ale i v dalších 14. státech.

Mimochodem, Dánské ceny mě osobně přijdou jako přijatelné a doufám v podobnou strategii i na našem trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  12. 09. 2002 11:02

 
Myslím, že není problém aby to u nás vypadalo jako v Dánsku, ale muselo by odejít současné vedení ČTc ze svých teplých postů. Celé internetové komunitě už jasně dokázali, jak jim záleží na svých zákaznících. Co vy na to pane Klíma? Nebo už druhý zákaz (ADSL a teď nové tarify) v rozmezí pár měsíců který Českému Telecomu uložil ČTU není jasným důkazem, že vedení ČTc kašle na své zákazníky a podráží nohy konkurenci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  12. 09. 2002 10:20

No já nevím, ale mně to jako bomba nepřípadá
256/128 pro domácnost za 6000 měsíčně? To je cena jak od Telecomu
Firemní 512/512 za 11.000 je jen o něco lepší než jsou současné ceny bezdrátů v Praze..
Takhle si tedy ceny za ADSL nepředstavuju! To i v Německu jsou na tom PODSTATNĚ lépe!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  12. 09. 2002 10:26

Castky uvedene v tabulkach jsou v ceskych korunach, ne danskych ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  12. 09. 2002 10:52

Ale i tak, nejrychlejsi domaci je 512/128 za zhruba $65 coz je sakra drahy vzhledem k tomu ze ja mam trojnasobnou rychlost (1.5Mbit/384kbit) za $50 - a to patrim k tem co plati hodne za DSL, prumer je spis kolem $40, ale s pomalejsim uploadem (128 nebo 256) a jen jednou IP adresou (ja mam tri). Uctovat za instalaci si uz taky nikdo nedovoli. Navic se nic nepise o limitu na data, moc by me neprekvapilo kdyby tam nejakej byl. Pred peti lety by to byla super nabidka, dneska je to klasicka vydirarna monopolniho telekomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Víťa  |  12. 09. 2002 11:06

pise, ze je to bezlimitni:
"Mohou si zde vybrat 5 kombinací rychlosti datově neomezeného připojení od 256/...." tak si zajdi do infant school kde te nauci pismenka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  12. 09. 2002 23:39

Takze, pro Vitu co evidentne v te skole nebyl, protoze cist neumi sem opisu i tu vetu predtim co se mi snazi vnutit:

"Pro firemní zákazníky je určen Pro@ccess ADSL od Zillionu. Mohou si zde vybrat 5 kombinací rychlosti datově neomezeného připojení od 256/256 kbit/s až po 512/2048 kbit/s."

Pokud si poradne prectes muj prispevek tak sem psal o levnych domacich pripojenich u kterych rozhodne neni napsano ze sou neomezene. Nauc se cist nez ze sebe zacnes delat blbecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mik  |  12. 09. 2002 12:46

Ale pořád jsou na tom Dánové nesrovnatelně líp, než my. Nedávno jsem četl na webu CNN článek o jakémsi software, které má výrazně zrychlit připojení přes dial-up a bylo tam napsáno - je určen pro ty (myšleno samozřejmě Američany s trochu jiným platem, než má Čech), co nechtějí platit drahé DSL za 40 dolarů a více. Bylo by to docela zábavné, kdyby to nebylo tak smutné. Docela chápu Mirka, že chce dát někomu z Telecomu do držky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mik  |  12. 09. 2002 13:03

Článek je zde: http://www.cnn.com/2002/TECH/internet/09/11/web.accelerators.reut/index.html

But for those users unwilling to pay the hefty prices for broadband Internet service starting in the range of $40 or $50 ... browser accelerators may be an answer.

Jinak software jsem zkoušel, ale doporučit ho nemůžu, slimácký dial-up od Telecomu mi to vůbec nezrychlilo.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  12. 09. 2002 12:47

No nevim. Ale asi to bude ovlivneno nekolika faktory:

- ve statech taky na cenovou valku rada DSL-ISP dojela

- nevim kolik je prumerny plat ale vim ze je to akvivalent k jednomu nakupu v samoobsluse co tu jednou za 2 dny delam. takze asi je nutne to brat k kupni sile a obecnemu pomeru technologie/lide. Platy tu taky neco stoji a stat je tu az prilis socialni - nastesti nehrozi imigracni vlna z cech. tady vam stat pokryje VZDY naklady na bydleni a stravu a nemusite delat VUBEC NIC sedet na prdeli a zavidet.

- cena za aditivni IP adresu je relativne vysoka 40CZK/mesicne (obvykle am zvednlou limid rychlosti ale ne oficialne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  12. 09. 2002 14:22


window.open=NS_ActualOpen;
Hmmm..

...Ceny produktu Pro@ccess ADSL v Kč včetně DPH 25% (1 DKK = 4,20 Kč) ...

to mi nezní moc jednoznačně..

Ale pokud to je opravdu v Kč, pak je to vcelku slušný .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  12. 09. 2002 09:05

Tak nevim ,ale cim vic mam chut dat v CT nekomu do drzky. No jsem zvedav na to jak se s tim popere nase slavna vlada ktera tak tezce "podporuje" zavadeni technologii a pripojeni k internetu , to ze mame e-podpis je celkem na h..... kdyz se nepripojim . Ale mozna prekvapi a konecne v tomto smeru zacnou neco delat, prijmou nove t. zakony.

Zatim ale informace z Danska zneji jako sci-fi .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petras  |  12. 09. 2002 09:03

trošku mi to připadá jako....a měli se rádi a žili spolu až do smrti...

Pochybuju, že to tam tak funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  12. 09. 2002 09:27

DD,
porave tu sedim
x1-6-00-10-60-5a-e1-82.k19.webspeed.dk (fw mi nechte napokoji)

a add to fungovani.
Znam-li zakaznicke cislo (TDC) nehrozi mi, ze me nekdo necha na holickach. Mam tu zkusenost ze na helpline sedi clovek kery danou cinnost skutecne provadi (tj on skutecne vidi co se deje) takze jsme se vzdy po par minutach dobrali reseni. pravda neco malo v oboru znam takze jsem mu asi by hodne napomocen.

A add pujcovani telefonu je uplne bezne. Prijdete nechae telefon faji vam takovy aby vam jela nabijecka a prislusenstvi (takze za 3330 nebo jak se ten kram jmenuje) to byla 3210.

Co bych za to dal kdyby to bylo v CR jako v tehle zemich (SE/FIN/DK) pravda nemusela by byt takova zima jako v severnim svedsku :)

PS: trosku offtopic stava se Vam casto ze vam z PRE (JME, SME, ZCE) ci jak se ty misti energeticke molochy nabidnou zapujceni mericu odberu aby jste si mohli vyzkouset co a kolik vam bere a kolik Vas to stoji? Ted tu trapim jeden Ladnys&Gyr a nechapu ze muze mit prodejce elektriny zajem na tom, aby nekdo usetril :)

PS2: kdyz vsici poradne maknem tak za par let na tom budeme stejne :)))






Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Von Schau  |  12. 09. 2002 01:18

Vazne si moc preju, aby to u nas aspon tak do 2 let bylo jako v Dansku, ale u nas, jak uz jsem si zvyknul, jde vsechno trosku slozitejc. Zbyva jen doufat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jl  |  12. 09. 2002 13:29

A proč až za dva roky? Jasně, takové věci jako pokrytí téměř všech domácností mohou chvíli trvat, ale proč by už co nejdříve nemohlo být DSL za ceny běžné v Evropě alespoň ve větších městech? O tom, že se bude zohledňovat příjem průměrného Čecha si iluze nedělám, ale pořád opravdu  nechápu, proč ta služba nemůže být u nás nabízena za normální cenu, která je ve vyspělých zemích obvyklá. Copak stojí vybavení ústředen v Čechách o tolik víc, než kdekoliv jinde? Nebo mají zaměstnanci Telecomu desetkrát vyšší plat, než kolegové z Evropy? Nynější stav je podobný, jakoby například stál benzín v zemích EU v přepočtu 30 Kč a u nás jsme platili 3000. Jestli ale bude Telecom dál pokračovat ve své dosavadní politice, nedočkáme se toho, co mají v Dánsku ani za dvacet let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb  |  13. 09. 2002 22:16

Ach jo. Tim co ted reknu nechci urazit ani Vas ani nikoho jineho zde. Ale zacina to byt ponekud trapne. Takze k veci: KDYKOLIV se na Zive objevi zminka o ADSL, vzdycky se najde hromada lidi, co zacnou brecet jak je to na Zapade a kdesi cosi... Uvedomte si uz prosim KONECNE, ze nezijeme na Zapade ani v Evrope, ale v CESKE SOCIALISTICKE REPUBLICE a TUDIZ u nas byt ADSL pro normalni lidi NEMUZE a dlouho ani NEBUDE ! JE to tak tezke pochopit? To je vse co jsem chtel rici, dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor