Jak dál s OS/2?

Diskuze čtenářů k článku

F.O.A.D.  |  20. 04. 2001 19:40

Člověče, proč se opíráte do OS/2,
když ji neznáte ????
Ač sám OS/2 nepoužívám, jeden kolega
na ní jede, ukazoval mi systém OS/2
a je to vskutku skvělý OS.
Takže Ať žije OS/2 !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

Jeden kolega mi ukazoval CP/M a je to vskutku skvely system, takze at zije CP/M!

Inu¨, zrejme Vam ukazal i jeho klady a zapory, vidte :o) Ze nejsou poradne ovladace pro vetsinu HW, ze na pocitacich ktere nemaji znackove vsechno chodi dost spatne a pada... inu, neni nad vlastni zkusenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ukaž  |  20. 04. 2001 19:40

Pokus je podle tebe OS/2 na nic,
tak tu napiš OS, který je podle
tebe nejlepší.

Už tuším co to bude!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

MacOS na desktopu a NetWare 5.1 na serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z. Wagner  |  20. 04. 2001 19:40

Varování: na serveru zřejmě není správně nastaven Content-Type nebo Content-Encoding, takľe za případné zmrąení čeątiny nemohu...

Záleľí na tom, če mu říkáte značkový HW. OS/2 jiľ velmi dávno (kdyľ M$ měl teprve Windows 3.0) byla 32bitová a pro zvýąení výkonu pouľívala systém přeruąení (i pro obsluhu paralelního portu). Různé levné karty toto ignorovaly. Protoľe DOS nic takového neumí, bylo zcela běľné, ľe HW fungoval v DOSu a Win 3.0, ale nechodil v OS/2. Uľ dávno bylo specifikováno, ľe LPT1 pouľívá IRQ7, jenľe výrobci zvukových karet tvrdoąíjně pouľili IRQ7 pro zvuk. V DOSu to nevadilo, v OS/2 se karty pohádaly a systém se zbláznil. Řada výrobců tvrdoąíjně dělá takové PnP karty, ľe se navzájem hádají a PnP se musí vypínat. Za větąinu problémů tedy nemůľe IBM ani OS/2, ale výrobci HW, kteří navíc větąinou zbytečně vymýąlejí nové pseudostandardy s úmyslem zavádění nových nekompatibilit a nemoľnosti pouľívání standardních ovladačů. Také výrobci nechtějí uvolňovat specifikace svých zařízení, takľe IBM ani nikdo jiný nemůľe ty ovladače napsat -- a lidi raději konstatují, ľe ovladač není, neľ aby se ptali výrobců PROČ ten ovladač jeątě není.

A nakonec poznámku: proč Acrobat ve Windows 98 na Pentium 150 MHz potřebuje 20 sekund na operaci, kterou Acrobat v OS/2 na Celeronu 333 MHz zvladne za sekundu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

Hm...AMD 133, board s VIA chipsetem, 5 GB HDD, 64 MB RAM a S3jka 3D+ a jakmile sem cokoliv, napr i kalkulacku v OS/2 v 3 pustil, sel system do restartu. Windows 9x a NT mi tam jely naprosto v pohode.

Poznamka: Proc mi jede databaze na 2 processorovem Xeonu lepe nez na 486tce? Jsou to uplne jine stroje. Chcete srovnavat stare 150 MHz Pentium s Celeronem 333? Pch. Nainstalujte tu OS/2 na to Pentium a pak mluvte. Tenhle argument byl kapku, ale kapku nesmyslny, nemyslite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Molcan  |  20. 04. 2001 19:40

Ta konfigurace,kterou udavate je podle me uplne bezproblemova!S3 karty jsou v OS/2 no problem, 5Gb disk ani nemluvim - slo spis o to, ze byl system spatne nakonfigurovan nebo jste mel spatne ovladace!Verte tomu, ze pokud dnes mate znackovy a kvalitni hardware, problemy mit nebudete...;)Chce to ale znat OS/2 a vsechno okolo, aby clovek vedel,jake ovladace jsou nejlepsi apod.Casto ovladace dodavane vyrobcem nejsou nejlepsi volba!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pohorelsky  |  20. 04. 2001 19:40

OS/2 je velmi kvalitni a vykonna operacni platforma, ktera nabizi vsem svobodu a otevrenost (zejména vuci Linuxu a starsim Windows 3.x), coz se rozhodne neda rici o Windows 2000 (napr. absence DOSu). Proto chci platformu OS/2 masivne pouzivat i v budoucnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hurricane  |  20. 04. 2001 19:40

Zdravim

OS/2 rozhodnen nei mrtvy system. JE to velice kvalitni OS, je skoda, ze se na nem jaksi pozapomelo. Do znacne miry za to muze IBM se svou nesmyslnou politikou. Uz si nekdy videl funkcni ovladani hlasem ve widlich? OS/2 to ma uz davno, neni pravda, ze se to teprve bude zavadet. Je to system s kvalitnim zakladem, kteremu se zivot bohuzel moc nepovedl. Velka skoda.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

Dobre. Zivori. Protoze DOS take neni mrtvy, stejne jako neni mrtvy CP/M :o)

Ovladani hlasem...driv nez na OS/2 jsem to videl na Macu, mezi nami. Ale uprimne: ja vic nez podporu ovladani hlasem potrebuji ovladace noveho HW. A ta jaksi nic moc...

A jak vidno, samo IBM ho povazuje za system ktery podporuje jen z nutnosti. Proc by jinak davali na serveru Unix/Linux ci NetWare a WinNT? Delal jsem s jejich servery a zatimco jejich automaticky Intaller umel Linux, NetWare a NT, na OS/2 jakozto system vyrobne ceumel?! Netvrdme prosim jak je OS/2 skvely...je dobry. Ale nema budoucnost a IBM to vi a proto dela to co dela...postupne jej likviduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Molčan  |  20. 04. 2001 19:40

Dobry den,

nejsou ovladace? kvalitni system potrebuje kvalitni zarizeni... (a pro vetsinu kvalitniho hardwaru zde ovladace jsou...)

A neznam jiny OS, ktery by tak skvele umel multitasking, byl tak stabilni...Myslim si, ze OS/2 je i dnes na spicce mezi operacnimi systemy!Ze je mrtva? Spis se mi zda, ze je nesmrtelna, kdyz, rekneme, se ji snazi pohrbit i IBM - a hle, ono to tak jednoduse nejde...OS/2 je skvely system a kdo ho nevyzkousi, nemuze tvrdit, ze neni!

A srovnavat OS/2 s DOSem, ale i Windows 95 - to je silenost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

Ja proste nemohu souhlasit. Predne: nesrovanavam OS/2 s Win9x ale s NT a 2000. Tem konkurovat muze a smele konkuruje. A proc? Protoze ovladacu je vic, multitasking pod 2k je velmi, velmi dobry.

OS/2 je spicka? Dobre, tak mi propana reknete, proc ANI IBM jej nenuti ke svym serverum, proc tam tlaci jine (napr NTcka)? Proc tu spisku nici, kdyz je tak dobry? Kdyz je tak dobry a tak nesmrtelny, proc na nem IBM nevydelava, proc se k nemu uz roky stavi jako k nechtenemu diteti?

Ja jej zkousel, nekolikrat. A ackoliv se mi libi, nereknu ze ne, je rozhodne dobry, podle meho nazoru je nekolika nasobne lepsi nez Linux, v nekterych vecech i nez Windows 2000... ale proste uz nema budoucnost. Poprete to nejakym argumentem. Ktera velka firma jej pouziva jako file, DB ci Web server? Ktery velky Web server jede na OS2jce? Ktery program pro grafiku je na nej portovan? Ktery vyvojovy nastroj je na nej portovan?

Proc nejrozsirenejsi graficke karty pro desktopy (ATI s chipem RAGE PRO) podporuji vsechny Windowsy, BeOS a Linux ale OS/2 ne? Atd atd. Ten system je dobry. Ale dnes uz ma slavu za sebou a je to mrtva platforma, at se Vam to libi nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Molcan  |  20. 04. 2001 19:40

IBM se proste nepovedlo jiz od zacatku svuj system dobre prosadit na trh - neni pravda, ze OS/2 IBM nevydelava - opak je pravdou - OS/2 vydelala za posledni rok vice nez dost (bohuzel nemohu najit presne udaje). Ze OS/2 nepouzivaji velke firmy bych take netvrdil - staci se podivat do Nemecka nebo do USA - pravda, v nasich koncinach tento system asi nepotkame... Napr.jen nekolik dnu stara zprava - jedna z nejvetsich nemeckych bank nakoupila v soucasnosti pres 300 000 licenci OS/2 Warp 4.5 a pres 1 000 licenci na OS/2 Warp Server for e-business - prechazeji z platformy Windows NT na OS/2 - IBM tam vyslalo tym programatoru, kteri budou s migraci pomahat... toto ale neni vyjimka, pokud si projdete vsechny svetove banky, OS/2 je zde velmi casta (muzete kouknout na en.os2.org,kde je databaze spolecnosti pouzivajicich tento system - najdete zde v 80 % banky - proc asi? )

Nechapu, jak by mohl byt mrtvy system, ktery ma skvelou podporu pro praci s Internetem, casto nejrychlejsi Javu vubec, muzete zde spoustet aplikace OS/2, DOS, Windows16, pomoci projektu Odin programy pro 32bitova Windows (MS Word, RealPlayer, Macromedia Dreamweaver 4, Photoshop 5 atd.), pro OS/2 je portovano obrovske mnozstvi utilit a programu pro Unix/Linux, muzete si spustit cele Xfree86. Proste se mi zda hloupe, aby system, ktery podporuje nejmodernejsi standardy byl mrtvy...

Pravda - podpora multimedii muze nekdy pokulhavat za Windows a hry si zde taky nikdo poradne nezahraje. Myslim, ze podpora hardwaru je dnes jiz velmi dobra - graficke karty jsou za vodou diky ScitechDisplayDoctoru, pevne disky diky ovladacum Danis a zustavaji snad jen zvukove karty (ty "mene znackove") a opravdu nevim co dal... Neni problem si dnes pohlidat, co clovek kupuje a nakupovat hardware, ktery v OS/2 pobezi - je jej dost.

Ted ty programy - OS/2 neni zadna graficka platforma, to jest pravda, ale najdete zde Adobe Pohotoshop 5 (Odin), mnoho grafickych aplikaci pro Windows16 (Corel Draw 4... - pro ty mene narocnejsi), Gimp, take nejaky ten CAD... Z vyvojovych nastroju je to Borland JBuilder 3.5 (z tech novejsich), VisualAge for Java, C++, Basic, Smalltakl, Cobol, Netbeans, pro C je tu GCC, pro pascal Sibyl... nedostatkem aplikaci dnes OS/2 opravdu netrpi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:40

Nevím, ale jak čtu neustále že IBM přestává podporovat OS/2jku takle a zůstane jen tohle atd, mám pocit že IBM neví co vlastně chce. Mám pocit že by nejraději OS/2jku zprovodili ze světa, ale to si nedovolí protože ji ještě pár lidí používá...budiž, na IBM serverech bych to pochopil, ale pro desktopy je ten systém dávno mrtev. Nechť ji tedy IBM zahodí úplně a bude to, mohou pak programátory kteří se jí teď zabývají přesunout na něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor