Michal Trnečka (Troub.elka)
25. 3. 2020 • 10:32

Když kupuji například elektroniku,tak přes eshop, kde mají platby přes systém exactly.cz, který je dokonale zabezpečený.

Sramek77
24. 3. 2020 • 18:40

Preferujete raději platby na internetu přes převod nebo platíte online kartou?

Tomáš Vaňoch (KoXz)
Tomáš Vaňoch (KoXz)
2. 2. 2019 • 13:27

PayPal nepouzivam od doby, co mi ho vykradli.. Ale co se tyce bezpecnosti na internetu me vrta hlavou jeste jina vec. Nedavno tu byl clanek s odkazem na stranku, kde si muze clovek overit, zda jeho email a hesla byly ukradene. Tam jsem zjistil ze vsechny moje emaily a hesla jsou obecne zname, mezi vykradci.. 😃 Tak si rikam, ok tak obejdu weby a zmenim si hesla vsude.. Ale v zapeti myslenka, jak ja si muzu byt jisty, ze ten ci onen web neposila moje prihlasovaci udaje nekam dal? jak ja si overim, ze s nimi web pracuje poctive??

MOJE JMÉNO
28. 1. 2019 • 15:16

Chci zaplatit, vlezu do banky, zadám odpovídající částku, zaplatím kartou a v bance částku opět ponížím na 0,-, resp. na úroveň 200,- na rychlý nákup blbostí bez komplikací a rizika případné ztráty. Bohužel všechny banky online změnu limitů nepodporují. Ukázkou je v tomto směru naprosto neschopná Moneta.

Michal Salaj
28. 1. 2019 • 10:49

Ja len neveriacky krutim hlavou nad touto diskusiou. Platim online kartou uplne bezne a vela hlavne v zahranici. Cislo karty zadavam priamo na stranke obchodnika vzdy. Ale to neznamena, ze to cislo dostane obchodnik. Pozrite si platobnu branu stripe, alebo braintree. Policka na zadavanie udajov o karte patria brane, ale su zobrazene na stranke obchodnika. Udaje sa bez presmerovania odoslu priamo na branu. Bez 3Dsecure. Platba na jeden klik. Snad sa to niekedy dostane aj tu. Obchodnik nikdy nevidi cislo karty. NIKDY.

Rakija
28. 1. 2019 • 0:20

Na této věci se ukazuje obrovský rozdíl mezi Východem a Západem: na Západě moc bezpečnost internetových plateb zákazníci neřeší, protože když mají pochybnosti o nějaké transakci, spojí se se svoji bankou a ta jim to refunduje. Takže se tam neřeší ani různé limity ani různé "3D Secure" a podobné věci, které platby komplikují. Navíc běžně nechávají čísla svých karet u obchodníků pro budoucí použití... Na Východě je naopak tíže problému přenesena na zákazníka, který musí do hry vstoupit jako aktivní prvek a regulovat si limity případně vymýšlet další kejkle, jak si zajistit, aby netratil, protože zákaznická kultura bank není ještě na výši.

harryc
27. 1. 2019 • 12:30

Musim ocenit ilustracni obrazek ke clanku. Vidim identikit pachatele, hned vim, ze to bude o nejake trestne cinnosti 😉

Libor Nábělek
26. 1. 2019 • 21:37

Mě vyhovuje systém u airbank - týdenní limity. Mám nastavenou rozumnou výši na běžné menší platby typu kredit na mobil nebo drobnosti na netu. Při nákupu hodnotnějšího zboží si jednoduše jednorázově zvednu limit v mobilním bankovnictví a tento limit nákupem následně ihned vyčerpám(nechám vždy jen přiměřenou rezervu). Limit pro další týden se automaticky dorovnává sám na nastavenou výši...

bigboban
26. 1. 2019 • 18:56

Virtuální karta žádné výhody pro placení na netu nepřináší. Dobíjecí karty mě nutí pravidelně dobíjet. Nejlepší je použít úplně normální kartu s rozumným limitem. Nakupuju po netu spousty věcí, ale na drtivou většinu mi stačí limit 2-3 tisíce. Ty kdyby mi někdo ukrad tak fakt z mostu skákat nebudu. A že jednou za pár měsíců musím limit navýšit? No to snad není takový problém. Ideální jsou karty/banky kde je navýšení dočasné, takže to nemusím jít opět vracet.Zásadnější problém spíš jsou naprosto nesmyslné limity po vydání karty v řádů desetitisíců a často o statisíců. Kolik lidí si to nikdy nezmění? Spíš o tomhle by se mělo mluvit!

Jirka Švácha (jirkasvacha)
Jirka Švácha (jirkasvacha)
26. 1. 2019 • 18:16

Na platby na netu se mi osvědčil Revolut ten má virtuální karty i ty fyzické. Z mého účtu si tam přepošlu částku kterou potřebuju a pak zaplatím pomocí virtuální karty (nebo té klasické záleží co je to za web) stejným způsobem používám PayPal nikdy na něj neposílám víc než je nutné a nepropojuji s bankou ani platební kartou. Ale popravdě jsem se nesetkal s případem kdy by nebyla možnost platby přes známé platební brány. Největší problém s platbou jsem měl paradoxně na Amazonu kdy se jim nepozdávalo moje jméno a prošlo to až na potřetí. Nejdřív zadáno bez diakritiky jako to dělám na každém zahraničním eshopu to se jim nezdálo tak s českými znaky to taky neprošlo tak znova bez a pak už to prošlo. Systém ověřování platebních karet na Amazonu je dost zvláštní.

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2019 18:21

armykcz
26. 1. 2019 • 15:32

Jezis, tady vsichni mate strategie jak vas neokrast. Nastavovat si nejake limity atp. Pritom vas ucet je pojistenej na tolik, kolik vam nikdy neukradnou.

hekrhy
26. 1. 2019 • 11:58

Vůbec to v článku nezaznělo, ale podle mě je největší blbost při placení zadávat údaje přímo obchodníkovi. Vždy raději použiju nějakou ověřenou platební bránu - nejlépe přímo od banky (např. Platba24), nebo GoPay, PayU, MasterPass atd.Další věc je nastavit si limity karty pro platby a jen v případě nutnosti je dočasně zvýšit - ať už nulový limit (to je trochu víc otravné), nebo na nízkou částku, která mi hned nevyluxuje účet.Pak člověk žádné virtuální nebo jednorázové karty nepotřebuje.

Pavel Matějka (Pety)
Pavel Matějka (Pety)
26. 1. 2019 • 8:55

IMHO není takový problém, JAK bezpečně platit, ale KOMU bezpečně platit. Minulý týden jsem například narazil na podvodníky z Ukrajiny, kteří se tady snažili vysát z lidí peníze za nabídku mobilů s cca 20% slevami proti běžným cenám.

-llu
26. 1. 2019 • 8:05

Chtěl jsem začít tím, co za vocasy tam jste, že zase žebráte s chybou v nadpisu. Chtěl jsem psát o tom, že úmyslným umisťováním chyb do nadpisů ze sebe děláte debily bez ohledu na to, jestli vám to víc vydělá. Ale mám dobrou náladu a tak se spokojím s tím, když si to opravíte.

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2019 08:06

Určitě si přečtěte

Články odjinud