Když kupuji například elektroniku,tak přes eshop, kde mají platby přes systém exactly.cz, který je dokonale zabezpečený.
Preferujete raději platby na internetu přes převod nebo platíte online kartou?
PayPal nepouzivam od doby, co mi ho vykradli.. Ale co se tyce bezpecnosti na internetu me vrta hlavou jeste jina vec. Nedavno tu byl clanek s odkazem na stranku, kde si muze clovek overit, zda jeho email a hesla byly ukradene. Tam jsem zjistil ze vsechny moje emaily a hesla jsou obecne zname, mezi vykradci.. 😃 Tak si rikam, ok tak obejdu weby a zmenim si hesla vsude.. Ale v zapeti myslenka, jak ja si muzu byt jisty, ze ten ci onen web neposila moje prihlasovaci udaje nekam dal? jak ja si overim, ze s nimi web pracuje poctive??
Chci zaplatit, vlezu do banky, zadám odpovídající částku, zaplatím kartou a v bance částku opět ponížím na 0,-, resp. na úroveň 200,- na rychlý nákup blbostí bez komplikací a rizika případné ztráty. Bohužel všechny banky online změnu limitů nepodporují. Ukázkou je v tomto směru naprosto neschopná Moneta.
Ja len neveriacky krutim hlavou nad touto diskusiou. Platim online kartou uplne bezne a vela hlavne v zahranici. Cislo karty zadavam priamo na stranke obchodnika vzdy. Ale to neznamena, ze to cislo dostane obchodnik. Pozrite si platobnu branu stripe, alebo braintree. Policka na zadavanie udajov o karte patria brane, ale su zobrazene na stranke obchodnika. Udaje sa bez presmerovania odoslu priamo na branu. Bez 3Dsecure. Platba na jeden klik. Snad sa to niekedy dostane aj tu. Obchodnik nikdy nevidi cislo karty. NIKDY.
Na této věci se ukazuje obrovský rozdíl mezi Východem a Západem: na Západě moc bezpečnost internetových plateb zákazníci neřeší, protože když mají pochybnosti o nějaké transakci, spojí se se svoji bankou a ta jim to refunduje. Takže se tam neřeší ani různé limity ani různé "3D Secure" a podobné věci, které platby komplikují. Navíc běžně nechávají čísla svých karet u obchodníků pro budoucí použití... Na Východě je naopak tíže problému přenesena na zákazníka, který musí do hry vstoupit jako aktivní prvek a regulovat si limity případně vymýšlet další kejkle, jak si zajistit, aby netratil, protože zákaznická kultura bank není ještě na výši.
Už vidím jak banka "na západě" ochotně řeší refundace tisíců plateb po tom, co někdo vykradl databázi s čísly karet nějakého obchodníka...Ono např. takový MasterPass placení nějak extra nekomplikuje... jsou to navíc cca 3 kliknutí a 2 ověření otisku prstu. Raději si "vytrpím" tohle, než svěřovat čísla karet kdoví komu.
Já jen píšu, jak to na Západě funguje. A je to součást uživatelského komfortu. Píšu to z vlastní zkušenosti (mám na Západě také jeden účet v klasické bance) a je to tam tak, jak píšu. Další ilustrace může být, že jsem si zvolil "bezpapírovou komunikaci" (ne proto, že by ta papírová byla drahá, je zadarmo, ale nepotřebuji ji), přesto když se čtvrt roku nepodívám na výpis z účtu, tak mi do ČR ze zahraničí přijde papírový dopis, kde mě upozorní, že jsem se 3 měsíce nedíval na výpisy a napíšou mi údaje, kde je můžu kontaktovat, pokud budu něco potřebovat. Vše samozřejmě zdarma....Řekněte mi, která banka v ČR takto přívětivě jedná se svým klientem?!
"upozorní, že jsem se 3 měsíce nedíval na výpisy a napíšou mi údaje, kde je můžu kontaktovat" - Tak tomu naopak říkám pěkný vopruz! 😀 😀
Musim ocenit ilustracni obrazek ke clanku. Vidim identikit pachatele, hned vim, ze to bude o nejake trestne cinnosti 😉
Mě vyhovuje systém u airbank - týdenní limity. Mám nastavenou rozumnou výši na běžné menší platby typu kredit na mobil nebo drobnosti na netu. Při nákupu hodnotnějšího zboží si jednoduše jednorázově zvednu limit v mobilním bankovnictví a tento limit nákupem následně ihned vyčerpám(nechám vždy jen přiměřenou rezervu). Limit pro další týden se automaticky dorovnává sám na nastavenou výši...
Mám to podobně, jen u spořitelny a denní limit. Navíc je u nich možné si dočasný limit zvednout do určitého data a času, takže třeba jen na následující hodinu. Takže menší platby projdou hned, ty větší si ručně na chvíli povolím.
Virtuální karta žádné výhody pro placení na netu nepřináší. Dobíjecí karty mě nutí pravidelně dobíjet. Nejlepší je použít úplně normální kartu s rozumným limitem. Nakupuju po netu spousty věcí, ale na drtivou většinu mi stačí limit 2-3 tisíce. Ty kdyby mi někdo ukrad tak fakt z mostu skákat nebudu. A že jednou za pár měsíců musím limit navýšit? No to snad není takový problém. Ideální jsou karty/banky kde je navýšení dočasné, takže to nemusím jít opět vracet.Zásadnější problém spíš jsou naprosto nesmyslné limity po vydání karty v řádů desetitisíců a často o statisíců. Kolik lidí si to nikdy nezmění? Spíš o tomhle by se mělo mluvit!
S těmi limity máte pravdu, mám AirBank a tam jsem měl limit pa založení účtu na 10k týden výběr z bankomatu, 10k týden platba kartou a limit pro platby na internetu už netuším, ale určitě to bylo taky nejvýše okolo 10k za týden. Pokládal jsem to za samozřejmost, dokud jsem nezjistil, že někde mají defaultní limity třeba 10k za den a podobný nesmyslný čísla. Nechápu. B-]
Keby tam dali rozumné sumy, zák. podporu im zahltia sťažnosti, že nejde platiť. A ono je naozaj blbé, že prekročenie limitu nie je pri platbe nijako hlásené (až na Revolut). Proste "chyba" a hľadaj, prečo.
Prevazna vetsina bank (ne-li vsechny) vam umoznuji nastavit si limity sam.
No dobře, ale tak 10k limit na týden pro běžného uživatele musí stačit. Případně při zakládání účtu se mohou zeptat ne? A né že tam nahážou defaultních 100k měsíc a pak se někdo diví, že mu vyluxoval účet jednou platbou. B-]
Na platby na netu se mi osvědčil Revolut ten má virtuální karty i ty fyzické. Z mého účtu si tam přepošlu částku kterou potřebuju a pak zaplatím pomocí virtuální karty (nebo té klasické záleží co je to za web) stejným způsobem používám PayPal nikdy na něj neposílám víc než je nutné a nepropojuji s bankou ani platební kartou. Ale popravdě jsem se nesetkal s případem kdy by nebyla možnost platby přes známé platební brány. Největší problém s platbou jsem měl paradoxně na Amazonu kdy se jim nepozdávalo moje jméno a prošlo to až na potřetí. Nejdřív zadáno bez diakritiky jako to dělám na každém zahraničním eshopu to se jim nezdálo tak s českými znaky to taky neprošlo tak znova bez a pak už to prošlo. Systém ověřování platebních karet na Amazonu je dost zvláštní.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2019 18:21
Zajímalo by mne jak můžete mít Paypal účet nepropojen s kartou, protože vím, že jsem tam bez karty narazil na nějaké limity. Takže pravděpodobně platíte hodně málo. Nehledě na to, že pokud nebudu mít na Paypalu dostatek peněz, zak bez karty jsem v loji, pokud ji mam přidanou, tak můžu mít na účtu nula a strhne se to rovnou z karty. Protože občas potřebuju nakoupit hned a nemůžu čekat 1 - 3 dny na převod peněz na Paypal... B-]
Jezis, tady vsichni mate strategie jak vas neokrast. Nastavovat si nejake limity atp. Pritom vas ucet je pojistenej na tolik, kolik vam nikdy neukradnou.
Takhle to dopada, kdyz si nekdo plete terminy s termity.
Ucet je pojisteny proti krachu banky, ne proti vykradeni.
Vůbec to v článku nezaznělo, ale podle mě je největší blbost při placení zadávat údaje přímo obchodníkovi. Vždy raději použiju nějakou ověřenou platební bránu - nejlépe přímo od banky (např. Platba24), nebo GoPay, PayU, MasterPass atd.Další věc je nastavit si limity karty pro platby a jen v případě nutnosti je dočasně zvýšit - ať už nulový limit (to je trochu víc otravné), nebo na nízkou částku, která mi hned nevyluxuje účet.Pak člověk žádné virtuální nebo jednorázové karty nepotřebuje.
Přesně tak. Osobně mám limit na platby kartou na 2k / týden, protože během týdne si všimnu neautorizované platby a maximálně mě to bude stát 2k ztracených peněz. B-]
ja mam denni limit 0 a kdyz jednou za cas neco platim, tak to na ten den povolim.
To jsem měl původně taky, ale protože mám teď několik pravidelných plateb z kreditky automaticky strhávaných, tak bych musel cca 3x měsíčně lézt do bankovnictví a povolovat to a hlavně bych na to mohl zapomenout a to je ztráta času. Nastavit rozumný limit musí stačit, jenom to prostě nesmí být třeba 100k, ale něco, co je člověk ochoten "riskovat". B-]
tak ne vzdycky mas moznost vyuzit branu, ale to uz jsou extremy, kde asi radsi nenakupovat
Jojo, pokud opravdu není jiná možnost placení, než zadat přímo údaje o kartě, tak radši jít pryč. Ale s tím jsem se popravdě ještě nesetkal...to může být leda tak na nějakých ruských pornowebech apod. 🙂
Záleží kde kupujete, pokud zabrousíte do nějakých menších obchůdků, tak tam kolikrát je možnost jedině kartou, mám to tak u dvou. Ale nevidím v tom problém, když jsou dobře nastavený limity, tak hrozí maximálně ztráta pár tisícovek a "problém" s vystavením nové karty, což je dneska v řádech dnů. B-]
cely svet nakupuje tak, ze sa zadava cislo karty priamo na stranke obchodnika. A stale je to bezpecne - platobna brana sa stale pouziva a obchodnik cislo karty nevidi
Jednorazove karty - skvely spusob, ak prijit o penize pri problemu s objednavkou, specialne u zahranicniho eshopu, jelikoz pri storno platby, hodne stesti pri dohledani penez.mBank zavedla docesny limit, kde je mozno zmenit limit jednorazove na jeden den, tudiz staci pred zadanim platby, take ma funkci docasne blokace karty, nebo blokovani plateb v zahranici.https://i.ibb.co/Vvr08L6/capture-01262019-...
Celej princip plateb pres karty je divnej, tam je uplne obracena logika. Zjednodusene, misto abych ja poslal konkretni castku obchodnikovi a on nemel moznost to nijak ovlivnit, tak mu dam cislo karty a musim doufat, ze si skutecne strhne jen tolik kolik ma, nepodeli se o cislo karty s nikym dalsim, nenecha si ho ukrast, atd. Mozna to byl nejlepsi moznej zpusob v predinternetovym praveku, ale principialne je to uplne spatne, vymysli se pak kvuli tomu zbytecny rovnaky na vohejbaky, pridavaji se ruzni v podstate zbytecni prostrednici, ... Chapu, ze kdyz uz tu ten system karet byl, blbe se prosazuje neco uplne novyho, ale stejne je to pitomy. :)
IMHO není takový problém, JAK bezpečně platit, ale KOMU bezpečně platit. Minulý týden jsem například narazil na podvodníky z Ukrajiny, kteří se tady snažili vysát z lidí peníze za nabídku mobilů s cca 20% slevami proti běžným cenám.
myslis mall.cz? 😀😀
Chtěl jsem začít tím, co za vocasy tam jste, že zase žebráte s chybou v nadpisu. Chtěl jsem psát o tom, že úmyslným umisťováním chyb do nadpisů ze sebe děláte debily bez ohledu na to, jestli vám to víc vydělá. Ale mám dobrou náladu a tak se spokojím s tím, když si to opravíte.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 1. 2019 08:06
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.