Jak aktualizovat základní desku

Diskuze čtenářů k článku

06. 07. 2013 07:45

Každý rozumný človek vie že aktualizacia biosu je v 80% nutnosť, predsa by výrobcovia základných dosiek neplatili vývoj biosu bezdôvodne, dokonca aj po skončení zaruky vychádzajú nové verzie biosu, ako je možné že jedna doska má aj 10 aktualizácii biosu?l Ide o to že v novšej verzii biosu je opravená chyba a výrobca má menej reklamácii +ich doska vydrží dlhšie.Tie dosky reálne preveria až koncoví užívatelia a v priebehu 4 mesiacov čo sú dosky na trhu sa pri reklamáciach ukáže že väčšinou odchádzajú na rovnakú chybu, výrobca reaguje a vychádza nová verzia biosu.PS:npr.aktualizácia biosu je dokonca nutná pre všetky notebooky osadené mobilným grafickým chipom nvidia gforce 7300,7600,8400,8600 všetci výrobcovia DELL, HP, ASUS, ACER, atd. robili zmenu v biosoch pre vadné grafické chipy nvidia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2013 07:46

Dodatok: výrobcovia nikdy nepriznajú seriovú vadu ako nvidia vadné GPU 7xxx, 8xxx(,škoda 200milion USD všetkým výrobcom na vadných GPU , zahmlievali veľmi dlho).Aktualizácia biosu obvykle slúži pre servisné strediská ked sa objavi seriova chyba obvykle je možné ju napraviť novším -opraveným biosom (Zmena napetia , frekvencie, otáčok fan, vypnutie-odstranenie nejakej funkcie).Tých seriových chýb je čím ďalej viac a verte mi výrobcovia ich riešia za pochodu. robím v servise a keď to vidím nechce sa mi veriť že toto je možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Entony  |  20. 04. 2001 18:59

Jo,jo at si kazdej nahraje BIOS a vetsina bude cumet na cernou obrazovku , to neni jako nahrat Wyndofse,
jedna chyba a zadnej format c:
uz neni navratu, jedine servis. Pro laiky NEDOPORUČUJI !!!
Lepsi nez CIH jsou takove rady, jak prehrat BIOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julius  |  20. 04. 2001 18:59

Robil som to prvy krat - presne podla tohto navodu a vyslo to. (QDI Briliant 1) Ale preslo nieco vyse tyzdna a teraz nefunguje nic. Moze aplikacia vo Windows znicit Bios? Moze sa Bios znicit sam? Myslim ze mi odisla doska (alebo Bios) a teraz neviem co s tym... Vies poradit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirowslav BENES  |  20. 04. 2001 18:59

"...uz neni navratu, jedine servis..."

Dovolim si s kolegou nesouhlasit. Tohle je pekny blabol ! Kdyz uz nevi, o cem pise, mel by radsi mlcet.

Jednou pri upg BIOSu vypadlo napajeni. Po zapnuti ohlasil BIOS chybu, na dlouho se zamyslel a pak si rekl o disketu. Sice (skoro) nic nefungovalo, ale byl schopen z te diskety nastartovat system. A pak samozrejme dokoncit operaci zapisu noveho BIOSu. Sa mozrejme s takhle zasazenou deskou muzete jit i do servisu, ale tam vam udelaji totez a jeste vam to vyuctuji.

Shrnuto a podtrzeno - nahrani noveho BIOSu neni az tak velka tragedie, jak by se mohlo zdat, ale kdo ho chce zkusit, mel by si DUKLADNE rozvazit, co dela.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fena  |  20. 04. 2001 18:59

...nektere desky ale samy nenabootuji, pak je treba mit jeste jeden MB a za behu tam prohodit BIOSy a opravit to...
ne kazdy ma doma 2 stejne kompy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fena  |  20. 04. 2001 18:59

...nektere desky ale samy nenabootuji, pak je treba mit jeste jeden MB a za behu tam prohodit BIOSy a opravit to...
ne kazdy ma doma 2 stejne kompy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  20. 04. 2001 18:59

To jde jen v případě, že FLASH ROM nená připájena. Bohužel i takové hrůzy se občas dějí. Potom se musí odpájet NA OBOU DESKÁCH, očistit nožičky a v programátoru FLASH ROM nejdřív načíst data z nepoškozeného, následně přehrát do obvodu s poškozenými daty. Prohazování BIOSu za chodu je slušně řečeno nevhodné, i když se to občas dělá (i já jsem to jednou učunil . Lepší je použít programátoru. Pokud není k dispozici, doporučuji si to nechat udělat jako službu (programovali mi to např. v GM electronic na Florenci). Proto i možnost (či nemožnost) vyjmutí ROM z patice by mělo být jedním z kritérií výběru základní desky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kratochvil  |  20. 04. 2001 18:59

"nahrani noveho BIOSu neni az tak velka tragedie"

Ale skutecne popremyslejte zda se vyplati riskovat, treba v pripade nove desky v zaruce.

O servisu a opravach.
Ve vetsine civilizovaneho sveta je normalni, ze pokud ma clovek problem s nejakym zarizenim, tak si zaplati servis.
Jen u nas v republice si lide mysli, ze vsemu rozumi a do servisu zajdou az kdyz
si nevi rady a neni nablizku nejaky "odbornik".
Takovych "odborniku" jsem jako PC technik zazil vic nez dost.
V pripade solidni firmy je cena za preprogramovani okolo 100,-Kc, a se zarukou.

P.S.
Mozna se najdou u nas i takovy borci, kteri si doma vymeni obrazovku u televizoru nebo kompresor u lednicky, ci dokonce motor u auta.
Nebo nenajdou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  14. 04. 2008 16:21

A pokud se to nepovede :) www.smartit.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIRKA  |  20. 04. 2001 18:59

NEVÍ NĚKDO JAK SE DAJÍ VYTISKNOUT TABULKY NASTAVENÍ BIOSU?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m0nty  |  20. 04. 2001 18:59

nie som si isty, ale myslim,ze s istymi typmi tlaciarni ti pojde printscr tlacitko v BIOSe. ale ber to s rezervou nikdy som to neskusal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Reinberk  |  20. 04. 2001 18:59

Jo, PrintScreen funguje i v BIOSu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freon  |  20. 04. 2001 18:59

navstivte radeji nejaky odborny servis, kde budou schopni vas BIOS preprogramovat, takto se vystavujete zbytecnym potizim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor