Před začátkem března, který se celý ponese v duchu podpory Internetu byly zveřejněny zajímavé výsledky průzkumu povědomí o Internetu v naší zemi.
Před začátkem března, který se celý se celý ponese v duchu podpory Internetu byly zveřejněny zajímavé výsledky průzkumu povědomí o Internetu v naší zemi.
Jste-li muž mezi 18 a 20 lety, Internet používáte v práci víckrát než jednou týdně a hlavně pro e-mail a www brouzdání, můžete si gratulovat, jste nejtypičtější uživatel českého Internetu. Pokud nepracujete s počítačem a o Internetu nemáte ani páru, jste typický Čech. Průzkum agentury Markent na vzorku 1 134 respondentů prokázal, že povědomí veřejnosti o Internetu je poměrně malé a Internet je doménou především mladých. Bohužel průzkum byl omezen věkovou hranicí 18 let, pod ní by byla rozhodně statisticky významná čísla.
Zajímavě vyznívají výsledky průzkumu používání Internetu ve srovnání s používáním počítačů. S počítačem pracuje zhruba každý třetí obyvatel naší republiky, z toho tři čtvrtiny jej mají v práci a polovina také nebo jen pouze doma. Co se týče práce s Internetem tak s ním běžně pracují pouhá čtyři procenta respondentů a celých 59 procent odpovědělo, že Internet neznají.
Tato čtyři procenta odpovídají přibližně 400 000 uživatelům, je to tedy slušná armáda, nicméně pouhá polovina z nich používá Internet v práci. Těch, co jej používají doma je dokonce méně než těch, co jej používají u známých. Známí jsou dokonce dvakrát oblíbenější než klid domova.
Pozitivně působí ale výsledky poměru mezi mužskou a ženskou populací. Předsudky by sváděly k domněnce, že muži budou jasně dominovat, ale je to tak zhruba 6:4 pro muže, drtivá převaha to tedy rozhodně není.
Proti loňsku výrazně stoupl počet osob, pro které je Internet zdrojem zábavy, těch je letos 36 %. Je to dáno jistě větším rozšiřováním Internetu za hranice firem a opouštěním vyhraněného přístupu k využívání Internetu. Stále ale největší procento osob bere Internet jako zdroj všeobecných informací. Kupodivu význam Internetu jako komunikačního prostředku, jak je chápaný jeho uživateli, nekoresponduje s využíváním elektronické pošty, která dominuje nad běžným surfováním po www stránkách.
Živě komentuje: Podobné průzkumy bývají často zdrojem humorných srovnání, jsou ale důležitým nástrojem pro vzbuzování zájmu o Internet u dosud neosvícených skupin. Překvapivé je pro mne rozhodně procento osob, které tvrdí, že neznají Internet. Otázka nebyla, jestli rozumí, to ani spousta z nás, ale jestli ho vůbec znají. Zde je tedy třeba ještě mnoho vykonat. Díky televizním zprávám tato skupina může rychle nabýt pocitu, že Internet je pouze zdrojem neřesti a všeho špatného. Schválně si sami iniciativně v příštích týdnech zjistěte u svého příbuzenstva, jak jsou na tom s vědomím existence Internetu, jestli ví, že existuje a k čemu by ho chtěli využít. Myslím, že se dozvíte mnohem zajímavější údaje než nějaká nepřítulná procenta z všeobecných průzkumů. Pokud chceme Internetu pomoci, musíme sami aktivně přistupovat k jeho evangelizaci mezi doposud nevědomými spoluobčany. Rozhodně pomůžeme jim a také sobě. Snad vás pak neoznačí neprávem za homosexuála, když řeknete, že jsou nás čtyři procenta.