IT Česko – Zdeněk Pilz, Sun Microsystems Czech: S Google máme společné zájmy

Diskuze čtenářů k článku

AZOR., AZOR.  |  27. 06. 2006 00:48  | 

mam javu moc rád a vrhl jsem se tohle cestou (tak nějak je to asi nejlepší....) ...
"cílem však není totální dominance Javy"  to snad ne? To je strategie přežití :"najít konkurenci, vyhladit konkurnci "
Takhle zase bude človek slyšet na forech, že .NET rulez ...
Vývojové centrum v praze je super, a super jsou i přednášky NetBeans co jsou u nás na škole (čvut), které vtipně dělaj uprostřed zkouškového
Doufam, že SUN překvapí se svou "Nijagrou" nejen Intel ale i Amd (či nejen Amd ale i Intel - nemá to bejt flame) a nakope jim tokio hotel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  27. 06. 2006 06:17  | 

No, to je strategie komercnich projektu, totalni dominance. Open source projekty tuto potrebu nemaji. Ty jsou proste od toho, aby fungovaly, a fungovaly dobre. A porad na nich nekdo pracuje, aby byly jeste lepsi. Je sice pravda, ze Java zatim open source neni, ale velmi se k tomu blizi, a Sun prohlasil, ze ji jako open source uvolni.

Taky se mi Java strasne libi, oproti nejakemu C++ jsem se do ni zamiloval, a i oproti .NETu se mi zda v nekterych ohledech lepsi. Tam je potreba rict, ze .NET neni spatnej, je Jave schopen konkurovat a jeho moznosti jsou celkem srovnatelne. Vyber programovaciho jazyka si pak musi programator zvolit podle toho, jestli chce, aby to jednou napsal, a jelo to vsude, nebo jednou napsal, a jelo to pouze na os windows. Vyberte si. A jeste bych vzpomnel, ze na Java Tutorialy opravdu nic nema, Sun je ma zpracovany uplne perfektne.

Ted se hodne tesim na Javu 6 Mustang a NetBeans 5.5, mely by to byt fakt hodne dobry vylepseni. NetBeansy vrele doporucuju jako vyvojovy prostredi, od verze 5 jsou fakt vytuneny, a umi neuveritelne mnozstvi veci vcetne grafickeho navrhu aplikaci apod. Java 6 taky bude mit vylepsenej nativni vzhled a pojede pod linuxem pod GTK+, coz je super, protoze pri zapnuti nativniho vzhledu vam to pod windowsama bude vypadat jako klasicka windows aplikace a pod linuxem jako klasicka GTK aplikace, takze to bude zapadat do prostredi a i hezky vypadat (predtim to pouzivalo celkem skaredej Motif). Takze urcite velkej krok vpred, uz se na to tesim :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  27. 06. 2006 09:03  | 

Jawu Mustang měl soused již před drahnou řádkou let. Čili - nic nového pod sluncem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  27. 06. 2006 10:02  | 

Jen zmenili w

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  27. 06. 2006 14:02  | 

 změnili W a zrychlili kompilaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  27. 06. 2006 14:06  | 

to je sice hezké - open source java ... ale .NET je komereční a proto se javu bude snažit vyhladit tak jako tak. proto by se i s open source mělo dělat to co jsem psal : najít konkurenci, vyhladit konkurenci...
NetBeans je fajn, sám ho používám a jsem spokojen .... i když ptvní beta 5tky byla strašná . Ted je vynikající .... ovšem mezi špičku stále patří J-Idea... bohužel za těžké prachy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  27. 06. 2006 07:28  | 

Zdravime vyvojare Sunu. Davide .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  27. 06. 2006 08:17  | 

stáhnul jsem si OpenSolaris a nainstaloval (čistě ze zvědavosti). Měl jsem trochu obavy z toho, jak bude rychlý, protože neustále odevšad poslouchám, jak je Java pomalá. Nainstaluju tedy OpenSolaris s Java Desktop a byl jsem příjemně překvapený. Vypadá to jako Gnome a běží to docela svižně - srovnatelné s XP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  27. 06. 2006 10:06  | 

Java neni pomala. Java byla ve svych prvnich verzich pomala. Ted uz je hodne rychla. Stejne jako .NET. A stejne jako .NET trva prvni start programu o neco dyl nez start nativniho programu, protoze se musi zavest virtualni masina. Potom uz ale bezi program normalni rychlosti.
Pomalost Javy je hodne zazity omyl, vznikly s prvnimi verzemi Javy, kdy tomu opravdu tak bylo. Dnes je to samozrejme naprosta hloupost. Jsou dokonce pripady, kdy Java bezi rychleji, nez nativni C++ kod. Vetsinou je to ale zhruba srovnatelne (nepocitana rychlost prvniho startu programu, tam to proste principialne musi trvat o sekudnu nebo dve dyl).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  27. 06. 2006 16:18  | 

Spíš je to zbožné přání Javistů Rychlost nativního kódu C bude vždy vyšší, už z principu. Různých srovnání rychlosti Java vs. C++ už tady bylo, ale výsledky byly často zkresleny tím, že C kód byl vzhledem k J kódu napsán poněkud neefektivně.. . Ale jinak je Java super jazyk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 16:25  | 

Az na to, ze JVM je schopny udelat dynamickou rekompilaci na treba na zaklade vstupnich dat. Ceckem se da udelat pouze staticka optimalizace. Takze v pripade ze Cckem zkompiluju program kterej bezi rychle pro urcity typ dat, ale pomalu pro jiny typ, tak uz mam proste smulu. Na druhou stranu, diky dynamicky rekompilaci v JVM je mozny i pomerne solidne zrychlit cast ktera v Cecku bezi pomalu (protoze na ni neni vyslednej kod optimalizovanj).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  27. 06. 2006 17:09  | 

Ok, a nějaký konkrétní praktický příklad? Prošel jsem spoustu testů, a nikdy jsem zatím nepřišel na žádný, který by dokázal, že v nějakém případě může být Java rychlejší. A pokud ano, tak buď na C++ programu bylo vidět, že ho psal Javista, který akorát dokonale dokázal, že jeho znalosti C++ jsou opravdu silně nedostatečné. Dokonce jsem se setkal s testem, kde program v C++ dělal více akcí, než program v Javě, který měl testovat, a pak samozřejmě není divu, že Java vyšla o pár procent rychleji. Zajímavé je, že po tisících lidech, kteří na tento test odkazovali jsem byl první, kdo si toho všimnul. Všude slyším, že Java může být rychlejší, ale nikde to nikdo v praxi nedokázal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 23:44  | 

Treba tady - - a to je pouzita 1.4.2, ktera je pomalejsi nez treba soucasna 1.5 nebo dokonce beta 1.6. No nic u C/C++ je taky smula ze pro kazdou architekturu (tzn. treba i Athlon nebo Pentium4) je treba kod zkompilovat s vlastnima switchema aby vysledek byl optimalni. U Javiny tomu netreba ...

Ale jo, klidne si pis v C++ kdyz te to bavi. Me to prestalo bavit pred 10ti rokama - presne v cervnu 96 jsem dodelal posledni projekt v C++ ve svym zivote a vubec mi to neschazi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 23:49  | 

Tady je ten link: http://kano.net/javabench/ - boze ten web zive je fakt demetni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  28. 06. 2006 12:06  | 

No jo GCC - kompilátor s velmi mizernou optimalizací, to se nedivím. Zase další podfuk. I MS Visual C/C++ 6.0 někdy z roku 1996 dává rychlejší kód po kompilaci, než nejnovější GCC, a můžete nastavovat u GCC parametry jaké chcete. Osobní test. Zajímavé je, že Javisti to nikdy neporovnají s Intel C++ kompilátorem, nebo alespoň MS C++ kompilátorem. Ono by jim ta Java mohla vyjít pomalejší, chuďátkům, než C++.

Navíc jsem se díval do zdrojáků C++, a toho člověka bych jako programátora C++ opravdu nezaměstnal. Typické Javoviny v C++, které jsou pro Javu možná jediné možné, ale v C++ existují optimálnější varinaty. Typický příklad z jejich zdrojáků:

NthToggle *ntoggle = new NthToggle(val, 3);
// nejaky kod
delete ntoggle;

Takovou prasárnu by v C++ opravdu napsal jen Javista. Normální Céčkař by napsal:

NthToggle ntoggle(val, 3);
// nejaky kod

Což je mnohem rychlejší, ušetří se zbytečná dynamická alokace a navíc to šetří paměť. Takže je to tak, jak jsem si myslel, Javista použije mizerný kompilátor, navíc napíše v C++ program  style m "jsem prase a neumím v C++ psát" a pak se to vydává za seriózní test.

Takže nepřesvědčil jste mě, nějaký další rádopříklad, že Java je rychlejší?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  28. 06. 2006 13:04  | 

no jo, presne tady tento problem v jave odpada - hold neni potreba premyslet nad tim jestli je hodnota alokovana na zasobniku nebo na heapu - rychlost alokace na heapu je stejna jako na zasobniku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  28. 06. 2006 20:40  | 

Není potřeba přemýšlet, protože Java na zásobníku alokovat neumí, objekty rozhodně ne. Na rozdíl od třeba .NET.

Já nad tím v C++ taky nepřemýšlím, prostě lokální objekty jdou na zásobníku, statické a globální objekty v globálním prostoru a zbytek na heapu.

Někdy mi připadá, že kdybych se v první třídě učil slabikář stejně jako Javisti, tak se naučím tři písmenka a zbytek je zbytečný, protože se nad tím musí přemýšlet. Java neustále dokazuje jako přednost, že je jednoduchá, ale někdy složitější věci mohou být funkčnější, i když se déle učí. Javistům přeji, aby je operoval doktor, který nebude chtít nad ničím přemýšlet a bude používat hlavně jednoduché postupy a bude jim dávat přednost před sice funkčnějšími, ale zato "zbytečně" složitějšími postupy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  28. 06. 2006 23:23  | 

mluvil jsem o hodnotach, ale jinak mate vcelku pravdu, ze v jave jdou ukladat na zasobnik jen hodnotove typy, ktere se v jave omezuji jen na primitiva. ...podstatou sdeleni, ale bylo, ze alokace na heapu je stejne rychla jako u zasobniku, coz u c++ tak casto neplati. (napr. pri alokaci kazdeho objektu na heapu v c++, se provadi volani operacniho systemu pro alokaci pameti, kdezto java vetsinou posouva jen pointer v jiz alokovanem heapu, takze procento operaci je vyrazne mensi)

tomu pristupu s jednoduchymi postupy se rika abstrakce a v ramci jakekoliv lidske cinnosti, zejmena pak programovani je to naprosto bezna a nutna vec. s takovou muzu klidne tvrdit, ze c++ vse zbytecne zjednodussuje, kdyz mnohem efektivnejsi kod napisu ve strojovem kodu. (protoze jenom burani pouzivaji jazyk symbolickych adres)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  29. 06. 2006 00:22  | 

koukejte, klidně vám udělám stejně efektivní alokaci na heapu v c++ jako v javě. vlastně ani nemusím nic dělat, jsou na to hotové knihovny, které můžu použít. ono totiž skoro všechno jde zrychlit, pokud se smířím s tím, že to sežere několikrát tolik paměti, což je příklad javy. většina algoritmů běží lépe a rychleji, pokud se chovají neúsporně ke zdrojům systému, jako to dělá java.

abstrakce je samozřejmě dobrá věc, a také naprosto běžná a nutná v programování, potud souhlasím. já jen narážím na to, že Javisti si zakládají na tom, že "nemusí přemýšlet", a že "je Java jednoduchá", viz výše. Jednoduchost je samozřejmě dobrá vlastnost, ale pokud je stavěna na první místo, může být kontraproduktivní. Viz můj příklad s lékařem, také byste asi nebyl rád, kdyby jednoduchost stavěl před cílem uzdravit.

c++ i java jdou jiným směrem. c++ bude naprosto vždycky rychlejší, než java a nechápu, proč se javisti pokoušejí dokázat opak zfixlovanými testy. c++ je jazyk od začátku stavěný na maximální rychlost a úspornost běhu. java sice není pomalá, ale v rychlosti to s c++ musí vždycky prohrát, jsou-li srovnatelné podmínky. a to vůbec nemluvím o tom, že c++ program solidně poběží na strojích, na kterých nerozběhnete ani tu nejmenší javovskou virtuální mašinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  29. 06. 2006 08:45  | 

Priklad doktora je dobrej ale.
Ja osobne bych se zase bal aby mne operoval C++ doktor. Byl by zbytecne rychlej, mozna by mi v brise nechal svorku a EKG by behem operace nechtel protoze on prece vi co dela Nekteri chirurgove kdyz nemaj do ceho riznout tak si operaci vymysli.
Cely prispevek berte jen jako legraci a ne pokus o flame ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  29. 06. 2006 15:45  | 

Já ne, protože C++ doktor vidí dobře do celého systému a zná jeho detaily, tedy zná dobře anatomii, fyziologii a vůbec celý lidský systém dobře zná. Javista doktor si zakládá na tom, že vlastně nic znát nemusí, protože to je zbytečné, stačí když je to OOP. Javista je naprosto spokojený s tím, když anatomii systému nezná a je rád, že Java to před ním skrývá. Javista považuje anatomii za zbytečnou věc a bohatě mu stačí co se naučil v přírodopise ze 6, třídy. To mu ovšem nijak nebrání vykřikovat, že to umí nejlépe na světě.

Takže C++ doktor možná zapomene svorku, ale Javista doktor mi rovnou uřízne slezinu, protože vůbec nezná, že by nějaký takový orgán mohl existovat a v návrhových vzorech OOP orgánů jí nenašel, takže je zbytečná. Je nabíledni, který pacient spíše přežije

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  30. 06. 2006 08:59  | 

No spis naopak - Javista nikdy nic odrezavat nebude, jelikoz to neni jeho prace (ma prece garbage collector). Na druhou stranu, C/C++ kar kolikrat napise program tak, ze skonci kolapsem celeho tela (core dumped).

Mimochodem existuje velice malo dobrych Javistu, ale jeste mnohem min dobrych C++karu - obrazek at si kazdy udela radeji sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent  |  30. 06. 2006 17:38  | 

Java odřezávat musí, protože garbage collector uvolní jenom paměť, ale ne žádné jiné zdroje, jako handle systému apod.. Takže Javista se kolikrát musí starat i o věci, které v C++ proběhnou vcelku automaticky. A metoda finalize moc nepomůže, protože se teoreticky může zavolat kdykoli, klidně i nikdy.

Jinak s tím, že existuje velmi málo dobrých Javistů, a ještě méně dobrých C++ kařů naprosto souhlasím. Ale tak je přeci v každém oboru lidské činnosti, ne? Všude jsou patlalové, průměrní i virtuózové. Ironií osudu je, že se Ti patlalové mnohdy uživí lépe, než virtuózové, protože geniální programátor často nemá schopnosti se dobře prodat, ale to už je jiná kapitola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Jurik  |  27. 06. 2006 15:11  | 

Co se tyce OpenSolarisu, ten vychazi z kodu Solarisu 10, ktery byl vyrazne vylepsen oproti predchozim verzim, nazyvanym take nekdy Slowlaris. Stale ma sva uzka hrdla, ale postupne se odstranuji.

A Java Desktop je decentne upravene Gnome, par lidi ze Sunu se ucastni vyvoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 16:26  | 

Jaky pomaly hrdla ma 10ka? Fakt by me to zajimalo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Jurik  |  27. 06. 2006 17:06  | 

UFS je na muj vkus hodne pomale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 23:36  | 

UFS sucks, nicmene da se vypnout podpora zurnalovani a vykon vyrazne roste. Ale souhlas ze UFS patri do popelnice a vy zkuste pouzivat ZFS .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Jurik  |  27. 06. 2006 17:10  | 

Druhou veci je pak pro me, jako aktivniho uzivatele Solarisu na desktopu, rychlost ovladacu pro graficke karty

Stale je proste na cem pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veverak  |  27. 06. 2006 23:35  | 

V cem je ovladac od Nvidie pro solac pomalejsi nez ovladac od Nvidie pro Linux - oba dva pouzivaji Xorg, bezi to na stejnym zeleze - to by me zajimalo jestli to vubec muze bejt pomalejsi - podle me o moc ne ... spis bych rekl vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Jurik  |  28. 06. 2006 13:42  | 

Ocekaval bych, ze DRI bude mit svuj vliv. Ovsem nVidia nepatri mezi me osobni favority

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky