IT byznys: Microsoft začal považovat bezpečnost za prodejní artikl

Sun Microsystems najímá specialistu na softwarové záplaty * Firmy se předbíhají, kdo poskytne San Franciscu WiFi: poslední je Google * Microsoft začal považovat bezpečnost za prodejní artikl * Symantec dokončuje akvizici Relicore * Kontaktní centra se stávají součástí celkové firemní strategie * Symantec má nového finančního ředitele * CEO firmy RadioShack lhal a rezignoval

Sun najímá specialistu na softwarové záplaty

Společnost Sun Microsystems potvrdila svůj záměr koupit společnost Aduva. Jedná se o malou firmu, jejíž produkty automatizují instalaci softwarových záplat a patchů na řadě počítačů běžících na Linuxu a Solarisu.

Akvizice, která byla ohlášena ve středu, jde ruku v ruce s firemním záměrem zlepšit možnosti vzdálené správy a služeb. V této souvislosti připomeňme, že v roce 2004 firma koupila pro změnu společnost SevenSpace, specialistu právě na vzdálenou správu systémů.

Aduva sídlí v kalifornském Sunnyvale a má zhruba 40 zaměstnanců. Akvizice by měla být dokončena v červnu tohoto roku.

Zdroj: News.com

Firmy se předbíhají, kdo poskytne San Franciscu WiFi: poslední je Google

Město San Francisco se rozhodlo vybudovat pro své občany bezplatnou WiFi síť. Sešlo se přitom už 6 nabídek od významných firem, které by rády celou infrastrukturu vybudovaly. Nejnovější nabídka přišla od firmy Google, která se za tímto účelem spojila s významných internetovým poskytovatelem EarthLink.

Cílem je vybudovat pokrytí WiFi signálem a nabídnout všem občanům města jak bezplatný přístup, tak i placený přístup s rozšířenými službami. Uzávěrka výběrového řízení byla v úterý: do té doby se městu sešlo 6 nabídek. Spojenectví Google-Earthlink předložilo svou nabídku jako poslední. Google by přitom byl poskytovatele bezplatného připojení 300 kb/s a EarthLink by dodal nadstandardní služby běžící rychlostí 1Mb/s, za které by se platilo přibližně 20 dolarů měsíčně.

Další nabídky přišly od firem Communication Bridge Global, MetroFi, NextWLAN, Razortooth Communications (dba RedTAP) a SF Metro Connect (což je společná nabídka neziskové organizace SeaKay a firem Cisco Systems a IBM).

Zdroj: News.com

Microsoft začal považovat bezpečnost za prodejní artikl

V uplynulých letech investovala společnost Microsoft do oblasti bezpečnosti a zabezpečení produktů miliardy dolarů. Zdá se, že nyní se rozhodla na bezpečnosti začít trochu vydělávat.

Minulý měsíc ohlásil šéf Windows Jim Allchin, že rozšířená a prohloubená bezpečnost by měla být hlavním důvodem, proč by lidé měli přecházet na novou verzi Windows – na Windows Vista. Microsoft odhaduje, že přibližně jedna třetina času stráveného návrhem a realizací nových Windows byla použita právě na vývoji a zdokonalování bezpečnostních a ochranných opatřeních.

Kromě toho, Microsoft začal prodávat svou vlastní značku bezpečnostních řešení, zahrnujících kromě jiného antivirový balíček Microsoft OneCare dodávaný za roční poplatek 50 dolarů a nebo připravovanou sadu Microsoft Client Protection

Zdroj: News.com

Symantec dokončuje akvizici Relicore

Společnost Symantec, známý dodavatel antivirových a bezpečnostních řešení, oznámila dokončení akvizice firmy Relicore. Záměr byl ohlášen 7. února tohoto roku. Cílem firmy Symantec je prostřednictvím Relicore rozšířit a standardizovat svou dosavadní nabídku služeb v oblasti datových center.

Zdroj: News.com

Kontaktní centra se stávají součástí celkové firemní strategie

Společnosti si stále jasněji uvědomují význam kontaktních center při vytváření hodnot pro zákazníky a dosahování komerčních výnosů. Vyplývá to ze zjištění studie Merchants Global Contact Centre Benchmarking Report 2006, podle kterých je 70 % kontaktních center přímo podřízeno členům správní rady, přičemž 25 % z nich přímo generálnímu řediteli (CEO).

Již osmé zpracování studie Merchants Global Contact Centre Benchmarking Report ukázalo, že firmy přikládají kontaktním centrům stále větší význam – pracuje se zde totiž s nejcennějšími zdroji firmy, s jejími zákazníky. Kontaktní centra a příslušné strategie se pomalu stávají plnohodnotnou součástí podnikání, kdy 51 % respondentů studie začleňuje plán rozvoje kontaktního centra do celkové firemní strategie.

Při srovnání se studií z minulého roku se však ukazuje, že posun od nákladových k ziskovým finančním výsledkům je poměrně pomalý a prostředky k měření klíčových finančních ukazatelů se nezlepšují. Pouze necelá polovina kontaktních center dokáže měřit klíčové finanční ukazatele, které jsou nezbytné pro zjištění nákladů a výnosů služeb. Nicméně dvě třetiny těchto center dokáží měřit náklady na jeden kontakt se zákazníkem ve vybraném kanálu, což může k určité obchodní orientaci posloužit.
 
Kontaktní centra své služby rovněž pomalu přizpůsobují jednotlivým zákazníkům – zatím především podle typů realizovaných kampaní než podle typu zákazníků. Ze všech dotázaných kontaktních center jich 28 % služby přizpůsobuje u nejvyužívanějších služeb, 14 % u speciálních kampaní a 17 % u služeb pro důležité zákazníky.

Zdroj: Tisková zpráva

Symantec má nového finančního ředitele

Společnost Symantec oznámila, že jmenovala Jamese Beera do funkce výkonného viceprezidenta a CFO. Beer naposledy zastával funkci senior viceprezidenta a CFO ve společnostech AMR Corp. a American Airlines.

„James v průběhu několika posledních let, kdy se zabýval problémy v oboru letecké přepravy, prokázal schopnost rychle najít řešení složitých problémů globálního rozsahu,“ řekl John W. Thompson, CEO společnosti Symantec. Beer povede celosvětovou finanční organizaci společnosti Symantec a bude odpovídat za účetnictví, strategické plánování a analýzy, finance, daně a audit. Povede rovněž týmy odpovědné za rozvoj činnosti, správu budov a řízení provozu.

Zdroj: Tisková zpráva

CEO firmy RadioShack lhal a rezignoval

O tom, jak se reaguje na uvedení nepravdivých osobních údajů v civilizovaných zemích a ve významných soukromých společnostech, informuje následující zpráva. David Edmonson, CEO americké společnosti RadiosShack, která je významným dodavatelem výpočetní techniky a elektroniky, rezignoval na svou funkci poté, co se ukázalo, že uvedl nepravdivé údaje o své minulosti. Jeho nástupcem se stává Claire Babrowski, který dosud působil jako výkonný viceprezident a COO.

Edmonson minulý týden připustil, že lhal o svém vzdělání. Kromě ztráty pozice navíc firma najala právnickou firmu, aby celý případ prošetřila a navrhla další kroky.

RadioShack kromě toho minulý týden zveřejnil výsledky za čtvrté čtvrtletí: došlo k poklesu čistého zisku o hrozivých 62%. Firma také představila restrukturalizační plán, který by mohl kromě jiného vést k zavření až 10% obchodů provozovaných společností.

Zdroj: Marketwatch

Určitě si přečtěte

Články odjinud