iRiver U10: Kouzelné dotyky

Diskuze čtenářů k článku

Milan  |  31. 12. 2006 17:50

Po zakoupení přístroje iRiver U10 chci zde upozornit na některá negativa, kterých není s ohledem na internetové nadšení zrovna málo. Koupil jsem ho za účelem pořízení nahrávek hudby mikrofonem s předzesilovačem do vstupu line-in, takže jsem musel zakoupit i dokovací jednotku o jejíž smysluplnosti ze strany konstruktérů stále pochybuji. Ale nejprve k samotnému přístroji. Není pravda, že přístroj nemá žádná tlačítka. Má jich dokonce různě po stranách umístěných pět. Vypínací a zároveň zapínací tlačítko je dokonce tak nešťastně umístěné, že se musíte hodně soustředit, abyste jej omylem nezmačkli, při zasouvání či vyjímání přístroje z dokovací jednotky. Takže bacha, aby se vám při nepozornosti nestalo to co mně a nevybili si tak baterii . Těchto rizik je víc. Pokud vás něco vyruší a přístroj náhle odložíte, tak po chvilce z úsporných důvodů zhasne display a přístroj se tváří jako dokonale mrtvý brouk. Takže vždy pro ujištění, zda je skutečně vypnutý na něj musíte sáhnout a něco zmáčknout, protože to pohledem nemáte šanci zjistit. Display je kvalitní, ale jeho využití sporné. Fotografie prohlížíte pouze celé, nelze přibližovat.Videu jsem se příliš nevěnoval, takže mě neberte moc vážně, povedlo se mně, ale přehrát jen minimum souborů.Český návod a překlad v menu hodně špatný, s tímto se však dnes setkáme téměř všude.Jednoduché Intuitivní ovládání v menu a tlačítka jsou vychvalovány ale neprávem. Chybí tlačítko potvrzení, takže funkce se zdvojují, a je odlišné, zda zmačknete na dobu delší nebo kratší než půl sekundy.To vadí právě u nahrávek. V pohotovostním stavu vám po chvíli zhasne display. Abyste tedy začali nahrávat, musíte chvíli počkat, až se po jednom stisku display nejprve rozsvítí.Pak druhým stiskem spustíte nahrávání. Stisk ale nervozitou nesmí být moc silný a tedy dlouhý, jinak místo zahájení pro vás jedinečné nahrávky, bude na vás z displeje svítit stejnou barvou podmenu, ale nahrávat nebudete. IRiver je označován jako špičková firma z Koreje. Výrobek, který jsem koupil se netají tím, že je ale vyroben v Číně.To samozřejmě nemusí vadit. Velké rozpaky však nastávají u dokovací jednotky. Kromě zajímavého vzhledu získáte za více než 2000 Kč neskladnou, nestabilní krabičku se dvěma miniaturními reproduktory. Má dálkové ovládání, ale na co, když na dálku display nepřečtu a zvuk malých reproduktorů zesílením pro větší vzdálenost na kvalitě tratí. Že si poslechnete z reproduktorků rádio, tak to nejde. Rozlučte se i s představou,že stanici nebo přímo přístroj zapnete na dobíjení do USB a zároveň budete například něco ve sluchátkách poslouchat. To prostě také nejde. Dokovací jednotka pak poslouchá pouze dálkové ovládání. Takže pokud chcete nahrávat do line-in, místo otvoru pro jack, tak jako u přehrávačů jiných firem, musíte sebou vláčet neskladnou jednotku a při nahrávání mířit na ni dálkovým ovladačem. V dokovací jednotce se vám může stát, že vybijete baterii tak,že budete čekat spoustu minut, než po připojení k počítači bude přístroj ochoten přetáhnout nějaký soubor i do počítače. S baterií může být i další problém. Není volně přístupná a ani dokoupitelná , takže ji snad vymění pouze v servisu, včetně zaplacení odborné práce. Cena neznámá. V záručních podmínkách pak stojí, že se záruka na baterie nevztahuje. Další potíž může nastat, pokud pro velkou poruchovost přístroje získáte nárok na vrácení peněz. Dokovací jednotka, která se prodává samostatně, vám pak jako ozdoba zůstane na památku. Co se týče síťového nabíječe, tak ten jsem u prodejců neviděl ani jako volitelnou možnost příslušenství k dokupu. Ale abych jenom nenadával. Zvuk hudby je kvalitní, nahrávání přes zabudovaný mikrofon zatím v nejlepší kvalitě s jakou jsem se zatím u takovýchto přehrávačů setkal. Minimální šum, pásmo mírně nad 10 kHz. Nahrávka přes line-in u zakoupeného přístroje nedosahuje proklamovaných 20 kHz, ale i tak slušných 16 kHz, bohužel s minimální možností změny nahrávací úrovně. Charakteristika je ale rovná, takže kdo výše neslyší bude spokojen. Také zabudovaný FM přijímač je na svou kategorii kvalitní a dobře se ovládá. Celkově tedy - rozpaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liskovecjiri  |  09. 03. 2007 11:31

Mé závěry: Dotykový display - zapomeňte!!! Celý dysplay se naklání a tím se stlačují čtyři pod ním uložené mikrospínače - otázkou je životnost a velmi zvláštní je aretace tohoto mechanismu!!! Co mě dostalo, bylo, že tato "vychytávka" nepodporuje v textech českou diakritiku!!! Podpora na internetu : v Čechách nulová, jinak dost sporná! Za 6500,- nebrat,
teď je v prodeji 4G za 5000,- možná???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  28. 07. 2007 13:36

Dobrý den, českou diakritiku v textech podporuje !!! jen je třeba se ho naučit ovládat :). Myslím, že tam mají chybu, musíte nastavit jiný jazyk, myslím, že dánský nebo holanský a pak už to funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  26. 03. 2006 12:57

ma dotikovi displej?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liskovecjiri  |  09. 03. 2007 11:13

Zapomeň!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riko  |  14. 12. 2005 11:05

ano,souhlasim s ostatnima.. rad bych uvital nejakou podrobnou recenzi o tomto prehravaci.. chtel bych si ho poridit,ale jen tak vyhodit  6500 se mi nechce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erik  |  24. 12. 2005 00:50

a co takto 6500 SLOVESKYCH KORUN??? vy mate tento prehravac v CR nejaky drahy . . . http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=7260331

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  04. 01. 2006 09:36

6590,- SK bez DPH... somár   my čehúni uvádíme cenu vždy s DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
axis  |  13. 12. 2005 21:08



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 12. 2005 17:05

Zajimalo by me, proc jste vubec clanek psali... v zasade se z nej clovek nedozvi nic noveho... Pisete o tom, ze celou redakci zvedl ze zidle, o revolucnim ovladani, ale nikde nic podrobnejsiho? Co je na nem tak dobreho? Co se vam tak libilo? Jak funguje ovladani? Jakou ma skutecnou vydrz? Zkusenosti z provozu? Provozni indikace? Nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  11. 12. 2005 01:02

PRt sem se dozvedel!!! sraci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  10. 12. 2005 19:20

To si děláte prdel, ne ? - kdo se na to má koukat - za chvilku se k displejům bude dávat jako příslušenství půlmetrová lupa 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  10. 12. 2005 19:53

Kdyz to ma bjt kapesni, asi k tomu nebude 19" screen, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  10. 12. 2005 19:02

Za ty prachy by mě taky zvedl ze židle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuron  |  10. 12. 2005 13:57

vzdyt za stejnou cenu si dnes koupis PDA i s kartou, s daleko vetsimi moznostmi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majo  |  10. 12. 2005 17:24

To určitě ano, ale ne se srovnatelně kvalitním zvukovým výstupem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vinetu  |  10. 12. 2005 20:12

No souhlasim a navic nevim ,jestli budu sam ,ale celkem hodne mi t s tim dotykovym displayem pripomina trosku starsi Olympus m:Robe 500 ktery ma ovsem 20 giga anavic 1.3mpix fotak a prodava se asi 5900kc nebo tak nejak,takze opravdu nechapu ucel tohoto irriveru,ktery mi prijde predrazeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ne ne  |  13. 12. 2005 21:45

Mas pravdu, m:Robe 500 lze koupit za 5900kc co je vyprodejni cena, protoze je to shit. Cti recenze na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fandango  |  10. 12. 2005 13:14

Nepodporuje Flash, ale Flash Lite... je tam trosku rozdil, "normalni" build Flashe na tom nepustite.
F

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sirgogo  |  10. 12. 2005 08:40

Zatím mě tyto věci nezajímaly ... dá se na tom přehrát i DIVX film /abych se nenudil třeba cestou vlakem/?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M&K  |  10. 12. 2005 09:35

Kdyby to prehralo DivX,tak by to asi bylo v podporovanych formatech,ne...A urcite by se tim vyrobce chlubil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin, Ilfirin  |  10. 12. 2005 15:28

A co je MPEG-4 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boryš Bohata  |  10. 12. 2005 07:44

To je úplně na hovno a celá redakce Computeru se asi zinkla do kebule. Koukejte jít dělat něco jinýho vy šmejdi. Třeba sbírat do lesa odpad nebo sázet stromky. Já vám dám lysohlávky !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr4k, Mr4k  |  10. 12. 2005 01:34

Hmm, je to hezky, ale v podstate jsme se z clanku nic nedozvedeli, chybi dulezite veci jako prakticke zkusenosti s vydrzi a hlavne by urcite spoustu lidi zajimalo jestli je tenhle prehravac UMS nebo jako nektery novejsi iRivery MTP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mistake  |  10. 12. 2005 02:07

jo..chybi toho tady dost....zarizeni MassStorage podporuje...autor clanku zde uvadi, ze ma malou vydrz baterii...nevim, jak k tomu dospel, ale ja se na vsech zahranicnich serverech docetl, ze pristroj vydrzi i 30 hodin provozu !!! i kdyz vyrobce uvadi jen 20 hodin...jinak nejvic me stve, ze ma jen 1 GB pameti....mam na nej zalusk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SledgeHewer  |  10. 12. 2005 06:20

jo jo, clanek k nicemu, zive.cz je vlastne taky k nicemu, a internet taky. du podpalit ohen, vola me znamej z vedlejsi osady, kourovejma signalama, nazdar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michich, michich  |  10. 12. 2005 00:52

Je to USB mass storage zarizeni, nebo to komunikuje nejakym proprietarnim protokolem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  10. 12. 2005 00:24

Hmmm, slusnej displej na tu velikost. Docela bych uvital fotky v porovnani treba s kreditkou, pripadne v ruce, aby clovek moh odhadnout, jak je cely to udealtko vlastne velky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor