Dříve by animátoři her potřebovali velmi drahou techniku, aby dokázali přenést grimasy obličeje do renderu. Teď k tomu stačí iPhone X

Dříve by animátoři her potřebovali velmi drahou techniku, aby dokázali přenést grimasy obličeje do renderu. Teď k tomu stačí iPhone X

Kamera TrueDepth detailně snímá obličej a v reálném čase jej aplikuje na model v aplikaci v telefonu (vpravo) - zároveň poskytuje data dostačující k projekci velmi detailního renderu (dítko v přilbě vlevo)

Kamera TrueDepth detailně snímá obličej a v reálném čase jej aplikuje na model v aplikaci v telefonu (vpravo) - zároveň poskytuje data dostačující k projekci velmi detailního renderu (dítko v přilbě vlevo)

V kombinaci s ARKitem od Applu lze iPhonem X nahradit celé toto zařízení a získat nečekaně přesná data, a to rovnou v 60 snímcích za sekundu.

V kombinaci s ARKitem od Applu lze iPhonem X nahradit celé toto zařízení a získat nečekaně přesná data, a to rovnou v 60 snímcích za sekundu.

Kamera TrueDepth detailně snímá obličej a v reálném čase jej aplikuje na model v aplikaci v telefonu (vpravo) - zároveň poskytuje data dostačující k projekci velmi detailního renderu (dítko v přilbě vlevo)
V kombinaci s ARKitem od Applu lze iPhonem X nahradit celé toto zařízení a získat nečekaně přesná data, a to rovnou v 60 snímcích za sekundu.
12
Fotogalerie

iPhone X dokáže nahradit profesionální zařízení pro snímání obličeje

Apple s novým iPhone X představil novou přední kameru TrueDepth, kterou využívá nejen na základní vtipné animoji, ale také pro biometrické přihlašovaní Face ID nebo pro focení selfie portrétů s odstraněním či rozmazáním pozadí. Jak ale ukázal jeden z vývojářů, použitá technologie je mnohem pokročilejší, a to už v této generaci.

Pokud chcete pro film nebo moderní hry snímat obličej herce pro pozdější použití, musíte si pořídit velmi drahé zařízení, které je pro snímání obličeje určeno a zvládne nasnímat 3D data o celém obličeji ve vysokém rozlišení a s vysokou frekvencí.

Jak je ale možné vidět na videu níže, tak v kombinaci s ARKitem od Applu lze iPhonem X nahradit celé toto zařízení a získat nečekaně přesná data, a to rovnou v 60 snímcích za sekundu. Data lze navíc zachytávat v reálném čase, což se hodí například pro komunikační aplikace nebo hry.

Na videu můžete vidět, že při zobrazování v reálném čase na 3D modelu přímo v telefonu je vše omezené výpočetním výkonem samotného mobilního zařízení. Model tak sice pohybuje všemi částmi obličeje velmi realisticky, detaily však nejsou příliš prokreslené.

Vývojář tak vzal nasnímaná data a nechal je vyrenderovat na detailnějším 3D modelu na počítači a výsledek je neuvěřitelný. Obličej virtuálního dítěte vypadá velmi profesionálně a dochází i k realistickému zpracování fyziky obličeje. Samotný iPhone X přitom dodává data i o malých detailech v podobě očí, víček, jazyku, pusy a jemných pohybech obličeje. Díky akcelerometru a gyroskopu nechybí ani data o natočení a pohybech celé hlavy.

Pokročilejší renderování si můžete na videu v čase 4:25:

Tvůrci multiplayerové VR hry bebylon se navíc pustili i do snímání celého těla, což si můžete prohlédnout na videu níže. Hlavní předností je, že kompletní cena všech dílů, se kterými takové snímání zvládli udělat, je pouze 200 dolarů a iPhone X. Opět se tak ukazuje, že s novými technologiemi dostávají i amatérští tvůrci levně to, co dříve stálo obrovské množství peněz a mohli si to dovolit jen velké a profesionální firmy. Není to zkrátka jen „telefon“.

Určitě si přečtěte

Články odjinud