Není nad to, když se pokaždé dozvíte jinou informaci. Internet OnLine tím ale finančně rozhodně netrpí.
Radek Slanina:Před nějakým časem jsem na Lupě četl článek o tom, že už i obr formátu IOL začne konečně poskytovat připojení k Internetu zdarma. Protože dosud patřím – snad trochu i z vlastní pohodlnosti (kdo by rád měnil svou zavedenou emailovou adresu, že...) – do řad uživatelů této firmy, kteří za večerní a víkendové připojení platí cca 200,- Kč měsíčně, velmi bych to přivítal: přece jenom bych mohl po Netu brouzdat zase o nějakou tu hodinu déle za stejnou cenu. Než však podlehnete stejně jako já zbytečnému optimismu, rád bych vás seznámil se svojí smutnou zkušeností s touto firmou.
Vraťme se na chvilku do nepříliš daleké minulosti. Kalendář ukazoval 18. května 2000, když jsem se obrátil na techhelp@iol.cz s následujícím dotazem:
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se IOL v brzké době (tj. cca maximálně do 2 měsíců) chystá zrušit měsíční paušální poplatky za připojení, či nějak výrazně rozšířit poskytované služby, když už se za připojení platí?
díky za odpověď
Odpověď přišla obratem:
Vazeny pane,
pausal se bude rusit behem mesice cervna. Konkretni termin zatim neznam.
S pratelskym pozdravem
A. Grunt
A já si celý rozradostněný z toho, že už za pár týdnů budu brouzdat celosvětovou pavučinou o dvě stovky levněji, pomyslel, že jsem přece jen udělal dobře, když jsem se rozhodl počkat s výpovědí smlouvy a nepřešel k nějakému poskytovateli Internetu zdarma jako Worldonline nebo Contactel. Bohužel neradoval jsem se dlouho.
1. června na mne v mailboxu čekal dopis ohlašující všem zákazníkům IOL novinky v poskytovaných službách, slibované zrušení paušálního poplatku jsem tam však nenašel. Obrátil jsem se tedy opět na techhelp@iol.cz s dotazem, proč k oznámenému zrušení nedošlo. Odpověď?
Dobry den
Zruseni pausanich poplatku bylo pozdrzeno marketingovym odd.
S pozdravem M. Metzl, IOL
Byl jsem velmi rozzloben. Chování IOL mi připadalo poněkud podivné. Velmi bych se totiž divil, kdyby zkušení pracovníci z technické podpory šířili veřejně nepotvrzené zprávy. Takže usuzuji, že si to prostě v IOL na poslední chvíli rozmysleli. Asi nás "stálečekajících" uživatelů byl dostatečný počet na to, aby se nemuselo nikam spěchat, a každá stovka, která zmizí v bezedných útrobách IOL, je dobrá, že...
Ovládl jsem se však ještě a poslal nový dotaz s žádostí o upřesnění doby, ve které tedy paušální poplatek bude skutečně zrušen – na kalendáři bylo 3. června 2000.
Dobrý den,
můžete mi tedy říci nějaký termín, ve kterém je zrušení pauš. poplatku reálné, abych se podle toho mohl zařídit?
Předem díky
Odpověď přišla opět velmi rychle:
Dobry den,
priblizne pujde o lhutu 1–2 mesicu.
S pozdravem M. Metzl, IOL
"Inu dobře," řekl jsem si – „když už jsem čekal tak dlouho, počkám i teď. Ono by se přebíhání stejně mnoho nevyplatilo, když uvážíme měsíční výpovědní lhůtu...“ A pak jsem celou věc po nějakou dobu nechal být. 14. července jsem si ale na všechno vzpomněl, když jsem si na Lupě přečetl článek o zrušení paušálu od 1. 9. Vědom si předchozí smutné zkušenosti, ihned jsem se obrátil na techhelp@iol.cz:
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda můžete potvrdit zprávu uvedenou na serveru Lupa, že od 1. 9. budou definitivně zrušeny paušální poplatky za připojení?
Díky za odpověď.
A co na to IOL?
Vazeny pane,
vasi informaci nemohu ani potvrdit, ani vyvratit. S odbouranim poplatku se samozrejme pocita, od jake doby, ale bohuzel nevim.
S pratelskym pozdravem
A. Grunt
Takže vy všichni, kteří se těšíte na slibované zářijové zrušení paušálního poplatku, nevěřte planým slibům. IOL totiž zřejmě patří k firmám, které – jak je toho výše uvedená korespondence důkazem – rády slibují a jen velmi, velmi opatrně, ne-li vůbec, sliby plní. Nebo že by jejich zaměstnanci trpěli výpadky paměti? Kdo ví...
A co na to IOL?
Vážený pane, ráda bych se vrátila k článku pana Antoše na serveru LUPA ze dne 13. 7. 2000, ve kterém informoval veřejnost z neověřených zdrojů o tom, že IOL nabídne od 1. září 2000 FREE Internet. V článku bylo ještě uvedeno, cituji:" Přestože se mi tuto informaci podařilo ověřit ze dvou nezávislých zdrojů, Jana Voňavková, která má v Internet OnLine na starosti komunikaci s veřejností, včera nechtěla celou věc oficiálně komentovat. Potvrdila pouze, že se na této věci pracuje a další podrobnosti budou včas oznámeny." V současnosti mohu konstatovat, že se na mém původním výroku nic nezměnilo a samozřejmě platí, že IOL si je vědomo potřeb svých zákazníků a připravuje pro ně zvýšení hodnoty svých služeb. Zároveň se domnívám, že zveřejnění Vašeho stanoviska právě v tuto chvíli by bylo poněkud předčasné, a proto by asi bylo vhodné počkat až do zmíněného měsíce září. Pouze pro úplnost dodávám, že z IOL prozatím nevyšla žádná oficiální zpráva, která by slibovala zavedení těchto služeb k nějakému konkrétnímu termínu. Pokud jsme monitorovali zavedení FREE Internetu u ostatních providerů, podle našeho zjištění všechny kroky důsledně tajili až do poslední chvíle. Mrzí nás pouze, že jste byl našimi operátory několikrát nepřesně informován, což pouze dokresluje moje slova o probíhajících přípravách. Celý tým našich pracovníků se snaží o to, aby všichni uživatelé služeb IOL byli spokojeni, a jistě chápete, že zavedení již výše citované služby není pro ISP triviální záležitost a službu nelze zavést bez důkladného prověření.
Hezký den přeje
Jana Voňavková, PR manažerka IOL, ČESKÝ TELECOM
Že bychom se nakonec opravdu dočkali? Uvidíme v září. Jisté je jedno: že jsem byl – ať úmyslně či neúmyslně – "nepřesně informován", mě stálo několik set korun a jistě nejsem sám. Inu, věřit planým slibům se prostě nevyplácí...