Invex Home prý bude úspěšný, tvrdí Veletrhy Brno

Zpráva však především naznačuje, že na výstavišti se bude rozléhat ještě větší řev přítomných pařanů.
Oddělení části nazvané “Invex Home”, kterou Veletrhy Brno v prvních zprávách prezentovaly především jako obrovskou prodejní plochu se vším možným (“MEGAMARKET”), se ale zatím rýsuje spíš jako velká herna. Organizátor hlásí, že “oproti loňským 1300 čtverečním metrům se nyní počítá s 3000-4000 metry a možná i více”, a že se vystavovatelům zřejmě splní očekávání, která vložili do rozdělení veletrhu na tři části.

Uvedená čísla a další informace, a především srovnání s prvním oznámením akce Invex Home, však vzbuzují poněkud jiný dojem. Především: první zpráva hovoří o tom, že Invex Home bude především megamarket, obrovská prodejní plocha se vším možným, vedle které jako doprovodný program budou návštěvníci moci využít herní arénu a zasoutěžit si ve hrách. Nyní se zdá, že Invex Home bude naplňovat především onen doprovodný program, neboť nová zpráva nezmiňuje nic jiného, než že se bude hrát, hrát a hrát – mistrovství ČR v počítačových hrách má být letos “několikanásobně větší” než loni, budou k dispozici velkoplošné projekce, předvedení nejnovějších her a podobně. Rovněž očekávaná plocha zatím nevzbuzuje úžas: 1300 metrů je čtverec o rozměru 35x35 metrů, tedy zhruba plocha obsazená jediným velkým stánkem, například Microsoftem, a očekávaná trojnásobná plocha je sice už trojnásobně víc, ale stále to jsou tři Microsofti – a pokud se tam má vejít Game Hall, DVD Hall a multimediální hala, tak na počítačový megamarket zbudou tak dva centimetry čtvereční. Tisková zpráva navíc kromě herních distributorů neuvádí ani jednu další firmu, která se rozhodla ve zmiňovaném megamarketu prodávat své zboží.

Nic proti Invex Home: vyčlenění části výstavy určené pro koncové spotřebitele je rozhodně správný krok, byznysový a konzumentský segment se od sebe vzdalují stále více a je jen dobře, že dochází k jejich postupnému separování. Domníváme se však, že úspěch letošního Invexu a potažmo i jeho “Home” části je stále ještě velmi nejistý, spíše je velmi pravděpodobný další pokles celkové obsazené plochy oproti loňskému roku, aniž na tom mají Veletrhy Brno vinu – trh IT je stále stagnační. Již před několika měsíci jsme nicméně tvrdili, že organizovat na brněnském výstavišti počítačový megamarket vyhlíží poněkud nereálně a tato zpráva naše obavy potvrzuje; na druhé straně, obří herní haly jistě desetitisíce školáků přilákají – to ostatně zvládnou zásobit i jen brněnské základní školy.

Diskuze (15) Další článek: Více SPAMů než užitečných e-mailů?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,