Invex bude také nákupním veletrhem!

Největší domácí počítačový veletrh se mění nad očekávání rychle.

Dalším nově ohlášeným projektem na letošním Invexu je tzv. „Shopping Hall“. Název je samozřejmě výmluvný – půjde o nákupní část veletrhu, o stánky, kde se bude prodávat přes pult. Shopping Hall bude umístěna ještě ne v centrálním areálu, ale v budově bývalého tuzexu u tzv. deváté brány (zadní brána po příjezdu od nového tunelu); k dispozici bude plocha jednoho tisíce metru čtverečního. Prostor je vybaven pro maloobchodní prodej zboží, disponuje nákladními výtahy, rampami pro vykládku zboží atd.

Organizátoři veletrhu budou nabízet prodejní plochy o velikosti cca 50 čtverečních metrů, za jeden metr prodejce zaplatí čtyři tisíce Kč – to ovšem zahrnuje nejen pronájem plochy, ale též kójový systém; BVV rovněž uvádí, že po dohodě je možné využít i volnou výstavní plochu pro prodejní stánek; limitem je pouze prodej zboží, který prodejce zároveň na Invexu vystavuje. Shopping Hall bude propagován v běžných propagačních kanálech Invexu a zajímavou podporou ze strany BVV je, že při nákupu nad 3500 bude návštěvníkovi zpětně vraceno vstupné. Protože je Shopping Hall mírně „z ruky“, bude zde fungovat areálová doprava.

Živě komentuje: organizátoři letos provádějí více změn než kdykoli předtím. Je dobré, že reflektují změny probíhající v počítačovém průmyslu – především to, že se tento průmysl stále více rozpadá na dvě větve, konzumentskou a profesionální, a každá si žádá své. Konzumentskou zajímá to, co si může bezprostředně koupit, popřípadě se chce potěšit okem na atraktivní i drahé zboží, které si sice ještě dnes koupit nemůže, ale alespoň si jej vyzkouší. Profesionální pak nezajímá samotné zboží, ale především informace, kvalitní a nezávislé, o produktech a o službách, možnost polemik, diskusí a jednání, setkání s vyhlášenými odborníky a kvalitní servis.

BVV letos toto nabízí, i když určitě můžeme namítnout, že s tím bylo lepší začít už tak před dvěma lety a ne nyní, když se nad Invexem – také vlivem všeobecné recese v domácí ekonomice – už stahují mraky. Součástí Invexu ale bude letos rozsáhlý a, jak doufáme, kvalitní konferenční program, což je ona hlavní nabídka pro profesionály; Shopping Hall (i když se nám jeví vyhrazená plocha jako poměrně malá, na nepříliš atraktivním místě a na první, „promo“ ročník docela drahá) by pak mohla přilákat tisíce koncových zákazníků. Faktem ale je, že prodejce, který si onen padesátimetrový box zaplatí, utratí spolu se službami zhruba čtvrt miliónu korun; aby se mu akce vyplatila oproti prodeji „na krámě“, musel by zde za týden prodat zboží za zhruba 1.5-2 mil. Kč – a to se bude mít co ohánět.

Váš názor Další článek: Problém s vícemonitorovými konfiguracemi při použití karet ATI

Témata článku: , , , , , , , , , , ,