Invex 2006: CAD v budoucnu asi jen na strojírenském veletrhu

Pavilon A1 býval doslova rájem pro všechny zájemce o oblast CAD, CAM, CAE a související technologie z řad odborné i laické veřejnosti. Koncentrace toho nejlepšího, co IT nejen ve strojírenství umožňuje, byla opravdu velikým lákadlem. Časy se ale mění a tak to vypadá, že vysoké prosklené prostory pavilonu A1 budou během Invexu patřit asi již jen domácímu kinu.

Některé, z notně prořídlé řady vystavovatelů v oboru CAD/CAM/CAE, jsme oslovili s žádostí o vyjádření k právě probíhajícímu Invexu. A i přes neformální charakter rozhovorů bylo zřejmé, že zákazník je pro ně vždy na prvním místě a vše tomu podřizují. Přesto se během setkání často spekulovalo nad tím, zda nebude letošní ročník Invexu pro firmy, se zaměřením primárně do strojírenského sektoru, poslední.

Adeon, Zdeněk Pohořelský, ředitel společnosti

Invex je pro nás již několik roků bohužel nezajímavý. Přesto ale spousta našich zákazníků by vnímala negativně případnou situaci, kdy by nás na našem tradičním místě nenalezla. A protože novinky a informace svým zákazníků prezentuje průběžně, je Invex pro nás v první řadě společenskou akcí. Invex je tedy v našem případě o odpovědnosti k zákazníkům.
Oblast CADu je navíc natolik uzavřená společnost, že jsme schopni budovat kvalitní partnerské vztahy se zákazníky i bez akcí tohoto typu. Přesto je ale pořád naše investice do veletrhu Invex návratná. Domnívám se, že prezentace IT technologií ve veletržním duchů má svůj zenit již dávno za sebou.

AV Engineering, Petr Čevela, obchodní ředitel

K účasti na této akci nás vede spíše jakási nostalgie než očekávání, že pro nás bude Invex významnou marketingovou akcí. Je jasné, že každá společnost, která se rozhodne zúčastnit se Invexu, bude letos ještě bedlivěji vyhodnocovat přínosy této akce a související náklady.
Ukazuje se také, že samotní návštěvníci již neočekávají naši aktivní účast, naopak oceňují a preferují jiné formy komunikace. Tato skutečnost nás vede k úvahám o nahrazení Invexu v příštích ročnících v našem marketingovém plánu jinou aktivitou.

SolidVision, Hynek Horák, ředitel společnosti, a Rostislav Hanák, obchodní ředitel

Pro nás, z hlediska prezentace, je nejdůležitější Mezinárodní strojírenský veletrh, kde se setkáváme jak s konstruktéry, tak i s lidmi z IT sektoru. Invex je převážně záležitostí lidí pouze z IT sektoru. Otázkou je tedy pro nás klíčové rozhodnutí, zda se již nezaměřit jen na MSI. A slabá návštěvnost prvního dne to jen potvrzuje.
Invex z obchodního hlediska není již o finalizování obchodních kontraktů. O kontaktech prozatím ano. Hlavním důvodem účasti na Invexu je dnes již jen jakási setrvačnost a obava ze skutečnosti, že zákazníci mohou vnímat negativně náš odchod. Někteří se totiž mohou sami sebe ptát, kam jsme se vlastně poděli. Nezměnili působiště? Nezměnili obor? Nezkrachovali? I tato skutečnost hraje tedy roli v případné změně našeho marketingového plánu.

Diskuze (8) Další článek: Beta verze Windows Live OneCare 1.5 již podporuje Vistu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,