Invaze: Apple uvádí iTunes pod Windows

Diskuze čtenářů k článku

d  |  20. 10. 2003 15:00

uvedení iTunes na Windows je určitě jistější cesta zvýšení zisku, než spoléhání se na velmi sporné zvýšení prodeje hw díky iTunes. Nevěřím tomu, že by iTunes zvýšilo prodej macků o více než 3 %, zatímco uvedení iTunes na Windows může zvýšit prodej hudby touto cestou minimálně troj- až pětinásobně (porovnání penetrace macků a pecek v běžné populaci). Ve výsledku to hodí zajímavější částku, než prodej hw. A hlavně to je prakticky bez nákladů(!), což se o vývoji a prodeji hw říct nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Ler  |  20. 10. 2003 18:25

Mno, jsem strasny skeptik ze Apple neco vydela na prodeji hudby - sam Phil Schiller (marketing director Apple) rekl ze iTMS neni aby vydelaval, ale aby pomohl prodavat iPody -a ty se prodavaji velmi pekne. Rad bych opravil vas omyl, ze to je bez nakladu - netusime, kolik stoji vyvoj a naplneni iTMS - nevim, jestli jste ho mel moznost videt, ale ten obchod je velmi spickovy svym provedenim a obsahem. No a pokud si vezmeme tu akci s pepsi, tak ti zabijou zisk na dlouho dlouho dopredu. Pocitejme - rika se, ze firma musi odevzdat nahravacim spolecnostem cca 60centu za skladbu. To, ze je v tomto pripade rozda asi moc velkou roli nehraje. Takze 100 000 000 skladeb. Budeme realisty, myslim si, ze kdyby se vybralo cca 30% z techto vyhernich" skladeb, bude to pomerne velky uspech z marketingoveho hlediska. a poplatky za techto 30 mio skladeb budou dejme tomu 18 mio USD. Potencialni ziska Apple z iTMS na nekolik let. Takze tak.


JInak davat do souvislosti rust Apple s iTMS mi take prijde mirne... nesouvisejici. Stouply prodeje PowerMacu a PowerBooku, pro zakazniky iTMS bych spis predpokladal iBooky a iMacy. pripadni zajemci se mohou podivat na muj pravidelny ctvrtleti grafik rustu a poklesu prodeju (nebudu davat link, aby to nebyla nekala reklama, ony tu stejne prispivaji hlavne "zname firmy" :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  20. 10. 2003 21:43

Mne zas prijde dojemne jakou starost maji neustale redaktori Zive o budoucnost Apple soudic ze firma, jejiz vyrobky tvori jen 3% trhu s danou komoditou musi zaniknout..to bych chapal kdyby se nemluvilo o Apple, ale takhle to je jako kdybychom ocekavali krach Porshe proto ze jini vyrobi mnohem vice aut - nesoutezi totiz na poli aut, ale na trhu prepychovych aut. Proto taky ta obrovska marze - Apple je inovativni firma s obrovskym zaberem na mnoha frontach. Az budu bohatsi, tak si taky koupim dualni G5ku s Pantherem jen tak pro radost z dokonalosti, ale zatim jsem chudobnej jako vetsina populace a tak jedu na home made pocitaci s Athlonem + W98SE a premaham pokuseni ukrast WinXP .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  20. 10. 2003 22:35

no honit na athlonu w9x je pěkné zvěrstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pohan  |  21. 10. 2003 00:15

Pise prece ze na XP nema prachy, zrejme mu za to nestojej a W9x mu stacej- jde o to na co to pouziva. Je to tak tezky pochopit? Nechapu proc furt musi na zive nekdo nekoho prudit, tohle je fakt web pro nejaky pubertaky. Radsi si vsichni jdete sehnat nakou zenskou *), potrebujete to jako prase drbani. Jeste jeden malej hint: Nepokousejte se ji balit na rychlost svyho procesoru nebo cenu ukradenyho OS . No, na druhou stranu kdyz uz je rec o Macintoshich, tak na ne by se i nejaka ulovit dala, zensky maj rady hezky veci (tak se kouknete do zrcadla at vite proc vas nechtej a musite si honit triko (?) u pocitacu).

*)snad leda nejakou co ma slitovani, z armady spasy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  21. 10. 2003 18:24

to není o pruzení. pokud nemá na wXP prachy (nebo w2k či jiný 32bitový os), je zbytečné si pořizovat procesor tohoto typu. vy byste si do porsche dal motor z trabanta?

navíc ten os zas tolik nestojí (v porovnání s celým počítačem, resp. balíkem hw nutným pro využití Athlona) a jednou za čtyři až pět let (což je reálná možnost upgradu) se to zaplatit dá. vím, o čem mluvím, sw mám legálně a platím ho pouze a jenom z vlastní kapsy.

btw - osobní invektivy si strčte za klobouk. napsal jsem názor, za kterým si stojím. nepotřebuji si tímto dohánět komplex méněcennosti, nelovím ženskou na athlona ani na nejnovější G5 s Apple Cinema Display.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Pavlov  |  22. 10. 2003 00:16

Taky vam ne dost dobre rozumim, pokud parite hry, tak 98SE je stale nejlepsi volba, ma to nejmensi naroky na systemovy zdroje. Mam taky starej system a prechod na novej zcela jinej by mi trval nekolik mesicu nez bych znovu zprovoznil vsechen ten soft co mi na tom beha a obcas potrebuju cili bych nerad najednou zjistil ze mi chybi to ci ono a musim doinstalit a nakonfigurovat. Navic pokud vsechno dobre funguje, tak co to menit. Asi je to proste lenost, ale proc ne, muzu si delat se svym pocitacem delat co chci. Jinak je-li rec o W98SE, tak asi to nejlepsi na nich je volny pristup k portum, to mi usetrilo spoustu trapeni pri ladeni pripojenych periferii..nejlepsi je odladit to na pristupnych portech kdy vychytate HW pripojeneho zarizeni a handshake aniz byste se museli trapit proc to nechodi a pak teprve zavedete ochcavky pro W2k, XP apod. Nakonec poznamku o Athlonu a W98SE jako nevhodne kombinaci jsem vubec nepochopil, muj bracha ma dualboot XP/98SE a oboje jede jako z praku, upgrade se rozhodne vyplatil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d  |  20. 10. 2003 22:34

ohledně nákladů - měl jsem na mysli spíše porovnání s náklady na vývoj hw. pochopitelně, že iTunes si sežere nenulovou částku. není to jen web, ale i mraky softwaru na další zařízení, typicky kvalitní on-line podpora, datové sklady atd. atd. atd. ovšem přes velký rozsah je to stále zanedbatelná částka oproti vývoji hw.

souhlasíte už s touto formulací? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  20. 10. 2003 13:48

Představa, že za vzrůstem prodejů počítačů Apple je iTunes Music Store je poněkud úsměvná. Jednak ty prodeje totiž rostly i na trzích, kde není možné iTMS používat a jednak byly v tomto roce uvedeny některé nové modely počítačů (nové PowerBooky a PowerMacy G5). A přeci jen se mi zdá pravděpodobnější, že za růstem prodejů stojí G5 (na týdny beznadějně vyprodané kapacity ještě před zahájením dodávek), než iTMS, dostupný jen ve dvou (byť klíčových) státech.

Ad "Created by iTunes" - tato poznámka znamená něco zcela jiného než "staženo z iTunes Music Store". iTunes jako aplikace totiž umí tvořit MP3 (AAC, WAV, AIFF...) soubory z Audio CD. Takže většina těch souborů pravděpodobně nepochází z iTunes Music Store, ale byla prostě zripována pomocí iTunes.

Já opravdu nevím, jestli má takový článek cenu. Dost článků pana Hlavenky obsahuje zajímavé pohledy na různé záležitosti (hlavně co se týče obecnějších souvislostí IT), ale tohle je prostě kompilace z pár tiskových zpráv bez alespoň základní znalosti souvislostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milanek  |  20. 10. 2003 16:17

Ve dvou statech? Pokud vim, jde to jen a pouze v USA, v Kanade uz ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 10. 2003 09:09

Neumim posoudit, jak kvalitni ci nekvalitni ta ochrana je. Ale vzhledem k tomu, ze si mohu temer libovolne stazenou hudbu vypalovat, tak urcite neni prilis velky problem ji z audio CD ziskat zase zpet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor