Internetový provider tu není jen od připojování

America Online uvede další zajímavé služby.
Ve své oblasti – internetovém providerství – je America Online (AOL) podobným gigantem a pionýrem jako třeba Amazon.com v prodávání zboží přes Internet. I zde se mají ostatní provideři, včetně těch našich, co učit: firma se pomalu přesouvá od pouhého poskytování konektivity svým zákazníkům k dodávání dalších služeb. Podle zatím nepotvrzených informací bude AOL přidávat další služby zejména ke svým širokopásmovým připojením, přičemž si stále zachová svou pověstnou „flat rate“, čili paušál, jedinou a poměrně nízkou částku, kterou americký občan za provozování Internetu zaplatí bez ohledu na to, kolik hodin měsíčně na něm sedí. Produkt má zatím kódové jméno AOL Plus, ale je určený zatím pouze pro vysokokapacitní připojení, které AOL začíná v USA poskytovat ve spolupráci s některými místními telekomy. Jakmile prohlížeč (jedná se pochopitelně o Netscape Navigator, který AOL nyní vlastní) detekuje vysokokapacitní připojení, rozšíří nabídku o tzv. multimediální konzoli, která umožní uživatelům načíst mediální aplikace, jako je kvalitní internetové audio a video, a „vylepšenou e-komerci“. Služba je určena především do domácího použití Internetu, kde by mohla občas začít vytlačovat televizi, neboť poskytne už srovnatelnou kvalitu audia a videa (ve dvou megabitech se dá dokázat leccos) plus možnosti interakce. Hlavním cílem AOL je ale boj se svými konkurenty (dalšími americkými providery), kteří podobnou nabídku zatím nemají.

Živě komentuje: situace, kdy provideři (jako například u nás) nabízejí v principu zcela stejné služby a „k tomu nic“, už není příliš udržitelná – respektive se lze domnívat, že jakmile sem přijde „český AOL“ a nabídne zákazníkům v rámci připojení služby, může nastat velké přelévání uživatelů od jiných providerů k němu. Stále větší část naší populace už Internet vnímá jako věc zajímavou a lákavou, ale nevidí skutečný přínos – hodnotí jej jako „hodně luxusní zábavu“; služby na českém Internetu sice existují a řada z nich je velmi dobrá, nicméně jsme ještě na úplném začátku. Jakmile budou lidé schopni vnímat Internet jako věc, která je schopna jim peníze šetřit (například na zlevněných nákupech) nebo vydělávat, začnou na něj pohlížet jako na investici – a mělo by být snahou providerů právě toto začít nabízet, sdělovat jim, co za účastnický poplatek získají. Samozřejmě to předpokládá rozsáhlý investiční plán ze strany provozovatele i společností, které tyto exkluzivní služby (pouze pro platící zákazníky tohoto providera) nabídnou, ale stále jsou to lépe vynaložené peníze než billboardy služby Internet Online, jejichž druhá vlna (opět bez čehokoli „za tím“) právě začíná.

Diskuze (1) Další článek: Kšefty na síti

Témata článku: Internet, Připojení k internetu, Připojování, Přelévání, Internet věcí, Televize online, Provider, Nen, Internetový provider, Internetové televize živě online, Flat, Česká televize živě, Pouhý začátek, Billboard, Platící uživatel, Televize živě, America Online, Rozsáhlá snaha, Online televize


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 96

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

** Je vhodné jednou za čas zanalyzovat, co vám leží na disku ** Poradíme vám nástroje, kterými zjistíte, jaká data uchováváte ** Podle výsledků můžete optimalizovat svá data či úložiště

Karel Kilián | 49



Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF