Internetový mouřenín udělal práci a může odejít

Diskuze čtenářů k článku

pivko  |  20. 04. 2001 19:55  | 

ac jsem byl temer vzdy odpurcem clanku pana hlavenky, musim rici, ze po te analyze minuly tyden, a tomto clanku musim svuj postoj prehodnotit jen tak dal!

k problemu samemu, ono to je bohuzel vzdycky tak. mamuti firmy prichazi az ve druhe vlne a dokazi si diky kapitalu poradit i s tim, s cim pionyri nemohou. ukazuje se, ze ve stadiu vyvoje kazde nove technologie (nadseni->deziluze->rozumne vyuzivani) se blizime ke konci toho druheho. ted nas zaplatpanbuh ceka uz konecne to rozumne pouzivani. sice je pravdou, ze internetova horecka lonskeho roku byla zajimava, ale ve finale bylo stejne jasne, ze se zadne "fundamentalni zmeny ekonomickych zakonitosti", jak psala media dit nebudou. samozrejme internet zmenil a obohatil nastroje distribuce, marketingu, komunikace se zakazniky, ovsem podstata je stale stejna. jedine, z ceho mam strach je, ze internet bude natolik komercializovany, ze se na nej nebude dat koukat. ale jeste uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:55  | 

To jsem rád, že jsem přišel o jednoho odpůrce

Ale vážně: já bych čekal, že napíšete "odpůrce názorů", a ne "odpůrce". Ne? Neboť je spousta lidí, s jejichž názory prudce esouhlasím, ale to mě nebrání si jich vážit (tj. nepovažuji je za své "odpůrce"), a přitom s nimi diskutovat a argumentovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivko  |  20. 04. 2001 19:55  | 

no vzdyt jsem to tak napsal ne? ze jsem byl odpurcem vasich clanku, nikoli vas jako osoby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:55  | 

Není možné -naštěstí- vycházet ze zkušeností USA ve všech oborech. Pravda, ve většině má USA náskok a dá se z něj usuzovat na vývoj v Evropě, ČR, ale zrovna v e-shopech tomu tak není.

Americký zákazník je jiný, než český. Američan k nakupování potřebuje ty kudrlinky, že přijde do svého oblíbeného obchodu a tam mu řeknou: "Oh, hello, Mr. Customer, how are you?" případně dodají "my friend".

Čech je mnohem víc technologicky vychovaný a mnohem víc se SÁM ROZHODUJE. Z toho důvodu například v Americe zkrachovaly Internetové obchody s bílým zbožím a u nás jdou nákupy nahoru o desítky procent. Čech je také mnohem méně loajální ke značce....na Internetu dokonce není loajální téměř vůbec.

Hlavní problém velkých kameníků není v tom, že musí investovat do technologie, to pro ně skutečně není překážkou, ale v tom, že INTERNETU NEROZUMÍ. A brand jim v tom moc nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 04. 2001 19:55  | 

Pane Fryči, vy bohužel pronášíte tak generalizující věty, že jejichž pravdivost je na první pohled sporná. Kdo je ten vámi zmiňovaný "americký zákazník"? USA mají nějakých 280 miliónů obyvatel. Někteří z nich nakupují radši ve fyzických obchodech, někteří radši na internetu. Někteří jsou technologicky znalí, jiní nejsou. Někteří toho vědí víc než Češi, jiní ne. Některé americké prodejny s bílým zbožím zkrachovaly, jiné ne. Nevím, jestli máte nějaké vlastní zkušenosti s americkým trhem a se stavem používání Internetu v USA. Zdá se mi, že nikoliv, protože jinak byste při kritice těch nesamostatných a stádovitých Američanů došel k trochu jiným závěrům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Fryc  |  20. 04. 2001 19:55  | 

Tak nevím, ale s pojmem "typický zákazník" operují téměř všechny segmetny průmyslu. Je všeobecně známo, že pro Ameriku se např. dělají jiné modely aut. Protože je tam jiný zákazník. Samozřejmě, že jsou v každé zemi lidé různí, ale průměr je marketingově definovatelný a využitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  20. 04. 2001 19:55  | 

Co k tomu dodat... myslim si ze tento trend je o mnoha vecech, ale predevsim o znacce, a to se vsim co k ni patri. Ciste internetove obchody maji tu nevihodu, ze je nikdo nezna jinak nez pres obrazovku pocitace. A zatim se nenasel zpusob, jak tuto nevyhodu dostatecne eliminovat. Kdyz kameny retezec vytvori e-shop ma okamzite naskok - spousta lidi si vybavi asociace s nim spojene (ceny, prostredi, personal,....duveru). Cesky narod je ne min znackovi nez americky. Jak marketingove kontrolky velkych retezcu vyhodnoti je cas ( dostatecny pocet uzivatelu internetu ) se vsi paradou nastoupi a situace bude obdobna. Co k tomu dodat .... ne ze by me to zrovna tesilo, spis naopak, ale to nasim ciste internetovym eshopum moc nepomuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  20. 04. 2001 19:55  | 

Logicky sa to dalo predpokladat uz pri neprimeranom boome e-obchodov. To je ako keby ste babe na trhu robili e-sprostredkovatela. Baba zisti, ze to moze robit aj ona a zaplati si web (autenticke skusenosti). Ked je tych e-sprostredkovatelov vela, situacia pre nich je o to horsia. Povedal by som, ze predbehli dobu. Ale trh sa sam ureguloval. (Porovnanie s babou je prehnane, kus logiky vsak zostava)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X