Internetové obchody v ČR: pořád bída

Diskuze čtenářů k článku

17. 03. 2013 18:10

Ahoj, koukni na web..Najdeš tam slevy a akce v obchodech přehledně na jednom místě. Navíc můžeš sbírat body, za které získáš poukázky na nákup.Již při samotné registraci získáte 25 kupíků. Dalších 25 kupíků získáte za první nastavení hlídání jakéhokoliv produktu nebo kategorie atp..Za poukázky můžeš koupit cokoliv,zasílají je každý čtvrtek no super Vyzkoušej to taky!.. http://www.kupi.cz/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Placaak  |  16. 03. 2004 14:05

Já nedám dopustit na obchod http://inkrefill.cz/shop
Střízlivý obchod, spolehlivé dodání, rozumné ceny a věčné žíznivá tiskárna má hned lacinější provoz.

Placa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  14. 03. 2004 15:13

www.h-elektro.cz  a jak hodnotíte náš ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek  |  13. 03. 2004 19:07

Těším se na vstup do EU, jak se některým obchodům přestane vyplácet pašovat zboží z Německa a umožní těm "slušným" normálně podnikat.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  13. 03. 2004 11:48

Tak tady to vidíte. Dobrému obchodu udělá nejlepší reklamu spokojený zákazník. Ani tak nesmyslný test od sdružení, které má už z názvu "bránit" (podle mě nešťastně zvolený termín) spotřebitele, nakonec neudělá takovou škodu jak se na první pohled může zdát. Naopak, já osobně jsem se díky němu dověděl o kvalitních obchodech kam v dohledné době zavítám (viz. czechcomputer.cz). Jsem líný vyhledávat nové obchody a tak jsem rád za tuhle diskusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rex  |  13. 03. 2004 20:21

jo, lepsi nez ten test "vybranych" by bylo, kdyby kazdy napsal pozitivni i negativni zkusenosti. a nekde by se to shromazdovalo
ja mam nejlepsi zkusenost s www.1elektro.cz (nejlevnejsi, jednani i dodani v pohode, provozovna v brne = mam rad osobni odber) a obchodnidum.cz (asi nejsirsi sortiment, i kdyz ponekud drazsi, taky provozovna v brne). za posledni 2 roky jsem (pro sebe i cely siroky pribuzenstvo) koupil u tech dvou tv, videa, foto, pracky apod. za pres 100kkc, usetreny love oproti cenam v tesku, elektroworldu a spol. jdou do desitek tisic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 03. 2004 18:07

Mám trochu dojem, že se nemluví o paramteru, který je, alespoň pro mne, jedním z nejpodstatnějších. Jedná o to, jestli s Vámi internetový obchod komunikuje. Komunikace je podstatná hlavně ve chvíli, kdy se něco nepodaří - reklamace, nedodání zboží v termínu apod. Moje zkušenost je s vltavou.cz, kde jsem poměrně spokojeně nakupoval až do doby, kdy mi objednané zboží chodilo po kouskách ještě skoro měsíc po deklarovaném termínu dodání. Na moje maily nikdy nikdo neodpověděl, telefony nezvedali. Vzhledem k tomu, že jsem objednával na vánoce, byl jsem oravdu naštvaný (a to tak, že jsem chtěl i mailovat panu Hlavenkovi, jako předsedovi představenstva - ne že bych očekával řešení, ale očekával jsem KOMUNIKACI). Nakonec jsem nemailoval a stal jsem se spokojeným zákazníkem běžných kamenných obchodů......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hasič Lojza  |  13. 03. 2004 07:34

Zvláštní, v poslední době mám s Vltavou ty samé skušenosti - cituji z mailu, který jsem ve stavu velkého naštvání napsal 31.1.2004, kdy mi dorazili poslední zbytky objednávky z listopadu loňského roku. Dosud jsem z Vltavy nedostal na tento ani obdobné maily žádnou odpověď.
1. Nedodání zboží
V roce 2003 jsem ve vašem obchodě učinil 7 objednávek, z toho však hned u 4 z nich muselo dojít ke stornování z důvodu nedostupnosti zboží, vždy to bylo zdůvodněno problémy ze strany dodavatele a vždy se jednalo o zboží, které bylo označené jako dostupné zpravidla do tří týdnů. Zdá se mi těch případů docela dost, zejména kvůli tomu, že platím předem pomocí eBanky a mé prostředky zůstávají poměrně dlouho blokovány na vašem účtu (průměrně 2 měsíce), než dojde ke stornování. Příchozí platba je pak na mém účtě rovněž zpoplatňována. Zaráží mě také, že ačkoliv některý titul označíte jako nedoručitelný, je v mnoha případech ještě celou řadu měsíců nabízen k prodeji ve vašem katalogu (např. titul Pohádky ze Zapotřebí, Kat. č.: SE00699467, Interpret: Už Jsme Doma, Vydavatel: Indies Records, CD jsem objednával 17.11.2003, byl stornován, ale v katalogu je dosud).
 
Nevím jak logistika ve vašem obchodě funguje, možná by stálo o to zavést kategorii zboží (obdobně jako je doručitelné do dvou dnů, do tří týdnů apod.), která by znamenala, že nejprve musíte dostupnost ověřit u dodavatele. Toto zboží bych pak mohl objednávat zvlášť, třeba na dobírku, a vyhnul bych se tak tomu, že bych měl peníze blokované na vašem účtě i vracení peněz zpět na můj účet. Nebo zavést nějaký institut závazné předobjednávky, kdy bych si zboží takto označené pouze předobjednal a teprve poté co byste na 100% věděli, že jej máte k dispozici a tuto skutečnost mi sdělili, bych provedl skutečnou objednávku včetně zaplacení. No a jako třetí možnost by mohlo být zavedení čísla mého bankovního účtu do registračních údajů, abych ho alespoň pokaždé nemusel paní Ševelové znovu posílat
 
2. Rozdělování dodávek podle dostupnosti
V případě, že jsem zvolil objednávku nerozdělovat a v termínu dodání pak není kompletně zboží k dispozici jsem mailem dotazován na možnost rozdělení objednávky, s čímž vždy souhlasím. Problém je ten, že v případě rozdělení objednávky mi pak zboží chodí postupně tak jak jej máte skutečně k dispozici a v praxi se pak už stalo i to že mi čtyři dny po sobě přišel balíček, pokaždé s jedním CD. Předpokládám, že to musí vadit i vám, platíte přece potom 4 balíčky. Mě to vadí také, používám doručení prostřednictvím České pošty, protože v mém zaměstnání často cestuji a nevím tak, zda budu v určitou dobu na určitém místě k zastižení, zatímco na poště si to mohu vždy večer vyzvednout a musím tam pak jít čtyři dny po sobě.
 
Zase - nevím jak to přesně u vás funguje, ale nebylo by možné rozdělit, pokud je to třeba, dodávku účelněji, jen na dvakrát, dodat to co je k dispozici v termínu a to ostatní pak společně. Vždy jsem tuto možnost v mailech povolujících rozdělení zmiňoval, ale nebylo na ní nijak reagováno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dgx  |  13. 03. 2004 15:44

Předpokládám, že to musí vadit i vám, platíte přece potom 4 balíčky.

Na Vltavě to už vyřešili Teď za každý balíček platíte už zákazník

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 03. 2004 20:51

Mám stejné problémy. Zboží jsem objednal někdy v prosinci, potom mi přišla zpráva, že zboží není a urgují jej u dodavatele. Tak jsem počkal asi měsíc a pak jsem jim napsal e-mail, že stornuji objednávku a peníze chci vrátit na svůj účet u E-banky. Zatím nic a už je to asi 14 dní. Na Vltavě si už nic neobjednám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deflink  |  17. 03. 2004 21:18

Na vltavě objednávám už jen z nouze, když něco fakt nemůžu sehnat ve velkých knihkupectvích. Vltava opravdu NEKOMUNIKUJE, a je mi fuk, jestli nemají čas, a nebo na to nemají lidi. Tohle by si měl majitel pohlídat, aby byl zákazník především spokojen. Ale asi jdou principem průměrů...však někdo objedná, jsme silní. Ale když je nespokojen jeden, nakazí dalších deset. Třeba u nás pracuje dvacet lidí, řeknu jim, jaké jsem měl pravidelně problémy, a z deseti, co používají, přestane používat osm. Že ne? Tak tohle už mohu potvrdit
Jo vltaváči mají ve zvyku doručovat relativně rychle, spíš dříve to, co jde na dobírku, protože jim chybí penízky. Takže převody eBankou online a podobné platby předem vás znevýhodňují! Na tohle jsem přišel asi před rokem, ale jak vidím, situace se stále nemění. Skutečně už neobjednávám na tomto ztrnulém eshopu, no možná spíš databázi produktů. Tak zjistit co přesně hledám a šup jinam.

BTW: už mě přechází i ta eurofie kolem e-business, každý do toho dělá, nikdo to pořádně neumí a myslí si, že to bude fungovat tak nějak za ně nebo co. Teď jsem si chtěl objednat baterku do mobilu, tak jsem si ji musel najít na obchody.centrum.cz, našel eshop, našel baterku, dodací podmínky, napsal e-mail, a nikdo mi na dotaz neodpověděl. Zcela jednoduše: dobrý den, máte na skladě ...a za kolik.... Bez odezvy. To bylo asi půl hodiny času celkem.
Tak jsem se po dvou týdnech naštval, zavolal ve městě k jednomu prodejci co eshop nemá, ale točí hodně zboží, zeptal se ho na to samé a za půl minuty i s objednávkou proti tel. číslu vyřešeno - to je nákup! Zítra ráno se tam stavím cestou do práce a žádná doprava, balné a atd.
Prostě mě to nějak opouští.

BTW: spustil jsem asi 100 inet obchodů - přesto v poslední době nejraději nakupuji osobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Be  |  13. 03. 2004 11:04

Také mám podobné zkušenosti s Vltavou . Objednával jsem předloni před vánocemi CD a knihy, ale nepotřeboval jsem je pod stromeček a byl jsem srozuměn s tím, že přijdou na začátku ledna. V objednávce byly i CD z výprodeje u nichž jsem očekával, že logicky budou na skladě. Když nepřišly ani po 3 týdnech , napsal jsem mail a v odpovědi jsem se dočetl, že zboží není na skladě a jestli počkám , až bude. Jaké bylo mé překvapení, když jsem měl druhý den ráno CD doručené .Museli to CD posílat v době, kdy mi psali , že ho nemají .
Přes internet nakupuji už několik let pro sebe a známé . Nejvíc jsem nakoupil u czechcomputeru- PC , digitální fotoaparát a repro . Nejvíc mne příjemně překvapil vkservis.cz , kde jsem se okolo půlnoci ! mailem zajímal o CF paměť do Nikonu a za 2 minuty mi přišla odpověď .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  12. 03. 2004 13:21

Nakupuji přes Internet poměrně často. Za největší nešvar považuji nedodržování uváděné dodací doby, mnohdy bez jakékoliv omluvy či kontaktu ze strany obchodníka. Jedná se většinou o zavedené Internetové obchody - typicky např. knihkupectví VLTAVA.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  12. 03. 2004 11:42

Přes net nakupuju už cca 2 roky. Až na nějaké výjimky (viz výše) jsem s úrovní našich e-obchodů spokojenej. Nejvíc jsem zatím nakupoval na obchodnidum.cz (bez problémů) a na obchudecek.cz (malý výběr, ale jinak OK). Knihy si kupuju na http://www.mujobchod.atlas.cz/sciant (antikvariát, celkem dobrý) a pokud do e-bchodů můžu započítat i cd-bazar, tak skvělej je plzeňský cdbazar.cz.
Odkaz v samotném článku mě nasměroval na výsledky z roku 2003 a ty mě už nezajímají. Dál už jsem nehledal, nějak se mi stránky SOS nelíbily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman  |  12. 03. 2004 11:25

No, přes net nakupuju hlavně knížky, ale neskutečně mě se*e poslední článek - pošta. Zavírá v šest, což stíhám z práce tak 2x týdně a ještě s jazykem na vestě. V neděli jsem nakupoval a platil eBankou, ještě večer mi přišlo potvrzení, v pondělí ráno mail, že je zásilka předaná poště je pátek a já poběžím na poštu, abych to stihl, tam mi slepice na přepážce jako obvykle vynadá, že nemám ten lísteček od nich (domů už to nestihnu). ZHYŇ, POŠTO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  12. 03. 2004 11:50

S poštou mám obdobné zkušenosti. Proto raději používám různé zásilkové služby. Většinou mi zavolají a domluví se, kdy mi zboží dovezou a to i o víkendu. Je to o něco dražší, ale jsou to služby na úrovni. Poště se vyhýbám obloukem. Nevím proč neustále používají praktiky, které jim procházely za socialismu. Poněkud zaspali dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JU  |  12. 03. 2004 10:26

Pozor odkaz na konci článku vede sice na tiskovou zprávu o testu internetových obchodů ale ze 7.srpna 2003

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 03. 2004 10:24

Kupuji IT hardware a nejlepší zkušenost mám s nákupem přes e-shop, který má tady v Praze i kamenný obchod. Nakupuji přes e-shop v MIRONETu (počítač) a ALZASOFTu (komponenty), ale pro zboží si chodím osobně - spokojenost maximální :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 03. 2004 11:47

V Alzasoftu nikdy. Banda amatéru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kropáč  |  12. 03. 2004 11:50

Nevím jak vypadá Alzasoft dneska, ale před pár lety jsem tam přes internet koupil tiskárnu, nefungovala, tak jsem tam zajel a reklamoval. Problémy s tiskárnou vyřešil později servis Minolty, ale v Alzasoftu jsem si připadal jako v očistci. Jsem rád, že nejsem Pražák a nejsem a nebudu zákazníkem Alzasoftu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satori  |  12. 03. 2004 09:25

zajímalo by mě, jak pánové z SOS posuzovali kvantitu údajů. jestli totiž vycházeli pouze ze seznamu, tak jsou tyto údaje více než zcestné. na seznamu pracuji a vím, že u některých profilů trvá vyhledání údajů jako IČO, telefon, adresa atd. třeba čtvrt hodiny, někdy i déle. vychází se při tom z milionu doprovodných údajů na stránce, o stránce, v obchodním rejstříku, atd. profilů jsem udělal hodně tisíc a dovoluju si tvrdit, že přidaná kvantita (i kvalita) profilů je minimálně přes 150%. chcete-li údaj posouzený k maximální kvalitě (100%) tipl bych to na 30% výchozí kvalita a 80% odchozí kvalita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarek  |  12. 03. 2004 08:37

Proč je v tabulce uveden sloupec "Neuvádějící kratší záruční
dobu než 24 měsíců"? Protože potom poslední sloupec "Obchody splňující
všechna kritéria" nedává smysl.
Upřímně, zajímá snad někoho které obchody splňují všechny podmínky dle zákona <b>s výjimkou</b> upozornění na kratší záruční lhůtu? Raději bych znal podíl obchodů, které splňují všechna kritéria dle zákona <b>včetně</b> upozornění na kratší záruční lhůtu.

Snad v příštím článku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  13. 03. 2004 21:21

moc nerozumím připomínce -   ono snad v celkovém hodnocení není započítáno, zda neuvádějí záruku <24 měsíců?

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  12. 03. 2004 07:49

Ja mam takovy dojem, ze cely test byl na objednavku medii, aby bylo o cem psat. No kdyz mi sdeluji v CT, jak jsou u nas ty internetove obchody spatne, tak to beru jako informaci bulvaru. Ale ze i na zive si budou placat takhle jatrama, to je sila. Ja nakupuju pres internet furt a jeste jsem nemel problem, kolegyne uz si pres internet kupovala i potraviny a byla nadsena. To o kvalite internetovych obchodu rozhodne vypovida vice.

Jenomze kolik lidi v CR muze pres internet nakupovat ? Neni to nahodou jen odkloneni problemu od toho hlavniho likvidatora ceskeho internetu, totiz CTc ?

A hlavne vam nikomu nemusi vadit ze nemate pristup na internet, kdyz je to vsechno tak spatny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PB  |  12. 03. 2004 08:17

Souhlasim s Vasim nazorem, totiz ze CTc je hrobarem ceskeho internetu. Dokud v teto zemi nebude sila, ktera donuti tuto spolecnost spolupracovat, neverim, ze vetsina lidi vubec bude vedet, co to internetovy obchod je. Zlo je nutno vymitit od korenu a u CTc se musi zacit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Gutman  |  14. 03. 2004 10:08

Musim take souhlasit, informace o nakupovani pres internet jsou na CT naprosto zcestne a likvidujici. Zvlaste, kdyz si pozvou "odbornika", ktery dlouho hovori o riziku nakupu pres internet a pak, po otazce zda sam nakupuje rekne, ze to jeste nikdy neudelal.
Na internetu nakupuji nejmene deset let, v zahranici i doma a moje zkusenosti jsou dobre. Prezil jsem i hromadny unik informaci o kartach pred asi tremi lety z jednoho zuctovaciho centra (psalo se o tom i u nas), kdy jsem za tyden prisel o 30 000Kc, protoze banka jde bez upozorneni do minusu. Pomuze jen nastaveni tydenniho limitu - naopak k pochvale banky (IPB) musim rici, ze vsechny penize dokazala behem nekolika mesicu vyreklamovat zpet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chm  |  12. 03. 2004 07:12

Pokud se informace nepodařilo najít během pěti minut nebo byly dostupné až po odeslání objednávky, byly první tři kritéria testu považována za nesplněná.

č. 367/2000Sb, (6) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 5, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

Nemuzu si pomoct, ale zakon neurcuje DO KOLIKA MINUT musi zakaznik pozadovane informace najit .... je to sice kravina, musela by se zapocitavat i rychlost pripojeni k internetu, bylo by dobre kdyby k tomu SOS vymyslelo nejaky vzorec, kam by se dosadila rychlost linky, a vylezlo by, do kolika minut musi zakaznik informaci najit ALE ze by informace nemohly byt zobrazeny az po uskutecneni objednavky? Viz vise - zakon primo pocita s tim, ze mohou byt informace zdeleny zakaznikovy pozdeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ceny  |  12. 03. 2004 09:09

Z textu jsem pochopil, ze se jedna o simulaci jednani zakaznika. Neco jako - pokud zakaznik do 5 minut nenajde informace o obchode, pujde radeji na jiny obchod, nez aby musel odesilat objednavku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  12. 03. 2004 17:45

§ 53 ODST

(4) Při jednání prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku musí být spotřebiteli s dostatečným předstihem před uzavřením smlouvy poskytnuty zejména tyto informace: 

a) obchodní jméno a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby,
b) název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb,
c) cena zboží nebo služeb včetně všech poplatků,
d) náklady na dodání,
e) způsob platby, dodání nebo plnění,
f) poučení o právu na odstoupení, s výjimkou případů podle odstavce 7,
g) náklady na použití komunikačních prostředků na dálku,
h) doba, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti......" atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chm  |  13. 03. 2004 08:35

.......... jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

Zakon primo pocita s tim, ze mohou byt informace zdeleny zakaznikovy pozdeji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  13. 03. 2004 21:16

Já tomu nerozumím tak, že "zákon s tím přímo počítá",  jen  stanoví  sankce, pokud povinnost nesplní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lapin  |  16. 03. 2004 09:19

probůh nauč se alespoň česky, grrrr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirekl  |  12. 03. 2004 06:53

Vraceni zbozi bez udani duvodu je pekna prasarna u nekterych komodit.
Napr. HW.
Jak si to predstavujete? Koupim vypalovacku naprosto jasnych parametru, tedy v okamziku nakupu vim, co kupuji , vypalim na ni non-stop 500 CDR a vratim bez udani duvodu?
U nas bohuzel jsou lidi tak vychcani, ze se obchodnici tresou strachem, aby jim neco neprislo zpatky. Pri minimalnich marzich by je to polozilo. Co s tim pak?
Chapu, ze kalhoty mi nemusi padnout, kosile ma kratsi rukav.
Jak je to s nutnosti vratit zbozi nepouzite?
V testu bych ustanoveni zakona jasne citoval. Jinak je to clanek na urovni slohovky z pate tridy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  12. 03. 2004 07:28

Tak to mě nenapadlo No a to na té mechanice není poznat? Mám pocit, že to zboží musí být "jako nové"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  12. 03. 2004 08:21

zboží může být použité. Prostě takový je zákon a platí v mnoha vyspělých státech, tak si toho važte. Zkuste se na to dívat z pohledu spotřebitele - prostě on nemá šanci výrobek předtím vidět, vyzkoušet, znát všechny jeho parametry, rozměry atd. (jestli to není něco standardního a jestli to třeba vše obchod nezveřejní), a to že to může vrátit je velké plus.

Samozřejmě ona "vychcanost" může být problém, ale v podstatě je to jen statistická odchylka, protože bohudík takových lidí není mnoho a škoda kterou způsobí je malá a dá se rozpočítat do ceny. Navíc se dá efektivně bránit aby se to opakovalo - prostě když ten samý člověk objedná něco znovu, tak už si dáte pozor a je vaše právo mu nic neposlat (ale praxe bývá spíš po druhém problému, první může být opravdu chyba, druhý už naznačuje záměr).

Zkuste se zeptat velkých obchodů jaké jim to způsobuje problémy a zjistíte, že v podstatě žádné. A to dokonce i na Vltavě a podobných obchodech, kde by to mohlo být ještě horší, protože prostě třeba kniha či CD je také zboží, takže hrozí reálně, že si někdo koupí knihu, přečte, vrátí, či koupí CD, přepálí, vrátí. Jenže to prostě může udělat jednou a pak už má peška. A samozřejmě to z jeho strany vyžaduje také nějaké náklady (poštovné, čas ...) a tak ve finále zjistí, že se mu vyplatí si to půjčit v půjčovně.

p.s.: jinak vše musí podle zákona vrátit nepoškozené a kompletní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dvdr.cz  |  12. 03. 2004 08:50

Zboží musí být nepoužité. Je pravda že nědky se to bude těžko dokazovat, ale například: Toto ustanovení se vztahuje na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů pouze neporušil-li spotřebitel jejich originální obal.  www.dvdr.cz 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení  |  12. 03. 2004 09:14

To je nesmysl. Klidne muzu vratit cd ci software rozbalenej, protoze az pak zjistim ze je to vlastne neco co sem nechtel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  12. 03. 2004 10:27

Spotřebitel nemůže odstoupit podle odstavce 7 novely Občanského zákoníku č. 367/2000 od kupní smlouvy:

1) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění
2) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
3) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání
4) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal
5) na dodávku novin, periodik a časopisů
6) spočívající ve hře nebo loterii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  12. 03. 2004 13:36

Zakon na ctrnactidenni moznost vraceni je urcite uzitecny, ale to bysme nemohli byt u nas v CR, aby to hned nekdo nezneuzival. Nevadi ani tak, kdyz nekdo neco objedna jen aby si to vyzkousel a vrati to. Problem je u komodit, kde rychle a skokove pada cena. Napriklad, kdyz nejaky vyrobce elektroniky nebo HW slevni najednou nejakej model o 5000 a nekdo si ho koupil pred tydnem jeste za starou cenu, najde se kazdou chvili nekdo, kdo zneuzije tohoto ochranneho zakona, zbozi vrati a obratem si ho koupi na jinem shopu jiz za novou cenu. Takova ztrata se pri dnesknich marzich v oboru (zvlast,kdyz to udela nekolik lidi do mesice) jen tezko rozpocitava do ceny...

Ale zakon tady je a urcite je dobre, ze zvysuje duveru zakazniku v nakupy na internetu. Nicmene titulky typu "porad bida" naopak moc neprispivaji...myslim,ze tenhle test o nicem mo nevypovida...maximalne o tom, ze na netu je hromada obchodu, ktery nedelaji profesionalni firmy, ale nekdo doma na kolene.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kix  |  13. 03. 2004 13:29

no ale u kamenneho obchodu take mate zbozi třeba na skladě a pak klesne skokově cena, než jej prodáte, takže bych to nepřeceňoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  13. 03. 2004 16:00

Jasne, to je pravda. Nicmene jestli se v maloobchode musi reagovat na pokles cen tak nejdriv do tydne (vim,neplati pro komponenty atd.:), kdy ma clovem moznost zbozi vyprodat, tak na netu se musi ceny menit okamzite...

Kazdopadne na krame nehrozi, ze nekdo prijde druhy den s tim, ze vcera si tuhle vec koupil o stovku draz, nez stoji dneska, a bude chtit tu stovku vratit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  17. 03. 2004 02:09

v kamenném obchodě mají ovšem 30% marže a také mnohdy ochranu skladu (zaplatí dodavbateli až podle toho, kdy a za kolik prodajíú

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  17. 03. 2004 02:12


je u komodit, kde rychle a skokove pada cena. Napriklad, kdyz nejaky vyrobce elektroniky nebo HW slevni najednou nejakej model o 5000 a nekdo si ho koupil pred tydnem jeste za starou cenu, najde se kazdou chvili nekdo, kdo zneuzije tohoto ochranneho zakona, zbozi vrati a obratem si ho koupi na jinem shopu jiz za novou cenu.

viz vyse, asi by slo pouzit toto:

Spotřebitel nemůže odstoupit podle odstavce 7 novely Občanského zákoníku č. 367/2000 od kupní smlouvy:

2) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele
3) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hermik  |  12. 03. 2004 14:24

Kamarad pracoval par let v Torontu a kdyz tam ted jezdi jednou za cas na vylet, tak si koupi kameru, natoci film a pak ji za tyden vrati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myshpa  |  14. 03. 2004 21:09

no to je ale vych*anej ha*zlik , co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  14. 03. 2004 16:00

Idiote!

Typický socialistický žvást! Prý žádné škody a statistická odchylka! My jsme takhle pohřbili firmu. Stačili dva vychcaní hajzlíci co si u nás koupili notebook a multimediální PC dohromady za cca 100.000. Týden jsme s oběma poctivě vybírali konfiguraci, optimalizovali komponenty a hledali pro ně příznivou cenu (oba studenti). Kakulovaný hrubý zisk z obou zakázek představoval horentních 3.700Kč, z čehož se samozřejmě musí zaplati čas a další spojené náklady. Když nám to vrátili( dnes jsem přesvědčen, že byli domluvení) tak nám zůstalo na skladě neprodejné zboží za 96.000Kč. Notebook jsme po 3 měsících úspěšně prodali jako použitý našemu známému a se ztrátou rovných 10.000Kč. S PC to bylo ještě horší šlo za méně než za polovinu ceny nákupní ceny komponent. A výsledek?

1)Čistá ztráta 35.000Kč

2)Tři měsíce alokovaných 96.000 na skladě.

3)26 hodin ztracené práce technika a obchodníka na sestavení a optimalizaci

4)30 hodin na snaze to co nejrychleji někde prodat aby bylo na nájem  a mzdy pro lidi

Takže díky kryplovským zákonům jsme ztratili spoustu peněz a času. Zabalili jsme firmu. Kolega je na pracáku, technik už pracuje jinde, obchodník odjel umývat nádobí do Ameriky a ja jsem se znovu nechal zaměstnat. A když vidím škromacha, sobotku, špidlu, grose nebo někoho kdo má podobně idiotské názory, tak se neznam. Dokud budou dělat zákony lemplovští úředníci a socialističtí blbečci, tak budeme všichni v hajzlu!

Nazdar

Sbohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa.r  |  15. 03. 2004 17:06

plne souhlasim, u nas mame neco podobneho .. a protoze mame specifictejsi zbozi nez jsou PC - jsme asi jen 4 konkurenti .. z toho jednoho podeziram ze na nas neco podobneho organizoval .. to ale nedokazeme a poradne nezjistime, ze

.. ale diky priblblejm zakonum to je a bude mozny, hlavne ze budou mit pani poslanci hodne volicu .. kdyby se lidi probrali a nenechali se takhle tahat za pitominy, radsi koukali na to kam nas vlada vede, jak nas zadluzuje .. kolik investoru a vubec penez nam prinasi (tedy odnasi, lepe - tuneluje ..)

mno nic, podobne postizenejm : drzme se, snad bude jednou lip !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  15. 03. 2004 15:47

Muzete brat i tyto zkusennosti.

Inernetovy obchod je v podstate pouho pouha zasilkova sluzba na kterou jsou jeste mensi fiinanci naroky, nebot provozovat webove starnky je mnohem levnejsi nez rozesilat papirove katalogy ci inzerovat v tisku.

A tak to muze provozovat bez problemu podvodnik (kvuli minimalnim finnancim nakladum), ktery to mysli jako od zacatku jako podvod (nedava to jen najevo - to by bylo protizakonne) - chce prodat nekvalitni smejdy za spoustu penez.

A tak na web uverejni fotky vyrobku - kterou vsak predtim vhodne upravi ve fotoshopu. A napise parametry u radia napr rozsahy, vykon reprodukturu a dalsi dve kazetove mechaniky a pod. A ja si objednam. Doma vsak zjistim ze radio je celkem nepekny kus plastiku - selektivita(schopnost oddelit jednotlive stanice na prepnenem pasmu VKV nestoji za nic - hraji prakticky vdy dve do sebe, citlivost - i tak to chytne jan par tech nejsilnejsich) kazetak ma vysoky sum a pri pusteni na plno priserene zkresleni - zkratka takovy radiomagnetofon by si netroufl prodavat (alespon za onu cenu) ani solidnejsi trhovec.

A ja mu ho tedy poslu nazpet v zakonne lhute a zadam vraceni penez. Jenze onen smejici se majitel zasilkoveho obchodu vezme do ruky balicek - po castecnem rozbaleni a z vestsi vysky ho prudce hodi na tvrdou podlahu - a radio - jeho plast se samozrejme trochu nakrapne (ci ho jinak trochu vhodne poskodi) a hned mi ho pole nazpet a s s tim ze jsem nedodrzel hlavni podminku vraceni a to jeho neposkozeni - ve smlouve se totiz bezne pise ze zbozi musi byt neposkozene a bez stop po pouziti a doprava poustou zpet do zasilkove sluzby je vzdy na riziko zakaznika. A me nezbyde nic jineho nez se s nim soudit (a zaplatit predem vsechny poplatky a to i pravnikovi mozna i za znalecky posudek) s pro me nejistym vysledkem.

Jedina moznost serioznosti by byla, kdy by snad nabizel snad moznost vracni v kamenne prodejne - treba i jen u smluvniho partneha za stejnych podminek - predemnou by si ho snad poskodit netroufl.

Jinak driv bezne platilo - chces vydelat milion jen napaleni ostatnich obcanu - tak si zaloz zasilkovou sluzbu !

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jotopir  |  12. 03. 2004 09:50

Zboží nesmí jevit známky opotřebení, ale je fakt že třeba u té vypalovačky se to těžko pozná.

Na druhou stranu je to ochrana spotřebitele před koupí něčeho, co nechtěl. I když některé firmy se k této povinnosti staví dost podivně. Před časem jsem si koupil u TNTrade (www.tntrade.cz) malý a levný digitální fotoaparát. Když mi dorazil, zjistil jsem že se jedná a naprostý šunt, plastový výlisek který nepasoval, vrzal a působyl dojmem, že se za chvíli rozpadne. Rozhodl jsem se ho vrátit v rámci 14-denní lhůty. A nebyl jsem asi první, protože ten foťáček vykazoval známky toho, že již ho někdo vrátil (vložené baterie, nasazené poutko, chyběla ochranná nálepka na displeji, rozlepená obálka s CD...) Firma mi sice po delší době peníze vrátila, ale strhli si téměř 1000,-Kč jako manipulační poplatek! (to jest asi 20% ceny toho foťáku - detail dobropisu zde) Na můj dotaz, co to je za poplatek mi bylo řečeno, že se jedná a paušální poplatek, protože mají práci s vracením peněz a kontrolou vráceného zboží. Podle vyjádření právníka ze Spotřebitelského poradenského a informačního servisu kam jsem se telefonicky i písemně obrátil, je účtování tohoto poplatku nezákonné. Na můj doporučený dopis, kde jsem přiložil vyjádření právníka a žádal vysvětlení, mi vůbec neodpověděli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bugi  |  12. 03. 2004 11:24

S TNTrade.cz mám taky svoje zkušenosti. To, že jsou docela drazí pominu. Několikrát jsem u nich nakupoval a vždycky mě překvapí, když dokončím objednávku, a zjistím cenu s DPH včetně poštovného, která se mi docela líbí. Potom ale příjde mail s potvrzením objednávky, kde je ale znovu přičteno DPH, takže je cena ve výsledku o 22% vyšší. V obchodních podmínkách mají, že zákazník nemůže odstoupit od koupi, což je samozřejmě blbost. Doufám, že tato firma poněkud přehodnotí svůj přístup, jinak se budou muset se mnou rozloučit, což by byla škoda, protože mají dost dobrý výběr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
villi  |  30. 09. 2004 11:32

Řekl bych, že přístup TNTradu je asi stále horší. Stáhl jsem ceník, vybral zboží a e-mailem poslal objednávku s uvedenou prodejní cenou. Když přišlo potvrzení ještě jsem se pro jistotu telefonicky příslušného obchodníka ptal zda-li ta cena s DPH souhlasí a zda-li to není nějaká verze bez standardního příslušenství. Ujistil mě, že je vše v pořádku. Problém nastal když jsem zboží přijel vyzvednout. Najednou po mě chtěli o 19% více s odůvodněním, že na netu mají všechny ceny bez DPH a ještě byli nervní a vykřikovali ať si to příště pořádně přečtu. Faktem je že teď už mají upozornění, že ceny jsou bez DPH na každé stránce, ale nechápu proč tedy dvakrát potvrdili cenu s DPH. Já budu příště nakupovat jinde - tam kde pořádně čtou objednávky, nelžou a nejsou nervní. A co vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alda  |  12. 03. 2004 17:31

TNTrade je banda gaunerů - naprosto nesolidní jednání..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  12. 03. 2004 00:47

Tak jsem si to stahnul a nestacil jsem se divit. Spis nez test internetovych obchodu mi to pripomina sbirku nejmene navstevovanych webu v CR.
Jen tak namatkou, co je podle SOS internetovy obchod (weby zahrnute do testu):

www.volny.cz/novacka/mckenzie/publikace.htm - na prodej je 1knizka od McKenzieho

lokomotivy.wz.cz - stranky nejakeho nadsence do lokomotiv, ktery se rozhodl, ze zajemcum nabidne na CD fotografie, ktere nashromazdil.

A takovych webu je tam asi 80-90%. Pokud byste cekali, ze tam budou takove (opravdu) internetove obchody jako www.vltava.cz, www.cybex.cz nebo www.czechcomputer.cz, tak na to rovnou zapomente.

Chvalim praci SOS, ale tohle se jim teda fakt nepovedlo a o internetovych obchodech to nevypovida vubec nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dgx  |  12. 03. 2004 01:03

předběhl jste mě chtěl jsem napsat přesně to stejné. Pokud se hodnotí úroveň obchodů v ČR podle těch "nejhorších", je jasné, že to žádná výhra nebude. Slovo "nejhorších" píši schválně v uvozovkách, protože jak lze posuzovat kvalitu shopu, pokud se o obchod vlastně vůbec nejedná, že? (viz zmíněné lokomotivy.wz.cz).

Ať nad tím přemýšlím z jakéhokoliv pohledu, nevím, o čem tento test vlastně vypovídá. Přitom takové testy jsou potřeba jako sůl, na jedné straně pro zákazníky, ale také pro provozovatele, protože jim ukážou, kde má jejich činnost nedostatky.

David Grudl
provozovatel Vitalita.cz

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tazatel  |  12. 03. 2004 04:35

Promiňte, ale nešlo nereagovat.

>David Grudl
>provozovatel Vitalita.cz

Mrkl jsem se a je tam spousta marketingových kidů, které jsou určeny jen a jen ke zlákání zákazníka k tomu aby to koupil nehledě na kvalitu. 

"Ani nejzdravější a nejpestřejší strava neobsahuje dostatek vitamínů. Důvodem je znečištěné prostředí, předem zpracované potraviny apod. Naštěstí můžeme tento schodek vyrovnat každodenním doplňováním všech podstatných výživných prvků. "

>Ani nejzdravější a nejpestřejší strava neobsahuje dostatek vitamínů.

typický teleshopingový tah typu ani to nejlepší na světě nedosahuje kvalit toho co máme my .. :)

Připadá mi to trošku jednoduché a už omleté :)

Něco jako "Pokud zavoláte ihned nedostanete jen jeden kus, ale ihned dva kusy a k tomu ještě manuál zdarma  A to pořád není vše. Pokud nezavoláte do 10ti vteřin ale do devíti, získáte k tomu ještě naše WS tričko a to vše za pouhých XY*2 kč :)"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 14:26

a to se vyplatí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dgx  |  12. 03. 2004 19:30

v tom musím rázně oponovat: Vámi zmíněná věta je 'obecnou pravdou'. Přece nehovoří o konkrétním produktu, ale o vitamínech obecně, koneckonců Vy sám užíváte vitamíny právě z tohoto důvodu. Přece musíte cítit obrovský rozdíl mezi prohlášením 'náš produkt je nejlepší' a 'vitamíny jsou potřebné', nebo ne?

Ale nedostávejme se mimo téma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Slovak  |  12. 03. 2004 07:04

Uz pri minulem obdobnem testu jsem podeziral SOS spis z cileneho vyberu prave takovym smerem, aby se toho chytla media. Je rozhodne medialne zajimavejsi, kdyz vysledky budou takove jake jsou. Nez kdyz vysledky budou veskrze pozitivni. Pisi, ze vzali nahodne 100 obchodu ze Seznamu. V sekci Internetove a zasilkove obchody jsem ted v Seznamu napocital 4735 zaznamu. Kazdy aspon trochu soudny clovek, ktery se na internetu aspon chvili pohybuje, za prve vi, ze existuje spousta vhodnejsich seznamu obchodu, odkud lze vybirat, ale taky to, ze (tady strilim od pasu bez podlozenych statistik, ale myslim, ze nebudu daleko od pravdy) minimalne 95% obratu v internetovych obchodech dela tech 100 nejvetsich, nejnavstevovanejsich. Ty mely byt zahrnuty do testu. Na co se testuje 100 tech, kteri mozna nedelaji ani 1% obratu?

SOS je sdruzeni na ochranu spotrebitele. Spotrebitel je ten, ktery si kupuje. Takze logicky tam, kde je velky obrat, bude hodne spotrebitelu a kde je nulovy obrat nebude zadny spotrebitel, ne?

Pokud by se podobnym systemem, jaky pouzil SOS na testovani internetovych obchodu nekdy neco testovalo v obchodech kamennych, tak zjistime, ze se sice do testu dostalo hned nekolik vietnamskych stankaru, ale zadny hypermarket.

A co je nejhorsi, ze media se toho chyti stejne jako loni a vysledkem je jen podkopavani ceske e-komerce. Ale rozhodne ne zkvalitneni prodeje na internetu.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  12. 03. 2004 04:14

Staci nebyt liny a otevrit prilohu testu, najdete tam jak cybex, tak czechcomputer.cz

jsou tam i jine velke : www.bilezbozi.cz , www.korunka.cz , www.123shop.cz , www.kasa.cz , www.hifishop.cz , www.nakupni-dum.cz

vice : http://www.spotrebitele.cz/priloha/testinternet2004

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RapMan  |  12. 03. 2004 06:02

Z odkazu, ktery je v clanku, jsem se na zadanou prilohu tedy nedostal, pouze tu z roku 2003, proto jsem chtel psat uplne to same co kolegove predemnou... Spatne jsem koukal nebo kde jsi vzal to PDF z roku 2004?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  12. 03. 2004 08:34

Musíte si ten článek dopsat sám: Kliknout na úvodní stranu SOS a tam to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 10:18

ale neni tam dost dobre knihkupectvi Pozoruhodne knihy, maji hodne knizek (s velkymi slevami...), dobry pristup, rychle odpovidaji, je mozne si zbozi vyzvednout osobne, proste pohoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  12. 03. 2004 10:23

Vidíš a já tam našel jenom pseudo-vědecko-náboženský balast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 11:57

ten e-shop nemuze za to ze jste barbar :)) samozrejme ne vsechno jsou tam dobre knizky, ale nektere jsou skvele... rict o necem ze je balast dokaze kazdy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JaxNo  |  12. 03. 2004 16:07

No musi souhlasit s tim, ze moc hodnotnych knizek tam opravdu NENI. Tedy pokud nepovazujete za hodnotne knihy typu "Jak spolupracovat s andely a prirodnimy duchy" nebo knihy o MLM

Ale jako skryta reklama to byl dobrej pokus.Myslim ze na ten link spousta lidi klikla....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  12. 03. 2004 17:25

No, naštěstí navštívit ještě neznamená, že tam zůstanou, nebo že si dokonce něco koupí.

A těch pár prosťáčků, co opravdu věří na sílu talismanů, existenci elementálů, v magické tajemství pyramid a mimozemské válečníky, co zničili dávné civilizace - budiž jim to přáno.

Nakonec, název obchodu je celkem výstižný - POZORUHODNÉ KNIHY = Knihy, na které byste si měli dát pozor )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 03. 2004 22:05

no vidite, ja jsem tam zrovna nasel co jsem chtel. nenutim vas souhlasit, jen rikam svuj osobni zazitek z realneho nakupovani tam.

ps: skryta reklama to opravdu neni, zajimave ze neosocujete ostatni prispevky kde jsou linky na eshopy, dokonce primo vlastniku viz:
David Grudl
provozovatel Vitalita.cz
ps2: jestli vas natolik rozproudilo, ze jsem jen pochvalil a ocenil neci praci, pravdepodobne jste z CR :) gratuluji vam ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dgx  |  13. 03. 2004 15:38

ad Vitalita: to nebyla skryta reklama, ale naprosto otevrena a zamerna

A podle statistik zvýšila navstevnost o 3,77%. Děkujeme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  12. 03. 2004 12:02

No jo, mate pravdu. Ten test k nicemu je z roku 2003.

Kazdopadne i tento je mi k nicemu.

Pro me jako zakaznika ma smysl pouze K1 (kdyz nema adresu, moc verohodne to neni a K4 (zarucni doba). A tyto podminky splnilo asi 90% obchodu.

A jen tak namatkou, schvalne jsem zkusil u www.123shop.cz, ktery ma u IČ NE najit ICO. Trvalo to asi 5sekund a kupodivu jsem ho nasel pod odkazem "Co je 123shop.cz". Je mozne, ze ho tam na zaklade tohot testu stihnuli doplnit, ale jestli tam bylo ICO i predtim, tak je ten test opravdu k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor