Zvláštní, v poslední době mám s Vltavou ty samé skušenosti - cituji z mailu, který jsem ve stavu velkého naštvání napsal 31.1.2004, kdy mi dorazili poslední zbytky objednávky z listopadu loňského roku. Dosud jsem z Vltavy nedostal na tento ani obdobné maily žádnou odpověď.
1. Nedodání zboží
V roce 2003 jsem ve vašem obchodě učinil 7 objednávek, z toho však hned u 4 z nich muselo dojít ke stornování z důvodu nedostupnosti zboží, vždy to bylo zdůvodněno problémy ze strany dodavatele a vždy se jednalo o zboží, které bylo označené jako dostupné zpravidla do tří týdnů. Zdá se mi těch případů docela dost, zejména kvůli tomu, že platím předem pomocí eBanky a mé prostředky zůstávají poměrně dlouho blokovány na vašem účtu (průměrně 2 měsíce), než dojde ke stornování. Příchozí platba je pak na mém účtě rovněž zpoplatňována. Zaráží mě také, že ačkoliv některý titul označíte jako nedoručitelný, je v mnoha případech ještě celou řadu měsíců nabízen k prodeji ve vašem katalogu (např. titul Pohádky ze Zapotřebí, Kat. č.: SE00699467, Interpret: Už Jsme Doma, Vydavatel: Indies Records, CD jsem objednával 17.11.2003, byl stornován, ale v katalogu je dosud).
Nevím jak logistika ve vašem obchodě funguje, možná by stálo o to zavést kategorii zboží (obdobně jako je doručitelné do dvou dnů, do tří týdnů apod.), která by znamenala, že nejprve musíte dostupnost ověřit u dodavatele. Toto zboží bych pak mohl objednávat zvlášť, třeba na dobírku, a vyhnul bych se tak tomu, že bych měl peníze blokované na vašem účtě i vracení peněz zpět na můj účet. Nebo zavést nějaký institut závazné předobjednávky, kdy bych si zboží takto označené pouze předobjednal a teprve poté co byste na 100% věděli, že jej máte k dispozici a tuto skutečnost mi sdělili, bych provedl skutečnou objednávku včetně zaplacení. No a jako třetí možnost by mohlo být zavedení čísla mého bankovního účtu do registračních údajů, abych ho alespoň pokaždé nemusel paní Ševelové znovu posílat
2. Rozdělování dodávek podle dostupnosti
V případě, že jsem zvolil objednávku nerozdělovat a v termínu dodání pak není kompletně zboží k dispozici jsem mailem dotazován na možnost rozdělení objednávky, s čímž vždy souhlasím. Problém je ten, že v případě rozdělení objednávky mi pak zboží chodí postupně tak jak jej máte skutečně k dispozici a v praxi se pak už stalo i to že mi čtyři dny po sobě přišel balíček, pokaždé s jedním CD. Předpokládám, že to musí vadit i vám, platíte přece potom 4 balíčky. Mě to vadí také, používám doručení prostřednictvím České pošty, protože v mém zaměstnání často cestuji a nevím tak, zda budu v určitou dobu na určitém místě k zastižení, zatímco na poště si to mohu vždy večer vyzvednout a musím tam pak jít čtyři dny po sobě.
Zase - nevím jak to přesně u vás funguje, ale nebylo by možné rozdělit, pokud je to třeba, dodávku účelněji, jen na dvakrát, dodat to co je k dispozici v termínu a to ostatní pak společně. Vždy jsem tuto možnost v mailech povolujících rozdělení zmiňoval, ale nebylo na ní nijak reagováno.