Internetová reklama je už dnes hromadou peněz

První čtvrtletí jenom v USA skoro prolomilo hranici dvou miliard dolarů!
Je lepší říci „Internetová reklama funguje!“ nebo „nevíme, zda funguje, ale už do ní tečou miliardy dolarů?“. Zvažte sami – každopádně se jedná už o tak velký byznys, že je už vyloučeno, že se jedná o nějakou bublinu, která záhy splaskne.

Podle průzkumů organizace Internet Advertising Bureau (IAB, známá autoregulační instituce pro internetovou reklamu, s velmi slušným renomé) kontrolovaného auditory z PriceWaterhouseCoopers hlásí, že v prvním čtvrtletí roku 2000 se jen v USA investovalo do internetové reklamy 1,953 milionů dolarů, tedy těsně pod dvě miliardy. Ještě důležitější než toto absolutní číslo, pro našince stejně obtížně „zařaditelné“, je setrvávající téměř stoprocentní růst – ve stejném čtvrtletí loňského roku to bylo těsně pod jednu miliardu, a růst oproti čtvrtému kvartálu loňského roku činil 10%. Zejména toto procento je hodně důležité: nezapomeňme, že čtvrtý kvartál je „vánoční“ a že se právě v něm utrácí do reklamy jako nikdy. Americký internetový trh tedy už vůbec netrpí vypjatou sezónností jako u nás, kde má na podzim vyprodáno každý, ale v zimě a v létě aby platícího inzerenta pohledal.

Důležitou otázkou je, zda bude růst pokračovat i v druhém čtvrtletí letošního roku (to sice už skončilo, ale výsledky ještě nejsou sečteny). Ten byl poznamenán splasknutím bubliny dot com firem, které do reklamy proinvestovaly velkou část peněz, které nevydělaly, ale dostaly od investorů. Ve druhém čtvrtletí byly tyto kohoutky takřka přes noc uzavřeny, a tak se v příští zprávě dozvíme, kolik peněz plynoucí do internetové reklamy je „reálných“, pocházejících ze skutečných podnikatelských výnosů.

Kdo a kde utrácel nejvíce? 31% ze všech výdajů byly spotřebitelské reklamy (spotřební zboží, koncový zákazník). S velkým odstupem následují finanční služby (15%), výpočetní technika (15%), reklama na různá média (12%) a profesionální, businessové služby (12%). Drtivá většina reklamních transakcí jde přes skutečné peníze (94%), jenom maličká část je „bártrová“ (5%). I zde je vidět propastný rozdíl mezi USA a ČR: u nás jednak bártr (výměnné systémy, je ale otázka, zda vůbec v nich reklamu nějak vyčíslovat; mezi „bártry“ ale patří i velmi časté reklamy ISP výměnou za připojení, popřípadě jiné druhy výměny za další zboží či služby, počítače atd.) převažuje, jednak stále dominují technická témata, jako jsou počítače a připojení, spotřebitel zatím přichází dost zkrátka.

V rozložení jednotlivých typů reklamy stále vedou s převahou bannery (52%), ale už to není zdaleka „monopol“. 27% příjmů totiž okupuje sponzorství, u nás skoro neznámý jev, 3% jsou různé prodeje z prodejů a 3% je e-mailová reklama (druhá dvě čísla mohou být podobná i na českém trhu). Pokud ale pomineme velmi speciální případ sponzorství, bannerová reklama stále triumfuje nad ostatními metodami přímé reklamy o jeden až dva řády – dá se očekávat, že i u nás to bude v nejbližších dvou-třech letech podobné.

Diskuze (1) Další článek: Antiviroví hlídací psi v boudě

Témata článku: Byznys, Internet, Reklama, Internetová reklama, Auditor, Absolutní číslo, Kohoutek, Velká část, Velký růst, Jednotlivá transakce, Druhé čtvrtletí, Slušné číslo, Slušné renomé, Důležitá část


Určitě si přečtěte

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

Takhle zemřete, když asteroid dopadne na vaše město

** Jak by to dopadlo, kdyby na světovou metropoli či do nedalekého moře dopadl velký asteroid? ** Simulovali to odborníci z University of Southampton ** Výsledky jsou velmi zajímavé

Petr Kubala | 32

Limitovaná nabídka: Windows 10 Professional za pouhých $11.90

Limitovaná nabídka: Windows 10 Professional za pouhých $11.90

Goodoffer24.com Je nový eshop s licencemi a softwarovými klíči, který nabízí nejlepší ceny a rychlé dodání produktu na e-mail. Kromě licencí pro Windows 10 Pro, nabízí web také řadu špičkových produktů, jako je Xbox Live Gold membership nebo oblíbený titul – PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS.

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

USA se vrací do vesmíru! NASA představila devět statečných pro první lety soukromých lodí

** NASA zveřejnila nové termíny prvních demonstračních letů dvou soukromých kosmických lodí ** Známe už také jména prvních astronautů ** Jako první poletí k ISS Crew Dragon od SpaceX

Petr Kubala | 15

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

Tesla je stále ve ztrátě, ale elektromobily Model 3 se prodávají neuvěřitelně dobře

** Tesla má rekordní příjem, je ale ve ztrátě ** Objem výroby se zvyšuje, dochází ale baterie ** Pomoci mají nové továrny Gigafactory

Karel Javůrek | 91

Odposlouchávali jsme děravou domácnost: Katka z Brightonu právě sedí doma, zatímco její manžel hraje asi golf

Odposlouchávali jsme děravou domácnost: Katka z Brightonu právě sedí doma, zatímco její manžel hraje asi golf

** Na internetu jsou tisíce nezabezpečených chytrých domácností ** Podívali jsme se na jednu z britského Brightonu ** Útočník sestaví kompletní socioekonomický profil rodiny

Jakub Čížek | 24

Budoucnost elektroniky: čeští vědci stojí za revolučním čipem, který nemá ve světě obdoby

Budoucnost elektroniky: čeští vědci stojí za revolučním čipem, který nemá ve světě obdoby

** Čeští vědci pod vedením Tomáše Jungwirtha vyvíjí nový typ revolučního paměťového čipu ** Zatímco v současnosti elektronika pracuje s elektrony, v budoucnu to budou spiny elektronů ** Čipy budou moci být klidně i 1 000x rychlejší a úspornější

Karel Javůrek | 32


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny