Internetová reklama je stále pestřejší, „full banner“ ale stále dominuje

97 procent všech profesionálních webů je stále obsluhováno tradičním reklamním proužkem o standardním rozměru.
Rychlý vývoj Internetu současně také znamená neustálou snahu o hledání a zavádění něčeho nového. Není v tom jenom snaha o objevování dalších „zlatých dolů“, ale zejména v reklamě je to řízeno známou poučkou: lidé vždy více reagují na cokoli nového a nečekaného. Na standardní reklamní proužek už řada z nás vypěstovala „slepou skvrnu“: jakmile na stránce spatříme cosi o tomto důvěrně známém tvaru, snažíme se jej nevnímat (se střídavými úspěchy).

Proto podle MediaMetrixu roste rychle používání jiných typů bannerů než tzv. full banneru, a navíc u jiných typů bannerů stoupá jejich průměrná cena, zatímco u full banneru se v posledních letech skoro nemění. Stále ale 97% všech webů, které vůbec nějakou reklamu nesou, má na svých stránkách full banner. Rovněž typický web (tj. největší procento všech webů) dnes nese čtyři typy reklamních sdělení, oproti třem typům před rokem. Zatímco používání full banneru stouplo o 4%, u menších typů to je 10-13%, a u „buttonů“ o překvapivých 14-33%. Účinnost buttonu je samozřejmě minimální, ale button na druhé straně nezabírá moc místa na stránce ani velký datový prostor a může být na určitém místě trvale – proto i, řekněme, 0.1% účinnost buttonu na webu s deseti milióny zobrazeními za měsíc znamená deset tisíc kliknutí měsíčně!

Hodně rozdílné jsou ceny bannerové reklamy podle zaměření serveru. Na prvním místě není, překvapivě a na rozdíl od našich webů, ekonomika a finance, ale weby zaměřené na „Health&Fitness“: není zase tak moc divu, toto je oblast, kterou jsou Američané posedlí (naprat se hamburgery a pak se starat o své zdraví a štíhlou linii) a ve které utrácejí obrovské peníze. Zde stojí průměrně tisíc shlédnutí velkého (full) banneru 42,5 dolaru (cca koruna osmdesát za shlédnutí!), podobně dobře si vede oblast „Home&Garden“, vysoko je také filmový průmysl, televize, finance a automobilový průmysl. Na opačném konci spektra, tj. tam, kde jsou bannery nejlevnější, se setkáme s „Community“ weby (19 dolarů, tj. osmdesát haléřů za pageview), příliš nejsou ceněné ani hry a humor (23 dolarů), a poblíž dolního konce se nalézají i portály (27 dolarů). Toto jsou ovšem průměrné hodnoty, takže u jednotlivých webů mohou být ještě mnohonásobně větší rozpětí; zajímavé je také zjištění MediaMetrixu, že průměrnou slevu oproti tabulkovým (výše uvedeným) cenám dávají weby ve výši 33%. Srovnejte si sami s českým trhem…

Diskuze (2) Další článek: Autodesk více vydělal a méně utratil

Témata článku: Reklama, Pes, Garden, Nejlevnější televize, Největší procento, Průměrná cena, Full, Internetová reklama, Button, Střídavý úspěch, Banner, Zlatý důl, Automobilový průmysl, Hamburger, Překvapivá cena


Určitě si přečtěte

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

Na Zemi je nejtepleji za posledních více než 100 tisíc let. Co nám hrozí?

** Letošní červenec byl třetím nejteplejším měsícem od roku 1880 ** Teplota naší planety roste raketovým tempem ** Co lidstvu hrozí v období, které v minulosti nemá obdoby?

Karel Kilián | 70

Google Cloud Next: Blíží se bitva o to, kdo ovládne cloud, tedy internet zítřka

Google Cloud Next: Blíží se bitva o to, kdo ovládne cloud, tedy internet zítřka

** Google v týdnu ukázal nové telefony Pixel ** V Londýně se ale také konal Google Cloud Next ** Konference o tom, jak bude vypadat internet v cloudu zítra

Jakub Čížek | 32

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

Čtyřicet procent je moc. Spalovací motory nedokážou splnit požadavek EU na snížení emisí

** EP nařídil automobilkám snížit o 40 % emise CO2 ** EU chce zvýšit podíl elektromobilů ** Výrobci hrozí ztrátou pracovních míst

Karel Kilián | 254

Musk pošle lidi na oblet Měsíce. Japonský podnikatel Maezawa vezme na cestu až osm umělců

Musk pošle lidi na oblet Měsíce. Japonský podnikatel Maezawa vezme na cestu až osm umělců

** SpaceX chce nejdříve v roce 2023 vyslat lidi na oblet Měsíce ** Hlavním pasažérem bude japonský podnikatel Jusaku Maezawa, který vezme na cestu až 8 umělců ** Pětidenní cesta proběhne v chystané lodi BFS

Petr Kubala | 14

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20

Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

Google má nové telefony, počítač a domácí displej. Česko je stále mimo

** Google dnes představil novinky ** Dočkali jsme se nového telefonu Pixel 3, tabletopočítače a domácího displeje ** Rozšíření Google Assistenta do dalších zemí se bohužel nekoná

David Polesný | 45

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 82


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku