Internetová reklama je stále pestřejší, „full banner“ ale stále dominuje

97 procent všech profesionálních webů je stále obsluhováno tradičním reklamním proužkem o standardním rozměru.
Rychlý vývoj Internetu současně také znamená neustálou snahu o hledání a zavádění něčeho nového. Není v tom jenom snaha o objevování dalších „zlatých dolů“, ale zejména v reklamě je to řízeno známou poučkou: lidé vždy více reagují na cokoli nového a nečekaného. Na standardní reklamní proužek už řada z nás vypěstovala „slepou skvrnu“: jakmile na stránce spatříme cosi o tomto důvěrně známém tvaru, snažíme se jej nevnímat (se střídavými úspěchy).

Proto podle MediaMetrixu roste rychle používání jiných typů bannerů než tzv. full banneru, a navíc u jiných typů bannerů stoupá jejich průměrná cena, zatímco u full banneru se v posledních letech skoro nemění. Stále ale 97% všech webů, které vůbec nějakou reklamu nesou, má na svých stránkách full banner. Rovněž typický web (tj. největší procento všech webů) dnes nese čtyři typy reklamních sdělení, oproti třem typům před rokem. Zatímco používání full banneru stouplo o 4%, u menších typů to je 10-13%, a u „buttonů“ o překvapivých 14-33%. Účinnost buttonu je samozřejmě minimální, ale button na druhé straně nezabírá moc místa na stránce ani velký datový prostor a může být na určitém místě trvale – proto i, řekněme, 0.1% účinnost buttonu na webu s deseti milióny zobrazeními za měsíc znamená deset tisíc kliknutí měsíčně!

Hodně rozdílné jsou ceny bannerové reklamy podle zaměření serveru. Na prvním místě není, překvapivě a na rozdíl od našich webů, ekonomika a finance, ale weby zaměřené na „Health&Fitness“: není zase tak moc divu, toto je oblast, kterou jsou Američané posedlí (naprat se hamburgery a pak se starat o své zdraví a štíhlou linii) a ve které utrácejí obrovské peníze. Zde stojí průměrně tisíc shlédnutí velkého (full) banneru 42,5 dolaru (cca koruna osmdesát za shlédnutí!), podobně dobře si vede oblast „Home&Garden“, vysoko je také filmový průmysl, televize, finance a automobilový průmysl. Na opačném konci spektra, tj. tam, kde jsou bannery nejlevnější, se setkáme s „Community“ weby (19 dolarů, tj. osmdesát haléřů za pageview), příliš nejsou ceněné ani hry a humor (23 dolarů), a poblíž dolního konce se nalézají i portály (27 dolarů). Toto jsou ovšem průměrné hodnoty, takže u jednotlivých webů mohou být ještě mnohonásobně větší rozpětí; zajímavé je také zjištění MediaMetrixu, že průměrnou slevu oproti tabulkovým (výše uvedeným) cenám dávají weby ve výši 33%. Srovnejte si sami s českým trhem…

Diskuze (2) Další článek: Autodesk více vydělal a méně utratil

Témata článku: Reklama, Pes, Full, Střídavý úspěch, Banner, Internetová reklama, Zlatý důl, Hamburger, Překvapivá cena, Garden, Průměrná cena, Automobilový průmysl, Největší procento, Button, Nejlevnější televize


Určitě si přečtěte

Blíží se HTTP/3: Web bude rychlejší a bude používat úplně jinou technologii

Blíží se HTTP/3: Web bude rychlejší a bude používat úplně jinou technologii

** Příští verze klíčového protokolu HTTP nebude postavená na TCP ** Namísto toho použije „vylepšené UDP“ ** HTTP/3 bude postavené na QUIC

Jakub Čížek | 60

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

** Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem ** Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny ** Před osmnácti lety tragická havárie provoz těchto letadel prakticky ukončila

David Polesný, Jiří Černý | 39

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20