Internetová reklama je stále pestřejší, „full banner“ ale stále dominuje

97 procent všech profesionálních webů je stále obsluhováno tradičním reklamním proužkem o standardním rozměru.
Rychlý vývoj Internetu současně také znamená neustálou snahu o hledání a zavádění něčeho nového. Není v tom jenom snaha o objevování dalších „zlatých dolů“, ale zejména v reklamě je to řízeno známou poučkou: lidé vždy více reagují na cokoli nového a nečekaného. Na standardní reklamní proužek už řada z nás vypěstovala „slepou skvrnu“: jakmile na stránce spatříme cosi o tomto důvěrně známém tvaru, snažíme se jej nevnímat (se střídavými úspěchy).

Proto podle MediaMetrixu roste rychle používání jiných typů bannerů než tzv. full banneru, a navíc u jiných typů bannerů stoupá jejich průměrná cena, zatímco u full banneru se v posledních letech skoro nemění. Stále ale 97% všech webů, které vůbec nějakou reklamu nesou, má na svých stránkách full banner. Rovněž typický web (tj. největší procento všech webů) dnes nese čtyři typy reklamních sdělení, oproti třem typům před rokem. Zatímco používání full banneru stouplo o 4%, u menších typů to je 10-13%, a u „buttonů“ o překvapivých 14-33%. Účinnost buttonu je samozřejmě minimální, ale button na druhé straně nezabírá moc místa na stránce ani velký datový prostor a může být na určitém místě trvale – proto i, řekněme, 0.1% účinnost buttonu na webu s deseti milióny zobrazeními za měsíc znamená deset tisíc kliknutí měsíčně!

Hodně rozdílné jsou ceny bannerové reklamy podle zaměření serveru. Na prvním místě není, překvapivě a na rozdíl od našich webů, ekonomika a finance, ale weby zaměřené na „Health&Fitness“: není zase tak moc divu, toto je oblast, kterou jsou Američané posedlí (naprat se hamburgery a pak se starat o své zdraví a štíhlou linii) a ve které utrácejí obrovské peníze. Zde stojí průměrně tisíc shlédnutí velkého (full) banneru 42,5 dolaru (cca koruna osmdesát za shlédnutí!), podobně dobře si vede oblast „Home&Garden“, vysoko je také filmový průmysl, televize, finance a automobilový průmysl. Na opačném konci spektra, tj. tam, kde jsou bannery nejlevnější, se setkáme s „Community“ weby (19 dolarů, tj. osmdesát haléřů za pageview), příliš nejsou ceněné ani hry a humor (23 dolarů), a poblíž dolního konce se nalézají i portály (27 dolarů). Toto jsou ovšem průměrné hodnoty, takže u jednotlivých webů mohou být ještě mnohonásobně větší rozpětí; zajímavé je také zjištění MediaMetrixu, že průměrnou slevu oproti tabulkovým (výše uvedeným) cenám dávají weby ve výši 33%. Srovnejte si sami s českým trhem…

Témata článku: Reklama, Pes, Zlatý důl, Nejlevnější televize, Automobilový průmysl, Hamburger, Překvapivá cena, Garden, Průměrná cena, Banner, Full, Button, Internetová reklama

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 226

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje