Internetová reklama je prý vhodným doplňkem televizních kampaní

Studie ukazuje na nové zajímavé zákoutí pro internetovou reklamu: pomáhá v zapamatování proběhlých televizních spotů.
Reklama na Internetu a v televizi si je zatím nejvíce vzdálená: vysokorozpočtové kampaně realizované komerčními giganty v oblasti rychloobrátkového zboží (kosmetika, nápoje, hygiena atd.) jsou odjakživa v televizi doma a na Internetu skoro úplnými cizinci. Naopak firmy inzerující v Internetu, jako jsou stále především společnosti z informačních a komunikačních technologií, volí naopak televizi velmi zřídka. Studie provedená firmou Millward Brown ale tvrdí, že Internet by mohl být více než užitečným pomocníkem v dosažení účinku „zapamatování“ („recall“) televizních reklam. Myšlenka je jednoduchá: televizní reklama je nepřehlédnutelná a působivá, avšak k zapamatování je potřeba více opakování spotu. Přitom ale každé opakování spotu je stejně drahé jako jeho první uvedení, ačkoli by teoreticky stačilo nějaké mnohem levnější připomínátko vzpomeňte si na tu bombastickou reklamu na Fidorku, jak tam ta holčička…atd. Proč nevyužít Internet, kde lze právě malým spotem v banneru na televizní reklamu snadno navázat a kde je možná velice dobrá časová synchronizace s probíhající televizní reklamní kampaní?

Studie se zaměřila na jednu konkrétní kampaň proběhlou v americké televizi (zajímavé: byla to kampaň na americkou armádu, konkrétně na letectvo - dovedete si v české televizi představit reklamu na českou armádu? To by bylo zase přemoudřelého řevu o penězích daňových poplatníků. Přitom i armáda potřebuje budovat svou image – možná více než jiná instituce.). Tato kampaň běžela v televizi jako spot a vzápětí poté na Internetu coby připomínací kampaň. Studie proběhlá dotazováním zjistila, že lidé, kteří reklamu viděli současně v televizi i na Internetu, si ji pamatovali o 30 % častěji než ti, kteří ji viděli jen v televizi. Obdobně ti, kteří viděli reklamu v obou médiích si ji pamatovali výrazně častěji než ti, kteří ji viděli jen na Internetu – spojený účinek obou médií byl tedy velmi viditelný. K podobnému výsledku dospěli výzkumníci i při další kampani na i u nás známou soutěž „Kdo chce být milionářem?“, která běžela na americkém televizním kanálu ABC a současně i na Internetu.

Stejně jako jedna vlaštovka nedělá jaro, nezpůsobí jistě tento výzkum poprask mezi televizními inzerenty, kteří začnou vykupovat internetový prostor pro připomínací kampaně na své TV spoty. Studie ale dobře ukazuje, kde by právě mohl být ideální – a vůbec ne zanedbatelný – prostor pro internetovou reklamu na rychloobrátkové zboží. Inzerenti stěží budou na Internetu realizovat své obří brandingové kampaně, pro které dnes žádají třicetisekundové spoty na nejsledovanějších televizních kanálech v prime time a jsou ochotní za to platit hříšní peníze. Zde Internet prostě není a je zbytečné jej tam dnes násilně pozicovat; dosavadní pokusy přinesly zklamání a spíše zvýšily nedůvěru k televizní reklamě. Připomínací reklama ale může být ideálním využitím Internetu, které k němu konečně tyto inzerenty přivede a vůbec není potřeba se stydět za to, že jde jen o jakýsi doplněk k televizi – i zde může jít o peníze, které by byly na dnešní rozměr internetového reklamního trhu doslova ohromující.

Diskuze (5) Další článek: Windows XP SP1 již k dispozici z oficiálního serveru

Témata článku: Internet, Doplňky do prohlížeče, Reklama, Hygiena, Tel, Internetová televize, Televize 4 k, Dosavadní pokus, Internetová reklama, Brown, Recall, Doplňky, Spot, Televize 02, Televize 80, Branding, Televize 55, Televize 81, REK, Televize a internet, I televize, Televize Prima, Televize 60, Kampa, Televize 32


Určitě si přečtěte

12 nejšílenějších programovacích jazyků, ze kterých vám praskne hlava

12 nejšílenějších programovacích jazyků, ze kterých vám praskne hlava

** Myslíte si, že umíte programovat? ** Ale prosím vás, zkuste jazyk Wenyan nebo Malbolge ** Z ezoterických jazyků zešílíte, nebo vás zaměstnají v Googlu

Jakub Čížek | 26

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

** Představte si svobodné Windows. Bláznivá vize? ** Vývojáři je přitom začali psát už před více než dvaceti lety ** Jmenují se ReactOS a spustíte na nich i Total Commander

Jakub Čížek | 53

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor