Internet v letadlech se stává běžnou záležitostí

Diskuze čtenářů k článku

H0nza, H0nza  |  11. 08. 2005 00:59  | 

super napad nedat zasuvku :) pritom ten notebook sezere 00 prd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  11. 08. 2005 02:40  | 

kdo by si púak koupil byznys tridu, ze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kelia  |  11. 08. 2005 14:37  | 

... hm, ještě tak mít na tu letenku! Nebo to byla zpráva jen pro těcho horních 1000?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jmeno  |  11. 08. 2005 17:55  | 

NE vsichni jsou zamindrakovane socky jako ty, nektere lidi to muze zajimat ikdyz nelitaji, nektere lidi, kteri litaji casto (jako treba ja) to potesi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kodl, kodl  |  11. 08. 2005 18:51  | 

Clovece mezi hornich tisic neplatim, dokonce jsem student, ale poletim a docela me to zajima... Moct prokecat kapacitu baterky me prijde vcelku slusna nabidka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  11. 08. 2005 05:27  | 

"dat tam zasuvku" by predstavovalo docela vyrazne upravy vnitrku letadla a ono "prd" taky neni prave malo - muj notebook ma 65W zdroj. Pokud by se pripojilo takovych vice, mozna by to mohlo zamavat se stabilitou napeti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  11. 08. 2005 06:49  | 

Ale těch 65W je teoretické maximum... Když si koupíte auto, tak to s ním taky nevalíte 230Km/h kolem školky a většina lidí se toho maxima ani nedotkne...
--
Takže ten Váš notebook může spotřebovávat 20W a je rád... a věřte mi, že i kdyby tam bylo 100 takových notebooků, tak se stabilitou napětí v letadle to nijak nezamává

Zásuvky tam nejsou, protože je to prostě nižší třída Úpravy interiéru letadla kvůli zásuvkám budou minimální A nakonec to stejně všechny letecké společnosti budou muset udělat...

Mě je to ale vcelku jedno, protože letadlem létám minimálně - naposledy v roce 97

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  11. 08. 2005 10:34  | 

Ony by ty upravy interieru na delsich letech nebyli vlastne zadny, protoze stejne je uz jeden pocitac pod kazdym sedadlem :). Tech par notebooku navic by si letadlo ani nevsimlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KO  |  11. 08. 2005 23:12  | 

Ono sice je to maximum, ale kdyz uz budes schvalotvat zasuvky tak se musi pocitat s maximem + jeste neco navic. Jende si rict ze to bere normalne jen 20W a pak aby ti totalne vypadl hlavni jistic v 10 000 se ti bude nahazovat blbe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ovo  |  13. 08. 2005 11:28  | 

Hezké téma.. Popíšu, co vím o B747/400, u ostatních typů to bude velmi podobné.
Organizace sedadel a jejich rozestavení v základním patře (rozteč sedadel a rozložení bussines/economy) v kombinaci s tenkou podlahou neumožňuje jednoduché rozmístění jakýchkoliv zásuvek (je tam 10 sedadel vedle sebe se 2 uličkami). Zbývá ještě horní panel pod zavazadly - tam ovšem dosud silový rozvod není.
První třída v horním patře má rozestavení pevné (oněch asi 10 postelí).
Výkon hlavních zdrojů (jsou umístěny na motorech) má rezervu, problém s dodatečným odběrem není, navíc má 747/400 soustavu akumulátorů až na 6 hodin letu v nouzovém režimu, kolísání napětí po zatížení tak nikdy nenastane (který sebevrah by s tím chtěl letět?). Při parkování (do spuštění motorů) je v provozu jen malý generátor (viz výfuková díra na konci ocasu), s kterým jde jen osvětlení a přístroje (nejde air condition).
Každý kousek drátu v letadle je nesmírně drahý - musí na pravidelné revize a je velice důkladně připevněn v tenké (částečně hořlavé) stěně. Silový kabel navíc vyžaduje velmi odlišnou manipulaci i umístění s ohledem na rušení datových rozvodů i bezpečnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  11. 08. 2005 02:58  | 

Wi-F,i to je to poslední, co bych na připojení uvnitř v letadle čekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  11. 08. 2005 03:10  | 

Cena není nijak extrémní...jenom necelé tři stovky za hodinu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hawkey  |  11. 08. 2005 08:50  | 

To máš něco jako vysokohorský příplatek. Časem to stejně bude zadarmo jako standartní služba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  11. 08. 2005 03:18  | 

zkusil to autor osobne? zejmena tvrzeni z druhe vety "Toto omezení zůstává platné ve fázi startu a přistání, ale jinak už letecké společnosti využití našich "miláčků" na palubách letadel nijak nebrání."? cesti aerodopravci vas zatim podle mych informaci z druhe (manzelciny) ruky nenechaji ani pustit prenosny prehravac dvd, takze... jedna se tady o relevantni informaci, z nekolika zdroju overenou (jak by to u novinaru melo byt), nebo jen o preklad nejakeho americkeho clanku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  11. 08. 2005 05:26  | 

letam prilezitostne, ale nikdy jsem u zadne letecke spolecnosti nemel problem s prevozem notebooku ci praci s pocitacem na palube. At to byla CSA, Air France nebo Delta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEPR  |  11. 08. 2005 06:52  | 

Taktéž jsem při letech nezaznamenal žádný problem s notebookem. Bez problemu lze s nim dělet cokolov. (Travel Service)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr.  |  11. 08. 2005 07:14  | 

Cokoliv. Treba i hacknout Wi-Fi vysilac? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marvin  |  11. 08. 2005 10:25  | 

Nedavno som letel lufthansou a austrian airlines, v oboch ma pocas startu a pristavania poziadali, aby som si vypol mp3 player !!! Notebook som radsej ani neskusal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  11. 08. 2005 10:31  | 

Pri pristani a pri startu musis vypnout vsechno, ale pri letu muzes mit krome mobilu zapnuty co chces.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  11. 08. 2005 11:22  | 

Start a pristani je natolik kriticka zalezitost, ze na ovlivneni funkcnosti nejake dulezite komponenty parazitnim vyzarovanim elektronikceho zarizeni by se mohlo prijit, az by bylo pozde, proto ze ovlivneni nikdo nemuze 100% vylolucit je proste to nutno zakazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  12. 08. 2005 09:14  | 

Podle mých zkušeností, když vytáhnete CD/DVD player, můžete s notebookem během cesty normálně pracovat.

Jenom nechápu, co se jim nelíbí an CD/DVD přehrávači (nejsem odborník, možná se dá přes CD player hacknout řízení letového provozu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VS  |  12. 08. 2005 09:20  | 

Mám kamaráda - kapitána ČSA, který líta s Boeningem. Opakovaně mi potvrdil, že na palubě nechtějí CD/DVD mechaniky. Technicky mi to nedokázal vysvětlil. Podle mne je to nějaká pitomost, vzniklá informačním šumem, která se napevno usídlila v hlavách. Pochybuju, že samotné letecké společnosti pouštějí dnes muziku a filmy z něčeho jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  11. 08. 2005 08:29  | 

Tak to je solidni 5mbit. Ale jestli tam budou cestovat cesi nebo nejaky americky warez nenasita, tak se obavam ze ostatnim zbyde par kB . Kdybych tam letel tak taky neco sosnu - nejaky film abych se nenudil  Stejne nez to cesi zavedou tak amici budou mit 100Mbit v letadlech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DL  |  11. 08. 2005 10:42  | 

Ovšem jenom v případě, že by to pro ČSA zaváděl velkej žlutej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5