Internet není informační dálnice, ale zábavní dálnice

Američané používají Internet daleko více pro zábavu než pro získávání informací.
Jako obvykle je Nový Svět o něco před námi: zatímco v domácích průzkumech v popisu důvodů, proč si pořídit Internet a pracovat s ním, stále převažuje „získávání informací“, dokazují americké průzkumy výrazný posun. Studie Greenfield Online (3352 respondentů) ukazuje, že Američané dnes daleko více využívají Internet k různým formám zábavy než k práci s informacemi – přitom před dvěma lety i zde byla ještě zábava na Internetu málem neznámým pojmem. 83 % uživatelů Internetu hraje hry, a to zejména s využitím právě Internetu (herní servery, on-line hry), 52 % uživatelů je registrováno na serverech pro zábavu, vtipy či přímo on-line hraní. Oproti tomu 43 % uživatelů sleduje na Internetu denní zprávy, 31 % emailové diskusní skupiny (i to je vysoké procento, u nás jistě podstatně nižší!), 30 % zprávy z businessu, 22 % pak aktuální kurzy akcií. Zajímavý je i výsledek, že 44 % respondentů tvrdí, že od té doby, co mají Internet, sledují méně televizi.

Studie rovněž zjišťovala, co lidé dělají jako svou „druhou činnost“, když jsou připojeni k Internetu – výsledky jsou docela zaznamenáníhodné: 61 % poslouchá hudbu (z jiného zdroje než z Internetu), 58 % jí (!!), 44 % sleduje televizi a 34 % telefonuje. (Zejména poslední třetina je americky specifická).

Přejmenování „information superhighway“ na „entertainment superhighway“ je skutečně skoro na spadnutí. Také informační bohatost Internetu neustále roste a s ní i její využívání, ale není to nic proti doslova explozi webů zaměřených na zábavu – to zatím u nás nevnímáme, protože americké weby nejsou pro našince většinou moc atraktivní. Je to ale logické, neboť člověk se skutečně raději a častěji baví než studuje, a pokud mu to je schopen Internet nabídnout (a on je, daleko lépe než jakékoli jiné médium), bude úspěšný. Zábavní centra na Internetu jsou navíc značně lákavá – ostatně jako cokoli, co přitahuje dlouhodobou pozornost a je „návykové“ – pro inzerenty; ti zatím nenacházejí na Internetu své oblíbené cílové teenagerské a post-teenagerské skupiny, ale právě s internetovou zábavou je zde naleznou.

Diskuze (9) Další článek: Olympus C-3030Z - Konstrukce a ovládání

Témata článku: , , , , , , , ,